יצירת רשת ביתית מחווטת לבית חדש

igoldman

New member
יצירת רשת ביתית מחווטת לבית חדש

אחותי בונה בית (וילה) ואני מעוניין לרשת לה את הבית ברשת מחווטת השאלה שלי היא כזו מכיוון שעושים את זה פעם אחת וזהו ואין דרך חזרה (לא נפרק את הבית בכדי לתקן טעות) אז צריך לעשות את זה מושלם. הבנתי שרק CAT6 תומך ב 1000 MBit ו CAT5e תומך ב 100 Mbit אז לדעתי כדי ללכת על CAT6 מכיוון שזו כבר חשיבה על העתיד מבחינת העברת קבצים גדולים (כלומר איכות טובה יותר) איפה אני יכול לראות את העלויות לכבל מסוג CAT6 ? והאם הכבל שעובר בקירות זה אותו הכבל שעובר מחוץ לקירות ? שאלה נוספת , האם יש צורך בעבודות תחזוקה לכבלים ?(בהנחה שהנחת הכבלים בוצעה בצורה מושלמת ללא תקלות) (אני יודע שלקבל אופטי יש צורך לנקות אותו עם מכשור מיוחד כל כמה זמן אז מה לגבי CAT ?) בנוסף הבנתי שיש אפשרות להעביר כבל שבו יהיה גם שימוש עם טלפוניה (בזק) ואז אני לא צריך לעביר בנפרד כבל טלפון וכבל אתרנט אז השאלה היא כזו : בכמה חוטים עושה שימוש אתרנט במהירות 100Mbit ושימוש אתרנט במהירות 1000Mbit ? וכמה חוטים טלפוניה(בזק) משתמשת ? והאם בתצורה כזו (שילוב של בזק + רשת ) זה לא מתכון לתקלות ? ואם יש לכם עוד עצות שאתם יכולים לתת לי אז בבקשה אני פתוח להצעות ....
 

dov98

New member
CAT5E תומך גם ---->

בג'יגה ואין צורך בכבל אחר לזה. באותו הקשר עליך לקרא את "הדרך לג'יגה בלינק האדום למעלה...שם יתברר לך שהחשש שלך מאוד בוסר.
 

marvin2

New member
מכירים מישהוא שמוכר CAT 5

שמושחלים בו בפועל רק 4 גידים ? מה המחיר של כבל כזה למטר?
 

cheif

Member
מנהל
אין דבר כזה

CAT 5 הוא 8 גידים -- 4 זוגות. כל חנות חומרי בניין ועשה זאת בעצמך מוכרת כבלי רשת -- כמובן שגם חלק מחנויות המחשבים. העלות -- בין שקל לשקל וחצי למטר תלוי בכמות שאתה קונה. מגוון חנויות יש ב-ZAP.
 

rafid1

Active member
מנהל
דווקא יש--->

רק שזה לא CAT5 . זה כבל אפור עם שני זוגות שזורים, פשוט. בטח עולה חצי מחיר. אם חושבים על זה - באמת, מי שלא זקוק ל4 זוגות, למה שלא לקנות כזה ? רק כי לא קוראים לו CAT5 ? במרחקים של עד 20-30 מטר הוא עובד בסדר.
 

marvin2

New member
לפי ההגיון הוא אמור להספיק גם ל 100

לא? מה מפריע שיש חוסר ב 2 זוגות? מכירים מישהוא שמוכר?
 
מנסיון...

תעבירו CAT5 ואל תנסו להתחכם או לחסוך... זה לא ממש יותר זול ואין לכם מושג מה יבוא בעתיד. אני השתמשתי פעם אחת בשני חוטים כדי לחבר אזעקה לאחד החלונות במקום להתחיל לחרוץ קירות...
 

cheif

Member
מנהל
הרגת אותי מצחוק...

CAT5 הוא תקן בין לאומי ידוע (נקרא לפעמים גם T568B). בתקן יש הגדרות מדוייקות לעובי הכבל, ההתנגדות שלו, מספר ה-TWISTS בכל מטר, החסינות לרעש ועוד די הרבה פרמטרים. התקן מגדיר במדויק שהכבל צריך להיות בנוי מ-4 זוגות שזורים ואפילו מגדיר את הצבע שלהם. התקן גם מגדיר שהכבל צריך לעבוד לפחות 100 מטר במהירות של 100MBps. כל כבל אחר הוא לא CAT5. זה לא אומר שאתה לא יכול להשתמש בכבל כזה אבל לתחליפים יש מחיר -- המרחק לא יגיע ל-100 מטר וגם החסינות לרעשים תהיה גרועה -- בקיצור בעיות. כבר ראינו פה בפורום חכמים שניסו להשתמש בכבל טלפון שכבל רשת -- אולי גם על זה תמליץ? בקיצור -- אני ממש לא ממליץ לחסוך כמה גרושים על כל מטר כבל ואח"כ להצטער על זה.
 

rafid1

Active member
מנהל
--->

אין ממש חידוש בקביעות שלך, גם לי זה ידוע, ואף ציינתי את זה. יש אימרה - הכל ידוע והרשות נתונה... אז אם יודעים ומבינים את ההשלכות - שכל אחד יחליט מה שיחליט. את המאזן/שקלול בין תקן וכסף - שכל אחד יעשה לעצמו. וכן, גם אני משחיל כעת 200 מ כבל, ותקני. שנים עבדתי עם כבלים קצרים מעאפנים 4 גידים, שעשו את העבודה... וחוץ הזה - לצחוק זה בריא...
נשלח לך במייל חתיכת כבל כזה מהעבודה...
 

eladts

New member
CAT5 לא חייב להיות 8 גידים

תקן CAT5 מאפשר גם כבל 4 גידי (שני זוגות) ואפשר להשיג כאלו. מנסיון, הם עובדים טוב מאוד ב-100M. רק תקן CAT5E ומעלה מחייב 8 גידים (4 זוגות).
 

marvin2

New member
חרשתי את החנויות (באינטרנט) ולא

מצאתי. איפה מצאת?
 

wil

New member
../images/Emo45.gifכבר השתמשתי בכזה בהצלחה.

CAT5 של 4 גידים קיים בהחלט, ועובד מצויין במהירות 100M. אני השתמשתי בזה כי היה לי בחינם+דירה שכורה, אם אתה בונה בית אז תשקיע עוד כמה שקלים ותעביר כבר CAT5E עם 8 גידים או אפילו שני כבלים כאלו אם אתה רוצה להיות לארג'. חיבור 1000M צריך כבל CAT5E עם 8 גידים. חיבור 100M צריך CAT5 עם 4 גידים (כלומר: בכבל של 8 ניתן להעביר 2 חיבורי רשת, או חיבור רשת אחד+2 קווי טלפון) קו טלפון צריך 2 גידים, לא ממש חשוב של מה.
 

whatmeworry

New member
לא מומלץ להעביר טלפון עם רשת

לא מומלץ להשתמש בזוגות הפנויים של ה-cat5 לחיבור קו טלפון. עוצמת הצלצול עלולה לשבש את התקשורת (רשת). אפשר להעביר באותה צנרת כבל cat5 לרשת ועוד כבל (cat5 או cat3) לטלפון, בתנאי שמשתמשים בכבל מסוכך (STP) לרשת.
 
אם מושחלים באותו הצינור

CAT5 וכבל רגיל לטלויזיה בכבלים האם יהיו 'התנגשויות' והפרעות ביניהם?
 

xroeeh

New member
~~~>

גם אם הטלפונים עצמם יעברו על 2 מתוך 8 החוטים ב CAT5E (כאשר 4 חוטים הולכים לשימוש הרשת, 2 אחרים לטובת הטלפוניה) זה לא יפריע לתקשורת. רועי
 
למעלה