ייאוש...

Himmelfarb

New member
ייאוש...

אני לפעמים מרגיש שהחיים שלי כל כך אומללים כי אני אדם מאוד בודד- אין לי כמעט בכלל חברים (וידוע לכם למה) ואני לא מסתדר עם המשפחה שלי. אנשים כמעט לא מתייחסים אליי ואני לא מסתדר עם אף אחד. אני תמיד מרגיש שאני נמצא במאבק תמידי עם אנשים, שאף אחד לא מבין אותי ושאחרים שופטים אותי בלי סיבה ולא מקבלים אותי כמו שאני.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
זה קשה וכואב נורא
אבל אל יאוש

זה מסוג המצבים שבנאדם משוכנע שכל הדרכים חסומות בפניו (ומכאן היאוש)
אבל למעשה יש דרך (לפחות אחת, לפעמים יותר) שמתאימה לו-
אלא שהוא חוסם את עצמו ולא רואה אותה בגלל פחד או סיבה אחרת.
&nbsp
מה אתה עושה בחיי היומיום שלך? לומד? עובד? אחר?
אם זכרוני אינו מטעני, בעבר סיפרת שאתה בודק אפשרות של דיור מחוץ לבית-
זכרתי נכון? איפה זה עומד?
&nbsp
סביר להניח שאין המון אנשים שתוכל למצוא איתם שפה משותפת,
אבל האם אתה צריך המון אנשים?
אולי יהיה לך טוב אם תמצא את הקומץ הנכון?
כאלה שהשיר המצורף יתאים להם ולך
https://www.youtube.com/watch?v=HFiz-j66X74
&nbsp
ובינתיים- אנחנו כאן
 

Himmelfarb

New member
תודה על התגובה.

עברתי לגור בהוסטל בחדרה לא מזמן (קודם לכן גרתי בנתניה).
זה הוסטל ייעודי לנפגעי נפש (של משרד הבריאות), לא אספרגר (כי יש לי גם OCD).
בחיי היומיום אני עובד ב"סיפור חוזר".
מאוד הייתי רוצה לחזור לאוניברסיטה, גם אם לא במסגרת סטודנט מן המניין, אלא רק בתור "שומע חופשי".
למדתי שנתיים באוניברסיטת תל אביב בחוג להיסטוריה, ואחרי זה שנה אחת הפכתי להיות שומע חופשי.
התחלתי ללמוד (באוניברסיטה), מיד לאחר שסיימתי לימודים בתיכון (לא עשיתי פסיכומטרי). ראש הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב הסכים לקבל אותי בלי זה.
העניין הוא שעם תואר בהיסטוריה אין כל כך מה לעשות בשוק העבודה מבחינה פראקטית... רוב הסטודנטים שהולכים ללמוד מדעי הרוח באים ממשפחות ממעמד סוציו אקונומי גבוה (עם גב כלכלי), ולכן לא צריכים לדאוג במה הם יעבדו באמת בהמשך החיים, ויכולים ללמוד מה שהם באמת רוצים ואוהבים. מה שזה לא המצב שלי כל כך...
עשיתי איבחון תעסקתי בביטוח לאומי לפני כמה שנים אבל לא נאמר שם כלום על לימודים בפגישה שנערכה כמה חודשים לאחר מכן.
לא מזמן, בחודש אוקטובר האחרון בערך, הלכתי עם החונך שלי לפגישה עם העובדת סוציאלית בביטוח לאומי והיא אמרה שכמו שהם אמרו בפגישה שנערכה בזמנו, הם לא מוכנים לממן לי לימודים אקדמאיים כעת, הם רוצים שאשתלב קודם בשוק העבודה (במפעל מוגן), ורק אחר כך, נראה.
&nbsp
&nbsp
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ואיך ההתאקלמות בהוסטל?
יש לך חדר משלך?
מלבד מגורים, יש איזשהן פעילויות משותפות לדיירים?

כמה זמן אתה כבר עובד בחנות הספרים?
(גיגלתי 'סיפור חוזר'
עושה רושם יופי של פרויקט https://rebooks.org.il/about_us.php )
איך אתה מרגיש שם- עם האנשים? עם העבודה?
אתה מקבל איזושהי משכורת?
נראה לך שבהמשך, עבודה בחנות ספרים "רגילה" תהיה אפשרות רלוונטית עבורך?
תוכל לקבל המלצה ו/או עזרה בפניה ממעסיקיך ב'סיפור חוזר'?

לימודים- כנראה שראש החוג התרשם מאד מהפוטנציאל שלך

את תכנית דרור אתה מכיר?
https://www.tau.ac.il/dror

לגבי עזרה בשכר לימוד- אולי מלגה? יש הרבה אפשרויות
https://deanstudents.tau.ac.il/scholarship_how_to

לא חושבת שרוב הסטודנטים במדעי הרוח לא צריכים להתפרנס

(אגב,גם הבכור שלי לומד היסטוריה, גם הוא אספי וגם לו אין הורים עשירים )
זה גם לא מדוייק שתואר במדעי הרוח לא רלוונטי לתעסוקה-
יש לא מעט מקומות תעסוקה שדורשים תואר ראשון, פחות עקרוני להם במה,
שלא לדבר על האיכויות שמדעי הרוח נותנים לעובד הפוטנציאלי,
ויש מעסיקים שמודעים לכך.
אגב, גם בזה האוניברסיטה מסייעת לבוגריה
https://career.tau.ac.il/career_counseling
ולצורך העניין, גם את זה גיגלתי- תואר ראשון במדעי הרוח דרושים
יש לא מעט תוצאות

https://www.google.co.il/webhp?sour...pv=2&ie=UTF-8#q=תואר+במדעי+החברה+והרוח+דרושים

לא ממליצה לך להכנס למפעל מוגן...
לא נראה לי שזה יקרב אותך להגשמת הדברים שאתה רוצה ויכול להגשים, אולי להיפך...
 

Himmelfarb

New member
בוקר טוב

סה"כ בסדר לי שם (ב"סיפור חוזר") עם האנשים, לא לכולם אני מתחבר כמובן, אבל אני מסתדר איתם סה"כ, העבודה קצת מונוטונית ומשעממת (אני בינתיים רק מזין ספרים למערכת), אבל יכול להיות שבעתיד אתאמן במטלות אחרות שם (כמו מכירת ספרים דרך הטלפון).
אני מקבל איזושהי משכורת, אבל היא ממש נמוכה (לא זוכר כמה לשעה, אבל ממש מעט).
אני מקווה בעתיד למצוא עבודה רגילה (דהיינו, בשוק החופשי), וזו כמובן לא חייבת להיות עבודה אקדמית או שמצריכה כישורים גבוהים, אלא סתם עבודה של בני נוער/תיכוניסטים או סטודנטים כמו מלצרות, מזכירות או, לעבוד, כמו שכתבת, בחנות ספרים רגילה.
ישבתי לכתוב קורות חיים עם אלו שמעסיקים אותי שם (ב"סיפור חוזר"), על מנת להתחיל בתהליך של מעבר לשוק החופשי. זה אולי יקח קצת זמן, אבל מקווה שנתקדם עם זה כמה שיותר מהר.
סה"כ אני מרגיש בסדר בעבודה הזו, למרות שכמובן אני לא מרגיש שאני ממצה את כל הכישורים והיכולות שלי בה.
בנוגע ל"תכנית דרור", כמובן שמעתי עלייה, וחשבתי אולי להיכנס אלייה בשנת הלימודים האקדמית האחרונה (2016-2017, לפני שעברתי להוסטל), אבל בסוף זה לא קרה כי כאמור עברתי לגור בהוסטל בחדרה.
אולי בשנה הבאה...
בקשר להוסטל, יש לי חדר משלי, וסה"כ התאקלמתי בו די טוב. בהתחלה היו לי קצת חששות בנוגע למעבר הזה (כי מדובר באוכלוסייה של נפגעי נפש), וגם כי יצא לי לראות מסגרות של הוסטלים אחרים (גם של משרד הבריאות, לא רק של משרד הרווחה), ולא התרשמתי מהאנשים שם.
בעיקר חששתי שאני לא אתחבר אליהם... אבל מצד שני יצא לי לראות הוסטל אחד בכפר סבא (ייעודי לאספרגר, של משרד הרווחה), ושם ממש לא הצלחתי לדמיין את עצמי חי עם הדיירים שם.
סה"כ הם בסדר, אמנם לא לכולם אני מתחבר ולא עם כולם אני מוצא שפה משותפת, אבל יש כאן כאלו שכן יצא לי לדבר איתם ומצאתי אותם מעניינים. לא כולם כמובן...
 

Himmelfarb

New member
רק רציתי להגיד,

שאני גאה בסלידה שלי מכל מה שמריח מיינסטרים או קונצנזוס, ובכך שאני לא רוצה להיות כמו כולם, כמו כל שאר האנשים בחברה, אלא להיות אני עצמי, ומיוחד (בדרכי שלי).
אני לא אתן לאף אחד לשנות אותי וזה לא איכפת לי שאנשים אחרים לא מתחברים אליי ולא מקבלים אותי כי אני שונה, אני לא רוצה להשתנות, גם אם זה במחיר של לחוות בדידות חברתית והתעלמות מאנשים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל

זה נהדר שאתה שלם עם עצמך

וזה לא חייב להיות במחיר של בדידות-
גם אבא שלי היה א"ס נאמן לעצמו, הולך נגד הרוח והמיינסטרים.
את ההערכה והאהבה שחבריו חשו כלפיו, דוקא בגלל זה,
אפשר היה לראות בחייו וגם בהלווייתו.
אמי הבחינה בו והתאהבה בו כשהיו צעירים, כי שר את השיר שלו,
ולא היה אכפת לו איך זה נשמע לאחרים.
זו הנקודה- אין צורך ברוב האנשים, מספיק שמוצאים את הקומץ, את האחת/ד.
 
למה?

אני יכולה להבין אם זה גורם לך אושר. אבל אתה לא מרוצה מהמצב, נכון? אז למה לא לנסות לשנות את המצב?
 
כי עדיף לא למכור את הנשמה לשטן

כלומר להתיישר כלפי הנורמה ולהיות כמו כולם כי זה בלתי אפשרי אטיסט או חולה נפש לא יכולים להיות נורמטיבים , ולא צרכים להיות הנורמה צריכה לנסות לקבל שונות זה העניין באורות. מקווה שהתדובה הקצרה שלי מספקת אותך ...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כשלא טוב לבנאדם, בהחלט כדאי שינסה לשנות- השאלה את מה

"המצב" אינו היותו א"ס.
"המצב" מורכב מתחושת בדידות, מצב כלכלי ועוד.
בכל אלה ניתן לעשות שינוי,
במי שאני לא ניתן לעשות שינוי, גם אין צורך
 

dina199

New member
הוא אמר שהוא לא רוצה להשתנות.

סימן שהוא מספיק מרוצה ממי שהוא.
ואם יש דברים שהוא לא מרוצה מהם זו כבר שאלה של מחיר. איזה מחיר הוא מוכן לשלם כדי לשנות משהו שהוא לא מרוצה ממנו, ואיזו מחיר הוא יקר מדי שלא יצדיק את השינוי . כי אם ההרגשה אחרי שינוי תהיה רעה, זה לא משהו שאפשר להיות מרוצה ממנו.
 
כל הכבוד

ככה צריך אל תכופף לחוקי הנורמה המעוותים זה באמת משמח אותי מה שאתה אומר, כי הרבה אספים הם הנמשות שהופכים ליותר נ"ט מהנ"ט הכי גרוע, אז אתה בכיוון טוב ..
 

Himmelfarb

New member
מה שרציתי להוסיף, זה גם

שאנשים תמיד אומרים לי שאני "סופר" ביקורתי כלפי אנשים, שעל כל דבר אני אוהב להתווכח ושקשה לי לקבל מרות ותכתיבים של אחרים; ושעקשנות ושתלטנות הן בין תכונות האופי הכי בולטות שלי.
ואני באופן כללי מאוד נוקשה (גם בצורת החשיבה שלי), וקשה לי להתחבר לסביבה שבה אנשים הם הרבה יותר "נינוחים" או laid back (מה שמאפיין הרבה ישראלים ים תיכוניים יותר). הרבה פעמים אני תוהה אם כדאי לי להשתנות... כי יכול להיות שעצם העובדה שאני מאוד נוקשה ולא מקבל את מה שאומרים לי ועל כל הדבר אוהב להתווכח כמו גם מאוד עקשן ושתלטן- מונעת מאנשים להתקרב אליי.
&nbsp
 

Himmelfarb

New member
וגם,

כשאני מרגיש שמנסים לפגוע בי או להקטין אותי, או שנותנים לי הרגשה שאין לי סיכוי לעשות משהו שאני רוצה ולא מאמינים בי, אני בדר"כ לא שותק על זה ומגיב. באנגלית, זה נקרא to retort (בצרפתית-riposter). בדר"כ במצב רגיל אצלי אין אלימות כמעט בכלל ואנשים בדר"כ אומרים לי שאני מאוד עדין ונעים, אבל כשזו מתפרצת-אלוהים ישמור,ואם אני כועס על מישהו (בגלל הסיבות שציינתי) אני בדר"כ לא שותק על זה ואז אני משחרר את חרצובות לשוני ויורה חצים לכל עבר. הרבה פעמים אמרו לי שלשוני חדה כתער, ושאני "לא יכול" להילחם באנשים כשאני לא אוהב דבר מסויים שהם עושים-אני נלחם בהם ונאבק בהם בכל הכוח. היועצת בתיכון בו למדתי אמרה לי- "אנחנו לא מרשים לך לקלל...נאצות..." "אני לא מוכנה שיהיה כאן מישהו שיורה חצים"- כשלא אהבתי את ההתנהגות הנלוזה של התלמידים שלמדו איתי בכיתה או כשהרגשתי שהם מנסים לפגוע בי.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לכל אחד יש זכות להגנה עצמית
וטוב שאתה מגן על עצמך.
השאלה היא האמנם הדרך בה אתה בוחר להגן על עצמך יעילה, משפרת את מצבך?
אם נראה לך שלא, שהיא מעלה את החומציות במרחב בינך לסביבתך,
מה שמזיק גם לך,
אולי כדאי לפתח דרך אחרת.

ועוד שאלה: האם יש מצב של "מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין"?
כלומר שאולי בגלל שנפגעת בעבר מאנשים שניסו לפגוע או להקטין,
אתה צופה פגיעה, יש בך הנחה פנימית, אולי לא לגמרי מודעת,
שזה מה שהולך להיות, ולכן מפרש לעתים בטעות כאילו מישהו מנסה לעשות זאת,
ואז משתלח כלפיו ופוגע בחף מפשע?
נראה לך שיתכן שזה קורה לך לפעמים?
אם כן, עוד עניין שכדאי לעבוד עליו.
 
למעלה