ייעוץ בנושא שרת..

  • פותח הנושא aPrt
  • פורסם בתאריך

aPrt

New member
ייעוץ בנושא שרת..

שלום, אני רוצה להפעיל אתר אינטרנט המאפשר איחסון קבצים. כל משתמש שירשם יקבל לזכותו אפשרות להעלאת קבצים עד לנפח של 200MB. כדי להפעיל אתר כזה אני צריך לקנות שרת עם לפחות 300G כהתחלה ואז זה זה יאפשר הרשמה של כ 1200 משתמשים כאשר לכל משתמש מובטח מקום של 200MB לאיחסון. הבעיה היא שגידול במספר המשתמשים מצריך הוספה של דיסקים. האם יש חברות שמספקות שירות כזה או אולי מישהו מכיר איזה פיתרון אחר? ועוד שאלה איך עושים גיבוי לאתר כזה? תודה.
 

H N 1

New member
???

הבעיה שלך היא הוספת דיסקים?? לדעתי זאת הבעיה הכי קטנה שלך.... במקום לקנות שרת עם דיסקים, קנה STORAGE קטן ותוכל להרחיב מה שתרצה ומתי שתרצה. לדעתי הבעיות שעומדות בפנייך הן גדולות לאין שיעור מבעית מקום בדיסקים, מעניין אם חשבת על הכל..
 

תּמר

New member
בעיני הבעיה הכי גדולה זה אבטחה

באיזה אופן אנשים יעלו את הקבצים? איזו גישה תיתן להם? איך תדאג שלא יזיקו אחד לשני? מה תעשה אם כל ה-1200 משתמשים ירצו לגשת לקבצים שלהם בבת אחת?! ומה בנוגע לרוחב-פס?
 

aloner5

New member
וחוץ מזה.

רוב הסיכויים שאתה לא באמת צריך 200M לאדם. בטח חלק גדול מהקבצים יהיה משותף לרוה האנשים, אז שומרים עותק אחד. ככה עובדים לדוגמא שרתי מייל מסויימים. אבטחה באמת זה סיפור יותר מסובך, באתרים מסוג כזה אנשים רוצים אבטחה טובה מאוד. ולא סתם מאובטח. יש פתרונות להכל, חלקם חינם (תלוי בסוג האתר) וחלקם יקרים. ישנם מספר גדול של אירגונים שאתה יכול לקנות מהם "מקום" אבל בדרך כלל אתה נשען על האבטחה שלהם, והמקום יקר בצורה משמעותית מחומרה שאתה יכול לקנות.
 

aPrt

New member
1200 בו זמנית..

אתה יודע מה אני מאחל לעצמי שהשרת שלי יקרוס מהסיבה ש 1200 איש ביצעו קריאה מאיזה קובץ בו זמנית. ל Google אין 1200 requests בו זמנית. 1200 גישות בו זמנית אומר 103 מיליון ו 680000 דפים נצפים ביום, בן אדם! לגבי אבטחה, שמות הקבצים מוצפנים וכמובן שיש Firewall על השרת, חוץ מזה השרות הוא בחינם, אין התחייבות להגנה מלאה. אף פעם לא שמעתי על עותק אחד מכל קובץ כלומר אם משתמש מעלה קובץ שכבר קיים בשרת אז אשמור אותו פעם אחת, איך אני אדע זה אותו קובץ בדיוק, אני אריץ בדיקה מול כל הקבצים הקיימים בשרת לקבוץ החדש שהועלה, זה יקח שבוע.
 

shed

New member
קצת חשבון

נניח שכל בקשה אורכת חמש שניות (מספר אופטימי למדי, אבל שיהיה). הווה אומר 12 בקשות בדקה, 720 בשעה, 17280 ביממה. לא מספר בשמיים.
 

H N 1

New member
בנאדם...

אתה לא בעניינים. צר לי להיות בוטה, אבל אתה הולך לעשות משהו בלי לדעת עליו מספיק. אתה הולך לגבות כסף על השירות? אם לא, ההמשך לא ממש חשוב. אם כן - איך תבטיח למשתמשים שלך קצב סביר (רוחב פס)? אם כן - איך תבטיח אבטחת מידע כמו שצריך? אם כן - איך תבטיח זמינות של האתר בכל זמן? ואם אתה חושב ש 1200 פניות בו זמנית זה בשמים - אין לך ניסיון עם אתרי אינטרנט שנותנים שירות. וקח בחשבון שזה לא צריך להיות 1200 בו זמנית לאורך כל היום, אלא פעם אחת שתפוצץ לך את השרת וזהו. בקיצר - יש לך הרבה נושאים לחשוב עליהם וללמוד, מקום בדיסקים כפי שכבר הבנת - הבעיה הכי קטנה שלך.
 

aPrt

New member
דווקא יש לי קצת נסיון..

עבדתי כ 4 שנים באחד מאתרי התוכן המובילים בארץ והפיקים שהיו אז היו בזמן של פיגוע טרור לא עלינו וגם אז לא היה מצב של יותר 200 בו זמנית. אני ממש לא הולך לגבות תשלום על השרות, אתה מכיר גולשים שמשלמים לשרות באתרי אינטרנט בארץ, אני לא מכיר! גם אם אני ידרוש תשלום ויהיו לקוחות אז אחרי שבוע יפתח אותו אתר ויספק את השרות בחינם, לא רק בחינם אלא גם ישלם לגולשים נתח מהפרסום.
 

aPrt

New member
עוד שאלה קטנה על הדרך..

כרגע כל הפיתוח הוא על WINDOWS, כדאי שגם על השרת אני אתקין WINDOWS ככה יהיה לי הרבה יותר קל לתחזק אותו כי אני ממש לא מתמצא בלינוקס. יש איזו עדיפות על ללינוקס?
 

aPrt

New member
לא כל כך ברור..

אולי תהיי אובייקטיבית. בגלל שאני לא מתמצא בלינוקס אני אצטרך איש מיקצועי בלינוקס שיתקין לי את הלינוקס, את התוכנת שרת, FIREWALL, הגדרת מיילים בקיצור,כל ההגדרות וההתקנות שצריך לשרת WEB. עלות שכירת שרותיו של איש לינוקס לצרכים אלו היא יקרה ואין לי אפשרות להוציא הרבה כסף, חוץ מזה בטח אני אצטרך אותו לתחזוקה שוטפת של לפחות פעם בשבוע. אז אם אני אתקין WINDOWS אני אוכל לעשות את כל אלו לבד ובכך אני יחסוך הרבה כסף. לא?
 

eliranitzhak

New member
זה לגמרי לא נכון

אולי בחלונות תקבל *הרגשה* שאתה יודע מה לעשות, אבל בלי איש מקצוע, תעשה עבודה חפיפניקית לגמרי, שלא תעמוד במבחן המציאות. לשרת שהולך לעבוד ב Production יש לעשות הרבה מאוד Fine tunning, דבר שאתה לא יודע לעשות, לא בחלונות ולא בלינוקס. למה אתה חושב ששומעים כל הזמן על שרתים שנפרצו ? בדיוק בגלל זה - בגלל שיש כאלה ש *חושבים* שאם הם יודעים לעשות כמה קליקים (בחלונות או בלינוקס) זה אומר שהם יודעים להעמיד שרת. אם אתה הולך להעמיד שרת, אני מציע שתכין תוכנית עסקית, תגייס קצת מזומנים, ותנסה אולי לרתום לעניין איש מקצוע שיעשה עבודה בזול תמורת רווחים או הסדר כלשהו - איש לינוקס עדיף לדעתי, אבל לבחירתך. בכל אופן, התייעץ באיש מקצוע, ובהצלחה.
 

תּמר

New member
אני לא יודעת

אם אין לך הרבה כסף, אולי לא כדאי שתכנס לעסק הזה. אתה תצטרך להחזיק שרת בחוות שרתים כלשהי, וזה אומר תשלום חודשי קבוע. אם תרצה שיתנו לך גם שרותי גיבוי - תשלום נוסף. שרותים של reboot כל כמה זמן (בחלונות זה אפילו הכרחי) - עוד תשלום. עדיין לא הבנתי מה המטרה שלך, ומאיפה השגת את ה-1200 אנשים שישתמשו בשרותים שלך. ל-gmail יש שרות שנותן ג'יגה (אם אני זוכרת נכון). למה שיבואו דווקא אליך? אני מתחזקת שרת לינוקס, ובד"כ לא צריך הרבה עבודת תחזוק, מעבר לקריאת אימיילים ממערכות על השרת. אם השרת בנוי טוב ואין חשש לפרצות אבטחה, אין הרבה עבודה. מאידך - אם אתה אכן נותן גישת כתיבה להרבה משתמשים, יכולות להיות הרבה בעיות. אני אישית לא אוהבת שרתי חלונות. מעדיפה לינוקס - הרבה יותר גמיש ונוח לקינפוג. יותר מאובטח. אתה שואל שאלה על בניית שרת בפורום לינוקס - לאיזו תשובה אתה מצפה? בכל מקרה, אני לא יודעת כמה מנהלי שרתים מנוסים יש כאן שיוכלו לענות לשאלתך. אם אתה לא מבין באחזקת שרת - עדיף שתשכור בנאדם שמבין בזה, ולא תבנה מערכת כזאת ללא סיוע מקצועי.
 

aPrt

New member
אני קונה שרת..

לגבי 1200, אני לא אמרתי ש 1200 איש ישתמשו בשרות שלי אלא את אמרת מה יהיה אם 1200 יקראו קובץ בו זמנית. אבל בכל זאת אני צופה אלפי רשומים. בכל אופן, אני קונה שרת DELL PE 2850 עם 2 מעבדי Intel Xeon 3.2 4G זיכרון 4 דיסקים של 300G ו 2 של 36G יש לי פה הוצאה דיי רצינית יחסית. כמה יעלה לי לשכור את שירותיו של איש לינוקס שיתקין ויגדיר כל מה שצריך?
 

תּמר

New member
אתה כתבת על 1200:

"זה יאפשר הרשמה של כ 1200 משתמשים כאשר לכל משתמש מובטח מקום של 200MB לאיחסון" לפני שאתה קונה את השרת, תברר על חוות שרתים שתסכים לאחסן אותו, ותמורת איזה סכום חודשי. אתה יכול להשתמש בחוות שרתים בחו"ל, ואז הם מספקים את החומרה ומתקינים את המערכת המבוקשת.
 
למעלה