ירושה זה ברכה?

מצב
הנושא נעול.

yoa64

New member
ירושה זה ברכה?

ירושה זה ברכה?
לסבי וסבתי ז"ל 7 ילדים. הדירה כמסורת אותם ימים רשומה על שם הסב. הסב נפטר לפני שנים מספר ללא צוואה. הסבתא נפטרה לאחרונה והורישה את רכושה ל 4 מתוך 7 ילדיה בחלקים שווים, מאחר והם גם אלו שטיפלו בה ובדירה, דאגו ומימנו את אישפוזה וכו. האם הדירה מתחלקת במלואה בין ה4 (על פי צוואת הסבתא), או 50% בין ה 4 ו50% בין ה7? או משהו אחר? הצילו
 
תשובה

ירושה זה ברכה?
לסבי וסבתי ז"ל 7 ילדים. הדירה כמסורת אותם ימים רשומה על שם הסב. הסב נפטר לפני שנים מספר ללא צוואה. הסבתא נפטרה לאחרונה והורישה את רכושה ל 4 מתוך 7 ילדיה בחלקים שווים, מאחר והם גם אלו שטיפלו בה ובדירה, דאגו ומימנו את אישפוזה וכו. האם הדירה מתחלקת במלואה בין ה4 (על פי צוואת הסבתא), או 50% בין ה 4 ו50% בין ה7? או משהו אחר? הצילו
תשובה
יתכן מאוד שהסבה ירשה רק רבע מכלל הדירה. חצי היה לה מכוח הלכת שיתוף נכסים והחצי הנותר התחלק בינה לבין הילדים. לכן הירושה שלה כוללת 75% מהדירה שמתחלקים בין 4 הילדים לפי צוואה. הרבע הנותר שייך לכל הילדים .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה