קשה לאמוד את מספרם
לאורך הדורות אבל במאה ה-19-20 כשהחלו העליות הגדולות, הם מנו כמה עשרות, אולי מאות לכל היותר. הם ישבו בפקיעין (בוקייעה) ובכמה כפרים נוספים בגליל. למעשה, החל בסוף ימי הביניים, היהודים שלא הלכו לגלות, הפכו מיעוט עקב עליית יהודים מאירופה, ובעיקר אחרי גירוש ספרד, שהפך את קהילת ארץ ישראל לספרדית, למעשה. היהודים שנשארו נאז ימי בית שני נקראו בפי העולים ה"חדשים" (קצת מצחיק לקרוא כך למי שעלה לפני 700 שנה...) "מסתערבים". יש ביניהם כאלו שעסקו ברוכלות, מעט חקלאות ומלאכה.