טקס השקת הקו החדש אשקלון-אשדוד-ת"א.

מצב
הנושא נעול.
נכון, ואני זוכר שאז חשבתי לעצמי

נכון. עם זאת, התחנה הזאת לפני שפתחו אותה
באמת נקראה "ראשון לציון מערב", ואולי בגלל זה הרבה אנשים זוכרים את השם הזה דווקא ועדיין משתמשים בו. שלטים עם השם הזה גם הוצבו על רציפיה עם סיום הבנייה, אבל השם הוחלף למשה דיין זמן קצר לפני הפתיחה.
נכון, ואני זוכר שאז חשבתי לעצמי
שאולי זה סימן לאיזו אופטימיות זהירה, שמישהו חשב שיבוא יום ובכ"ז תהיה תחנת ראשון מערב במקום המיועד לכך, ולכן כדאי "לשמור את השם" לעתיד....

ייקח עשרות שנים לתקן את נזקי ממשלת אולמרט-בר און-מופז.
 
ו"סליחה" ששכחתי את הירשזון

נכון, ואני זוכר שאז חשבתי לעצמי
שאולי זה סימן לאיזו אופטימיות זהירה, שמישהו חשב שיבוא יום ובכ"ז תהיה תחנת ראשון מערב במקום המיועד לכך, ולכן כדאי "לשמור את השם" לעתיד....

ייקח עשרות שנים לתקן את נזקי ממשלת אולמרט-בר און-מופז.
ו"סליחה" ששכחתי את הירשזון
שר האוצר לפני בר און, שבמקום לפתח את המשק עסק אך ורק באינטרסים האישיים שלו ושל בנו הנהנתן.
 

easylivin

New member
גם אני חשבתי שזה הרעיון בשינוי השם,

נכון, ואני זוכר שאז חשבתי לעצמי
שאולי זה סימן לאיזו אופטימיות זהירה, שמישהו חשב שיבוא יום ובכ"ז תהיה תחנת ראשון מערב במקום המיועד לכך, ולכן כדאי "לשמור את השם" לעתיד....

ייקח עשרות שנים לתקן את נזקי ממשלת אולמרט-בר און-מופז.
גם אני חשבתי שזה הרעיון בשינוי השם,
ועדיין מקווה.

התקופה היא אכן הייתה נוראית, כמעט כל הפרוייקטים "הוקפאו", "נדחו" לזמן לא ידוע (בוטלו) או נמרחו עד כמה שניתן היה למרוח אותם. לפתע גם צצו להם התנגדויות מכל הכיוונים, והתחושה הייתה שהממשלה לא ממש רוצה להגן מפניהן. לפחות קידמו את ההפרדות המפלסיות (אחרי התאונה בבית יהושע), אבל זאת טיפה בים לעומת כל הדברים שהיו אמורים וחייבים לקדם אותם. ובהחלט לא יזיק להזכיר את ההתנהלות הזאת מדי פעם בהקשר של השקעה בתשתיות וקידום פרוייקטים לאומיים.
 

easylivin

New member
* ההיא

גם אני חשבתי שזה הרעיון בשינוי השם,
ועדיין מקווה.

התקופה היא אכן הייתה נוראית, כמעט כל הפרוייקטים "הוקפאו", "נדחו" לזמן לא ידוע (בוטלו) או נמרחו עד כמה שניתן היה למרוח אותם. לפתע גם צצו להם התנגדויות מכל הכיוונים, והתחושה הייתה שהממשלה לא ממש רוצה להגן מפניהן. לפחות קידמו את ההפרדות המפלסיות (אחרי התאונה בבית יהושע), אבל זאת טיפה בים לעומת כל הדברים שהיו אמורים וחייבים לקדם אותם. ובהחלט לא יזיק להזכיר את ההתנהלות הזאת מדי פעם בהקשר של השקעה בתשתיות וקידום פרוייקטים לאומיים.
* ההיא
 

בועז ל

New member
שניכם (אריק ופד"פ) תשמחו בוודאי לשמוע

גם אני חשבתי שזה הרעיון בשינוי השם,
ועדיין מקווה.

התקופה היא אכן הייתה נוראית, כמעט כל הפרוייקטים "הוקפאו", "נדחו" לזמן לא ידוע (בוטלו) או נמרחו עד כמה שניתן היה למרוח אותם. לפתע גם צצו להם התנגדויות מכל הכיוונים, והתחושה הייתה שהממשלה לא ממש רוצה להגן מפניהן. לפחות קידמו את ההפרדות המפלסיות (אחרי התאונה בבית יהושע), אבל זאת טיפה בים לעומת כל הדברים שהיו אמורים וחייבים לקדם אותם. ובהחלט לא יזיק להזכיר את ההתנהלות הזאת מדי פעם בהקשר של השקעה בתשתיות וקידום פרוייקטים לאומיים.
שניכם (אריק ופד"פ) תשמחו בוודאי לשמוע
שגם השר כץ חושב כמותכם, הערב הוא שיגר עקיצה מכאיבה ברמלה לעברו של מופז: "ההפרדות המפלסיות ברמלה הוזנחו ע"י מי שהיה שר במפלגתו של ראש העיר הנוכחי..."
טוב, לא צריך יותר מזה.
 
טוב, כאן אני דווקא צריך לסייג...

שניכם (אריק ופד"פ) תשמחו בוודאי לשמוע
שגם השר כץ חושב כמותכם, הערב הוא שיגר עקיצה מכאיבה ברמלה לעברו של מופז: "ההפרדות המפלסיות ברמלה הוזנחו ע"י מי שהיה שר במפלגתו של ראש העיר הנוכחי..."
טוב, לא צריך יותר מזה.
טוב, כאן אני דווקא צריך לסייג...
הדבר היחיד שתרם השר הפיקטיבי מופז לתחום התחבורה בישראל היה השקעה מסיבית בהפרדות מפלסיות (תוצאת ההלם של התאונה ליד בית יהושע).
אז ייתכן בהחלט שהנושא הוזנח ברמלה ספציפית, אבל אי אפשר להתעלם מכמות ההפרדות שכן בוצעו ברחבי הארץ, כולל קריטיות (בית יהושע, כפר נטר, כפר גבירול...) בכל פעם שהשר לקח פסק זמן קצר ממפקדי הארגזים הפיקטיביים שלו, צצה לה עוד הפרדה מפלסית/מפלצתית.
מעבר לכך, יש לי חשד סביר פלוס פלוס שההפרדות המפלסיות ברמלה נפלו קרבן לטקטיקה המטומטמת של ראש העיר יותר מאשר להתעלמותו של השר "ממפלגתו". הנושא סוקר כאן בהרחבה בפורום (בעיקר על ידיך בועז) ואין צורך לחזור על הדברים.

עם זאת, אם השר כץ באמת חושב כמוני וכמו אריק, הרי שיש לו די והותר סיבות לעקוץ את מופז ואת מפלגת האנטי תשתיות שלו. ויותר מכך: אם הוא באמת חושב כמונו, שיקים לתחיה את הפרוייקט לראשון מערב בדיוק כמו שהקים לתחיה את רכבת העמק, הקו לכרמיאל, קו העיירות והכפלת הקווים לכ"ס ונהריה.

כפי שכבר כתבתי כאן בעבר יותר מפעם אחת, הקו לראשון מערב הינו פרוייקט פשוט וזול יחסית, שאין שום סיבה מהותית להמשך הקפאתו/ביטולו. בעיקר לאחר שהחלק המשמעותי ביותר של הפרוייקט (המנהרה) כבר בוצע.
 

בועז ל

New member
אין שום צורך לסייג.

טוב, כאן אני דווקא צריך לסייג...
הדבר היחיד שתרם השר הפיקטיבי מופז לתחום התחבורה בישראל היה השקעה מסיבית בהפרדות מפלסיות (תוצאת ההלם של התאונה ליד בית יהושע).
אז ייתכן בהחלט שהנושא הוזנח ברמלה ספציפית, אבל אי אפשר להתעלם מכמות ההפרדות שכן בוצעו ברחבי הארץ, כולל קריטיות (בית יהושע, כפר נטר, כפר גבירול...) בכל פעם שהשר לקח פסק זמן קצר ממפקדי הארגזים הפיקטיביים שלו, צצה לה עוד הפרדה מפלסית/מפלצתית.
מעבר לכך, יש לי חשד סביר פלוס פלוס שההפרדות המפלסיות ברמלה נפלו קרבן לטקטיקה המטומטמת של ראש העיר יותר מאשר להתעלמותו של השר "ממפלגתו". הנושא סוקר כאן בהרחבה בפורום (בעיקר על ידיך בועז) ואין צורך לחזור על הדברים.

עם זאת, אם השר כץ באמת חושב כמוני וכמו אריק, הרי שיש לו די והותר סיבות לעקוץ את מופז ואת מפלגת האנטי תשתיות שלו. ויותר מכך: אם הוא באמת חושב כמונו, שיקים לתחיה את הפרוייקט לראשון מערב בדיוק כמו שהקים לתחיה את רכבת העמק, הקו לכרמיאל, קו העיירות והכפלת הקווים לכ"ס ונהריה.

כפי שכבר כתבתי כאן בעבר יותר מפעם אחת, הקו לראשון מערב הינו פרוייקט פשוט וזול יחסית, שאין שום סיבה מהותית להמשך הקפאתו/ביטולו. בעיקר לאחר שהחלק המשמעותי ביותר של הפרוייקט (המנהרה) כבר בוצע.
אין שום צורך לסייג.
תרומתו של מופז לקידום ההפרדות המפלסיות ידועה ואני הייתי בין הראשונים בפורום להאיר זווית זו של מופז. מאידך, צודק כץ בקובעו שההפרדות המפלסיות ברמלה הוזנחו. הזנחה זו, שעליה דיבר כץ, הולכת אחורה שנים רבות לפני מופז, ממשיכה ביתר שאת בתקופתו - כשהפרדות מפלסיות צצות כפטריות שלאחר הגשם - ומסתיימת אליבא דכץ בתקופתו. את ההזנחה בתקופת מופז יש לייחס לשילוב של שלושה מרכיבים ראשיים: הטקטיקה המטומטמת, כהגדרתך, של ראש העירייה הכושל, חולשתו של מופז מול האוצר והסכמתו לקיצוצן של הפרדות רמלה. מרכיב נוסף הוא מרכיב הפריפריה החלשה ונטולת הלובי הפוליטי שלא הצליחה לבלום את הקיצוץ. באופן מסורתי גם בית שמש שימשה כאחות תאומה לרמלה בעידן מופז - קיצץ את כביש 38 וההפרדות המפלסיות ב-223 ו-224.
 

amit1270

New member
לדעתי "ראשלצ מערב" הוא השם הנכון לתחנה

היא צודקת
תחנת ראשון מערב טרם הוקמה. הפרוייקט הכולל אותה הוקפא ע"י ממשלת האנטי תשתיות של קדימה בסתיו 06' וכל מה שהושלם מתוכו זה המנהרה מדרום לתחנת משה דיין.
לתחנה הקיימת קוראים ראשל"צ משה דיין ולא ראשון מערב.
לדעתי "ראשלצ מערב" הוא השם הנכון לתחנה
שתהיה המערבית ביותר בעיר (משה דיין), ולא לשלישית מבין ארבע (משה דיין והמכללות ממערב לה, הראשונים ממזרח).
 

בועז ל

New member
לשלישית נקרא "ראשל"צ מעורב".

לדעתי "ראשלצ מערב" הוא השם הנכון לתחנה
שתהיה המערבית ביותר בעיר (משה דיין), ולא לשלישית מבין ארבע (משה דיין והמכללות ממערב לה, הראשונים ממזרח).
לשלישית נקרא "ראשל"צ מעורב".
 
ייתכן מאד שעקרונית אתה צודק

לדעתי "ראשלצ מערב" הוא השם הנכון לתחנה
שתהיה המערבית ביותר בעיר (משה דיין), ולא לשלישית מבין ארבע (משה דיין והמכללות ממערב לה, הראשונים ממזרח).
ייתכן מאד שעקרונית אתה צודק
אבל כבר בתכנית החומש היתה הבחנה ברורה בין ראשון משה דיין לבין ראשון מערב, והעובדה היא שבסופו של דבר כשמשה דיין נפתחה לא קראו לה כבר ראשון מערב (השם העממי מובן מאליו, כי כרגע אין ראשון מערב אחרת... דומה לדרך שבה תל אביב מרכז הפכה ל"רכבת צפון") אלא התעקשו על השם המקורי שנקבע בתכנית.

כלומר, כבר בשנת 03' ידעו על קיומן וכמובן על מיקומן של שתי התחנות ולמרות זאת בחרו בשמות הנ"ל.

אני מניח שהסיבה שהשם שנבחר היה "ראשון מערב" היתה שהתחנה היתה אמורה לקום בצמידות לתחנת האוטובוסים המרכזית החדשה שנפתחה בעיר כמה שנים קודם לכן, וכונתה "תחנה מרכזית ראשון מערב". אז כדי לזהות בין שתי התחנות הצמודות בחרו בשם זהה גם לתחנת הרכבת (אילו היו קוראים לה "ראשון מרכז" למשל או "ראשון תחנה מרכזית", הרבה ראשונים ותושבי הסביבה היו חושבים שמדובר בתחנה המרכזית הישנה ברח' הרצל ולא מבינים איפה נמצאת תחנת הרכבת). למרות שמבחינה גיאוגרפית, אם אתה מסתכל על מפה של כל ראשון, התחנה ממוקמת בערך במרכז, צמוד לתוואי כביש 4.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה