ירושלים: מנוף קרס על גשר בסיבוב מוצא וגרם לפציעתו של עובד

מצב
הנושא נעול.
בהחלט - קבל התנצלות מכל הלב !!! שמחתי לראות שטעיתי !

זהו? זה מה שאני מקבל ממך?
אחרי שהכפשת אותי כאן שאני טועה ומטעה אחרים, אפילו לא סליחה או מצטער על האשמות?
אחרי שעשיתי באמת מאמץ גדול לנסות להסביר לך את דרך החישוב באופן מתמטי ורציונאלי?
&nbsp
אוקי, אחלה?
בהחלט - קבל התנצלות מכל הלב !!! שמחתי לראות שטעיתי !
וזה כיף להתנצל כאשר טועים ! ההרגשה תמיד מעולה כמו בניצחון ולכן קבל סליחה מכל הלב !!!
 
זה די מדהים שאתה מתעסק בהיסטוריה וארכיונאות

שנים מעוברות הן רק ללוח שנה עברי ! כאשר מדובר בלועזי
יש תמיד 365 ימים בשנה ולא יותר. אם תיקח את התאריך העברי של הארוע, כלומר ב' אדר-ב' תשל"ח, יום שבת ותחשב את ההפרש לתאריך העברי של היום, כלומר י"ד באב, תשנ"ד, יום ראשון, תקבל 1289 ימים של הפרש. זה קורה כי התאריך העברי בקרות הארוע הקדים את התאריך הלועזי ב-11 ימים, כלומר שאם נלך לפי השיטה שלך אזי זה כאילו קרה ביום 22.03.1978. בחישוב הלועזי תתחיל לספור מיום 22.03.1978 ולא מיום 11.03.1978.
זה די מדהים שאתה מתעסק בהיסטוריה וארכיונאות
והצלחת לשרוד בעולם הזה כמה עשרות שנים בלי לדעת שפעם בארבע שנים מוסיפים יום 29 לחודש פברואר.
 
אבל כל שנה מורידים 3 ימים מפברואר. פעם בארבע שנים מורידים רק

זה די מדהים שאתה מתעסק בהיסטוריה וארכיונאות
והצלחת לשרוד בעולם הזה כמה עשרות שנים בלי לדעת שפעם בארבע שנים מוסיפים יום 29 לחודש פברואר.
אבל כל שנה מורידים 3 ימים מפברואר. פעם בארבע שנים מורידים רק
יומיים. בדיוק כך הצטמצם מס' הימים ל- 1290 ולא 1300. אני לא ארכיונאי. בני הספל הוא הארכיונאי. התפקיד שלי הוא לא לחשב ימים שעברו אלא למצוא תאריך מדוייק לארוע שהיה, כאשר הפרמטר החשוב על-פי רוב הוא מס' הרישוי של האוטובוס. צילום של אוטובוס ללא מספר רישוי משול בעניי לגבר בלי איבר. תמיד צילום עם רישוי חשוב. (גם בגלל ההוכחה וגם בגלל התיעוד האישי של כל אוטובוס ואוטובוס או קטר או קרון).
 

לנגלי

New member
מה?!

אבל כל שנה מורידים 3 ימים מפברואר. פעם בארבע שנים מורידים רק
יומיים. בדיוק כך הצטמצם מס' הימים ל- 1290 ולא 1300. אני לא ארכיונאי. בני הספל הוא הארכיונאי. התפקיד שלי הוא לא לחשב ימים שעברו אלא למצוא תאריך מדוייק לארוע שהיה, כאשר הפרמטר החשוב על-פי רוב הוא מס' הרישוי של האוטובוס. צילום של אוטובוס ללא מספר רישוי משול בעניי לגבר בלי איבר. תמיד צילום עם רישוי חשוב. (גם בגלל ההוכחה וגם בגלל התיעוד האישי של כל אוטובוס ואוטובוס או קטר או קרון).
מה?!
"מורידים 3 ימים מפברואר"?! על מה אתה מדבר?
&nbsp
 
ובין היתר אביא כאן את תמצית הסיפור למרות שהיא

טעות, זה 13,300...
שכחת שנים מעוברות -
ב-36 השנים האחרונות היו 9 שנים מעוברות (2012, 2008, 2004, 2000, 1996, 1992, 1988, 1984, 1980) - זה עוד 9 ימים.
&nbsp
בנוסף - בין ה-11.3 ל-9.8 יש 151 ימים ולא 149 ימים (20 ימים במרץ, 30 אפריל, 31 מאי, 30 יוני, 31 יולי ועוד 9 ימים באוגוסט).
&nbsp
&nbsp
ובין היתר אביא כאן את תמצית הסיפור למרות שהיא
כבר הובאה כאן על-ידי בעבר למען אלה שטרם קראוה.
שים לב שהתמצית דינאמית ובכל פעם שיש עידכון, הוא מתעדכן בלוח המתאים של ה"מגה ארכיון", המכיל כבר תיעוד של למעלה מ-70,000 פיגועים ברכבות ובאוטובוסים בארץ מאז 1893. להערכתי הטבלאות מכילות 99.99% מהפיגועים שהיו בארץ בתחבורה הציבורית. פיגועים באוטובוסים מתחילים בטבלאות משנת 1929. ברכבות - 1893. אם יש לך שאלה על כל פיגוע באוטובוס שארע בעבר - אתה מוזמן לשאול.
הנה תמצית הסיפור:

בפיגוע זה נהרגו 35 נוסעים ו- 82 אחרים נפצעו.
אוטובוס זה שמספרו 88-191 יוצר בשנת 1976 ויצא משערי המפעל ביום 15.07.1976. בפיגוע האמור הוא נפגע מירי מחבלים. באוטובוס היו אותה שעה חברי חוג המשוטטים של סניף תחנת "אגד" חיפה. בכביש החוף, בסמוך לקיבוץ מעגן מיכאל השתלטו המחבלים על האוטובוס ואילצו את נהגו לחזור בחזרה לכיוון תל-אביב. לבסוף, נעצר האוטובוס במחסום שהציבו כוחות הביטחון בצומת גלילות. בקרב יריות שהתנהל עם המחבלים פוצצו המחבלים את האוטובוס שנשרף לחלוטין. שרידי האוטובוס נצבעו בצבע שחור ומשמשים כאנדרטת זיכרון בכניסה למוזיאון הרכב ההסטורי של "אגד" בחניון חולון. ההתקפה על האוטובוס תוכננה ע"י אבו-ג'יאד (שחוסל, לאחר 8 שנים, ביום 16.04.1988 ע"י צוות חיסול ישראלי, בביתו שבטוניס) ובוצעה על-ידי חברי "האירגון לשחרור פלשתין" (הזרוע הצבאית – "הפת"ח"). התוכנית המקורית היתה לחטוף אוטובוס, ובעזרתו להגיע לתל-אביב, לתפוס מלון ובו תיירים ושגרירים זרים (כבני ערובה), ולהחליפם באסירים פלשתינאים. לחילופין – להרוג מספר גבוה, ככל האפשר, של ישראלים. בדרכם מהחוף פגשו המחבלים בצלמת הטבע האמריקנית GAIL ROBIN, ורצחו אותה. ארוע מקדים זה התרחש בשמורת הטבע של מעגן מיכאל כקורבן הראשון של פיגוע כביש החוף. בעולם הערבי כינו את המבצע ע"ש KAMAL ADWAN, שהיה מבכירי מחלקת המיבצעים של ארגון הפת"ח, וחוסל ב-"מיבצע ביירות" בחודש אפריל 1973. במבצע השתתפו 12 מחבלים (מתוכם 2 נשים – אחת מהן היא DALAL MUGRHABI, אשר על שמה נקראה כיכר ברמאללה ביום 11.03.2010 – ביום מלאות 32 שנה לפיגוע). כדי למנוע כניסת האוטובוס לתל-אביב, הוקמו מחסומים בכניסה לעיר והאוטובוס נעצר ליד צומת הקאנטרי-קלוב, מול עיר המכוניות, ע"י מחסום דוקרנים משטרתי. בקרב שהתפתח (בראש הכוח הצבאי עמד אהוד ברק) נהרגו, כאמור, 35 ישראלים. האוטובוס עצמו עלה באש, כתוצאה מרימון שהושלך ע"י המחבלים (או מפגיעת כדור במיכל הדלק). כ- 3 ימים לאחר מכן, פתחה מדינת ישראל ב-"מיבצע ליטני" כנגד בסיסי "הארגון לשחרור פלשתין" בלבנון.
תאור מלא ומפורט של הארוע מופיע במגה ארכיון על-פני 36 עמודים. כאן הבאתי רק תמצית שבתמצית ועל קצה המזלג.
 
ודגם האוטובוס הוא כמובן V8-145 מהרכבת "הארגז".

ובין היתר אביא כאן את תמצית הסיפור למרות שהיא
כבר הובאה כאן על-ידי בעבר למען אלה שטרם קראוה.
שים לב שהתמצית דינאמית ובכל פעם שיש עידכון, הוא מתעדכן בלוח המתאים של ה"מגה ארכיון", המכיל כבר תיעוד של למעלה מ-70,000 פיגועים ברכבות ובאוטובוסים בארץ מאז 1893. להערכתי הטבלאות מכילות 99.99% מהפיגועים שהיו בארץ בתחבורה הציבורית. פיגועים באוטובוסים מתחילים בטבלאות משנת 1929. ברכבות - 1893. אם יש לך שאלה על כל פיגוע באוטובוס שארע בעבר - אתה מוזמן לשאול.
הנה תמצית הסיפור:

בפיגוע זה נהרגו 35 נוסעים ו- 82 אחרים נפצעו.
אוטובוס זה שמספרו 88-191 יוצר בשנת 1976 ויצא משערי המפעל ביום 15.07.1976. בפיגוע האמור הוא נפגע מירי מחבלים. באוטובוס היו אותה שעה חברי חוג המשוטטים של סניף תחנת "אגד" חיפה. בכביש החוף, בסמוך לקיבוץ מעגן מיכאל השתלטו המחבלים על האוטובוס ואילצו את נהגו לחזור בחזרה לכיוון תל-אביב. לבסוף, נעצר האוטובוס במחסום שהציבו כוחות הביטחון בצומת גלילות. בקרב יריות שהתנהל עם המחבלים פוצצו המחבלים את האוטובוס שנשרף לחלוטין. שרידי האוטובוס נצבעו בצבע שחור ומשמשים כאנדרטת זיכרון בכניסה למוזיאון הרכב ההסטורי של "אגד" בחניון חולון. ההתקפה על האוטובוס תוכננה ע"י אבו-ג'יאד (שחוסל, לאחר 8 שנים, ביום 16.04.1988 ע"י צוות חיסול ישראלי, בביתו שבטוניס) ובוצעה על-ידי חברי "האירגון לשחרור פלשתין" (הזרוע הצבאית – "הפת"ח"). התוכנית המקורית היתה לחטוף אוטובוס, ובעזרתו להגיע לתל-אביב, לתפוס מלון ובו תיירים ושגרירים זרים (כבני ערובה), ולהחליפם באסירים פלשתינאים. לחילופין – להרוג מספר גבוה, ככל האפשר, של ישראלים. בדרכם מהחוף פגשו המחבלים בצלמת הטבע האמריקנית GAIL ROBIN, ורצחו אותה. ארוע מקדים זה התרחש בשמורת הטבע של מעגן מיכאל כקורבן הראשון של פיגוע כביש החוף. בעולם הערבי כינו את המבצע ע"ש KAMAL ADWAN, שהיה מבכירי מחלקת המיבצעים של ארגון הפת"ח, וחוסל ב-"מיבצע ביירות" בחודש אפריל 1973. במבצע השתתפו 12 מחבלים (מתוכם 2 נשים – אחת מהן היא DALAL MUGRHABI, אשר על שמה נקראה כיכר ברמאללה ביום 11.03.2010 – ביום מלאות 32 שנה לפיגוע). כדי למנוע כניסת האוטובוס לתל-אביב, הוקמו מחסומים בכניסה לעיר והאוטובוס נעצר ליד צומת הקאנטרי-קלוב, מול עיר המכוניות, ע"י מחסום דוקרנים משטרתי. בקרב שהתפתח (בראש הכוח הצבאי עמד אהוד ברק) נהרגו, כאמור, 35 ישראלים. האוטובוס עצמו עלה באש, כתוצאה מרימון שהושלך ע"י המחבלים (או מפגיעת כדור במיכל הדלק). כ- 3 ימים לאחר מכן, פתחה מדינת ישראל ב-"מיבצע ליטני" כנגד בסיסי "הארגון לשחרור פלשתין" בלבנון.
תאור מלא ומפורט של הארוע מופיע במגה ארכיון על-פני 36 עמודים. כאן הבאתי רק תמצית שבתמצית ועל קצה המזלג.
ודגם האוטובוס הוא כמובן V8-145 מהרכבת "הארגז".
 
היום 10.08.2014 מלאו 76 שנה לפיגוע באוטובוס "חבר":

ודגם האוטובוס הוא כמובן V8-145 מהרכבת "הארגז".
היום 10.08.2014 מלאו 76 שנה לפיגוע באוטובוס "חבר":
הנה תיאור הארוע:
פיגוע השלכת 2 רימוני יד אל עבר אוטובוס "חבר" בסמוך לבית-החולים הממשלתי בחיפה.[1]
10.08.1938 - י"ג אב תרצ"ח, יום רביעי, SUPER WHITE, מס' רישוי לא ידוע, קואופרטיב "חבר". [2]

[1] בפיגוע זה נהרג נוסע אחד ו-35 נוסעים אחרים נפצעו, ביניהם נהג האוטובוס: יוסף דמאיו. לפרטים נוספים
ראו: מיכלסון מנחם, אגד – קווים ונקודות, כרמל, תל-אביב, 1992, עמ' 94 – 95.
[2] קואופרטיב "חבר" התמזג לקואופרטיב "שחר" בשנת 1947.
 
היום 10.08.2014 מלאו 10 שנים לפיגוע באוטובוס הבא:

ודגם האוטובוס הוא כמובן V8-145 מהרכבת "הארגז".
היום 10.08.2014 מלאו 10 שנים לפיגוע באוטובוס הבא:
פיגוע פיצוץ מטעני צד וירי אל עבר אוטובוס "אגד" בנסיעה פרטית שהסיע את עובדי התעשייה הצבאית, בכביש חוצה שומרון.[1]
10.08.2004 06:00 ± כ"ג אב, תשס"ד, יום שלישי, MERCEDES O303 "הארגז", דגם בין-עירוני, ממוגן-ירי, רישוי: 84-031-01, (67728), "אגד"

[1] בפיגוע זה נפצעו 2 מבין נוסעי האוטובוס באורח קל. נהג האוטובוס: יעקב שגיא.
 
למעשה כמעט בכל יום בשנה היה פיגוע באוטובוס או רכבת.

ודגם האוטובוס הוא כמובן V8-145 מהרכבת "הארגז".
למעשה כמעט בכל יום בשנה היה פיגוע באוטובוס או רכבת.
מצאתי 359 תאריכים שונים בשנה שהיה בהם פיגוע באוטובוס או רכבת מאז 1893. רק בשישה תאריכים טרם היה פיגוע בתחבורה ציבורית. אולי בעתיד אפתח פינה לפיגוע היומי, אך כרגע זה נראה לי הזוי ולכן לא אעשה זאת, אלא אם יהיה ביקוש ואישור מהמנהלים. היו מקרים שבהם ארעו 5 פיגועים באותו יום. גם במהלך המאורעות ומלחמת השחרור היה כמעט בכל יום פיגוע. טבלאות הפיגועים כוללות גם פיגועים שעשו מחבלים יהודים כנגד אוטובוסים ערבים כמו זה שארע ביום 23.10.1984 בגיא בן-הינום. דוד בן שימול שהיה המפגע, השתחרר מכלאו זה מכבר ואף התחתן עם בחורה שהיתה איתי בצבא. היא ממש לא אוהבת שמזכירים לה את זה מן הסתם.
 
וחידה קלה: באיזה פיגוע הנהג הפך אח"כ לחבר כנסת??

ובין היתר אביא כאן את תמצית הסיפור למרות שהיא
כבר הובאה כאן על-ידי בעבר למען אלה שטרם קראוה.
שים לב שהתמצית דינאמית ובכל פעם שיש עידכון, הוא מתעדכן בלוח המתאים של ה"מגה ארכיון", המכיל כבר תיעוד של למעלה מ-70,000 פיגועים ברכבות ובאוטובוסים בארץ מאז 1893. להערכתי הטבלאות מכילות 99.99% מהפיגועים שהיו בארץ בתחבורה הציבורית. פיגועים באוטובוסים מתחילים בטבלאות משנת 1929. ברכבות - 1893. אם יש לך שאלה על כל פיגוע באוטובוס שארע בעבר - אתה מוזמן לשאול.
הנה תמצית הסיפור:

בפיגוע זה נהרגו 35 נוסעים ו- 82 אחרים נפצעו.
אוטובוס זה שמספרו 88-191 יוצר בשנת 1976 ויצא משערי המפעל ביום 15.07.1976. בפיגוע האמור הוא נפגע מירי מחבלים. באוטובוס היו אותה שעה חברי חוג המשוטטים של סניף תחנת "אגד" חיפה. בכביש החוף, בסמוך לקיבוץ מעגן מיכאל השתלטו המחבלים על האוטובוס ואילצו את נהגו לחזור בחזרה לכיוון תל-אביב. לבסוף, נעצר האוטובוס במחסום שהציבו כוחות הביטחון בצומת גלילות. בקרב יריות שהתנהל עם המחבלים פוצצו המחבלים את האוטובוס שנשרף לחלוטין. שרידי האוטובוס נצבעו בצבע שחור ומשמשים כאנדרטת זיכרון בכניסה למוזיאון הרכב ההסטורי של "אגד" בחניון חולון. ההתקפה על האוטובוס תוכננה ע"י אבו-ג'יאד (שחוסל, לאחר 8 שנים, ביום 16.04.1988 ע"י צוות חיסול ישראלי, בביתו שבטוניס) ובוצעה על-ידי חברי "האירגון לשחרור פלשתין" (הזרוע הצבאית – "הפת"ח"). התוכנית המקורית היתה לחטוף אוטובוס, ובעזרתו להגיע לתל-אביב, לתפוס מלון ובו תיירים ושגרירים זרים (כבני ערובה), ולהחליפם באסירים פלשתינאים. לחילופין – להרוג מספר גבוה, ככל האפשר, של ישראלים. בדרכם מהחוף פגשו המחבלים בצלמת הטבע האמריקנית GAIL ROBIN, ורצחו אותה. ארוע מקדים זה התרחש בשמורת הטבע של מעגן מיכאל כקורבן הראשון של פיגוע כביש החוף. בעולם הערבי כינו את המבצע ע"ש KAMAL ADWAN, שהיה מבכירי מחלקת המיבצעים של ארגון הפת"ח, וחוסל ב-"מיבצע ביירות" בחודש אפריל 1973. במבצע השתתפו 12 מחבלים (מתוכם 2 נשים – אחת מהן היא DALAL MUGRHABI, אשר על שמה נקראה כיכר ברמאללה ביום 11.03.2010 – ביום מלאות 32 שנה לפיגוע). כדי למנוע כניסת האוטובוס לתל-אביב, הוקמו מחסומים בכניסה לעיר והאוטובוס נעצר ליד צומת הקאנטרי-קלוב, מול עיר המכוניות, ע"י מחסום דוקרנים משטרתי. בקרב שהתפתח (בראש הכוח הצבאי עמד אהוד ברק) נהרגו, כאמור, 35 ישראלים. האוטובוס עצמו עלה באש, כתוצאה מרימון שהושלך ע"י המחבלים (או מפגיעת כדור במיכל הדלק). כ- 3 ימים לאחר מכן, פתחה מדינת ישראל ב-"מיבצע ליטני" כנגד בסיסי "הארגון לשחרור פלשתין" בלבנון.
תאור מלא ומפורט של הארוע מופיע במגה ארכיון על-פני 36 עמודים. כאן הבאתי רק תמצית שבתמצית ועל קצה המזלג.
וחידה קלה: באיזה פיגוע הנהג הפך אח"כ לחבר כנסת??
אני בטוח שהותיקים יפתרו את החידה הזו בקלי קלות.....
 
חבר הכנסת |(וחבר אגד) מרדכי עופר ז''ל

וחידה קלה: באיזה פיגוע הנהג הפך אח"כ לחבר כנסת??
אני בטוח שהותיקים יפתרו את החידה הזו בקלי קלות.....
חבר הכנסת |(וחבר אגד) מרדכי עופר ז''ל
אני מעריך שמדובר בפיגוע מיום 17/08/1956 (תכף יגיע יום השנה...) שסיפורו מופיע באתר אגד.כמו כן,ככל הידוע לי הוא הנהג היחיד עד עתה שהיה לחבר כנסת.

http://www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=5367
 
יפה ! תשובה לענין ! כל הכבוד ! ועכשיו לחידה נוספת:

חבר הכנסת |(וחבר אגד) מרדכי עופר ז''ל
אני מעריך שמדובר בפיגוע מיום 17/08/1956 (תכף יגיע יום השנה...) שסיפורו מופיע באתר אגד.כמו כן,ככל הידוע לי הוא הנהג היחיד עד עתה שהיה לחבר כנסת.

http://www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=5367
יפה ! תשובה לענין ! כל הכבוד ! ועכשיו לחידה נוספת:
באיזה ארוע היה מעורב אוטובוס אגד בעל מס' הרישוי הבא: M 3344 ??
הארוע הזה הוא ארוע מרכזי מאוד ובעל חשיבות רבה. דנו בו בעבר כאן בפורום.
 
פיגוע הירי בצומת נחלים ב30 לנובמבר 1947

יפה ! תשובה לענין ! כל הכבוד ! ועכשיו לחידה נוספת:
באיזה ארוע היה מעורב אוטובוס אגד בעל מס' הרישוי הבא: M 3344 ??
הארוע הזה הוא ארוע מרכזי מאוד ובעל חשיבות רבה. דנו בו בעבר כאן בפורום.
פיגוע הירי בצומת נחלים ב30 לנובמבר 1947
כמדומני שישה נהרגו.
 
אמת לאמיתה ! לקח לנו 25 שנה למצוא את הרישוי של האוטובוס הזה

וחשיבותו בכך שפתח בעצם את מלחמת השחרור
אמת לאמיתה ! לקח לנו 25 שנה למצוא את הרישוי של האוטובוס הזה
כי לנהג שלו, ז"ל, יש בת שכעסה כל השנים על אגד וסירבה לתת לנו צילומים מהארוע עם אביה. בסופו של דבר הערמנו עליה בדרך מסויימת והצלחנו לקבל את המידע בשו שו...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה