יישום לדוגמא של XML (+לינקים)

meorero

New member
יישום לדוגמא של XML (+לינקים)

אחד מן היישומים (הרבים) שיש ל- XML וקרוב אלי, נעשה בעולם הארכיונים. והכוונה היא לארכיונים במובן המסורתי, כלומר- מקום בו אוספים מסמכים היסטוריים. היישום נקרא EAD שזה: Encoded Archival Description, כלומר: התיאור הארכיוני (התיאור במשהו כמו קטלוג - DB אם תתעקשו- לפי "שדות" מאורגנים ומוגדרים) - נעשה ב XML. לשם כך נוצר תקן בין לאומי (שזה בעצם ה- EAD) לתיאור ארכיוני אחיד, שיקל על העברת מידע ואיחזורו ושהנו גם גמיש וניתן להרחבה (כראוי ליישום XML). ה- EAD הוא בעצם (חוץ מסטנדרט, שעדיין מפתחים בהרבה מקומות בעולם) מקבץ של הגדרות ספציפיות (document type definition למי שזה אומר...) מידע נוסף: ראו קישורים
 

meorero

New member
אני עובד במקום כזה. מה המצב בארץ?

איך אגדיר זאת.... יש לנו, הישראלים, עוד מה ללמוד. עד כמה שביררתי באתרי ארכיונים ישראליים, אין שום דבר שהוא "ממש זה". אפילו לא קרוב לצערי. באתר שבניתי, במסגרת מקום העבודה שלי, (ואיני בא לעשות כאן פרסומת עצמית, או משהו כזה) לא הרשו לי לשלב בו אף צורה כל שהיא של DB או תכנות בצד השרת. לא ASP או PHP. כלום. גם לא XML. האתר קם בלעדי זה, כרגע, אך תוך כדי התחלתי להתעניין וכך הגעתי לקישורים הכתובים לעיל.
 
מהיכרות עם ארכיונים ומערכות ארכיון

אכן אין שימוש ב"סטנדרט". מטעמים שונים ומשונים (שאליהם לא אכנס) המערכות הקיימות וגם המפותחות עושות שימוש בטכנולוגיות ובמוצרים קצת "מיושנים". מקסימום הקידמה שראיתי הוא פיתוח מערכות ארכיון על גבי sharepoint, אולם המוצר הזה לא בדיוק נועד לאחסנה של מיליוני מסמכים. ממש ממש לא. מתוך סקרנות גרידא, באילו טכנולוגיות הארכיון מפותח כיום ? ותרגיל מחשבתי - איך לדעתך השימוש בטכנולוגיות XML היה מועיל ?
 

aphrodisiac666

New member
מממ

ומה שאתה מתאר זה בעצם יצירת שפת סימון חדשה על ידי שימוש ב-XML יש עוד הרבה כאלה מהידועות ביותר היא MATHML שזו היא שפת בימון מבוססת XML לצרכי מדע המתמטיקה. זו הגדולה של XML. בעזרתה את יכול לסמן כל דבר.
 
למעלה