ירידת חצי טון במחשב

itayuri

New member
ירידת חצי טון במחשב

האם יכול להיות שכשאני שומע מוזיקה דרך המחשב (גם דרך הסידי רום) היא יוצאת טון או חצי טון יותר נמוך מהמקור? אני מוציא אקורדים של שירים וכשאני משווה למקורות אחרים אני תמיד גבוה בחצי טון , יש למישהו הסבר? תודה מראש איתי
 

baduist

New member
קצת לא ברור

כשאתה מוריד אקורדים של שירים, מה הכוונה? רושם אותם משמיעה או מוריד מהאינטרנט? אם מוריד מהאינטרנט - באיזה פורמט? אם משמיעה -באיזה תכנה אתה רושם אותם. מה בדיוק אתה משווה? בין מה למה?
 

nir w

New member
הוא מתכוון משמיעה.נגיד אתה יודע

שהלהקה בדיסק מנגנת אקורד C. כשאתה עושה אקורד C בגיטרה שלך (כשהיא מכוונת מצוין כמובן) זה נשמע גבוה טיפה יותר- המסקנה שאתה עלול להסיק מכך היא שההקלטה "הורידה" אותם באיזה רבע טון. עד כאן פירשון שאלתו. ומה התשובה?
 

nir w

New member
פירשנתי את שאלתך. מקווה שהגיטרה או

מה שזה לא יהיה שלך מכוונת טוב. כי אם היא מכוונת חצי טון גבוה מהדו הבסיסי אז ברור..
 
sample rate 4sure

אתה בטח שומע קובץ של 44.1 כשהכרטיס עובד על 48 או הפוך... בשביל לפתור את זה, פשוט תמיר או תעשה "מיקס דאון" לפורמט הנכון. )מ48 ל41 ...
 

Hellen

New member
מצטער על הבורות

אבל איך SAMPLE RATE קשור לעניין? :\
 

baduist

New member
SAMPLE RATE

הוא מין פרמטר מקביל ל"מס' פריימים בשנייה", מעולם הקולנוע. בסרט שאתה רואה, יש בעצם 24 תמונות בשנייה. במוסיקה דיגיטלית שאתה שומע, יש בעצם מספר מסויים של דגימות בשנייה. אם תבצע המרה לא נכונה, וקובץ שמיועד לנגן במספר מסויים של דגימות בשנייה ינוגן בפחות, הוא ינוגן מהר יותר, מה שמשפיע ישירות על התוים שאתה שאתה שומע.
 

Hellen

New member
הבנתי, תודה.

ד"א יש 25 פריימים בסרט אבל לא רואים את ה-25 :)
 

gpeles

New member
יש משהו כזה

שאם עושים 25 פריימים בשניה ולא 24 אז אפשר נגיד לשים באחד מהם תמונה מסוימת שהצופה לא יקלוט במודע אבל היא תכנס לתת-מודע.
 
למעלה