יכולות ללא גבולות

צלף

New member
טכנולוגיות חדשות לנכים עשירים בלבד

כתבה בקפיטן אינטרנט של עיתון הארץ על טכנולוגיות חדשות בהיטק לעזרת הנכים. ועל כך שהמחירים הם בשמיים... בסך הכל וזה לא חדש, יקר להיות נכה, ובעתיד יהיה יקר עוד יותר. אני סבור שלא תהיה ברירה אלא לדרוש סבסוד של מחיר אבזרי עזר אלו לצרכן, ומאמץ כזה מחייב הירתמות של כל ארגוני הנכים למטרה הזאת (או במקביל הקמת ארגון מיוחד למטרה זאת). הצעה אפשרית למימון כל אבזרי עזר אלו היא להוסיף ביטוח לאומי נוסף חובה לכולם (נתניהו יקבל בחילה אבל האזרחים לא...) הודעה מקבילה שכתבתי בפורום לקויי שמיעה במרכז למעונינים.
 

alonpaz

New member
עם אף אחד לא יכול לרכוש עדיף שלא

ימציאו טכנולוגיות. זה כמו לבנות לנכה טירה עם עשר קומות בלי מעלית אלה רק מדרגות. מה עשו בזה?
 

swfm

New member
המחיר עשוי לרדת עם הביקוש

ועם התקדמות שיטות הייצור כמו מוצרי אלקטרוניקה רבים. קחו, לדוגמא, את הטלפונים הסלולריים. המשתמשים הראשונים שילמו את מחיר הפיתוח. כיום המחירים זולים בהרבה (נכון, גם בזכות התחרות) ומתאימים כמעט לכל אחד. ביחס לאמצעי העזר לחרשים, כדאי להדגיש בפני המוסד לביטוח לאומי את האפשרויות שהם פותחים לתעסוקה. שיקול כזה נותן ממד של "השקעה" לסיבסוד המכשירים (מתן חכה במקום דגים).
 
מי אמר שקל להיות בעל מגבלה.?

זוכרת שהיה עלי להחליף את הגלגלים הקידמיים של כסא הגלגלים שלי. נתבקשתי לשלם 850 ש"ח בתמורה. חשבתי שזו "גניבה"? פניתי למשרד המסחר והתעשייה. תשובתם הייתה: " כאשר כסא גלגלים עולה 10,000 ש"ח מחיר הגלגלים סביר בהחלט". ללא גלגלים אינני יכולה להתנייע כלל, לדעתי ישנה קבוצה של אנשים אולי עם כוונות טובות שעושה קופה על חשבונינו לא באשמתה. מדוע לא לפטור את המוצרים החשובים, אלו שלא ניתן לחיות בלעדם ממיסים??? חומר לממחשבה.
 

צלף

New member
אני מציע סבסוד של המוצרים

(חוץ כמובן מפטור ממיסים כולל מע"מ) העיקרון שאם מסבסדים מוצרים לפי אחוזים מהמחיר הסופי, אז הופכים את המוצרים לברי רכש לרוב הגדול של הנכים, וגם העקרונות של השוק החופשי, והתחרות ישמרו, כלומר עם יהיה סבסוד 80% מהמחיר, אז גלגלים יעלו מאה שישים ש"ח, ורכב גלגלים 2000 ש"ח, ועדיין יש תחרות חופשית ביןיצרנים להוזלת המוצרים, כי ככל שהמוצרים זולים יותר אז יקנו יותר... ובשביל הצעתי שהמדינה תסבסד את אבזרי עזר, תקציב לכך יבוא מביטוח לאומי (ולא מגמ"ח, זה לא תפקידם). כאמור משימה כזאת קטנה על ארגון נכים יחיד, זה צריך הסכמה בין כל האירגונים על המטרה הזאת, ומטה משותף לארגן לחץ ציבורי בעניין (או ארגון חדש שיתרכז רק בזה).
 

idan2160

New member
רעיונות טובים ....

יש צורך בסיבסוד,הכל טוב ויפה,גם המיסוי שוחק וגבוה ללא פרופורציה. השאלה ניתוב הבעיה,חוזרים ומעלים סוגיות, שאם לא ינותבו פעם אחר פעם לגורמים השונים,היצרנים או היבואנים, באופן שתצא הבעיה מעבר לריון או הצגת בעיה כענין פנימי בפורום, באופן זה נגרום להד תקשורתי או אחר שיכול להביא תועלת. חומר למחשבה או עשיה!!!!
 

צלף

New member
איך מעבירים הלאה ../images/Emo35.gif ../images/Emo12.gif

כדי שזה לא ישאר רעיון טוב קוריזי בפורום, צריך להביא את הבעיה ואת הרעיון להנהלות של האירגונים עצמם... אנסה לכתוב על זה בפורמים השונים לנכים כדי שיהיו מודעים, חשבתי שכתיבה בפורום של אתי (שהוא המרכזי) כאן מספיקה, אבל כנראה שלא...
 

ransky 2111

New member
את צודקת שלא קל להיות נכה

בהיותי צעיר לקיתי בשיתוק מוחי וזה היה בשנת 1951 מתי שעוד לא ידעו על המחלה, אימי קראה אודותי בספרות אנגלית על מחלתי ומיום שאני זוכר את עצמי הצטרכתי להתמודד עם שיתוק מוחי שהוא לא כל כך קל, ואתה בתור "נכה" נאבק ורוצה להיות כמו אדם "בריא" שיכול לעמוד ברשות עצמך, ולפעמים אפילו צריך להיאבק עם הביוקרטיה ועם הנגישות וזה כל כך מדכא ושוחק ולפעמים גם צריך להיאבק עם הנגישות שלא תמיד נחסמת, והיום כשאני כבר בוגר ותודה לאל שעל רוב מגבלותי התגברתי אני חושב על חברי הנאבקים וזה מאוד כואב, ואני כמו כולם שלא רק נאבק עם המגבלות אלא גם נאבק עם הרגשות. מיכאל
 

ransky 2111

New member
מענה לשאלתך

ברור שנלחמתי על מגבלותי, אך זה לא כל כך קל. בן יחיד אני להורי ניצולי שואה ונולדתי בשנת 51 והיו לי קשיים במוטוריקה ובקורדינאציה כי לקיתי בשייתוק מוחי, והצטרכתי להיאבק כדי לדעת לתקשר עם האנשים ורק אימי הבינה אותי והיא היצטרכה להיאבק עם הרופאים, ואני כמובן הייתי עם ילדים בני גילי שלא פעם התנכלו ולעגו. היום כשאני בוגר אני רואה את חברי שנאבקים ואני מתבונן מהצד וכואב לי למרות שאני עוזר ככול יכולתי אך אני רגיש ולפעמים אני מקנא ב"בריא" שלו יותר קל. מיכאל
 

ransky 2111

New member
את צודקת

כבחור "נכה" אשר עבד במפעל מוגן של "אילן" עזרתי לחברים, וראיתי כמה הנגישות לא כל כך קלה ולעיתים היא חסומה והאנשים הם ממש אדישים, שלא לדבר שבי פגעו כמה פעמים, וכך ה"נכה" נתקל לפעמים בסבר פנים לא מאירות ולא מחמיאות וחבל שיש אנשים שממש אדישים לאדם שלא פעם זועק לעזרה.
 
יכולות ללא גבולות

להמשך הכתבה: יכולות ללא גבולות חשיבותו הרבה של המחשב לאנשים עם מוגבלות (בתנועה ובראיה) מזרזת פיתוח תוכנות ומוצרי חומרה, שמטרתם הקלת השימוש במחשב. הנה כמה מן המוצרים המומלצים נורית פלג, netמגזין YNET כל הזכויות שמורות ל-YNET
 
למעלה