ירושת צוואה

מצב
הנושא נעול.

a7אורן

New member
ירושת צוואה

ירושת צוואה
שלום לכולם. יש לי בעיה,הקשורה לצוואה. סבתי נפטרה לפני חודשיים,ממחלה קשה. לאחר כ- 30 יום מהפטירה,נתבשר לי ע"י עורך דין שמנהל את עזבונה שקבלתי בירושה את כל עזבונה. כחצי שנה לפני מותה,סבתי לא יכלה ללכת לבנק עקב המחלה הקשה,ולכן שיתפה את אבי כפעיל בחשבון הבנק שלה,על-מנת שיוכל למשוך ולהפקיד עבורה כספים. למעשה, לאחר שאבי לא קיבל מאומה מהעזבון (ירושה) ,הלך לבנק וניצל את זכות חתימתו בחשבונה של סבתי ז"ל,ומשך את כל הכספים הנמצאים בחשבון הבנק כ- 80 אלף שח. אני מציין בנוסף,שאבי לקח את הכספים ללא ידעתי וללא ידיעת העורך דין המנהל את העזבון. אני מרגיש פגוע מאוד,זה רק כסף,ואם הוא היה מבקש חלק מהכסף על-מנת לסגור מינוסים או חובות כלשהם,היתי עוזר לו בכיף,הרי הוא אבי.אז למה לגנוב מהבן את הכסף שלו? (אגב אני אפילו ציינתי בפניו מספר פעמים שהיתי עוזר לו).למה לא להיות הגון. אם סבתי ז"ל החליטה להוריש הכל אלי,מדוע לא לכבד את החלטה? הרי יש סיבה שהיא נתנה לי את הירושה על-מנת שאוכל להתחיל את החיים כמו שצריך,כמו שכר לימוד להשכלה גבוהה וכד'.ולו כבר יש כסף ודירה ורכב,ולי אין כלום. מה עלי לעשות? 1. האם הבנק עשה טעות כשנתן את הכסף ככה סתם מבלי לבדוק צוואה וכדומה? 2. אבי השתמש בזכות חתימתו בחשבון של סבתי על-מנת לקחת כספים שלכאורה לא שלו (מוסרית). אבל יש לו זכות חוקית לקחת אותם. 3. מהם האופציות העומדים ברשותי? את מי לתבוע את אבי את הבנק? עגמת נפש? ואיך אוכל לקבל את הכסף שנועדו שאוכל להתחיל את חיי. (אגב אבי כבר משתמש בכספים שמשך הוא כבר קנה פרגולות לבית,ומתכנן טיול ענק לחול) אודה לכם אם תעזרו לי.. אורן.
 
תשובה

ירושת צוואה
שלום לכולם. יש לי בעיה,הקשורה לצוואה. סבתי נפטרה לפני חודשיים,ממחלה קשה. לאחר כ- 30 יום מהפטירה,נתבשר לי ע"י עורך דין שמנהל את עזבונה שקבלתי בירושה את כל עזבונה. כחצי שנה לפני מותה,סבתי לא יכלה ללכת לבנק עקב המחלה הקשה,ולכן שיתפה את אבי כפעיל בחשבון הבנק שלה,על-מנת שיוכל למשוך ולהפקיד עבורה כספים. למעשה, לאחר שאבי לא קיבל מאומה מהעזבון (ירושה) ,הלך לבנק וניצל את זכות חתימתו בחשבונה של סבתי ז"ל,ומשך את כל הכספים הנמצאים בחשבון הבנק כ- 80 אלף שח. אני מציין בנוסף,שאבי לקח את הכספים ללא ידעתי וללא ידיעת העורך דין המנהל את העזבון. אני מרגיש פגוע מאוד,זה רק כסף,ואם הוא היה מבקש חלק מהכסף על-מנת לסגור מינוסים או חובות כלשהם,היתי עוזר לו בכיף,הרי הוא אבי.אז למה לגנוב מהבן את הכסף שלו? (אגב אני אפילו ציינתי בפניו מספר פעמים שהיתי עוזר לו).למה לא להיות הגון. אם סבתי ז"ל החליטה להוריש הכל אלי,מדוע לא לכבד את החלטה? הרי יש סיבה שהיא נתנה לי את הירושה על-מנת שאוכל להתחיל את החיים כמו שצריך,כמו שכר לימוד להשכלה גבוהה וכד'.ולו כבר יש כסף ודירה ורכב,ולי אין כלום. מה עלי לעשות? 1. האם הבנק עשה טעות כשנתן את הכסף ככה סתם מבלי לבדוק צוואה וכדומה? 2. אבי השתמש בזכות חתימתו בחשבון של סבתי על-מנת לקחת כספים שלכאורה לא שלו (מוסרית). אבל יש לו זכות חוקית לקחת אותם. 3. מהם האופציות העומדים ברשותי? את מי לתבוע את אבי את הבנק? עגמת נפש? ואיך אוכל לקבל את הכסף שנועדו שאוכל להתחיל את חיי. (אגב אבי כבר משתמש בכספים שמשך הוא כבר קנה פרגולות לבית,ומתכנן טיול ענק לחול) אודה לכם אם תעזרו לי.. אורן.
תשובה
אם אביך היה שותף בחשבון הבנק יחד עם סבתך, נראה שפעל כדין והוא היה זכאי למשוך מחשבון הבנק את הכספים.
 

a7אורן

New member
תגובה

תשובה
אם אביך היה שותף בחשבון הבנק יחד עם סבתך, נראה שפעל כדין והוא היה זכאי למשוך מחשבון הבנק את הכספים.
תגובה
הוא היה פעיל בחשבון, על מנת למשוך ולהפקיד כספים בחשבונה,מפני שלא יכלה לעשות זאת בעצמה,כי היתה חולה. ואיפה הצדק והחוק שאמור להגן עלי מפני גזילה? האין פה לעג לרש?
 
אם אביך היה רק מיופה כח

תגובה
הוא היה פעיל בחשבון, על מנת למשוך ולהפקיד כספים בחשבונה,מפני שלא יכלה לעשות זאת בעצמה,כי היתה חולה. ואיפה הצדק והחוק שאמור להגן עלי מפני גזילה? האין פה לעג לרש?
אם אביך היה רק מיופה כח
אז הוא בעצם גנב ממך כספים. זכותך להתלונן נגדו במשטרה כדי שימצו איתו את הדין. זכותך לתבוע אותו תביעה אזרחית. זכותך לוותר. אין לזה שום קשר לחוק, צדק או לעג לרש. זהו סכסוך פנים משפחתי והאופציות שלך פורטו לעיל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה