ילד חולה - מי נשאר איתו?

ילד חולה - מי נשאר איתו? ../images/Emo184.gif

בהמשך לשאלה שלי מיום שישי, כשהילדים שלכם חולים, מי מבין שניכם ברירת המחדל ה"טבעית" להישאר איתם בבית? האם יהיה זה נכון להגיד שהעובדה שהבעל מרווייח יותר (במרבית המקרים) גורמת לכך שבמרבית המקרים האישה נשארת עם הילדים (או שהיא זאת שדואגת למצוא סידור אחר)?
 
מי שזמין יותר בקלות

יש תקופות בעבודה שאני פשוט לא יכולה להרשות לעצמי היעדרות - ואז בעלי נשאר, או שמהנדסים פתרון אחר, וכך גם להיפך. לא מסתכלים נקודתית על מחיר יום היעדרות, אלא בראייה קצת יותר רחבה - איזה מקום עבודה יוכל לספוג יותר בקלות את ההיעדרות. שיקולים לטווח ארוך ...
 

chili3

New member
אנחנו משתדלים להתחלק יום-יום-יום.. שבדרך

כלל מנסים גם להכניס את הסבתות לסבב. כך שבדרך כלל יוצא לכל אחד יום אחד בבית לבעל אגב יש יותר ימי חופש בשנה מלי וגם יש לו "יום מחלה של ילד" מה שאצלי לא קיים. כך שהוא בדרך כלל מבין שלא יקרה כלום אם הוא ישאר בבית יום אחד בסוף החודש אני עוזבת את המקום עבודה והופכת לעצמאית, כך שהדברים בטח ישתנו ואני אקח את ימי המחלה יותר על עצמי. למרות שאני מאוד מקווה שזה לא יגרום לי לבטל יותר בקלות בפגישות. כי זו טעות שאפשר נורא בקלות ליפול לתוכה. "את בכל מקרה עובדת בבית, אז..."
 

chili3

New member
דווקא היתה הכרזה רישמית בפורום מודיעין ../images/Emo3.gif

תודה
 

jenyl

New member
משתדלים להתחלק חצי-חצי.

אני יכולה להעדר ביתר קלות לכן ביום הראשון אני נשארת, אבל אח"כ מסדרים כך שגם בעלי לוקח יום מחלה או אפילו יום חופש כדי להיות עם הקטן. לפעמים אני נשארת כמה ימים ברצף, אבל אז אני משלימה בשעות אחרי הצהריים והערב...
 
מה ז'תומרת שלך אין?

יום מחלה של ילד - נחשב בדיוק כמו יום מחלה שלך. אז מה ההבדל? למה את לא יכולה לקחת את זה בתור יום מחלה? ועוד משהו - יום מחלה בודד לא משולם. משום שלפי החוק, על היום הראשון לא משלמים, על השני והשלישי מקבלים 37.5% משכר העבודה, ומיום הרביעי ואילך 75%. בכל מחלה מחדש מתחילים את הספירה - היום הראשון, השני והשלישי וכו'.
 

AY1

New member
בשנה האחרונה אני ../images/Emo70.gif

הבן זוג עבר לתפקיד בכיר ותובעני כך שכל מה שקשור ליציאה מוקדמת / השארות בבית זה אני או אמא שלי
 

הילהל

New member
מאוד משתנה

כל עוד החולה הנדון יונק - כמעט רק אני ברגע שהחולה פחות אנין בהעדפותיו ומוכן לקבל גם את אבא - זה לפי רמת זמינות בקיץ אבא שלהם טובע בעבודה, בחורף (בעיקר אם יורד גשם) הוא מאוד פנוי אליהם ואל מחלותיהם אם המצב קריטי אצלי בקיץ והחולה לא מאוד חולה - יתכן גם שיתלווה אל אבא ביום העבודה וינמנם לו במכונית או במקום מוצל על הדשא בקיץ האחרון היה מצב נוראי - למיה היתה דלקת ריאות כשאבא שלה בשיא הלחץ כשחשבנו עדיין שזה רק וירוס - אםפילו הדוד חסר הניסיון שלה גוייס אבל היה מאוד כואב להיות איתה לבד לגמרי בביה"ח מתוך 50 שעות שהייתי איתה שם הוא נכח ב-5 (פעמיים בערב להיות איתי ואיתה ופעם אחת באמצע היום השני לשחרר אותי הביתה למקלחת זריזה)
 

dafdaf

New member
תלוי...

אם הבעל פנוי (הוא עצמאי) אז הוא נשאר בבית במידה וזה יום יומיים אם זה משהו רציני אז אנחנו מתחלקים...
 

אמברון

New member
לרוב אני נשארת

ולא בגלל שהוא מרוויח יותר. אני חושבת שזה קשור בעיקר לזה שאני יכולה להישאר ואני עושה את זה מבחירה. במקרים בהם אני לא יכולה, בן הזוג נשאר בבית או שמקפיצים את הורי.
 

מעיןבר

New member
אין ברירת מחדל

אני משתדלת להקל עליו מכל מני סיבות ובאותה הנשימה הוא משתדל להקל עלי. לפעמים אפילו מחלקים יום חצי-בחצי בינינו. מודה שכשהיא חולה קשה לי יותר לעזוב... אבל כבר היו מחלות שהיו בעיקר עליו. אם גם סבתא מצטרפת לסבב אז בד"כ אני יותר מעורבת (מסיעה אליה, אוספת - זה בדרך שלי לעבודה).
 

תאירU4

New member
אצלי לרוב אם אין איזה משהו

ממש דחוף הבעל הוא שנשאר, טוב אצלנו לא ממש חשוב השכר שלנו בכל זאת קיבוצניקים, אבל פשוט הבעל יכול לעבוד מהמחשב מהבית ואני חייבת להיות ממש פיזית בעבודה בשביל לעבוד.
 

ר של דן

New member
מטפלת

אבל בעבר זה היה תלוי במי יכול ומה מידת המחלה. היו מחלות שאני נשארתי כי ידעתי שאני אטפל כמו שאני חושבת שצריך (במקרי אסטמה וכאלה)
 
למעלה