אני לא מאמין שמישהו שאל את רומל
לגבי שיתוף עוצבות מבצע אלה או אחרות, ושיתוף כוחות SD. צריך לזכור שלמרות הפראות והדרך הלא אנושית, הוגנת ודיפלומטית שבה נקטה גרמניה הנאצית, בכל זאת הם ראו עצמם ככפופים לכמה חוקים כתובים ולא כתובים. צפון אפריקה לא היתה בעיני היטלר טריטוריה שנכבשה למטרת התפשטות, אלא יותר אזור שבו הוצב חיל משלוח במטרה לחלץ את האיטלקים מהבוץ, ולמנוע תבוסה שלהם. מבחינה רשמית, הגרמנים השתלטו על טוניס, לדוגמא, רק כמסר חדשים לפני תום המערכה שם (אביב 1943) כאשר לפני כן, הם היו שם ה"אורחים בלבד". בשלב הזה, מסיבות תעבורתיות ולוגיסטיות, לא ניתן היה להוציא אל הפועל משלוחים בהיקף נרחב. סביר מאוד להניח שכמו בהונגריה, רומניה ואיטליה, גם כאן היו נגרמנים מוציאים אל הפועל את תכניתם הרצחנית לאחר ההשתלטות הפיסית על המערכות הפוליטיות של המדינה. לא ידוע לי על איזו קבוצת יהודים שהם ראו כפחות מסוכנים.