Ccyclist
Well-known member
חברות התחבורה הציבורית: "לא נוכל לספק את כמות הקווים שנדרשת ל-1 בספטמבר"
פורום החברות פנה למשרד התחבורה, והתריע מפני מחסור חמור בנהגים - לצד ירידה במספר הנוסעים. משרד התחבורה: "העברנו מיליונים לגיוס נהגים, הפער הצטמצם"
www.ynet.co.il
טישטוש המושגים הנפוץ בכתבות תח"צ חוגג (ע"ע הרק"ל מול מערכות מטרו), אז גם מקריאת כל הכתבה לא ברור אם הכוונה לקווי אוטובוס או לנסיעות.
אם הכוונה היא אכן לקווים - הדגמתי את אינפלציית הקווים הקיצונית בארץ פעם אחר פעם. אף מערכת הגיונית לא יכולה לתפקד כך שעשרה קווים ומעלה עוברים בתחנה אבל הנוסע ממתין חצי שעה ומעלה לקו שלו. מערכת טובה מבוססת על תדירות והחלפות, לא על ניסיון לנחש לכל נוסע מה יעדו לוספק לכל תחנה מספר קווים שמביא לקריסת המערכת.
גם אם הכוונה היא לנסיעות נהג - בסופו של דבר ריבוי הקווים מביא לפרישה דקה מאד של הנהגים על פני נסיעות מרובות מדי.
מתמטית 10×10×10=1000. אם בוחרים לבצע את זה באמצעות 30 קווים תדירים מקבלים מערכת תדירה של אוטובוס כל 5-10 דקות שהנוסע מרכיב את מסלולו באמצעות החלפות.
גם 10×100=1000 אבל זה מצריך 110 קווים שונים, 80 יותר, או פי 3.66 מבתרגיל הקודם ולכן תדירותם תהיה 27% מהתדירות שהיתה אפשרית בו. זה כמובן מחבל ביכולת להחליף ודומה למשוואה שמשרד התחבורה בוחר בה. במקום אוטובוס כל 5-10 דקות - אוטובוס כל 20 - 40 דקות בערך נשמע לי מוכר מאד מנסיעותיי באזור השרון.
ניקח את זה הלאה למסקנה המתבקשת מהמגמה, שיש לה תומכים מסויימים בפורום: 1×1000=1000. במקום 30 קווים שיעשו את העבודה בתדירות גבוהה מבוססת החלפות - 1000 קווים, 970 יותר מהנחוץ, פי 32.33 . התדירות הנגזרת היא 3% מהתדירות שאפשרית במערכת תדירה בעלת 30 קווים (1/32.33 = 0.03). במקום להמתין 5-10 דקות במערכת תדירה ההמתנה הנגזרת לכל קו היא 2:41 - 5:22 שעות !
ריבוי הקווים הוא חלק מהבעיה, הפתרון עובר בייעול הקווים, התמקדות בהזנה לתחנות הרכבת והמסופים ולא ביצירת יותר ויותר קווים ישירים שחונקים את המערכת.
נערך לאחרונה ב: