טרק לנפאל - מתי זמן הכי טוב לעשות ?

noamic

New member
האם באמצע נובמבר אפשר לצאת לטרק בנפ

שלום לכם האם ניתן לצאת לטרק של 21 יום (של האוורסט) או אחר (אנה פורנה ?) באמצע נובמבר ?? מה התקופה הטובה ביותר לטרק כזה ? האם בן אדם עם כושר טוב בן 60 יכול לעשות טרק זה ? תודה לעונים
 

noamic

New member
טרק לנפאל - מתי זמן הכי טוב לעשות ?

מתי הזמן הכי טוב לצאת לטרק לנפאל של 21 יום ? האוורסט או אנה פורנה ? האם צריך כושר פראי לזה ? האם בן אדם בן 60 בכושר סביר יכול להתמודד עם זה ?
 

Amoureuse

New member
נפאל

עונות הטרקים שם הן אוקטובר-נובמבר ומרץ-מאי אומרים שהעונה הראשונה טובה יותר כי זה אחרי המונסונים והאויר נקי יותר ולכן הראות טובה יותר. אני הייתי בשנה שעברה באוקטובר - אכן היה כך, אבל גם היה במפתיע כשבוע גשם, בהרים הגבוהים שלג, בערך באמצע אוקטובר, מה שדפק טרקים רבים. אולי עדיף להגיע קצת יותר מאוחר, אבל לא לגלוש לסוף העונה אז נהיה קר מאד. קשה לי לחוות דעה לגבי מידת הכושר הנדרש. אני עשיתי את טרק ABC שהוא קצר יותר, מגיע פחות גבוה, ואני גם קצת רחוקה מהגיל הזה. בטרק ה ABC פגשתי 2 זוגות ישראלים בני כ-60 שעשו אותו ב-12 יום במקום ה-7 שאנחנו עשינו, אבל עשו הכל ונהנו מאד. את האראונד אנאפורנה עושים רוב הצעירים בכ-14 יום אז מקסימום תעשו את זה באמת לאט יותר, עם הרבה הפסקות. השאלה העיקרית זה כמה קשה יהיה לעבור את הפאס, שזה יום שלא ניתן לחלק לחלקים, הוא בגובה מעל 5000 מ', וזה קשה. טרק האוורסט בייס קאמפ נחשב קשה למדי, לא הייתי מתחילה ממנו. אם אתם לא לחוצים דווקא על טרק ספציפי אולי שווה ללכת על ה-ABC?
 
למעלה