טמקא: חברות התח"צ - לא נוכל לספק את כמות הקווים שנדרשת ל 1 בספטמבר

EHP12

Active member
ממה שאני מכיר ברעננה יש קו תלמידים אחד, קו 8, שמצליח לסוב את העיר ולהקיף אותה בצורה שלא יכולה להיות אפקטיבית. הקו יוצא פעם בשעה ו"מצליח" לעשות מסלול של כ 15 קילומטרים בעיר שגודלה 4.3 על 2.8, כלומר כ 7 ק"מ. אגב - הקו לא מגיע לתיכון החדש בנווה זמר או למרכז הנוער שם. כתוצאה יש הרבה הקפצות הורים ברכב הפרטי (השתתפתי בכמה סבבים כנהג) ושימוש נרחב בדו גלגלי. הבעיה הבסיסית של רעננה היא שמדובר בעיר רוחבית בלי מוקדי אורך. יתכן שבעתיד פיתוח תע"ש ייצור ציר אורכי חשוב מתע"ש דרך בן גוריון והקק"ל לרננים, מה שיאפשר תח"צ צפון-דרום בעיר ומסלולים ישירים יותר מפרדס משותף לוויצמן ולהיפך.
יש לרעננה 11 קווי תלמידים. הם ממוספרים 7X 8X 9X כמו שאר קווי התלמידים ברוב הארץ.
 
יש לרעננה 11 קווי תלמידים. הם ממוספרים 7X 8X 9X כמו שאר קווי התלמידים ברוב הארץ.
אכן. ועליהם יש עוד היסעים שמתפעלת חברת ההיסעים דברת רעננה.
קו 8 הוא קו סדיר רגיל, נורא ואיום מכל היבט תכנוני, שהוא היחיד שמכסה את אזור פרדס משותף. (שאכן עוזר כמו כל קו סדיר אחר גם עם התלמידים בשעות שלהם).
אני די בטוח שבמסגרת מכרד השרון והשינויים בקווים הפנימיים הוא ימות אבל אני לא זוכר בדיוק את התוכנית.

https://online.flippingbook.com/view/483464404/
 

מיקלוש77

Well-known member
קווי תלמידים נוצרו כאשר הרשויות המקומיות מקימות בתי ספר באמצע שום מקום, ולא מוכנות לספק הסעות, ואז התפקיד נופל על התחבורה הציבורית. קווי תלמידים יש במקומות בהן הרשת העירונית דלילה יחסית. לכן אתה לא תראה אותם בערים בהן יש שירות עירוני תדיר כמו ירושלים, גוש דן (שירות תלמידים נרחב מתחיל רק מרדיוס הרצליה-ראש העין-רחובות), אשדוד, ובאר שבע.

בשאר הערים הסיטואציה נוצרת כאשר העיר קטנה מדי כדי להצדיק שירות עירוני תדיר. אבל יש לך מסות של תלמידים שצריך להסיע לבית ספר שלא נמצאים על צירי התח"צ הקיימים. אבל התלמידים לא גרים במרחק הליכה מהבית ספר. ואז החלו להיווצר קווי תלמידים. בכל הערים האלו התלמידים בנוסף מהווים חלק מאוד נכבד מהתח"צ הרגילה.
גם במודיעין יש הרבה מאוד קווי תלמידים, ודווקא שם כל בתי הספר נמצאים במרכזי השכונות. אני חושב שהעירייה צריכה להגביר תדירות של קווים קיימים בשעות העומס של התלמידים ולבטל את קווי התלמידים. לכל היותר אפשר להתאים במידה מסויימת מסלולים של קווים קיימים כך שיונגשו למסודות החינוך.
 

EHP12

Active member
גם במודיעין יש הרבה מאוד קווי תלמידים, ודווקא שם כל בתי הספר נמצאים במרכזי השכונות. אני חושב שהעירייה צריכה להגביר תדירות של קווים קיימים בשעות העומס של התלמידים ולבטל את קווי התלמידים. לכל היותר אפשר להתאים במידה מסויימת מסלולים של קווים קיימים כך שיונגשו למסודות החינוך.
מי שמתגבר זה משרד התחבורה. והוא אומר לא על כל בקשה כיום לתגבור שירות לטובת תלמידים גם אם זה בשירות סדיר. כאשר צריך להסיע מסות של תלמידים לבתי הספר (במודיעין יש כמובן טופוגרפיה שמקשה על הליכה ברגל/אופניים) הפתרון אמור להיות באמצעות הסעות. כמו שיש למועצות האזוריות.
 

מנכל אחד

Active member
מי שמתגבר זה משרד התחבורה. והוא אומר לא על כל בקשה כיום לתגבור שירות לטובת תלמידים גם אם זה בשירות סדיר. כאשר צריך להסיע מסות של תלמידים לבתי הספר (במודיעין יש כמובן טופוגרפיה שמקשה על הליכה ברגל/אופניים) הפתרון אמור להיות באמצעות הסעות. כמו שיש למועצות האזוריות.
משרד התחבורה חנק את ענף ההסעות הפרטיות.
דאג לשכר מינימום גבוה לנהגי התח"צ - גרר בעקבותיו העלאת שכר בכל הענף וגרם לעליה במחיר של הפעלת נסיעות אוטובוס להסעות פרטיות

דאג לממן לימודי נהיגה תמורת התחייבות לעבוד בחברות התח"צ - החברות הפרטיות לא מסוגלות לסבסד לימודים + מלגת קיום, ומתקשות לגייס נהגים - דבר שמקשה על מציאת חברות שיסכימו לבצע נסיעות למוסדות החינוך (מדובר בנסיעת בוקר וצהריים שמונעת מהחברות להשכיר את האוטובוס ליום שלם למטרות טיול וכדו').

והכי גרוע בהקשר הזה, המשרד נותן הנחות משמעותיות לנסיעות לבני נוער, ובשנה האחרונה גם הנחה משמעותית על חופשי חודשי.
קשה לצפות מהורים שיכולים לרכוש מנוי חופשי בסכום של בין 49 ל112 ש"ח בחודש, שיסכימו לשלם על נסיעה בהסעה 500 ש"ח לחודש ועוד אחרי זה הם בין כה וכה ויצטרכו גם לרכוש חופשי חודשי עבור הילד.

אני דווקא סבור שראוי לשלב את ההסעות של המועצות האזוריות במערך התח"צ (נראה לי שהרוכב כתב פעם שזה קורה במועצה אזורית גולן), כי המדינה באמצעות המועצות משקיעות סכומי עתק במערך לא יעיל של נסיעות עבור מוסדות החינוך, וחבל שנוסעים אחרים לא יוכלו להשתמש בזה.
 

EHP12

Active member
משרד התחבורה חנק את ענף ההסעות הפרטיות.
דאג לשכר מינימום גבוה לנהגי התח"צ - גרר בעקבותיו העלאת שכר בכל הענף וגרם לעליה במחיר של הפעלת נסיעות אוטובוס להסעות פרטיות

דאג לממן לימודי נהיגה תמורת התחייבות לעבוד בחברות התח"צ - החברות הפרטיות לא מסוגלות לסבסד לימודים + מלגת קיום, ומתקשות לגייס נהגים - דבר שמקשה על מציאת חברות שיסכימו לבצע נסיעות למוסדות החינוך (מדובר בנסיעת בוקר וצהריים שמונעת מהחברות להשכיר את האוטובוס ליום שלם למטרות טיול וכדו').

והכי גרוע בהקשר הזה, המשרד נותן הנחות משמעותיות לנסיעות לבני נוער, ובשנה האחרונה גם הנחה משמעותית על חופשי חודשי.
קשה לצפות מהורים שיכולים לרכוש מנוי חופשי בסכום של בין 49 ל112 ש"ח בחודש, שיסכימו לשלם על נסיעה בהסעה 500 ש"ח לחודש ועוד אחרי זה הם בין כה וכה ויצטרכו גם לרכוש חופשי חודשי עבור הילד.

אני דווקא סבור שראוי לשלב את ההסעות של המועצות האזוריות במערך התח"צ (נראה לי שהרוכב כתב פעם שזה קורה במועצה אזורית גולן), כי המדינה באמצעות המועצות משקיעות סכומי עתק במערך לא יעיל של נסיעות עבור מוסדות החינוך, וחבל שנוסעים אחרים לא יוכלו להשתמש בזה.
ולמרות הכל, נהגים עדיין מעדיפים ללכת להסעות הפרטיות ולא לתח"צ. כי העבודה כנהג בתח"צ קשה בהרבה. ואפשר לראות שלמרות העלאת השכר עדיין קיימת מצוקת נהגים חריפה אצל חברות שאינן אגד ודן בכל המשולש אשדוד-ירושלים נתניה.

הכוונה היא שאלו יהיו הסעות על חשבון הרשות המקומית. מי שדאג לשים תיכונים הרחק מבתי התלמידים שישלם על זה. הפתרון של אוטובוסים צהובים בשירות התח"צ, יכול לעבוד טוב בשירות האזורי בשעות שהאוטובוסים והנהגים "נחים". עדיין צריך למצוא פתרון לערים. שהן אלה ששותות את הקווי תלמידים.
 

מנכל אחד

Active member
ולמרות הכל, נהגים עדיין מעדיפים ללכת להסעות הפרטיות ולא לתח"צ. כי העבודה כנהג בתח"צ קשה בהרבה. ואפשר לראות שלמרות העלאת השכר עדיין קיימת מצוקת נהגים חריפה אצל חברות שאינן אגד ודן בכל המשולש אשדוד-ירושלים נתניה.

הכוונה היא שאלו יהיו הסעות על חשבון הרשות המקומית. מי שדאג לשים תיכונים הרחק מבתי התלמידים שישלם על זה. הפתרון של אוטובוסים צהובים בשירות התח"צ, יכול לעבוד טוב בשירות האזורי בשעות שהאוטובוסים והנהגים "נחים". עדיין צריך למצוא פתרון לערים. שהן אלה ששותות את הקווי תלמידים.
לא יודע על סמך הקביעה שנהגים מעדיפים ללכת להסעות פרטיות, אני רואה מצוקת נהגים חריפה בחברות הפרטיות באזור שלי, וזה מתבטא בכך שהחברות לא מוכנות להתחייב על הסעות קבועות נוספות.

ישנם קבלני משנה של מפעילי תח"צ שפעילים בקווי התח"צ בכל ימות השבוע, כלומר הנהגים שלהם חושבים שעדיף לעבוד אצל קבלני המשנה מאשר לעבוד את המפעילות הרשמיות.
 

שלום 202

Active member
קווי תלמידים נוצרו כאשר הרשויות המקומיות מקימות בתי ספר באמצע שום מקום, ולא מוכנות לספק הסעות, ואז התפקיד נופל על התחבורה הציבורית. קווי תלמידים יש במקומות בהן הרשת העירונית דלילה יחסית. לכן אתה לא תראה אותם בערים בהן יש שירות עירוני תדיר כמו ירושלים, גוש דן (שירות תלמידים נרחב מתחיל רק מרדיוס הרצליה-ראש העין-רחובות), אשדוד, ובאר שבע.

בשאר הערים הסיטואציה נוצרת כאשר העיר קטנה מדי כדי להצדיק שירות עירוני תדיר. אבל יש לך מסות של תלמידים שצריך להסיע לבית ספר שלא נמצאים על צירי התח"צ הקיימים. אבל התלמידים לא גרים במרחק הליכה מהבית ספר. ואז החלו להיווצר קווי תלמידים. בכל הערים האלו התלמידים בנוסף מהווים חלק מאוד נכבד מהתח"צ הרגילה.
יש כמה קווי תלמידים באשדוד
 

Ccyclist

Well-known member
נכון בהחלט, קו ישיר שנוסע ריק עדיף לבטלו.
קו ישיר שנוסע מלא, יש צורך להשאיר אותו.

קווים 405 ו480 לא צומצמו מספיק. יש כיום 6 קווים בין ירושלים לתל אביב (כולל 3 קווים שמגיעים לחניון שפירים)
הייתי מצפה שלכל הפחות 405/480 יגוונו במוצא והיעד, ולא שיצאו מתחנה מרכזית ויסיימו ליד תחנות רכבת בתל אביב, זאת הבעיה העיקרית, יש כאן שירות כפול, וזה מקובל בכל הארץ, במקום להסתמך על הרכבת, מנסים לייצר גיבוי לרכבת, גיבוי שכשצריך הקיבולת שלו לא נותנת מענה, ובשאר הזמן הקווים האלה נוסעים כמעט ריקים.
יש גם את הקווים 353/378 מהדרום
הקווים מירושלים לחיפה, קווי אילת שיוצאים מצפון לתל אביב.
421 ממצדה לתל אביב (יש את קו 400 מגיע לתחנת להבים) ועוד

במדינה עם מערכת מסילתית מורכבת ההצדקות לאוטובוסים שאינם מזינים או מקומיים הן לחיבור ישובים שאין להם תחנות רכבת, פיזור למקומות בין תחנות הרכבת וחיבורים ישירים יותר ממה שהמערכת המסילתית מאפשרת.

ישראל נוסדה בעידן שהרכבות היו בנסיגה ברחבי העולם. בשנות החמישים עד השיבעים חשבו שהאוטובוסים והרכב הפרטי הם העתיד. משנות השמונים והתשעים הבינו שהכבישים לא יוכלו לתת את המענה שהמערכת המסילתית יכלה לתת והיה עידן חדש של פיתוח מסילתי. המערכת האוטובוסית הבינעירונית בישראל הגיעה לשיאה בעידן שבו הרכבת היתה חלשה. בשנות השמונים הרכבת בקו הישן לירושלים לא היתה אמצעי תחבורה רציני כי הנסיעה בה לקחה פי 2 מהנסיעה באוטובוסים ועיקר ההתייחסות אליה היתה כאל אטרקציה. כיום הקו החדש מחבר את ירושלים לתל אביב דרך נתב"ג ביעילות.

ככל שהפיתוח המסילתי בישראל יתקדם, כך אפשר לוותר על יותר ויותר מסלולי אוטובוסים בכפילויות לא נחוצות למערכת המסילתית שאינם נותנים ערך מוסף כלשהו. את התשומות אפשר להפנות לקווים מזינים מקומיים וחיבורים אזוריים שיגבירו את הכיסוי של המערכת הרכבתית.

בדוגמה שנתת לקו מתל אביב סבידור לעין בוקק למשל - אני בטוח שאפשר למכור לתיירים את הרעיון של החלפה מהרכבת בירושלים.

בשאלה של קו 480 - חלופת הבוקר משכונת גילה למשל צריכה להסגר עם פתיחת הקו הירוק של הרק"ל הירושלמית מגילה לתחנה המרכזית דרך גבעת רם. אין הגיון בהסעת 100 נוסעים מגילה לתל אביב בשני אוטובוסים כאשר יהיה קו רק"ל שיגיע לתחנת נבון תוך 15-20 דקות ורכבת משם לתל אביב.
 

luisluis

Active member
קווי תלמידים נוצרו כאשר הרשויות המקומיות מקימות בתי ספר באמצע שום מקום

זה לא נכון. ראה קו 921 מבני ברק לתל אביב. נוסע מפרדס כץ שזה מטר מכל הקווים התדירים של זבוטינסקי (ועכשיו כולל הרכבת הקלה) לרחוב הירקון בתל אביב רק בשביל להסיע תלמידות חרדיות בקו ישיר!!! שלא עוצר באף תחנה בדרך למרות שעובר בהרבה מוקדי עניין.

זה קו שמביא תלמידים מאיזור עם מלא תחבורה ציבורית לאיזור עם מלא תחבורה ציבורית בקו ישיר ייעודי רק להם. זה בזיון.

פניתי בערך 700 פעם למשרד התחבורה בבקשה לבטל את הקו הזה שתופס נהג בשעות הכי עמוסות של היום או לחילופין להפוך את הקו הזה לקו שעוצר בכל תחנה או לכל הפחות לקו שעוצר בתחנות מרכזיות כמו הבורסה אך נענתי בשלילה.

אולי אם עוד אנשים יפנו משהו בגישה של משרד התחבורה ישתנה.
 

EHP12

Active member
זה לא נכון. ראה קו 921 מבני ברק לתל אביב. נוסע מפרדס כץ שזה מטר מכל הקווים התדירים של זבוטינסקי (ועכשיו כולל הרכבת הקלה) לרחוב הירקון בתל אביב רק בשביל להסיע תלמידות חרדיות בקו ישיר!!! שלא עוצר באף תחנה בדרך למרות שעובר בהרבה מוקדי עניין.

זה קו שמביא תלמידים מאיזור עם מלא תחבורה ציבורית לאיזור עם מלא תחבורה ציבורית בקו ישיר ייעודי רק להם. זה בזיון.

פניתי בערך 700 פעם למשרד התחבורה בבקשה לבטל את הקו הזה שתופס נהג בשעות הכי עמוסות של היום או לחילופין להפוך את הקו הזה לקו שעוצר בכל תחנה או לכל הפחות לקו שעוצר בתחנות מרכזיות כמו הבורסה אך נענתי בשלילה.

אולי אם עוד אנשים יפנו משהו בגישה של משרד התחבורה ישתנה.
כמו שכתבתי כבר לא מוסיפים שירות תלמידים חדש, אבל לא מבטלים את הקיים. גם אם הוא צורך תשומות. כיום גם למגזר החרדי לא מאשרים יותר קווי תלמידים חדשים. בבית שמש איכשהוא הצליחו לייצר מהלך ואין בה קווי תלמידים וכל התלמידים (ויש הרבה) נוסעים ומעמיסים על השירות הסדיר.

על כל אחד כמוך שרוצה לבטל את הקווי תלמידים יש מאות הורים, שלוחצים על המשרד להוסיף עוד שירות שהוא "הסעה מסובסדת" לבית הספר.
 

luisluis

Active member
כמו שכתבתי כבר לא מוסיפים שירות תלמידים חדש, אבל לא מבטלים את הקיים. גם אם הוא צורך תשומות. כיום גם למגזר החרדי לא מאשרים יותר קווי תלמידים חדשים. בבית שמש איכשהוא הצליחו לייצר מהלך ואין בה קווי תלמידים וכל התלמידים (ויש הרבה) נוסעים ומעמיסים על השירות הסדיר.

על כל אחד כמוך שרוצה לבטל את הקווי תלמידים יש מאות הורים, שלוחצים על המשרד להוסיף עוד שירות שהוא "הסעה מסובסדת" לבית הספר.

לא אמרתי שחייב לבטל אבל אני לא מבין למה הקו לא יכול להפוך לקו שמשרת לפחות בחלקו גם את הציבור הרגיל.
למה צריך קו ספיישל?
 

EHP12

Active member
לא אמרתי שחייב לבטל אבל אני לא מבין למה הקו לא יכול להפוך לקו שמשרת לפחות בחלקו גם את הציבור הרגיל.
למה צריך קו ספיישל?
מה עדיף שה-40 בנות שעולות עליו יעמיסו על 66 ו-82 בבוקר?

הקאץ' בקווי תלמידים זה שהתחנות שלהן הן איסוף בלבד איפה שנמצאים התלמידים הפוטנציאליים, והורדה בלבד בבית הספר וההפך. תיאורטית אין מניעה שתעלה עליו בתחנות הקבועות שלו. אבל להיות בקו עם מלא תלמידים/תלמידות רעשנים זאת חוויה לא מומלצת.
 

Ccyclist

Well-known member
מה עדיף שה-40 בנות שעולות עליו יעמיסו על 66 ו-82 בבוקר?

הקאץ' בקווי תלמידים זה שהתחנות שלהן הן איסוף בלבד איפה שנמצאים התלמידים הפוטנציאליים, והורדה בלבד בבית הספר וההפך. תיאורטית אין מניעה שתעלה עליו בתחנות הקבועות שלו. אבל להיות בקו עם מלא תלמידים/תלמידות רעשנים זאת חוויה לא מומלצת.

ליסודי היה עומס מסויים של תלמידים בקווי האוטובוס שנסעתי עליהם, בתיכון הרבה פחות. זו שאלה של שילוב. 40 תלמידות לרחוב הירקון יכולות להשתלב בעשרות האוטובוסים של ציר ז'בוטינסקי או ברק"ל בלי ליצור עומס - בגלל אלמנט הפיזור. מערכת חזקה יכולה לשרת את כלל הציבור מבלי להכנס לשאלות של זהות ספציפית.

אישית למדתי באחד התיכונים העל-אזוריים במרכז ירושלים. היו מספר כאלו ונסעו אליהם תלמידים מכל רחבי העיר. יש לי חברים שלמדו באחד התיכונים האחרים אז ההיכרות שלי עם התופעה לא מוגבלת לשלי. לא היו הסעות תלמידים לתיכונים כמו הניסויי, האומנויות או המסורתי. בשכבה שלי בחטיבת הביניים ובתיכון היו גם תלמידים ממחוץ לעיר - מבשרת (חלקם עוד מהחטיבה, חלקם אחרי התברגנות ההורים ומעבר לשם), מעלה אדומים ואפילו ישובי פרוזדור ירושלים. הם הגיעו לעיר כל בוקר על קווי ה 1xx האזוריים ! הפינוק שההודים דורשים כיום מוגזם.

בשנה שעברה היה לי ניסיון עם הורים דרשניים כשהשתתפתי בסבב הסעות. היה אב אחד ששלח את בנו ללא פלאפון וכשהארוע התקרב לסופו הוא התקשר אלי דרך קבוצת הוואטסאפ לפחות פעמיים שלושה - אפילו שהבן היה בתוך הארוע עם חבריו. הכללים של הסבב היו שאוספים את הילדים מחוץ לבית ספר מסויים ברעננה ומסיעים אותם חזרה לשם, אבל האב המתקשר התעקש לבקש שאחזיר את הבן ממש אליו עד לבית (כמעט שני קילומטר משם) כי זה רחוק והילד צעיר יותר מרוב הילדים בקבוצה. בגלל שזה היה סבב לא הכרתי את הילד, ובקבוצת הילדים שהסעתי בחזור היו ילד או שניים שהסעתי בהלוך אז הם ידעו מי אני והעלתי את מי שהיה תוך דיווח לקבוצת הווטסאפ. היופי של הווטסאפ היה שגם בפקק בגהה היה אפשר לבקש מהילדים שישלחו מסר לקבוצה שאנחנו בפקק בעודי נוהג. מצד שני זה די ממחיש עד כמה ההורים מנהלים את הילדים שלהם בשלט רחוק בימינו.
 

EHP12

Active member
ליסודי היה עומס מסויים של תלמידים בקווי האוטובוס שנסעתי עליהם, בתיכון הרבה פחות. זו שאלה של שילוב. 40 תלמידות לרחוב הירקון יכולות להשתלב בעשרות האוטובוסים של ציר ז'בוטינסקי או ברק"ל בלי ליצור עומס - בגלל אלמנט הפיזור. מערכת חזקה יכולה לשרת את כלל הציבור מבלי להכנס לשאלות של זהות ספציפית.

אישית למדתי באחד התיכונים העל-אזוריים במרכז ירושלים. היו מספר כאלו ונסעו אליהם תלמידים מכל רחבי העיר. יש לי חברים שלמדו באחד התיכונים האחרים אז ההיכרות שלי עם התופעה לא מוגבלת לשלי. לא היו הסעות תלמידים לתיכונים כמו הניסויי, האומנויות או המסורתי. בשכבה שלי בחטיבת הביניים ובתיכון היו גם תלמידים ממחוץ לעיר - מבשרת (חלקם עוד מהחטיבה, חלקם אחרי התברגנות ההורים ומעבר לשם), מעלה אדומים ואפילו ישובי פרוזדור ירושלים. הם הגיעו לעיר כל בוקר על קווי ה 1xx האזוריים ! הפינוק שההודים דורשים כיום מוגזם.

בשנה שעברה היה לי ניסיון עם הורים דרשניים כשהשתתפתי בסבב הסעות. היה אב אחד ששלח את בנו ללא פלאפון וכשהארוע התקרב לסופו הוא התקשר אלי דרך קבוצת הוואטסאפ לפחות פעמיים שלושה - אפילו שהבן היה בתוך הארוע עם חבריו. הכללים של הסבב היו שאוספים את הילדים מחוץ לבית ספר מסויים ברעננה ומסיעים אותם חזרה לשם, אבל האב המתקשר התעקש לבקש שאחזיר את הבן ממש אליו עד לבית (כמעט שני קילומטר משם) כי זה רחוק והילד צעיר יותר מרוב הילדים בקבוצה. בגלל שזה היה סבב לא הכרתי את הילד, ובקבוצת הילדים שהסעתי בחזור היו ילד או שניים שהסעתי בהלוך אז הם ידעו מי אני והעלתי את מי שהיה תוך דיווח לקבוצת הווטסאפ. היופי של הווטסאפ היה שגם בפקק בגהה היה אפשר לבקש מהילדים שישלחו מסר לקבוצה שאנחנו בפקק בעודי נוהג. מצד שני זה די ממחיש עד כמה ההורים מנהלים את הילדים שלהם בשלט רחוק בימינו.
יש הבדל בין בתי ספר על-אזוריים שהן כמויות התלמידים הקטנות והן הפיזור הרחב שלהם בכל העיר לא מצדיקים הסעות. לכן כאן דווקא הגיוני שיסעו בתחבורה ציבורית. לבין בתי ספר "רגילים" שמדובר במסות שצריך להוביל בשעות הכי קשות. בנוסף, נכון שאז זה היה אחרת, אבל ילדים בגילאי יסודי לא אמורים בשום סיטואציה לנסוע עם תחבורה ציבורית לבית ספר משיקולים בטיחותיים.
 

Ccyclist

Well-known member
יש הבדל בין בתי ספר על-אזוריים שהן כמויות התלמידים הקטנות והן הפיזור הרחב שלהם בכל העיר לא מצדיקים הסעות. לכן כאן דווקא הגיוני שיסעו בתחבורה ציבורית. לבין בתי ספר "רגילים" שמדובר במסות שצריך להוביל בשעות הכי קשות. בנוסף, נכון שאז זה היה אחרת, אבל ילדים בגילאי יסודי לא אמורים בשום סיטואציה לנסוע עם תחבורה ציבורית לבית ספר משיקולים בטיחותיים.

הייחוד של גילה כשכונת לווין (והיו טענות שלולא הצורך הפוליטי להגדיר אותה כחלק מירושלים - עיר לווין) היה שהקווים אליה מהעיר מילאו תפקיד כפול של קווים מקומיים ועירוניים. ככאלו היה אפשרי מאד לילדים לנסוע בהם בתוך השכונה. היסודי שלי היה ליד המקיף גילה שריכז תלמידי חטיבה ותיכוניסטים מכל רחבי השכונה, אז בחזור היו הרבה תלמידים מכל מני גילאים שעלו על האוטובוסים מגילה א' לחלקים החדשים יותר בשכונה. הגיל היחיד שהיה מוצדק לדעתי להסיע ילדים לבית הספר בבוקר היה גיל כיתה א, כפי שאכן עשו לי ולמספר חברים מאותו אזור בשכונה.
 
זה לא נכון. ראה קו 921 מבני ברק לתל אביב. נוסע מפרדס כץ שזה מטר מכל הקווים התדירים של זבוטינסקי (ועכשיו כולל הרכבת הקלה) לרחוב הירקון בתל אביב רק בשביל להסיע תלמידות חרדיות בקו ישיר!!! שלא עוצר באף תחנה בדרך למרות שעובר בהרבה מוקדי עניין.

זה קו שמביא תלמידים מאיזור עם מלא תחבורה ציבורית לאיזור עם מלא תחבורה ציבורית בקו ישיר ייעודי רק להם. זה בזיון.

פניתי בערך 700 פעם למשרד התחבורה בבקשה לבטל את הקו הזה שתופס נהג בשעות הכי עמוסות של היום או לחילופין להפוך את הקו הזה לקו שעוצר בכל תחנה או לכל הפחות לקו שעוצר בתחנות מרכזיות כמו הבורסה אך נענתי בשלילה.

אולי אם עוד אנשים יפנו משהו בגישה של משרד התחבורה ישתנה.
המגמה הרשמית של משרד התחבורה היא שלא מוסיפים קווי תלמידים (כי זה גולם שקם על יוצרו ופשוט אי אפשר לתת מענה לכל הבקשות אז עדיף לא לתת מענה לאף בקשה), אבל את ההסטורי לא מבטלים במחי יד כי זו פגיעה קשה מדי אם אתה לא נותן לה מענה ראוי בקווים סדירים.
במקומות שיש תוספות שירות תמיד נבחנים קווי התלמידים וככל שניתן לבטל את כולם או חלקם כי השירות הסדיר נותן מענה אז מבטלים. לדוגמה עכשיו בנס ציונה תהיה פעימה שתשפר מאד את הסדיר ותבטל את התלמידים.
 

מנכל אחד

Active member
המגמה הרשמית של משרד התחבורה היא שלא מוסיפים קווי תלמידים (כי זה גולם שקם על יוצרו ופשוט אי אפשר לתת מענה לכל הבקשות אז עדיף לא לתת מענה לאף בקשה), אבל את ההסטורי לא מבטלים במחי יד כי זו פגיעה קשה מדי אם אתה לא נותן לה מענה ראוי בקווים סדירים.
במקומות שיש תוספות שירות תמיד נבחנים קווי התלמידים וככל שניתן לבטל את כולם או חלקם כי השירות הסדיר נותן מענה אז מבטלים. לדוגמה עכשיו בנס ציונה תהיה פעימה שתשפר מאד את הסדיר ותבטל את התלמידים.
מה הכוונה אי אפשר לתת מענה? קווי תלמידים הם מענה להפחתה של עומסים בקווים הסדירים.
 
מה הכוונה אי אפשר לתת מענה? קווי תלמידים הם מענה להפחתה של עומסים בקווים הסדירים.
זה בתיאוריה. בפרקטיקה בשל הדרישה הגדולה לקווי תלמידים הם עושים קניבליזציה לשירות הסדיר.
לא סתם ברוב העולם שירות היסעים לתלמידים הוא לא חלק מהתחצ אלא ניתן בנפרד. זה מערכת שונה לחלוטין גם של לוגיסטיקה גם של שעות פעילות ולכן גם של תמחור אחר ובמקומות מסוימים גם של כלי רכב אחרים.
 
למעלה