amir_aikido
New member
יופי באמנות לחימה ../images/Emo35.gif
הדיון שהיה לי עם fwave נגע גם בנושא היופי באמנות לחימה. וגם בדיון על למידה של רקדנים באמנות לחימה, הייתה התייחסות להבדלים בעקרונות התנועה. בהמשך לדיונים אלו, אני מבקש לשמוע את דעתכם בנושא של יופי באמנות לחימה. מתי תגדירו תנועה כיפה בהקשר של אמנות לחימה ? האם הקריטריונים זהים למקרה של תנועה בריקוד ? הנה הקטע שכתבתי בנושא בשרשור ההוא: "היופי שבתנועה. אני מוצא שההרגשה שלי לגבי יופי בתנועה באמנות לחימה נקבעת בעצם לפי תחושותי ביחס לפרמטרים שונים של התנועה: עוצמה, פשטות, חלקות וזרימה, העיגוליות (קשור לקודם), מקור הכוח מהמרכז(עבודת מותן), קוטן התנועה (אני מוצא שתנועות קטנות שברור לי שהעיגוליות שלהן הופנמה יפות יותר מתנועות גדולות), ההרמוניה של התנועה למצב, תפיסת המרכז ועוד הפרמטרים האלו הם בעצם אינדיקטורים לשימושיות/פרקטיות של התנועה כפי שאני מבין זאת מהלימודים של קורינדו אייקידו. כשאני רואה תנועה במסגרת אימון, אני שופט את יופיה אוטומטית לפי הקריטריונים האלה, והם בונים לי קריטריון ויזואלי מסויים, ששונה מטבעו מהקריטריון של אסתטיקה ויזואלית כפי שרקדנים היו מתייחסים אליה. כשאני מנסה להשתפר ושואף למושלמות אמנותית, המושלמות הזו היא באבן הבוחן הזו, שנגזרת בעצם מאותה "יעילות" של התנועה להגנה עצמית בסיטואציות מסוימות. "
אמיר
הדיון שהיה לי עם fwave נגע גם בנושא היופי באמנות לחימה. וגם בדיון על למידה של רקדנים באמנות לחימה, הייתה התייחסות להבדלים בעקרונות התנועה. בהמשך לדיונים אלו, אני מבקש לשמוע את דעתכם בנושא של יופי באמנות לחימה. מתי תגדירו תנועה כיפה בהקשר של אמנות לחימה ? האם הקריטריונים זהים למקרה של תנועה בריקוד ? הנה הקטע שכתבתי בנושא בשרשור ההוא: "היופי שבתנועה. אני מוצא שההרגשה שלי לגבי יופי בתנועה באמנות לחימה נקבעת בעצם לפי תחושותי ביחס לפרמטרים שונים של התנועה: עוצמה, פשטות, חלקות וזרימה, העיגוליות (קשור לקודם), מקור הכוח מהמרכז(עבודת מותן), קוטן התנועה (אני מוצא שתנועות קטנות שברור לי שהעיגוליות שלהן הופנמה יפות יותר מתנועות גדולות), ההרמוניה של התנועה למצב, תפיסת המרכז ועוד הפרמטרים האלו הם בעצם אינדיקטורים לשימושיות/פרקטיות של התנועה כפי שאני מבין זאת מהלימודים של קורינדו אייקידו. כשאני רואה תנועה במסגרת אימון, אני שופט את יופיה אוטומטית לפי הקריטריונים האלה, והם בונים לי קריטריון ויזואלי מסויים, ששונה מטבעו מהקריטריון של אסתטיקה ויזואלית כפי שרקדנים היו מתייחסים אליה. כשאני מנסה להשתפר ושואף למושלמות אמנותית, המושלמות הזו היא באבן הבוחן הזו, שנגזרת בעצם מאותה "יעילות" של התנועה להגנה עצמית בסיטואציות מסוימות. "