יוםבחירות

deathcaster

New member
השיטה שאתה מתאר....

היא לא שיטת הבחירות לאגודה וטוב שכך, היא כן שיטה שנהוגה במצרים, בסוריה, וגם בבריה"מ ז"ל
 

MsUnderstood

New member
סתם שאלה

בבחירות שנערכו בפעם האחרונה בישראל? מפלגת הליכוד זכתה ביותר מ50% מהקולות?היא בכלל זכתה בהכי הרבה אחוזים מכלל הצביעים? אז"ש...בחירות דמוקרטיות לא אומרות בהכרח שהמנצח הוא זה שקיבל 51% מהקולות אלא יש שיטות שבהן מי שמקבל את אחוז המצביעים הגבוה יותר הוא זה שזוכה ויש גם מקרים כמו שהיה פה,שהמפלגה שזכתה ביותר קולות נמצאה כבעלת פחות סיכויים להקים ממשלה ולכן הבאה אחריה עם הפרש של מנדדט אחד קיבלה את הזכות לנסות להקים ממשלה...
 

stkachov

New member
יתרה מכך

בארה"ב למשל, נהוגה שיטת האלקטורים, בה כל מדינה בוחרת אם להצביע לרפובליקנים או דמוקרטים. במקרה שבמדינה מסויימת נקבע כי הרפובליקנים זכו ב 51% והדמוקרטים "רק" ב 49%, הקולות לא מתחלקים חצי-חצי בין המועמדים לנשיאות, אלא כל המדינה הולכת כגוש אחד לרפובליקנים, וכל קולות הדמוקרטים הולכים לאיבוד.
 
למעלה