יום עיון: אבחנה כפולה כאתגר טיפולי

עמיקםרז

New member
יום עיון: אבחנה כפולה כאתגר טיפולי

יום העיון נערך ע"י "הקמפוס - מכללה ומרכז ידע לחקר האדם עם הצרכים המיוחדים", כפר-תקווה, קרית-טבעון. טלפונים:9838699, 04-9539708, טלפקס: 04-9838602. e-mail: [email protected]. כתובת: ת"ד 17, קרית-טבעון 36100. כותרת יום העיון: "אבחנה כפולה כאתגר טיפולי - טיפול משולב בילדים, מתבגרים ובוגרים בעלי הבחנה כפולה: מגבלה קוגניטיבית ואבחנה פסיכיאטרית משנית". אבחנה כפולה כאתגר טיפולי מרכזת היום: גב' חנה קדם אדם הלוקה באבחנה כפולה מעמיד את איש המקצוע בפני אתגר שיקומי וטיפולי קשה להשגה. * מהם מושגי היסוד, הקשורים לאולוסייה זו, שהתפתחו עד כה? * מה הבעייתיות הייחודית הקשורה לתחלואה כפולה? * מהן שיטות האבחנה, ההתערבות וההערכה שמתקיימות היום בשדה? יום זה נועד לתת במה למטפלים רב-מקצועיים למסור את התנסותם הטיפולית והשיקומית בשדה ולהעביר את הידע אותו רכשו בעקבות עבודתם. בסיומו של היום נארח בני משפחה שידברו על החיים המשפחתיים כשאחד מבני המשפחה הנו בעל אבחנה כפולה. הקהל יהיה שותף למעשה הלמידה. למי מיועדת התוכנית לכל העוסקים בתחום התחלואה הכפולה: הרפואה, הפסיכיאטריה, החינוך, הטיפול הפסיכולוגי והפרארפואי והעבודה הסוציאלית. כמו כן מוזמנים בני משפחה המתמודדים עם גידולם של בנים ובנות הלוקים באבחנה כפולה. מועד הלמידה יום חמישי, 27.2.03 בין השעות 9:00-14:30. עלות: 110 ש"ח למשתתף. 9:00-9:30 הרשמה. 9:30-10:45 עקרונות יסוד בתחלואה כפולה: מבט ביופסיכוסוציאלי. מרצה ד"ר אברהם רודניק, מומחה בפסיכיאטריה ומוסמך בשיקום פסיכיאטרי. ההרצאה תעסוק במושגי היסוד בתחום התחלואה הכפולה. דרך תיאור המקרה, יודגשו הבעיות היחודיות הקשורות לאבחנה זו, יודגמו שיטות התערבות ושיטות הערכה. 11:00-13:15 דיון מקרה בקבוצות למידה. ניתן לבחור ולהשתתף בקבוצת למידה אחת (ראה פירוט בהמשך). 13:30-14:30 "לחיות עם בן משפחה הלוקה באבחנה כפולה - נקודת מבט משפחתית". מרצה גב' דינה אבשלום. (פירוט הקבוצות יבוא בהמשך בהודעה נפרדת)
 

עמיקםרז

New member
המשך ההודעה

קבוצה מספר אחת: מנחה: מר רן נוימן "ילדים ואבחנה כפולה: בושה ופחד כנתיבי בריחה מחווית מוגבלות" מציג: מר יוסי שחר, מנהל "בית אורי", עפולה. הילד אותו נציג הינו בן 12 הלוקה באבחנה כפולה. תוצג דרך הטיפול בהם תוך התמקדות בילד, במשפחתו ובצוות המטפל. נתמקד בתופעת הבושה כהסתגרות "פנימה" ופחד כבריחה "החוצה". כיצד קשורות תופעות אלו לתגובה הקיומית של "לא יכול" ו"לא רצוי"? האם וכיצד אפשר לשלב "יכול" ו"רצוי" במעשה הריפוי בילד? קבוצה מספר שתיים: מנחה: גב' מירי גרוס "המסע אל נאוה: מאימה לאהבה גדולה" מציגות: גב' תמי המר, מנהלת מרכז חינוכי שיקומי "יחד". גב' אילנה צוקרמן, מורה לחינוך מיוחד. גב' ניקול אוטמזגין, מטפלת אישית. נציג את המסע הטיפולי המתמשך עם נאוה מגיל 13 ועד גיל 16. מסע שהחל במפגש עם "טרוף", התפרצות של עוצמות חסרות מובן והתנגדויות בלתי צפויות, המשולבות ב"חסר" ו"בלתי אפשרי" שבפיגור ובשיגעון. כיצד התגלתה, לבסוף, נאוה כנערה עדינה ורגישה היודעת לאהוב ולקבל אהבה? כיצד גילתה לנו איך להפוך ולהיות למובנת וצפויה למרות הכל? יוצגו התהליכים וההמצאות הטיפוליות של נאוה, ככלים שנתנה בידנו להגיע אליה. ראה המשך בהודעה נוספת
 

עמיקםרז

New member
המשך נוסף להודעה

קבוצה מספר שלוש: מנחה: ד"ר רמי רודניק שדים בתוכנו מציגות: גב' טינה פינס, עו"ס מנהלת פנימיית טל, ירושלים, אלוין ישראל. גב' ויויאן ברייב, רכזת טיפול. גב' איה בן דוד, רכזת טיפול. גב' לואיזה ווינסקו, מדריכה טיפולית. אישה בת 24. הגיעה לפנימייה לפני כשנה וחצי. סובלת מהפרעת אישיות גבולית ופיגור קל-בינוני. נציג את דרכי העבודה עימה,נתמקד בדרכי ההתמודדות עם הזעם המפעם בה ומכלה אותה ואת כל אשר סביבה. יוצגו הדילמות הטיפוליות והכוחות שנדרשנו להם כדי להתמודד עם "השדים" שהתעוררו בנו עקב הזדהות השלכתית. האם המסגרת שלנו המיועדת לאנשים עם נכות התפתחותית יכולה לתת מענה לצרכי אדם עם אבחנה כזו ומהם הקשיים הנובעים מכך? קבוצה מספר ארבע: מנחה: גב' חנה קדם מתי תתיאשי ממני? מציגות: גב' טניה רוסטוביק, עו"ס, פנימיית אילנית. גב' פאולינה רבין, אחות ראשית. אישה בת 28 השוהה בדיור מוסדי כמחצית מחייה. אומצה בילדותה המוקדמת, לאחר מספר שנים ננטשה על ידי הוריה המאמצים בשל התנהגותה הבלתי נסבלת. כיצד פועל המעגל החוזר של "אימוץ-אכזבה-נטישה" במעגל חייה? מה היו התשובות הטיפוליות מול מעגל חזרתי זה? כיצד בא לידי טיפול שילוב המגבלה הקוגניטיבית והנפשית בחייה? מהן הבעיות השיקומיות שעמדו בפני המטפלים בה, תוך היתקלות בקושי בתהליכי הבנה והפנמה של המטופלת בתהליך הטיפולי?
 
למעלה