הפשע לא השתלט על הזנות החוקית, וזה גם לא מה שכתוב במחקר של
נעמי לבנקרון, וגם לא ראיתי סימוכין לכך שממדי הזנות והסחר בנשים גדלו במדינות שהזנות מוסדה בהן. אם מיסוד הזנות "נחל כישלון מוחלט" או לא, זה דבר שניתן לפרשנויות שונות, כן הזנות הממוסדת לא הצליחה להחליף לחלוטין את הזנות הלא חוקית, כפי שקיוו, אבל היא הצליחה בכך שהרבה מהזונות עוסקות בזנות בצורה חוקית. במחקר של נעמי לבנקרון כתוב שהסיבות העיקריות לכך שיש זונות שמעדיפות/נאלצות לעסוק בזנות בצורה לא חוקית זה משום שהן לא רוצות לשלם מיסים ומשום שהם לא עומדות בתנאי הקבלה הגבוהים הרבה יותר שקיימית בזנות ממוסדת. בזנות ממוסדת לא מקבלים זונות שיש להן מחלות מין וזונות שמשתמשות בסמים, וכמובן שלא מקבלים גם קטינות. מבחינת הלקוחות, הסיבות העיקריות שחלק מהם ממשיכים לצרוך זנות לא חוקית זה בגלל מחירים נמוכים יותר ומשום שהם לא אוהבים את הפיקוח וההגבלות שיש בזנות ממוסדת, חלק משמעותי מההגבלות שיש בזנות ממוסדת הן במטרה להגן על נשים שעוסקות בזנות. אחת הטענות העיקריות של נעמי לבנקרון נגד מיסוד הזנות זה שגם ככה בבנבאדה, גרמניה, בהולנד ואוסטרליה פתיחות חברתית ביחס לזנות ושגם ככה הזנות בישראל נשים שעוסקות בזנות בישראל לזכויות מסוימות, משום שהחוקים נגד הזנות בישראל מתמקדים בעיקר בסרסורות ולא בזונות. כנראה שמבחינתה מצב הזונות הלא חוקיות הוא לא רע מספיק כדי להצדיק את מיסוד הזנות, והיא לא מוכנה לתת קרדיט לזנות הממוסדת על דברים שהיו קיימים בחוק או/ו בחברה הספציפית גם לפני זה. נעמי לבנקרון מעדיפה להסתכל על חצי הכוס הריקה בנושא של זנות ממוסדת, ולכן מבחינתה ההשגים של הזנות הממוסדת הם דלים ביותר, אם כי גם היא נאלצת להודות שיש לזנות הממוסדת השגים. כן מיסוד הזנות זה לא פתרון קסם, אבל זה משהו שיכול לשפר את התנאים, לפחות עבור חלק מהזונות, אלו שחלק מהזנות הממוסדת. לגבי הסטיגמה הנלווית לזנות, Whore-shaming זה חלק מהSlut-shaming.
"אם נתחשב בכך שהמדינות שמיסדו את הזנות היו אלה, שעוד לפני המיסוד כבר שררה בהן פתיחות חברתית ביחס לזנות הרי שהישגיו של המיסוד דלים ביותר. כלל לא ברור שהמיסוד תרם לטיפוח אווירה של סובלנות חברתית כלפי הזנות, ובכולן הוא הותיר מגזר נרחב של זנות בלתי חוקית, ככל הנראה גדול מן הזנות החוקית. למצב זה סיבות רבות."
"המיסוד לא שינה את הסטיגמה הנלווית לזנות, המרתיעה את הנשים מלהירשם כמי שעוסקות בזנות, וזאת בנוסף לחוסר נכונותן לשלם מסים. גורם נוסף שמרחיק את הנשים מן הזנות הממוסדת הוא תנאי הסף הנדרשים, בעיקר בריאות ואי-שימוש בסמים."
גם לקוחות לא נוהרים לבתי בושת מורשים בלבד וממשיכים לפנות לנשים העוסקות בזנות באופן לא חוקי. הדבר נובע מכמה סיבות: מחירים יותר נמוכים, היצע יותר גדול, יש לא מעט גברים שאינם מעוניינים במין בטוח, או כאלה שאינם מעוניינים בפיקוח והגבלות על מה שהם עושים לנשים, כולל פגיעה ב . הן בבתי הבושת הממוסדים הם יתקשו לעשות זאת, ולו בשל קיומו של לחצן מצוקה.
"במצב הקיים כאשר הזנות אינה נחשבת לעבירה פלילית הנשים ממילא זכאיות לזכויות מסוימות, אך הן אינן מרבות לנצלן וספק אם הן מודעות כלל לזכותן לתבוע את מי שמעסיק אותן בבית הדין לעבודה או בהליכים נזיקיים. את רובן המכריע של התביעות נגד סוחרים וסרסורים בישראל יש לזקוף לזכות הסיוע המשפטי המוענק מטעם המדינה לקורבנות סחר. סיוע כזה לא מוענק לנשים ישראליות העוסקות בזנות ושאינן קורבנות סחר."
[URL]http://www.law.tau.ac.il/Heb/_Uploads/dbsAttachedFiles/misud.pdf[/URL]