ייחור עץ שסק

pesticides

New member
ייחור עץ שסק

אנחנו נורא רוצים לתת שצילון שסק מתנה לחבר שהתחתן, וחשבנו להתקמצן על שתיל ממשתלה כי יש לנו שני עצי שסק שגינה. אס קראנו שצריך לייחר ממתחת לניצן, ונראה לי ששם חתכנו, אבל כבר פעמיים דלא קורה כלום!! :( יש לכם עצות? האם זו איננה העונה הנכונה? או שמא אנחנו לא פועלים נכון? אולי היינו צריכים לשים ישר בעציץ ולא לנבות להשריש קודם במים? תודה מראש לכל העונים
 

shlumbergera

New member
הכי קל 10 גלעינים באדמת מצע גן

בעומק כ 5 ס"מ ובצל, בכוסית בגובה 10 ס"מ. להשקות היטב ולשמור כל הזמן לח. לא משנה באיזה כיוון מניחים את הגלעין. אחוזי נביטה גדולים.
 

pesticides

New member
תודה. ננסה.

ועוד שאלה, איזה גליעינים לבחור? איך אני יודעת שזה גלעין "מוצלח" או "פגום" האם רק מראה חיצוני יפה או כעור מספיק או שיש גם קריטריון של צורה וגודל. אני שואלת כי הסיבה שבחרנו לייחר זה כי קראתי שלייחר יוצא עץ בדיוק כמו המקור (כמו שיבוט...) ובגלעין יכול לצאת משהו שונה לגמרי (והכוונה שם היתה לרעה) אבל אולי זה כן טוב, או שהסיכון לא משמעותי. שאלה 2. תוך כמה זמן השתיל מספיק גדול וחזק כדי להעביר כמתנה? אני לא רוצה שהוא ימות לו וגם הוא יהיה חייב להשאר בתוך עציץ במשך כמה שנים כי הוא לא משתקע עדיין בשום מקום... <פסטיד, שהקשר היחיד שלה עם שסק זה לאכול אותו ואפילו זה בקושי. אבל החבר הבהיר פעם במקרה שזה ה-פרי ה-אהוב עליו וחשבתי שממש ישמח אותו לקבל שתיל כזה מתנה...)
 

shlumbergera

New member
טוב שאת מפרטת כי עכשיו אפשר לענות

ישר ולענין. להשאיר בעציץ לאורך כמה שנים? ממש לא. כל צמח זקוק למרחב המחיה שמאפשר לו להתפתח לפי גודלו העתידי. שסק הוא עץ וצריך אדמה. אין מרחב מחייה - אין התפתחות אלא התנוונות. עדיף לתת לו במתנה תמונה של עץ שסק ובכל אביב לשלוח לו קונטיינר מלא. ולמידע: גלעין כדאי לבחור כל מי שנראה טוב. קליפה חיצונית שלמה. רובם כאלה. שסק מגלעין יוצא בדיוק כמו אמא שלו. לייחר שסק קשה הרבה יותר מאשר לטמון ולקבל עץ.
 

pesticides

New member
אבל, אבל, :(

חשבתי לעצמי שכמו שאפשר לגדל עץ של תפוז סיני בתוך הבית כמה שנים עד שהוא גדול וצריך גינה, שאוכל לתת לו עץ קטן שיהיה לו כיף וירוק בבית הקטן והזמני (ויכול להיות שיעבור עוד כמה פעמים) ועד שיעבור לבית קבע הוא יגדל ויוכל להעביר לאדמה. ולגבי עציץ, אי אפשר נגיד עציץ מאד גדול שנותן מרחב לעץ אבל בכל זאת אפשר להכניס לתוך הבית? אבל נתת לי רעיון מעניין(הקונטייינר...), באמת חלק בדיוק הבשילו ונהיה אצלם השבת...
 

shlumbergera

New member
אפשר לגדל הכל בתוך הבית אבל, אם

המשהו שמגדלים זקוק לשמש, אויר, מרחב סביב ובאדמה, אז אחרי שנה וחצי גג, ייראה כמו הצרות שלי... ז"א ממש גרוע. תפוז סיני בתוך הבית? רק לזמן קצר. מצטערת נורא אבל כל סוג של חי זקוק לתנאים בהם הוא יכול לשגשג.
 
למעלה