ייעוץ בנוגע להחלטות פנסיוניות.

ari30

New member
ייעוץ בנוגע להחלטות פנסיוניות.

שלום לחברים, אני כיום בן 34.5 נשוי ובקרוב אב טרי. עד היום לא קיבלתי פנסיה משום מעביד. וכיום, עם החלת החוק החדש, התחיל המעביד הנוכחי להפריש לי את המינימום אליו הוא מחוייב (0.833% 3X) למקפת החדשה. השכר הממוצע שיוצא לי הוא כ-4000 ש"ח והעבודה היא זמנית עד ספטמבר. באיחור אופנתי תוך ניעורים שב"כיים מצד אמא שלי אני מתחיל לצלול לעולם הפנסיות וקצת קשה לי להחליט מאיפה בכלל להתחיל לשאול. נפגשתי היום עם יועץ פנסיוני של בנק מזרחי שלאחר שראה את נתוני ושיקלל אותם יחד עם הפרופיל ה"הרפתקני" שלי במערכת הממוחשבת שלהם ו"יצא" לי מיטבית עתודות של כלל פיננסים בהפקדה עצמאית דרך הוראת קבע. מתוך בורות, לא שאלתי אותו על דמי הניהול להם אני צפוי. עכשיו, אחרי שהשכלתי קצת חיטטתי באתר ההשוואה של משרד האוצר והשוויתי 2 קרנות פנסיה נוספות (שנראו לי בעלות נתונים והרכב דומים) לקרן שהוצעה לי. הקרנות היו: מיטבית עתודות; הראל פנסיה; מקפת החדשה. מבין שלושתן הראל היא הקטנה ביותר ומקפת הגדולה ביותר מבחינת ההון העצמי. מצד שני, הראל הראתה את התשואות הטובות ביותר ב-5 השנים האחרונות, בשנה האחרונה ומתחילת השנה (שלילית). אין לי נתונים לגבי איכות המבוטחים בשלושת הקופות. השאלות שיש לי הן: 1. האם הראל פנסיה היא, אכן, העדיפה, בהנחה כי היא מספיק גדולה ויציבה וכי יש לה מבוטחים "איכותיים" שלא יפילו אותה כשיגיע תורי? 2. האם עדיף לי להתקשר ישירות ליצרן הקרן ולנסות לקבל דמי ניהול נמוכים יותר? 3. האם כדאי לי להחליף את הקרן אליה משלם המעסיק שלי בקרן אותה אבחר להשקעה הקבועה שלי (כך שיהיו לי שם שני חשבונות)? 3. בהנחה ויש לי סכום של 100,000 שאני יכול להשקיע בפנסיה ב"סגירת חוב אקטוארי" (או מה שזה לא יהיה) האם מומלץ לעשות פנסיה נוספת ולהשקיע בה את הסכום ולהגדיל את הסכום בפנסיה העתידית, או שעדיף לשים את הכסף בערוץ השקעה איכותי אחר? 4. אם אכן פתחתי קרן פנסיונית נוספת ו"סגרתי" חוב אקטוארי, האם אחרי זה אני יכול לנתב את הכסף מהקרן הזו לקרן השניה שלי ובכך לעקוף את חוסר האפשרות לסגור בה חוב אקטוארי? 4. יש לי ביטוח מנהלים ישן ולא פעיל מימי העליזים באוניברסיטה, שצבר סכום קטן - האם כדאי להעביר את הסכום שנצבר בו לביטוח הפנסיוני שלי או להשאיר אותו כמו שהוא, היות ודמי הניהול לא גבוהים? מקווה שלא הגזמתי עם השאלות. אשמח גם לקבל המלצות על יועץ פנסיוני אובייקטיבי באזור י-ם במידה ויש כזה... בתודה מראש.
 

assaf el

New member
תגובה

שלום, אתה חייב לעבור ייעוץ מסודר. לגבי שאלתך עלשלושת קרנות הפנסיה. הראל ,כיום רוכשת ביטוח משנה מחברת ביטוח זרה בחו"ל למקרה של קטסטרופות ולכן אין משמעות לגודל הקרן במקרה של אסון גדול מי שישלם את הפיצוי היא חברת הביטוח הזרה ולא העמיתים של קרן הפנסיה . בקרן פנסיה מעבר לתשואה יש לבצע התאמה של מסלול ובכל קרן יש עשרות ואף מאות מסלולים והתאמת מסלול יכולה לחסוך לך הרבה מאוד כסף. בנוסף נכון שניתן כיום להתמקח על דמי הניהול עם מספר קרנות ותוכל לבצע זאת ישירות או באמצעות סוכן ביטוח/משווק פנסיוני. ניתן יהיה לנייד את כספי ביטוח המנהלים שלך לקרן הפנסיה. קרן פנסיה מקבלת אגרות חוב מיועדות ומבטיחות תשואה ממדינת ישראל על 30% מהנכסים שלהן והן מוגבלות בסכום שניתן להפריש אליהן מידי חודש ואסור לבצע הפקדה חד פעמית. שוב - אתה חייב לעבור ייעוץ נוסף ורחב יותר.
 

ari30

New member
../images/Emo51.gif אם כך, אשמח להמלצות על יועצים טובים

תודה רבה על התגובה, האם תוכל (אתה או משתתף אחר) להמליץ לי על יועץ טוב, רצוי באזור ירושלים? היועץ הפנסיוני של בנק המזרחי לא הבהיר לי את הנושאים הנ"ל באופן מספק לטעמי...
 
למעלה