יאללה, סכמ"ש! (גם כי קצת מת כאן לאחרונה)

ענבאך

New member


טוב, אני אדבר איתך יותר באירוך מאוחר יותר, אבל את יודעת שאני מזדהה איתך על מה שאת כותבת ומזל שאין לי רישיון לנשק. ולא אוסיף מעבר לזה כרגע.

ולגבי הילד-ה. אומג. אני אהיה הדודה הכי טובה בעולם, ואני אפנק אותו-ה ואקנה לה מלא מתנות ואחנך אותה לחשוב שהיא גורת חתולים!
 

Daria Svet

New member
כשיהיה לי ילד

זה ככל הנראה יהיה הילד עם כמות הדודות הכי גדולה בהיסטוריה!
 

נונה17

New member
גמני גמני דודה

גם לילד שלי יש המוני דודים וטוב שכך, כי מתוך הדודים האמיתיים שלו רק אחד שם עליו (והוא אפילו לא דוד ביולוגי - בן הזוג של אחותי).
 

לרנה

New member
נ.ב.

לגנות אדם על עמדה פוגענית שהוא הביע זה לא 'יציאה למלחמה'. משום מה יש המעטה בהשפעה של הפוגענות של האשמת הקורבן, והגברת ההשפעה של הצבעה על הפגיעה.
אני חושבת שהשאלה של 'למה היא לא נמצאת שם להתנצל' זו שאלה טובה - אם את מכירה אותה, ידעי אותה, ואם היא אכן עברה תהליך, היא תשמח על האפשרות להתנצל ולקחת אחריות.
פמיניזם זה אכן רעיון של שינוי חברתי, אבל אם נתעלם מכל פעולה ועמדה פוגענית של אדם כי זה לא 'חברתי' - לא נגיע לשום מקום. לא הטמינו לה פצצה, לא השאירו פגר ליד הדלת, לא זרקו עליה חפצים, כולה הביעו אי שביעות רצון ממה שהיא כתבה.
אני לא חושבת שאת צריכה לקנות אוכף (אלא אם בא לך), אלא לקחת בחשבון שאם את מסנגרת על כך שזה לא כזה נורא כשמישהי האשימה קורבן אונס כי 'היא חסרת מודעות', זה נשמע כמו תמיכה בהבעת עמדה פוגענית. ברגע שאכן תהיה הזדמנות לראות תהליך, תוכלי לסנגר על העמדה של 'במקום שחוזרים בתשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים', ובהחלט אתמוך בך בכך.
כדאי להקדים הכרה בפגיעה והצגת ראיות לשינוי, לפני דרישה להתעלם מפגיעה.
 

Daria Svet

New member
אבל לא אמרתי שזה לא כזה נורא

בפירוש ציינתי שכשקראתי את הדברים באותה נקודת זמן שהם נכתבו נחרדתי ואני עדיין חושבת שזה מחריד, אבל אני מכירה את הכותבת ויודעת שהיא כבר לא חושבת כך כיום.
 

לרנה

New member
אז אלו שהגיבו ראו רק את ה'מחריד',

לא את השינוי, קשה במצב דברים זה להעריך את השינוי ...
 

bbb234

New member
מדבריה של דריה נובע שכן ראו את השינוי

ציטוט:
"מדובר במישהי מאוד פעילה בקבוצה ורוב המשתתפות הקבועות שם מכירות את דעותיה כיום, אז לא נכון להגיד שלא רואים שום תהליך."

במלים אחרות
גם בלי לראות באופן ישיר התנצלות של אותה אישה על דברים שהיא אמרה, אפשר לראות שינוי על סמך עמדות שהיא מביעה היום.

נניח שאדם הביע פעם עמדות אנטישמיות, והיום הוא מביע עמדות נגד אנטישמיות.
האם זה לא אומר שהוא עבר שינוי גם בלי לראות התנצלות של אותו אדם על העמדות שהוא הביע פעם?
 

bbb234

New member
אגב אני לא אומר שאדם שהביע עמדות

אנטישמיות בעבר לא צריך להתנצל על דבריו אבל יש דרך לבקש דבר כזה,ומה שהבנתי ממה שקראתי בפורום(לא קראתי את הדיון המקורי) זה שלא ביקשו שהיא תתנצל על דבריה בהתחשב בשינוי שעברה מאחר שלא ראו התנצלות כזאת(אחרת אני משער שההמשך היה הרבה יותר חיובי ,ומן הסתם הדיון לא היה נמחק ,והתנצלות גם היתה מגיעה מאוחר יותר).
 

נונה17

New member
מקווה שתמשיכי לכתוב כאן קבוע

הפורום צריך עוד כותבות כמוך
 

נונה17

New member
עכשיו כשאני יודעת במה ומי מדובר (ט')

אני אנסה לשמור על עמימות כדי לא לחשוף שמות ופרטים וגם כי אני יודעת שלפחות אחת מהמעורבות לא כותבת כאן בכלל והשניה לא כותבת באופן קבוע, אבל... אכן, הדברים שנכתבו ראויים להתנצלות.
הפוסט תאר אונס בדייט, בסיטואציה שהיתה יכולה להוביל גם לסקס בהסכמה. אני לא אוסיף עוד פרטים כדי לא לחשוף זהויות, אבל זה לא היה אונס מסוג "בני סלע", זה היה בדיוק אונס מהסוג שאנחנו גדלנו לחשוב שהוא לא אונס אלא "סתם" סיטואציה לא נעימה מהסוג שהתגובה שגדלנו עליה היא "היית צריכה לצפות לזה" או "מה חשבת לעצמך" וכזו היתה התגובה המדוברת בעלת התוכן הפוגעני. התגובה הזו נכתבה לפני כמעט שנה ומהיכרותי המועטה עם הכותבת היא עברה מאז כברת דרך ואני כמעט בטוחה שהיא לא חושבת ככה היום.
לא דיברתי איתה אישית ואני לא יודעת אם היא במצב להתנצל, מה גם שהתנצלות גם ככה אינה דבר קל ופשוט, בעיקר לא בנושא כל כך רגיש וכאוב, ואני מקווה שהיא תמצא בליבה לעשות את זה אחרי שהרוחות יירגעו קצת.
עכשיו אחרי שאני יודעת במה מדובר ואני יכולה לענות באופן ספציפי ולא רק בכלליות - אני חושבת שהיא צריכה לעשות את המעשה הלא פשוט ולהתנצל. לא בפני אלו מהשרשור שהכפישו אותה ואותך (וכאן אני כותבת מחוסר ידע - לא קראתי את השרשור בקבוצה הפתוחה) אלא בפני זו שכתבה את ההודעה הנ"ל על האונס, שאני יודעת שהיא נפגעה מזה מאוד.
אני מקווה שלא חשפתי יותר מדיי ולא העמדתי אף אחת בסיטואציה לא נעימה, אבל זו דעתי.
 

Cafe Latte

New member
איך מסכמ"שים את אחד השבועות הכי טובים בשנה?

בדכאון גדול, כנראה

היינו בפריז, היה מצוין.
חזרנו ארצה, היה מדכא.
א-ב-ל
הכלב שלנו היה אצל ההורים שלי, במשך כל השבוע (+עוד כמה ימים, הערב של שבועות, וגם היום של הטיסה, וגם ביום של הנחיתה - אז יצא כמעט 10 ימים. נצח!!!), אז כשחזרנו ארצה, ראינו אותו סוף סוף.
מה יותר משמח מזה? לגמרי ריכך את המכה היצור הצהוב הזה.

בתמונה יש תצוגה מהממת של תיקי לואי ויטון, מתוך תערוכה של איזה 3 קומות שמוקדשת כל כולה ללואי ויטון/מארק ג'ייקובס.
עם אהבתי הגדולה לאופנה, התצוגה הזאת היתה יפה, אבל בין הדברים הפחות מעניינים בטיול :)
רק שהקבצים האחרים על המחשב ענקיים ... ואין לי כח להקטין

רציתי דווקא לצרף תמונה מתוך איזה פארק משגע שאורלנדה המקסימה המליצה לי עליו, אבל כאמור, קובץ גדול מדי...
 
למעלה