יצירת אי מטבח: כל הטיפים לעיצוב מוקפד

תוכן-מקודם

Member
מנהל
beautiful-shot-modern-house-kitchen (1).jpg
קרדיט לתמונה FREEPIK

ככל שהבתים הופכים גדולים ומרווחים יותר כך גדל הצורך בחלל רב תכליתי שישלב בין צרכי הבישול, הארוחות והמשפחה. אי במטבח לא רק שנותן את המענה לצרכים אלו, בעיצוב נכון יכול לשמש גם כתוספת עיצובית מרהיבה למטבח ולחלל כולו.

יצירת אי מטבח מעוצב בקפידה דורשת התמקדות במספר דגשים מרכזיים, כמו תכנון גודל האי שיתאים לממדי המטבח, חומרים איכותיים, גימור מושלם, עיצוב תאורה ואפשרויות ישיבה. פנינו לנגריית איילים ( לאתר החברה: ayalimnagarut.co.il), נגריה המתמחה בעיצוב מטבחים, ששיתפו אותנו עם טיפים לעיצוב מוקפד של האי במטבח.

אפיון הצרכים: לפני תחילת התכנון, מומלץ להגדיר מה המטרה בבנייתו. האם הוא ישמש כאזור להכנת אוכל, מקום התכנסות למשפחה ולחברים, או שילוב של שניהם? האם יונחו עליו כיריים, או שייבנה בו כיור? הבנת השימוש המיועד באי תשפיע על מידותיו, אפשרויות האחסון והאלמנטים העיצוביים שיהיו בו.

האי צריך להיות מותאם לצרכים הספציפיים של המשפחה, בין אם הוא נועד לאחסון מחבתות, סירים וכלי מטבח נוספים, משלב אלמנטים מיוחדים מובנים או מציע פינת ישיבה נוחה.

הערכת השטח הפנוי: בשלב ראשון יש למדוד את השטח הפנוי במטבח כדי להבטיח שהאי יותאם בצורה מיטבית מבלי להפריע לזרימת התנועה. בהתאם למדידה יש לתכנן את האורך, הרוחב והגובה של האי, כך שיישאר מספיק מקום לתנועה נוחה סביבו. אי שלא מתוכנן כהלכה יפריע לפתיחת דלתות של ארונות, ולא יאפשר תנועה נוחה במטבח בזמן הבישול .

עיצוב ובחירת חומרים: לבנות אי שיתאים לסגנון המשפחתי וישלים את העיצוב וסגנון המטבח זו מקצועיות לשמה ולכן חשוב לבחור בנגר המתמחה בבנייה ובעיצוב מטבחים. חשוב לשים את הדגש על חומרים איכותיים ועמידים שהם גם יפים למראה, כמו עץ קשה, גרניט או קוורץ. בחירת החומר תשפיע על מראה האי ועל התחזוקה השוטפת.

תכנון פונקציונלי: כדאי לתכנן את האי כך שיכלול פתרונות אחסון, כמו מגירות, מדפים פתוחים או ארונות. ניתן לשלב באי תאים ואביזרים מיוחדים, כגון מתלה לתבלינים, מתלה ליין או קרש חיתוך מובנה, כדי לשפר את הנוחות והנגישות.

תשומת לב קפדנית מוקדשת למכשירי חשמל ואביזרים בתוך האי במטבח, חשוב לתכנן מראש את החשמל, הגז והאינסטלציה עוד טרם ההתקנה.

המשטח העליון
: של האי משמש כמקום עבודה וגם כשולחן אוכל. ההמלצה היא לתכנן אותו כך שיהיה מעוצב ומזמין ויחד עם זאת שיוכל לעמוד בדרישות השימוש היומיומי. בחירת חומר המשטח הנכון היא קריטית. ולכן יש להתייחס לגורמים כמו עמידות, תחזוקה, עמידות בחום ובכתמים וקלות ניקוי.

כדאי לשקול משטח גרניט מלוטש, שידוע בתכונות העמידות שלו לכתמים ולשריטות ומבחינה עיצובית הוא אלגנטי למראה.

אפשר לשקול גם משטח מעץ בוצ'ר או עץ לאמי. הבוצ'ר הוא משטח עץ שעשוי מהרבה חתיכות עץ קטנות והלאמי הוא משטח הבנוי מפסי עץ ארוכים. חשוב לדעת שהלאמי נחשב לעמיד וחזק יותר.

בסיס האי יכול להיות בנוי מעץ קשה איכותי, כמו מייפל או אלון, שמוסיף חמימות ועושר לעיצוב הכללי, והוא גם עמיד לאורך זמן.

צבע האי: אפשר לבחור בצבע שישתלב עם ארונות המטבח ומשטחי העבודה שמסביב או לחלופין לבחור בצבע מנוגד לצבעים השולטים במטבח. בחירה בצבע משלים או תואם את האלמנטים הקיימים במטבח, כמו הריצוף או הארונות, תיצור תחושת המשכיות. צבע מנוגד יבליט את האי על כל מרכיביו.

גוונים רכים וניטרליים כמו לבן, בז' או אפור בהיר יכולים ליצור מראה נקי, ואוירה נעימה ומרגיעה, אך מכיוון שהמטבח מהווה היום חלק מהסלון ניתן לבחור בצבעים דומיננטיים כמו גוונים של ירוק, גוונים של כחול, ועד לגווני האפור הכהה והשחור. בסופו של דבר, בחירת הצבע לאי המטבח צריכה לשקף את הסגנון האישי של בעל הבית, להעצים את העיצוב הכללי של המטבח וליצור חלל שהוא גם מושך ויזואלית וגם פונקציונלי.

עיצוב תאורה: עיצוב תאורה מושקע יכול להפוך את האי לאלמנט מרשים מבחינה ויזואלית במטבח. הדגשת האי תעשה על ידי בחירת גוף תאורה בעל נוכחות עיצובית מרשימה ובגובה נמוך יחסית לגופי תאורה אחרים בחלל, כמו מנורות תלויות. מנורות אלה מתאימות לשימוש באי, מבלי שיפריעו למעבר אנשים.

כאשר יש במטבח תאורה חזקה דייה, ניתן לבחור גוף תאורה אחד או מספר גופים תלויים דקורטיביים. כאשר התאורה השוטפת במטבח אינה מספקת, ניתן להעשיר אותה באמצעות גופי תאורה צמודים לתקרה, או שקועים בתקרה.

תשומת לב לפרטים: תשומת לב קפדנית לפרטים היא זו שעושה את ההבדל בין עיצוב סטנדרטי לעיצוב מושלם. הקפדה על חיבורים ופינות חלקים, על חומרים איכותיים, על פתיחה וסגירה חלקים של ארונות ומגרות, על פינות מעוגלות תורמת לקבלת מראה מלוטש ומעודן לצד פונקציונליות מתבקשת .

חשוב לזכור שיצירת אי למטבח דורשת מומחיות, מדובר על איזון קפדני בין פונקציונליות לאסתטיקה והקו ביניהם הוא דק מאוד.
 
למעלה