טקס פריצת מנהרה 3 הדרומית

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
למה 25/45 ולא 67/68 הישירים יותר?

יפה, אבל 28 דקות זה חזון למועד...
ולאותן 28 דקות תוסיף עוד לפחות 40 דקות נוספות:
1. מהבית שלך בצפון העיר אל תחנת בניני האומה בקו 25 או 45.
2. זמן הליכה מתחנת האוטובוס במרכזית אל תחנת הרכבת וירידה אל הרציף.
3. המתנה לרכבת.
4. הנסיעה עצמה.
5. יציאה מתחנת הרכבת תל-אביב מרכז הצפופה כמעט תמיד.
6. זמן המתנה לאוטובוס "דן".
7. נסיעה אל היעד במרכז עם אוטובוס זה.
בקיצר: סיפור של לפחות שעה ורבע וכנראה שעה וחצי "בלי חגים ובלי שבתות"...
מסקנה:
נסיעה ברכב פרטי מהירה יותר, נוחה יותר אם אתה מוכן לשלם חנייה בתל-אביב. תמיד ניתן למצוא חנייה בתל-אביב אם מוכנים לשלם עליה. לאחרונה גיליתי שהחניון בדיזנגוף סנטר חצי ריק באמצע השבוע. הסיבה: חנייה יקרה ולא כל אחד מוכן לשלם ולעיתים בצדק.
למה 25/45 ולא 67/68 הישירים יותר?
 
כולם נתקעים בפקקים...


למה 25/45 ולא 67/68 הישירים יותר?
כולם נתקעים בפקקים...
 
אמת ויציב. הקו בירמיהו ישרת גם את אוכלוסיית הדוסאלאך ש

האמת סתם הייתי קטנוני... צריך להקים את הרק"ל של קו הקמפוסים
האמיתי, זה שיעבור בירמיהו כפי שתוכנן במקור.
אמת ויציב. הקו בירמיהו ישרת גם את אוכלוסיית הדוסאלאך ש
שבשלוש השנים האחרונות משנים לחלוטין את כל אזור רחוב ירמיהו ורוממה עם בתי אבן גדולים ומכוערים להחריד...
הלוואי שרחוב ירמיהו בירושלים היה מגיע לקרסוליים של רחוב ירמיהו בצפון תל-אביב....
אם הנביא ירמיהו רואה מלמעלה את רחוב ירמיהו בירושלים - הוא שוב מושלך לבור הסיד שאליו נפל בכפר ענתות....
 

olli3

New member
מנהל
לא רק, יש חניה בחינם מסביב לסנטר, רק צריך לקרוא את השלטים.

יפה, אבל 28 דקות זה חזון למועד...
ולאותן 28 דקות תוסיף עוד לפחות 40 דקות נוספות:
1. מהבית שלך בצפון העיר אל תחנת בניני האומה בקו 25 או 45.
2. זמן הליכה מתחנת האוטובוס במרכזית אל תחנת הרכבת וירידה אל הרציף.
3. המתנה לרכבת.
4. הנסיעה עצמה.
5. יציאה מתחנת הרכבת תל-אביב מרכז הצפופה כמעט תמיד.
6. זמן המתנה לאוטובוס "דן".
7. נסיעה אל היעד במרכז עם אוטובוס זה.
בקיצר: סיפור של לפחות שעה ורבע וכנראה שעה וחצי "בלי חגים ובלי שבתות"...
מסקנה:
נסיעה ברכב פרטי מהירה יותר, נוחה יותר אם אתה מוכן לשלם חנייה בתל-אביב. תמיד ניתן למצוא חנייה בתל-אביב אם מוכנים לשלם עליה. לאחרונה גיליתי שהחניון בדיזנגוף סנטר חצי ריק באמצע השבוע. הסיבה: חנייה יקרה ולא כל אחד מוכן לשלם ולעיתים בצדק.
לא רק, יש חניה בחינם מסביב לסנטר, רק צריך לקרוא את השלטים.
 
יפה! לא ידעתי. לכן נסיעה ברכב פרטי לתל-אביב

לא רק, יש חניה בחינם מסביב לסנטר, רק צריך לקרוא את השלטים.
יפה! לא ידעתי. לכן נסיעה ברכב פרטי לתל-אביב
תהיה הרבה יותר מהירה מכל קו רכבת מהיר. תוסיף לזה את שדרוג הכביש ואת הנתיב המהיר ובכלל כבר לא כדאי להשתמש ברכבת המהירה....
 

amit1270

New member
מה אתה מנסה לומר כאן בעצם? שהרכבות יסעו ריקות?

יפה! לא ידעתי. לכן נסיעה ברכב פרטי לתל-אביב
תהיה הרבה יותר מהירה מכל קו רכבת מהיר. תוסיף לזה את שדרוג הכביש ואת הנתיב המהיר ובכלל כבר לא כדאי להשתמש ברכבת המהירה....
מה אתה מנסה לומר כאן בעצם? שהרכבות יסעו ריקות?
בוא נחכה 4 שנים ונראה.
 
4 שנים? תחת חליפות איסלמית?

מה אתה מנסה לומר כאן בעצם? שהרכבות יסעו ריקות?
בוא נחכה 4 שנים ונראה.
4 שנים? תחת חליפות איסלמית?
בוא נראה אם בכלל תהיה כאן מדינה עברית בעוד 4 שנים...
הרכבות לא תיסענה ריקות ! אבל מי שיש לו שכל בראשו ורכב פרטי, יסע ברכבו הפרטי ויגיע ליעד הסופי הרבה יותר מהר !
הקו בהחלט יהיה מלא......בנוסעים שאין להם רכב או בכאלה שמתקמצנים לשלם על חנייה במרכז תל-אביב אבל קונים לעצמם חגורה למכנסיים של גוצ'י-שמוצ'י ב-700 ש"ח. הם גם קונים לעצמם נעליים יוקרתיות אבל הילדים שלהם הולכים עם סנדלי אצבע בחורף...
 

amit1270

New member
אתה מסתכל על זה בצורה חד-ממדית

4 שנים? תחת חליפות איסלמית?
בוא נראה אם בכלל תהיה כאן מדינה עברית בעוד 4 שנים...
הרכבות לא תיסענה ריקות ! אבל מי שיש לו שכל בראשו ורכב פרטי, יסע ברכבו הפרטי ויגיע ליעד הסופי הרבה יותר מהר !
הקו בהחלט יהיה מלא......בנוסעים שאין להם רכב או בכאלה שמתקמצנים לשלם על חנייה במרכז תל-אביב אבל קונים לעצמם חגורה למכנסיים של גוצ'י-שמוצ'י ב-700 ש"ח. הם גם קונים לעצמם נעליים יוקרתיות אבל הילדים שלהם הולכים עם סנדלי אצבע בחורף...
אתה מסתכל על זה בצורה חד-ממדית
זה לא רכבת או רכב פרטי. ברור שגם אחרי פתיחת הקו (אין לך מה לדאוג, ישראל תשרוד עד אז) יסעו מכוניות בין תל אביב וירושלים. כל אחד יעשה את החישוב שלו מה משתלם לו ומתי. אני בטוח שהרבה יעדיפו לוותר על הרכב הפרטי גם אם זה עשוי לקחת כמה דקות יותר (לא בטוח בשעות העומס).
 
לא תשרוד עד אז? אני רואה שאתה אופטימי....

אתה מסתכל על זה בצורה חד-ממדית
זה לא רכבת או רכב פרטי. ברור שגם אחרי פתיחת הקו (אין לך מה לדאוג, ישראל תשרוד עד אז) יסעו מכוניות בין תל אביב וירושלים. כל אחד יעשה את החישוב שלו מה משתלם לו ומתי. אני בטוח שהרבה יעדיפו לוותר על הרכב הפרטי גם אם זה עשוי לקחת כמה דקות יותר (לא בטוח בשעות העומס).
לא תשרוד עד אז? אני רואה שאתה אופטימי....
נו, טוב, ניתן לה עוד 3 שנים מעבר לזה....שים לב להלכי הרוח הפנימיים בארץ. שים לב לאיומים הגרעיניים מולנו. נו, אז פוצצו את המתקן בפרצ'ין, אז מה? אפשר לחשוב....נרצה או לא נרצה, לאירנים תהיה פצצה מהר מאוד, וכל החיסולים של מדענים באירן רק הביאו לפרוייקט עוד ועוד מדענים. יהיו כאלה שיוותרו על הרכב הפרטי אך לדעתי אחרי שיראו שהבלוף של 28 הדקות הופך ל- 40-43 דקות או אף יותר, הם יבינו שהבועה התפוצצה.....
אלה שמקבלים רכב ממקום העבודה והשתתפות בדלק ויש לא מעט כאלה, לא ינטשו את הכביש. גם רבים אחרים יעדיפו לנסוע ברכבם עקב סיבות נוספות שהזכרתי בעבר וכמובן נוחות. מי שמעשן יעדיף לנסוע ברכבו. מי שלא מוכן להריח את אלה שלא מתקלחים בבוקר, יסע ברכבו הפרטי. ולצערי 90% ויותר מהירושלמים בקושי מתקלחים אפילו בערב......
 
הטעות שלך שאתה מסתכל על רכב אחד ורכבת הוא כלי להסעת המונים

יפה! לא ידעתי. לכן נסיעה ברכב פרטי לתל-אביב
תהיה הרבה יותר מהירה מכל קו רכבת מהיר. תוסיף לזה את שדרוג הכביש ואת הנתיב המהיר ובכלל כבר לא כדאי להשתמש ברכבת המהירה....
הטעות שלך שאתה מסתכל על רכב אחד ורכבת הוא כלי להסעת המונים
כמו ההוא שהתחרה בריצה מול הרקלת הירושלמית והשיג אותה.
נסיעה לרכב אחד כאשר הכביש פנוי ברוב המקרים תהיה מהירה יותר.
10 אלפים ירושלמים שנוסעים בכל בוקר לתל אביב אם כולם יסעו ברכב תהיה קטסטרופה.
בגלל זה המערכות נקראות מערכות להסעת המונים.
 
אבל הרי לא כולם נוסעים לתל-אביב ברכב פרטי!

הטעות שלך שאתה מסתכל על רכב אחד ורכבת הוא כלי להסעת המונים
כמו ההוא שהתחרה בריצה מול הרקלת הירושלמית והשיג אותה.
נסיעה לרכב אחד כאשר הכביש פנוי ברוב המקרים תהיה מהירה יותר.
10 אלפים ירושלמים שנוסעים בכל בוקר לתל אביב אם כולם יסעו ברכב תהיה קטסטרופה.
בגלל זה המערכות נקראות מערכות להסעת המונים.
אבל הרי לא כולם נוסעים לתל-אביב ברכב פרטי!
ואל תשכח שהמדינה למעשה מעודדת את ריבוי כלי הרכב הפרטיים !
 

amit1270

New member
וגם לא כולם גם נוסעים לתל אביב

אבל הרי לא כולם נוסעים לתל-אביב ברכב פרטי!
ואל תשכח שהמדינה למעשה מעודדת את ריבוי כלי הרכב הפרטיים !
וגם לא כולם גם נוסעים לתל אביב
המדינה אמנם מזניחה את התחבורה הציבורית אבל המיסוי השערורייתי על מכוניות ודלק ממש לא מעודד ריבוי כלי רכב פרטיים. מבחינתם כנראה עדיף שנשב בבית...
 

down under

New member
דה פקטו אין שום חניה חינם באזור הסנטר

לא רק, יש חניה בחינם מסביב לסנטר, רק צריך לקרוא את השלטים.
דה פקטו אין שום חניה חינם באזור הסנטר
יש לכל היותר משהו כמו 20 מקומות שהם בלי צבע במדרכה (וגם זה לא בטוח)
או בכחול לבן שאיננו רק לתושבי המקום ואז זה חניה חינם רק אחרי 7 בערב (שעה 19:00 ברישום של שעון 24).

איפה החניה החינמית באזור הסנטר? הכוונה למדרכה אפורה שלא נדרש תו חניה (או איזי פארק / פנגו)?
במרכז ת"א מדרום לירקון מערבית לאיילון וצפונית לדרך קיבוץ גלויות יש לך בקושי 1,000 מקומות חינמיים.
כ-300 בחניון רידינג, עוד כמה מאות בחניונים כאלו המפוזרים בעיר ועוד כ-200 עד 300, בערך, מכוניות שיכולות
טכנית להצמד למדרכה ללא צבע על הבנקט שלה, קרי חניה חינם 24 שעות ביממה.

זה הכל. בקושי 1,000 מקומות חניה חינמיים לעיר ענקית כמו ת"א. דה פקטו אף אחד לא מצליח להחנות בחינם בעיר הזו.
1,000 זה טיפה בים, מגיעים אליה כל יום חול מעל ל-100,000 איש ברכב פרטי (בנוסף לעשרות אלפים ברכבת ועשרות אלפים
באוטובוסים ובמוניות שירות וספיישל).
 
יש פתרון פשוט:

דה פקטו אין שום חניה חינם באזור הסנטר
יש לכל היותר משהו כמו 20 מקומות שהם בלי צבע במדרכה (וגם זה לא בטוח)
או בכחול לבן שאיננו רק לתושבי המקום ואז זה חניה חינם רק אחרי 7 בערב (שעה 19:00 ברישום של שעון 24).

איפה החניה החינמית באזור הסנטר? הכוונה למדרכה אפורה שלא נדרש תו חניה (או איזי פארק / פנגו)?
במרכז ת"א מדרום לירקון מערבית לאיילון וצפונית לדרך קיבוץ גלויות יש לך בקושי 1,000 מקומות חינמיים.
כ-300 בחניון רידינג, עוד כמה מאות בחניונים כאלו המפוזרים בעיר ועוד כ-200 עד 300, בערך, מכוניות שיכולות
טכנית להצמד למדרכה ללא צבע על הבנקט שלה, קרי חניה חינם 24 שעות ביממה.

זה הכל. בקושי 1,000 מקומות חניה חינמיים לעיר ענקית כמו ת"א. דה פקטו אף אחד לא מצליח להחנות בחינם בעיר הזו.
1,000 זה טיפה בים, מגיעים אליה כל יום חול מעל ל-100,000 איש ברכב פרטי (בנוסף לעשרות אלפים ברכבת ועשרות אלפים
באוטובוסים ובמוניות שירות וספיישל).
יש פתרון פשוט:
לשלם על חנייה. 30-40 ש"ח ליום חנייה שלם זה לא סוף העולם.
 

down under

New member
נדיר למצוא בת"א חניה של פחות מ-40 ש"ח ליום

יש פתרון פשוט:
לשלם על חנייה. 30-40 ש"ח ליום חנייה שלם זה לא סוף העולם.
נדיר למצוא בת"א חניה של פחות מ-40 ש"ח ליום
הרבה מאוד חניונים באזורים פופולריים (כגון הסיטי של ת"א [אלנבי - יהודה הלוי - רוטשילד - נחלת בנימין]
או דיזנגוף סנטר או הקריה/שרונה) לוקחים בין 60 ל-80 ש"ח ליום או 1,000 ש"ח לחודש למנוי.

מי שמקום העבודה לא מחזיר לו החזר הוצאות של חניה והוא יומם (כלומר גר מחוץ לת"א ועובד בת"א) אם משכורתו היא פחות מ-11,000 ש"ח בנטו זה כבר
ממש לא שווה לבוא עם הפרייבט.
שכן אז יש לו גם הוצאות דלק, בלאי ושחיקה וגם כ-1,000 ש"ח על חניה.

עדיף הרבה יותר להוציא 600 עד 800 ש"ח למנוי חופשי-חודשי בתח"ץ וזהו. לא לחפש חניה, לא לפחד ממשוגעים על הכביש, לא לפחד משוטר שמבצע לך מארב
וכו'.
לנמנם או לקרוא בסמארטפון בדרך לעבודה.
לפי החוק לפחות חצי מההוצאה על החופשי-חודשי המעסיק חייב להחזיר ואילו את הוצאות החניה לרוב העובדים הזוטרים איש לא מחזיר.

ככה שעובד ממוצע/שכיח במשק שמוציא 700 ש"ח על חופשי-חודשי בתח"ץ מהנטו הוא בעצם מוציא רק כ-400 ש"ח במקרה המקסימלי.
אם היה צריך לשלם 800 ש"ח לחניון + 1,000 ש"ח על הדלק זה כבר היה לשרוף רבע מהנטו שלו אם לא יותר.
ככה הוא "שורף" רק חמש עשרית (אחד חלקי חמישה עשר) מהנטו שלו, וכן, אין לו דאגות של קלאץ' ברקס בפקקים או חשש משוטר תנועה עצבני...


אצלנו בעבודה אני מכיר לפחות 5 אנשים שיש להם רכב והם בכל זאת באים בתח"ץ.
ואני עוד עובד במקום שהוא קצת רחוק, 17 דקות הליכה מהירה או 6 דקות באוטובוס/מונית-שירות מתחנת ההגנה.
 
או.קיי, אבל אם אני מגיע לתל-אביב פעם בשבוע בממוצע,

נדיר למצוא בת"א חניה של פחות מ-40 ש"ח ליום
הרבה מאוד חניונים באזורים פופולריים (כגון הסיטי של ת"א [אלנבי - יהודה הלוי - רוטשילד - נחלת בנימין]
או דיזנגוף סנטר או הקריה/שרונה) לוקחים בין 60 ל-80 ש"ח ליום או 1,000 ש"ח לחודש למנוי.

מי שמקום העבודה לא מחזיר לו החזר הוצאות של חניה והוא יומם (כלומר גר מחוץ לת"א ועובד בת"א) אם משכורתו היא פחות מ-11,000 ש"ח בנטו זה כבר
ממש לא שווה לבוא עם הפרייבט.
שכן אז יש לו גם הוצאות דלק, בלאי ושחיקה וגם כ-1,000 ש"ח על חניה.

עדיף הרבה יותר להוציא 600 עד 800 ש"ח למנוי חופשי-חודשי בתח"ץ וזהו. לא לחפש חניה, לא לפחד ממשוגעים על הכביש, לא לפחד משוטר שמבצע לך מארב
וכו'.
לנמנם או לקרוא בסמארטפון בדרך לעבודה.
לפי החוק לפחות חצי מההוצאה על החופשי-חודשי המעסיק חייב להחזיר ואילו את הוצאות החניה לרוב העובדים הזוטרים איש לא מחזיר.

ככה שעובד ממוצע/שכיח במשק שמוציא 700 ש"ח על חופשי-חודשי בתח"ץ מהנטו הוא בעצם מוציא רק כ-400 ש"ח במקרה המקסימלי.
אם היה צריך לשלם 800 ש"ח לחניון + 1,000 ש"ח על הדלק זה כבר היה לשרוף רבע מהנטו שלו אם לא יותר.
ככה הוא "שורף" רק חמש עשרית (אחד חלקי חמישה עשר) מהנטו שלו, וכן, אין לו דאגות של קלאץ' ברקס בפקקים או חשש משוטר תנועה עצבני...


אצלנו בעבודה אני מכיר לפחות 5 אנשים שיש להם רכב והם בכל זאת באים בתח"ץ.
ואני עוד עובד במקום שהוא קצת רחוק, 17 דקות הליכה מהירה או 6 דקות באוטובוס/מונית-שירות מתחנת ההגנה.
או.קיי, אבל אם אני מגיע לתל-אביב פעם בשבוע בממוצע,
השימוש ברכבת מהירה מיותר לחלוטין. במקרה שלי, יש לי איזו קומבינת חנייה אבל לאור הנתונים שהצגת, לא לכל אחד יש קומבינה עם המחיר לחנייה הגבוה. מה שכן כדאי לעשות הוא קרפול ואז המחיר הופך גם הוא אטרקטיבי. אני לא יכול לעשות קרפול כי למקום שאליו אני נוסע, לא נוסעים עוד ירושלמים שאני מכיר לצערי. אבל מניסיון שלי, תמיד אפשר למצוא פתרון כלשהוא עם הזמן. אם זמן הנסיעה ברכבת המהירה היה 18 דקות נטו, אולי אפשר היה לקבל את עמדתך אך זמן הנסיעה מבניני האומה עד סבידור כולל כל הזמנים הנלווים שציינתי לא ירד מ-90 דקות וזה כולל את הדקה שאתה יוצא מהבית ועד לדקה שאתה פותח את דלת הכניסה במקום עבודתך. אם יש מישהו ברכבת שיכול להוכיח אחרת - הוא מוזמן להביע את עמדתו וגם להיות מוכן לביקורת לא קלה...
במקרים רבים, תרויח עם הרכב 45 דקות, כלומר תוכל להרשות לעצמך לישון עוד 45 דקות ואתה יודע ש-45 דקות בבוקר הן קריטיות ביותר.
 

olli3

New member
מנהל
יש מקומות יותר אטרקטיביים עבורי בת"א שאני ממש לא הולך לחלוק

דה פקטו אין שום חניה חינם באזור הסנטר
יש לכל היותר משהו כמו 20 מקומות שהם בלי צבע במדרכה (וגם זה לא בטוח)
או בכחול לבן שאיננו רק לתושבי המקום ואז זה חניה חינם רק אחרי 7 בערב (שעה 19:00 ברישום של שעון 24).

איפה החניה החינמית באזור הסנטר? הכוונה למדרכה אפורה שלא נדרש תו חניה (או איזי פארק / פנגו)?
במרכז ת"א מדרום לירקון מערבית לאיילון וצפונית לדרך קיבוץ גלויות יש לך בקושי 1,000 מקומות חינמיים.
כ-300 בחניון רידינג, עוד כמה מאות בחניונים כאלו המפוזרים בעיר ועוד כ-200 עד 300, בערך, מכוניות שיכולות
טכנית להצמד למדרכה ללא צבע על הבנקט שלה, קרי חניה חינם 24 שעות ביממה.

זה הכל. בקושי 1,000 מקומות חניה חינמיים לעיר ענקית כמו ת"א. דה פקטו אף אחד לא מצליח להחנות בחינם בעיר הזו.
1,000 זה טיפה בים, מגיעים אליה כל יום חול מעל ל-100,000 איש ברכב פרטי (בנוסף לעשרות אלפים ברכבת ועשרות אלפים
באוטובוסים ובמוניות שירות וספיישל).
יש מקומות יותר אטרקטיביים עבורי בת"א שאני ממש לא הולך לחלוק
עם אחרים :) כמו חניות בחינם בצמוד לחופי ים בת"א או במרכז ת"א, אבל מכיוון שאיזור הסנטר לא כזה מושך אותי ומכיוון שגם ככה ב95% מהמקרים אני מגיע למקומות אלו בתח"צ, אז אין לי בעיה לשתף.
&nbsp
מלבד חניית החינם של טשרניחובסקי שנחסם בחציו ואף פעם לא ניתן למצוא שם חניה, יש עוד מקומות מסביב לסנטר:
&nbsp
ברחוב בוגרשוב בסמוך לסנטר יש אדום אפור, טרחת לקרוא מה כתוב בו? בפינסקר פינת בן יהודה יש גם מספר מקומות חניה באדום אפור שהחל מהשעה 15:00 החניה בהם היא בחינם. ויש עוד...
&nbsp
3 דקות הליכה מכיכר דיזינגוף באחד הרחובות הקטנים יש חניית שגרירות שהחל מהשעה 16:00 משמשת כחניה בחינם.
יש כאלו בעוד מקומות במרכז ת"א ורק מעטים טורחים לבדוק את השלט ולחנות בהן. יש ממש לא מעט, אבל ממש. תחומי אפור גם קיימים, אבל הם הרבה יותר נסתרים ונמצאים ברחובות-סמטאות בעיקר, גם במרכז ת"א.
&nbsp
את כל חניות החינם האלו גיליתי משיטוטים רגליים רבים, מאד מאד קשה לשים לב לכל שלט ושלט תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי חיפוש חניה, כי הכיתוב פשוט קטן וחובה לעצור כדי לקרוא ולהבין את הגבלות החניה במקום.
 

down under

New member
אני הוא אולי אלוף הארץ, או למצער בעל מדליה כלשהי

יש מקומות יותר אטרקטיביים עבורי בת"א שאני ממש לא הולך לחלוק
עם אחרים :) כמו חניות בחינם בצמוד לחופי ים בת"א או במרכז ת"א, אבל מכיוון שאיזור הסנטר לא כזה מושך אותי ומכיוון שגם ככה ב95% מהמקרים אני מגיע למקומות אלו בתח"צ, אז אין לי בעיה לשתף.
&nbsp
מלבד חניית החינם של טשרניחובסקי שנחסם בחציו ואף פעם לא ניתן למצוא שם חניה, יש עוד מקומות מסביב לסנטר:
&nbsp
ברחוב בוגרשוב בסמוך לסנטר יש אדום אפור, טרחת לקרוא מה כתוב בו? בפינסקר פינת בן יהודה יש גם מספר מקומות חניה באדום אפור שהחל מהשעה 15:00 החניה בהם היא בחינם. ויש עוד...
&nbsp
3 דקות הליכה מכיכר דיזינגוף באחד הרחובות הקטנים יש חניית שגרירות שהחל מהשעה 16:00 משמשת כחניה בחינם.
יש כאלו בעוד מקומות במרכז ת"א ורק מעטים טורחים לבדוק את השלט ולחנות בהן. יש ממש לא מעט, אבל ממש. תחומי אפור גם קיימים, אבל הם הרבה יותר נסתרים ונמצאים ברחובות-סמטאות בעיקר, גם במרכז ת"א.
&nbsp
את כל חניות החינם האלו גיליתי משיטוטים רגליים רבים, מאד מאד קשה לשים לב לכל שלט ושלט תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי חיפוש חניה, כי הכיתוב פשוט קטן וחובה לעצור כדי לקרוא ולהבין את הגבלות החניה במקום.
אני הוא אולי אלוף הארץ, או למצער בעל מדליה כלשהי
(אם היתה תחרות כזו) של להחנות חוקית בכל המקומות השמורים בחלק מהשעות, הכוונה לחניות של דיפלומטים התחומים בזמן, חניות נכים התחומות בזמן,
חניות של אמבולנסים התחומים בזמן וכו'.
הכוונה לא למקום השמור 24/7 לנכה/דיפלומט/אמבולנס אלא לכאלו ששמורים להם נניח מ-7 בבוקר עד 4 אחה"ץ.

יש המון מקומות עבודה שעובד בהם נכה. הוא מקבל מקום שמור ברחוב מ-8 בבוקר ועד 16:00 (4 אחה"ץ) או לפעמים מ-7 בבוקר ועד 6 בערב.
החל מ-5 דקות לפני תום המועד אם המקום פנוי אני שלאק טראח מחנה את הרכב שלי שם.

נניח מקום ליד קופת חולים ששמור לאמבולנסים משעה 8 בבוקר ועד 7 בערב, החל מ-5 דקות ל-7 בערב אם אני עובר ורואה שהוא פנוי אני בלי לחשוב פעמיים
ישר מחנה את מכוניתי.

ליד כל אתר בניה, כמעט, צבעו את המדרכה באדום אפור והיא שמורה לרכב של הקבלן משעה 8 בבוקר ועד 15:00. המון לא יודעים זאת ואפילו בשעה 16:10
דקות בלב ת"א יצא לי להחנות במקום כזה.
ממילא ברחובות הקטנים נוסעים לאט ואם אני רואה שלט של נכה ומתחת יש תחום שעות אני עוצר לגמרי וקורא מה כתוב בתחום הזה.
בהנחה שהמקום פנוי ויש בערך 5 דקות עד לתום השעה, קל וחומר אם היא כבר עברה (נניח מקום ששמור עד השעה 16:00 ועכשיו 16:42) אני מיד מחנה.

אין שלט כזה שיצא לי לעבור לידו שלא החניתי בו את מכוניתי אם הוא היה פנוי.

עוד טיפ, ליד המון שגרירויות בארץ המקום שמור 24/7 פרט ליום שבת וליום א'.
כלומר ביום ראשון לא צריך לא פנגו ולא מנגו ולא איזי פארק ולא ויסקי סינגל מאלט. החניה חינם חינמוביץ' וחוקית לכל דיכפין.
אממה? זה כתוב, תרתי משמע, באותיות הקטנות מתחת לשלט איסור החניה.


עדיין, סך כל המקומות הללו צמודי מדרכה (לא כולל חניוני חינם כגון אליפלט ליד פלורנטין או רידינג) החינמיים כחוק מהווים
משהו כמו לא יותר מ-2,000 מקומות חניה מתוך כמעט 50,000 מקומות החניה שיש בצמוד למדרכות ת"א.
לכן, אפילו בשעות שמותר להחנות בהן, זה די נדיר שאפשר למצוא חניה.
מנסיון של שנים בת"א, על כל 5 עד 10 מקומות כאלו ברדיוס הליכה של עד 15 דקות מהיעד שאליו שמתי פעמי, קורה שלא מצאתי בכלל
או רק במקום ה-9 או ה-10 הצלחתי למצוא.
מסתבר שכבר די הרבה אנשים מכירים את ה"טריק" הזה של לקרוא את האותיות הקטנות של תמרורי ההגבלה.
 

olli3

New member
מנהל
בדיוק, חניות קבלן הן החניות האהובות עליי.

אני הוא אולי אלוף הארץ, או למצער בעל מדליה כלשהי
(אם היתה תחרות כזו) של להחנות חוקית בכל המקומות השמורים בחלק מהשעות, הכוונה לחניות של דיפלומטים התחומים בזמן, חניות נכים התחומות בזמן,
חניות של אמבולנסים התחומים בזמן וכו'.
הכוונה לא למקום השמור 24/7 לנכה/דיפלומט/אמבולנס אלא לכאלו ששמורים להם נניח מ-7 בבוקר עד 4 אחה"ץ.

יש המון מקומות עבודה שעובד בהם נכה. הוא מקבל מקום שמור ברחוב מ-8 בבוקר ועד 16:00 (4 אחה"ץ) או לפעמים מ-7 בבוקר ועד 6 בערב.
החל מ-5 דקות לפני תום המועד אם המקום פנוי אני שלאק טראח מחנה את הרכב שלי שם.

נניח מקום ליד קופת חולים ששמור לאמבולנסים משעה 8 בבוקר ועד 7 בערב, החל מ-5 דקות ל-7 בערב אם אני עובר ורואה שהוא פנוי אני בלי לחשוב פעמיים
ישר מחנה את מכוניתי.

ליד כל אתר בניה, כמעט, צבעו את המדרכה באדום אפור והיא שמורה לרכב של הקבלן משעה 8 בבוקר ועד 15:00. המון לא יודעים זאת ואפילו בשעה 16:10
דקות בלב ת"א יצא לי להחנות במקום כזה.
ממילא ברחובות הקטנים נוסעים לאט ואם אני רואה שלט של נכה ומתחת יש תחום שעות אני עוצר לגמרי וקורא מה כתוב בתחום הזה.
בהנחה שהמקום פנוי ויש בערך 5 דקות עד לתום השעה, קל וחומר אם היא כבר עברה (נניח מקום ששמור עד השעה 16:00 ועכשיו 16:42) אני מיד מחנה.

אין שלט כזה שיצא לי לעבור לידו שלא החניתי בו את מכוניתי אם הוא היה פנוי.

עוד טיפ, ליד המון שגרירויות בארץ המקום שמור 24/7 פרט ליום שבת וליום א'.
כלומר ביום ראשון לא צריך לא פנגו ולא מנגו ולא איזי פארק ולא ויסקי סינגל מאלט. החניה חינם חינמוביץ' וחוקית לכל דיכפין.
אממה? זה כתוב, תרתי משמע, באותיות הקטנות מתחת לשלט איסור החניה.


עדיין, סך כל המקומות הללו צמודי מדרכה (לא כולל חניוני חינם כגון אליפלט ליד פלורנטין או רידינג) החינמיים כחוק מהווים
משהו כמו לא יותר מ-2,000 מקומות חניה מתוך כמעט 50,000 מקומות החניה שיש בצמוד למדרכות ת"א.
לכן, אפילו בשעות שמותר להחנות בהן, זה די נדיר שאפשר למצוא חניה.
מנסיון של שנים בת"א, על כל 5 עד 10 מקומות כאלו ברדיוס הליכה של עד 15 דקות מהיעד שאליו שמתי פעמי, קורה שלא מצאתי בכלל
או רק במקום ה-9 או ה-10 הצלחתי למצוא.
מסתבר שכבר די הרבה אנשים מכירים את ה"טריק" הזה של לקרוא את האותיות הקטנות של תמרורי ההגבלה.
בדיוק, חניות קבלן הן החניות האהובות עליי.
מספיק לראות מרחוק בית גדול בשיפוץ או כזה שהחריבו אותו עד היסוד ועכשיו בונים עם שני מפלסים מתחת לקרקע ואני יודע שבמשך שנה לפחות תהיה לי שם חניה בחינם החל מהשעה 15:00
&nbsp
ואכן, רבות חניות השגרירות שבימי שבת וראשון הן בחינם כל היום וכל הלילה, אהובות עליי שורת חניות השגרירויות השונות שנמצאות מרחק הליכה של חצי דקה ממוגרבי.
&nbsp
וכמו שאמרת, רבים לא טורחים לקרוא את השילוט, במיוחד השילוט הקטן של השגרירויות ואני מנצל זאת היטב. יש גם חניות של בניינים שפונו וטרם החלו בהם עבודות השיפוץ או ההריסה ברוב המקרים. רוב האנשים משוכנעים שזו חניה שמורה של הבניין אבל בפועל הבניין נטוש לחלוטין ואין שום מניעה לחנות במקום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה