ייחום שקט?

תוםםםם

New member
ייחום שקט?

שלום, יש לי כלבה מסוג שיצו, בת שלוש בערך.
היא קבלה ייחום בגיל 7-8 חודשים, ומאז לא קבלה יותר.
שאלנו וטרינר והוא אמר לנו שכנראה יש לה בעיות הורמונליות, שלא מפריעות לתפקוד ושאם נהיה מעוניינים להרביע אותה אז הוא יוכל להזריק לה הורמונים.
אנחנו לא מעוניינים להרבות אותה ובטח שלא להזריק לה הורמונים שלא למטרת בריאותה.
השאלה היא האם הביא חווה ייחום שקט? מה התסמינים שלו ואיך מזהים?
האם מה שהוטרינר אמר נשמע הגיוני?
והאם בכל זאת מומלץ לעקר אותה ולמה?

תודה.
 
עיקור

ייחום שקט הוא הגדרה למצב שבו יש ייחום ומחזור הורמונלי, אך אנחנו לא מזהים אותו. לרוב זכרים דווקא כן יצליחו לזהות את הסימנים...
מאחר שאתם בלאו הכי לא מעוניינים להרביע אותה, הרבה יותר בריא לכלבה לעשות את העיקור. זה חוסך לא מעט צרות בהמשך הדרך, בעיקר גידולי עטין ודלות רחם.
ככלל - רוב הכלבות שלא עוברות עיקור בגיל צעיר, יצטרכו לעבור אותו בגיל מבוגר עקב מחלה הקשורה לרחם, או מושפעת מההורמונים המופרשים. אני מעדיף לעקר כלבה צעירה ובריאה ולא כלבה מבוגרת וחולה. מה גם שהסיכון והזקים ארוכי הטווח בעיקור מינוריים.

אני מסכים שהתערבות הורמונלית זה קצת מיותר. באנשים בהחלט ניתן להבין את הצרכים הרגשיים והחברתיים, אבל אני לא חושב שנכון לעשות זאת לכלבות.
אסף.
 

yaelofer

New member
בנוסף, אם ההתערבות ההורמונלית הכוונה לזריקות

נגד ייחום, זה מסוכן (חשש לסרטן), כך שזה לא רק ההבדל בין צרכים רגשיים וחברתיים שיש לבני אדם ושאולי אין לכלבות, אלא ממש בריאותי.
 

תוםםםם

New member
האם יש דרך לדעת אם היא חווה ייחום שקט?

ואיזה בדיקות ניתן לעשות על מנת לבדוק אם יש לה בעיות הורמונליות?
או איזושהי בעיה שבעקבותיה צילה (כלבתי) לא חווה ייחום?

תודה רבה.
 
יש אפשרות

ניתן לעשות מעקב הורמונלי, בבדיקות דם ולזהות את השינויים.
לדעתי לא שווה את הטרחה. לא כל מה שהמדע מציע באמת חיוני לפרקטיקה
 
למעלה