טקס השקת הקו החדש אשקלון-אשדוד-ת"א.

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
אשמח אם תוכל לפרט בקצרה מה התשובות שקיבלת

אוכל, קדימה אוכל. המכרז שהתגלה.
במהלך הנסיעה שוחחתי עם בעלי תפקידים ברכבת על מס' נושאים: תחנות שנפגעו מהלו"ז, ניקיון הרכבות, תופעת הריפודים, מחירי המזון בתחנות הרכבת, נושאי ביצוע ועוד. קיבלתי תגובות רבות, שלא אפרט את כולן (הזמן דוחק), אך ברשותכם אתייחס בקצרה לכמה.
ניקיון הרכבות - הנושא נמצא במגמת שיפור מתמדת, אם כי עדיין נדרש שיפור נוסף. טיפולה של ההנהלה בפרשת השחיתות שנחשפה היא ביטוי למאמץ שנעשה בנושא.

ריפודים - הרבה מאוד מילים נשפכו מצדי, לפני, במהלך ואחרי סיור העיתונאים. הגעתי למסקנה כי נושא זה יכול לקבל את פתרונו רק לאחר טיפול פרטני וקבלת מידע "בפינצטה" ביחס לכל קו וקטע שאנו מעלים. גם אלה מבין אנשי הרכבת שבטוחים בצדקתם של הזמנים התפעוליים, עדיין אינם יכולים לספק את התשובות המקצועיות הנדרשות. יש שהפנו אותי לחברת התקשורת הגרמנית, שמנהלת למעשה את תפעול הרכבת, בטענה כי מדובר בקריטריונים בינלאומיים. "הגרמנים יודעים את המלאכה לא פחות טוב מאתנו". הקשבתי, ולמרות שהקריטריונים הטבעיים של הם מרחק בין תחנות, טופוגרפיית התוואי, יכולת הנייד וכד', באיזשהו מקום הגעתי למסקנה שאין מנוס: אם באמת רוצים לקבל מענה מדויק בנושא הריפודים, חייבים לרדת מקצועית לעומקה של המאטריה. רק פגישה עם אנשי התפעול של הרכבת תוכל להפריך או לאושש את דעתנו בעניין הריפודים. בהזדמנות זו אבקש להודות לאריק על הסיוע הלילי המאוחר שהעניק לי בנתונים מאירי עיניים. מבחינתי, אריק חייב להשתתף בפגישה זו אם וכאשר תתקיים.

אוכל - טוב, אז הבנו כבר שהמהפכה עדיין רחוקה בלו"ז הנוכחי, אבל האם צפויה לנו מהפכה מיני במחירי המזון השערורייתיים שנגבים מאתנו בדוכני המזון ברכבת. ע"פ המכרז הבא עושה רושם שיש מקום לתקווה מסוימת. ראשית, דוכני מזון יוצבו בכל תקנות הרכבת, כולל אלו שעד כה נמנע מהן שירות זה (אפשר להעיף את המיחם מתחנת בית שמש, שמעון & יוסי
). שנית: ציבור הנוסעים ישתתף בסקר קביעת מותג הרשת הרצוי ולדעתו יינתן משקל בן 8% מכלל הניקוד.
אשמח אם תוכל לפרט בקצרה מה התשובות שקיבלת
לגבי התחנות הנפגעות (יוספטל, קוממיות ויבנה מערב).
 
תודה בועז, הריפודים אכן נושא חשוב.

אוכל, קדימה אוכל. המכרז שהתגלה.
במהלך הנסיעה שוחחתי עם בעלי תפקידים ברכבת על מס' נושאים: תחנות שנפגעו מהלו"ז, ניקיון הרכבות, תופעת הריפודים, מחירי המזון בתחנות הרכבת, נושאי ביצוע ועוד. קיבלתי תגובות רבות, שלא אפרט את כולן (הזמן דוחק), אך ברשותכם אתייחס בקצרה לכמה.
ניקיון הרכבות - הנושא נמצא במגמת שיפור מתמדת, אם כי עדיין נדרש שיפור נוסף. טיפולה של ההנהלה בפרשת השחיתות שנחשפה היא ביטוי למאמץ שנעשה בנושא.

ריפודים - הרבה מאוד מילים נשפכו מצדי, לפני, במהלך ואחרי סיור העיתונאים. הגעתי למסקנה כי נושא זה יכול לקבל את פתרונו רק לאחר טיפול פרטני וקבלת מידע "בפינצטה" ביחס לכל קו וקטע שאנו מעלים. גם אלה מבין אנשי הרכבת שבטוחים בצדקתם של הזמנים התפעוליים, עדיין אינם יכולים לספק את התשובות המקצועיות הנדרשות. יש שהפנו אותי לחברת התקשורת הגרמנית, שמנהלת למעשה את תפעול הרכבת, בטענה כי מדובר בקריטריונים בינלאומיים. "הגרמנים יודעים את המלאכה לא פחות טוב מאתנו". הקשבתי, ולמרות שהקריטריונים הטבעיים של הם מרחק בין תחנות, טופוגרפיית התוואי, יכולת הנייד וכד', באיזשהו מקום הגעתי למסקנה שאין מנוס: אם באמת רוצים לקבל מענה מדויק בנושא הריפודים, חייבים לרדת מקצועית לעומקה של המאטריה. רק פגישה עם אנשי התפעול של הרכבת תוכל להפריך או לאושש את דעתנו בעניין הריפודים. בהזדמנות זו אבקש להודות לאריק על הסיוע הלילי המאוחר שהעניק לי בנתונים מאירי עיניים. מבחינתי, אריק חייב להשתתף בפגישה זו אם וכאשר תתקיים.

אוכל - טוב, אז הבנו כבר שהמהפכה עדיין רחוקה בלו"ז הנוכחי, אבל האם צפויה לנו מהפכה מיני במחירי המזון השערורייתיים שנגבים מאתנו בדוכני המזון ברכבת. ע"פ המכרז הבא עושה רושם שיש מקום לתקווה מסוימת. ראשית, דוכני מזון יוצבו בכל תקנות הרכבת, כולל אלו שעד כה נמנע מהן שירות זה (אפשר להעיף את המיחם מתחנת בית שמש, שמעון & יוסי
). שנית: ציבור הנוסעים ישתתף בסקר קביעת מותג הרשת הרצוי ולדעתו יינתן משקל בן 8% מכלל הניקוד.
תודה בועז, הריפודים אכן נושא חשוב.
 

amit1270

New member
לגבי השיפור בניקיון הרכבות -

אוכל, קדימה אוכל. המכרז שהתגלה.
במהלך הנסיעה שוחחתי עם בעלי תפקידים ברכבת על מס' נושאים: תחנות שנפגעו מהלו"ז, ניקיון הרכבות, תופעת הריפודים, מחירי המזון בתחנות הרכבת, נושאי ביצוע ועוד. קיבלתי תגובות רבות, שלא אפרט את כולן (הזמן דוחק), אך ברשותכם אתייחס בקצרה לכמה.
ניקיון הרכבות - הנושא נמצא במגמת שיפור מתמדת, אם כי עדיין נדרש שיפור נוסף. טיפולה של ההנהלה בפרשת השחיתות שנחשפה היא ביטוי למאמץ שנעשה בנושא.

ריפודים - הרבה מאוד מילים נשפכו מצדי, לפני, במהלך ואחרי סיור העיתונאים. הגעתי למסקנה כי נושא זה יכול לקבל את פתרונו רק לאחר טיפול פרטני וקבלת מידע "בפינצטה" ביחס לכל קו וקטע שאנו מעלים. גם אלה מבין אנשי הרכבת שבטוחים בצדקתם של הזמנים התפעוליים, עדיין אינם יכולים לספק את התשובות המקצועיות הנדרשות. יש שהפנו אותי לחברת התקשורת הגרמנית, שמנהלת למעשה את תפעול הרכבת, בטענה כי מדובר בקריטריונים בינלאומיים. "הגרמנים יודעים את המלאכה לא פחות טוב מאתנו". הקשבתי, ולמרות שהקריטריונים הטבעיים של הם מרחק בין תחנות, טופוגרפיית התוואי, יכולת הנייד וכד', באיזשהו מקום הגעתי למסקנה שאין מנוס: אם באמת רוצים לקבל מענה מדויק בנושא הריפודים, חייבים לרדת מקצועית לעומקה של המאטריה. רק פגישה עם אנשי התפעול של הרכבת תוכל להפריך או לאושש את דעתנו בעניין הריפודים. בהזדמנות זו אבקש להודות לאריק על הסיוע הלילי המאוחר שהעניק לי בנתונים מאירי עיניים. מבחינתי, אריק חייב להשתתף בפגישה זו אם וכאשר תתקיים.

אוכל - טוב, אז הבנו כבר שהמהפכה עדיין רחוקה בלו"ז הנוכחי, אבל האם צפויה לנו מהפכה מיני במחירי המזון השערורייתיים שנגבים מאתנו בדוכני המזון ברכבת. ע"פ המכרז הבא עושה רושם שיש מקום לתקווה מסוימת. ראשית, דוכני מזון יוצבו בכל תקנות הרכבת, כולל אלו שעד כה נמנע מהן שירות זה (אפשר להעיף את המיחם מתחנת בית שמש, שמעון & יוסי
). שנית: ציבור הנוסעים ישתתף בסקר קביעת מותג הרשת הרצוי ולדעתו יינתן משקל בן 8% מכלל הניקוד.
לגבי השיפור בניקיון הרכבות -
אני מניח שלפחות רכבת אחת נוקתה אתמול ביסודיות.
 

easylivin

New member
היישר, המפקד. באמת שאשמח להסברים מפורטים:

אוכל, קדימה אוכל. המכרז שהתגלה.
במהלך הנסיעה שוחחתי עם בעלי תפקידים ברכבת על מס' נושאים: תחנות שנפגעו מהלו"ז, ניקיון הרכבות, תופעת הריפודים, מחירי המזון בתחנות הרכבת, נושאי ביצוע ועוד. קיבלתי תגובות רבות, שלא אפרט את כולן (הזמן דוחק), אך ברשותכם אתייחס בקצרה לכמה.
ניקיון הרכבות - הנושא נמצא במגמת שיפור מתמדת, אם כי עדיין נדרש שיפור נוסף. טיפולה של ההנהלה בפרשת השחיתות שנחשפה היא ביטוי למאמץ שנעשה בנושא.

ריפודים - הרבה מאוד מילים נשפכו מצדי, לפני, במהלך ואחרי סיור העיתונאים. הגעתי למסקנה כי נושא זה יכול לקבל את פתרונו רק לאחר טיפול פרטני וקבלת מידע "בפינצטה" ביחס לכל קו וקטע שאנו מעלים. גם אלה מבין אנשי הרכבת שבטוחים בצדקתם של הזמנים התפעוליים, עדיין אינם יכולים לספק את התשובות המקצועיות הנדרשות. יש שהפנו אותי לחברת התקשורת הגרמנית, שמנהלת למעשה את תפעול הרכבת, בטענה כי מדובר בקריטריונים בינלאומיים. "הגרמנים יודעים את המלאכה לא פחות טוב מאתנו". הקשבתי, ולמרות שהקריטריונים הטבעיים של הם מרחק בין תחנות, טופוגרפיית התוואי, יכולת הנייד וכד', באיזשהו מקום הגעתי למסקנה שאין מנוס: אם באמת רוצים לקבל מענה מדויק בנושא הריפודים, חייבים לרדת מקצועית לעומקה של המאטריה. רק פגישה עם אנשי התפעול של הרכבת תוכל להפריך או לאושש את דעתנו בעניין הריפודים. בהזדמנות זו אבקש להודות לאריק על הסיוע הלילי המאוחר שהעניק לי בנתונים מאירי עיניים. מבחינתי, אריק חייב להשתתף בפגישה זו אם וכאשר תתקיים.

אוכל - טוב, אז הבנו כבר שהמהפכה עדיין רחוקה בלו"ז הנוכחי, אבל האם צפויה לנו מהפכה מיני במחירי המזון השערורייתיים שנגבים מאתנו בדוכני המזון ברכבת. ע"פ המכרז הבא עושה רושם שיש מקום לתקווה מסוימת. ראשית, דוכני מזון יוצבו בכל תקנות הרכבת, כולל אלו שעד כה נמנע מהן שירות זה (אפשר להעיף את המיחם מתחנת בית שמש, שמעון & יוסי
). שנית: ציבור הנוסעים ישתתף בסקר קביעת מותג הרשת הרצוי ולדעתו יינתן משקל בן 8% מכלל הניקוד.
היישר, המפקד. באמת שאשמח להסברים מפורטים:
למה על הקטע החדש שבין יבנה מערב לאשדוד המהירות ההמוצעת היא 60 קמ"ש? "מפלגים" לא באים בחשבון, כי גם בין בנימינה חדרה, או בין חדרה לנתניה לא חסרים מפלגים, יש תחנות תפעוליות פלוס תחנות נוסעים בכל אחד משני הקטעים האלה, והמהירות ההמוצעת עדיין גבוהה פי 1.5-1.7 מהקטע החדש.

בעצם, אהיה מוכן להסתפק גם בלי הסברים, אם בלו"ז הבא המהירות תעלה באופן משמעותי...
 
כמו שרשמתי בהמשך 11 דקות נסיעה

היישר, המפקד. באמת שאשמח להסברים מפורטים:
למה על הקטע החדש שבין יבנה מערב לאשדוד המהירות ההמוצעת היא 60 קמ"ש? "מפלגים" לא באים בחשבון, כי גם בין בנימינה חדרה, או בין חדרה לנתניה לא חסרים מפלגים, יש תחנות תפעוליות פלוס תחנות נוסעים בכל אחד משני הקטעים האלה, והמהירות ההמוצעת עדיין גבוהה פי 1.5-1.7 מהקטע החדש.

בעצם, אהיה מוכן להסתפק גם בלי הסברים, אם בלו"ז הבא המהירות תעלה באופן משמעותי...
כמו שרשמתי בהמשך 11 דקות נסיעה
היה קטע אחד איטי מתחת לגשר ליד אשדוד.
 

בועז ל

New member
תמונה מוקדשת לד"ר הספל.

טקס השקת הקו החדש אשקלון-אשדוד-ת"א.
משרד התחבורה ורכבת ישראל השיקו הבוקר בטקס חגיגי, צפוף ומבולגן, את חיבורן של אשדוד ואשקלון לקו החוף הדרומי. בטקס נכחו שר האוצר, שר התחבורה, מנכ"ל הרכבת ובכירים בענף. השרים לפיד וכץ הגיעו ברכבת לתחנת אשדוד, שם ציפה להם נחיל עיתונאים וצלמים וגם עבדכם הנאמן. קודם להגעתי לטקס, עצרתי לרגע בגשר בן זכאי וצילמתי את התמונה הראשונה שלי של רכבת נוסעים בקו החדש.
תמונה מוקדשת לד"ר הספל.
שים לב, דוק': אתה בוודאי יכול לתאר לעצמך שהרכבות בהן נסעו השרים היו מצוחצחות להפליא. את התמונה הזאת צילמתי מחלון IC3 ברכבת שחזרה מת"א לאשדוד. טוב, אז צלול כשוויץ זה עדיין לא, אבל במונחים ישראליים זה נחשב סביר למדי. אני מקווה שיותר ויותר חלונות רכבת יגיעו לפחות (!) לרמה זו ולא לרמת העכירות המזעזעת בצילום שהעלית.
 

down under

New member
בועז בעל שם המשפחה המזעזע, המוזר, הצורם לעין

תמונה מוקדשת לד"ר הספל.
שים לב, דוק': אתה בוודאי יכול לתאר לעצמך שהרכבות בהן נסעו השרים היו מצוחצחות להפליא. את התמונה הזאת צילמתי מחלון IC3 ברכבת שחזרה מת"א לאשדוד. טוב, אז צלול כשוויץ זה עדיין לא, אבל במונחים ישראליים זה נחשב סביר למדי. אני מקווה שיותר ויותר חלונות רכבת יגיעו לפחות (!) לרמה זו ולא לרמת העכירות המזעזעת בצילום שהעלית.
בועז בעל שם המשפחה המזעזע, המוזר, הצורם לעין
ולאוזן (למי שלא הבין את הבדיחה שילך לפורום תשתיות ופיתוח עירוני כאן בתפו"ז אנשים),
האם התמונה היא של מגדל בעיר אשדוד?
 

בועז ל

New member
כן, ואיך זה שעדיין לא סיפרת לי עליו דבר?

בועז בעל שם המשפחה המזעזע, המוזר, הצורם לעין
ולאוזן (למי שלא הבין את הבדיחה שילך לפורום תשתיות ופיתוח עירוני כאן בתפו"ז אנשים),
האם התמונה היא של מגדל בעיר אשדוד?
כן, ואיך זה שעדיין לא סיפרת לי עליו דבר?
 

alantan

New member
ברור שזה המגדל המרובע במגדלי עזריאלי!

בועז בעל שם המשפחה המזעזע, המוזר, הצורם לעין
ולאוזן (למי שלא הבין את הבדיחה שילך לפורום תשתיות ופיתוח עירוני כאן בתפו"ז אנשים),
האם התמונה היא של מגדל בעיר אשדוד?
ברור שזה המגדל המרובע במגדלי עזריאלי!
 

S a m B o o k i

New member
אכן כן.

בועז בעל שם המשפחה המזעזע, המוזר, הצורם לעין
ולאוזן (למי שלא הבין את הבדיחה שילך לפורום תשתיות ופיתוח עירוני כאן בתפו"ז אנשים),
האם התמונה היא של מגדל בעיר אשדוד?
אכן כן.
http://www.klod-ltd.com/Project/3/קיי-טאוארס-–-אשדוד.html

זה המגדל שרואים. אחד מצמד בנייני מגורים עם מרכז מסחרי למטה.
 

Nike17

New member
שאלה לבועז:

תמונה מוקדשת לד"ר הספל.
שים לב, דוק': אתה בוודאי יכול לתאר לעצמך שהרכבות בהן נסעו השרים היו מצוחצחות להפליא. את התמונה הזאת צילמתי מחלון IC3 ברכבת שחזרה מת"א לאשדוד. טוב, אז צלול כשוויץ זה עדיין לא, אבל במונחים ישראליים זה נחשב סביר למדי. אני מקווה שיותר ויותר חלונות רכבת יגיעו לפחות (!) לרמה זו ולא לרמת העכירות המזעזעת בצילום שהעלית.
שאלה לבועז:
בקו החדש יהיו גם קרונות חד קומה ? זה ממש מסקרן אותי,אם הסימנסים יפעלו.
 

בועז ל

New member
תמונה אחרונה

טקס השקת הקו החדש אשקלון-אשדוד-ת"א.
משרד התחבורה ורכבת ישראל השיקו הבוקר בטקס חגיגי, צפוף ומבולגן, את חיבורן של אשדוד ואשקלון לקו החוף הדרומי. בטקס נכחו שר האוצר, שר התחבורה, מנכ"ל הרכבת ובכירים בענף. השרים לפיד וכץ הגיעו ברכבת לתחנת אשדוד, שם ציפה להם נחיל עיתונאים וצלמים וגם עבדכם הנאמן. קודם להגעתי לטקס, עצרתי לרגע בגשר בן זכאי וצילמתי את התמונה הראשונה שלי של רכבת נוסעים בקו החדש.
תמונה אחרונה
עדיין לא סיימתי את העסקים שלי כאן היום. כמובטח, שבוע התשתיות רק מתחיל. תוספת קטנה צפויה לעלות עוד הערב.
 

בועז ל

New member
תוספת תשתיות - הפרדה מפלסית רחובות

טקס השקת הקו החדש אשקלון-אשדוד-ת"א.
משרד התחבורה ורכבת ישראל השיקו הבוקר בטקס חגיגי, צפוף ומבולגן, את חיבורן של אשדוד ואשקלון לקו החוף הדרומי. בטקס נכחו שר האוצר, שר התחבורה, מנכ"ל הרכבת ובכירים בענף. השרים לפיד וכץ הגיעו ברכבת לתחנת אשדוד, שם ציפה להם נחיל עיתונאים וצלמים וגם עבדכם הנאמן. קודם להגעתי לטקס, עצרתי לרגע בגשר בן זכאי וצילמתי את התמונה הראשונה שלי של רכבת נוסעים בקו החדש.
תוספת תשתיות - הפרדה מפלסית רחובות
בדרך חזרה מאשדוד קפצתי לבדוק מה שלומה של ההפרדה המפלסית של רמי'ש. טוב, אז כשהגעתי לגג הצילומים של רמי התברר לי שרמי נעל את דלת הגג והשליך את המפתח ללב ים. טוב, אז זה מה יש.
 

בועז ל

New member
תמונה נוספת.

תוספת תשתיות - הפרדה מפלסית רחובות
בדרך חזרה מאשדוד קפצתי לבדוק מה שלומה של ההפרדה המפלסית של רמי'ש. טוב, אז כשהגעתי לגג הצילומים של רמי התברר לי שרמי נעל את דלת הגג והשליך את המפתח ללב ים. טוב, אז זה מה יש.
תמונה נוספת.
ניצבי הגשר הוקמו. בשלב הבא יונחו קורות הראש. אח"כ...טוב, אפשר להביט על הגשר שכבר הושלם ולהבין את החסר.
 

בועז ל

New member
אחרונה.

תוספת תשתיות - הפרדה מפלסית רחובות
בדרך חזרה מאשדוד קפצתי לבדוק מה שלומה של ההפרדה המפלסית של רמי'ש. טוב, אז כשהגעתי לגג הצילומים של רמי התברר לי שרמי נעל את דלת הגג והשליך את המפתח ללב ים. טוב, אז זה מה יש.
אחרונה.
 
תוספות

טקס השקת הקו החדש אשקלון-אשדוד-ת"א.
משרד התחבורה ורכבת ישראל השיקו הבוקר בטקס חגיגי, צפוף ומבולגן, את חיבורן של אשדוד ואשקלון לקו החוף הדרומי. בטקס נכחו שר האוצר, שר התחבורה, מנכ"ל הרכבת ובכירים בענף. השרים לפיד וכץ הגיעו ברכבת לתחנת אשדוד, שם ציפה להם נחיל עיתונאים וצלמים וגם עבדכם הנאמן. קודם להגעתי לטקס, עצרתי לרגע בגשר בן זכאי וצילמתי את התמונה הראשונה שלי של רכבת נוסעים בקו החדש.
תוספות
נסעתי היום בקו הנה דיווח
 
כרטיס הנסיעה לראשון מערב

תוספות
נסעתי היום בקו הנה דיווח
כרטיס הנסיעה לראשון מערב
הפקידה לא ידעה מה זה ראשון מערב אלא רק "ראשון- משה דיין"
המחיר כנראה מחושב על פי המצב שלפני הפתיחה שצריך לעשות עיקוף לתחנה הזאת.
 
באמת לא שינו את המחירים?
איזה הזוי!

כרטיס הנסיעה לראשון מערב
הפקידה לא ידעה מה זה ראשון מערב אלא רק "ראשון- משה דיין"
המחיר כנראה מחושב על פי המצב שלפני הפתיחה שצריך לעשות עיקוף לתחנה הזאת.
באמת לא שינו את המחירים?
איזה הזוי!
חשבתי שזאת רק טעות באתר...
 
היא צודקת

כרטיס הנסיעה לראשון מערב
הפקידה לא ידעה מה זה ראשון מערב אלא רק "ראשון- משה דיין"
המחיר כנראה מחושב על פי המצב שלפני הפתיחה שצריך לעשות עיקוף לתחנה הזאת.
היא צודקת
תחנת ראשון מערב טרם הוקמה. הפרוייקט הכולל אותה הוקפא ע"י ממשלת האנטי תשתיות של קדימה בסתיו 06' וכל מה שהושלם מתוכו זה המנהרה מדרום לתחנת משה דיין.
לתחנה הקיימת קוראים ראשל"צ משה דיין ולא ראשון מערב.
 

easylivin

New member
נכון. עם זאת, התחנה הזאת לפני שפתחו אותה

היא צודקת
תחנת ראשון מערב טרם הוקמה. הפרוייקט הכולל אותה הוקפא ע"י ממשלת האנטי תשתיות של קדימה בסתיו 06' וכל מה שהושלם מתוכו זה המנהרה מדרום לתחנת משה דיין.
לתחנה הקיימת קוראים ראשל"צ משה דיין ולא ראשון מערב.
נכון. עם זאת, התחנה הזאת לפני שפתחו אותה
באמת נקראה "ראשון לציון מערב", ואולי בגלל זה הרבה אנשים זוכרים את השם הזה דווקא ועדיין משתמשים בו. שלטים עם השם הזה גם הוצבו על רציפיה עם סיום הבנייה, אבל השם הוחלף למשה דיין זמן קצר לפני הפתיחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה