טכס כינון מרכז גאון בבאר שבע

aviev1

New member
טכס כינון מרכז גאון בבאר שבע

יש ללחוץ היכן שרשום סרט וללחוץ על סימן ההתחל
 

aviev1

New member
מקשיבה

קודם עברתי את המבחן איזה ציון תתני כעת? לא רק מרתק אפילו מרגש לדעתי
 

רותי ב.

New member
זה ארוךךךךךךךךך עכשיו אני

מקשיבה ליהורם גאון שר, אחרי שהוא נשא דברים וגם אחיו. אם אני מוותרת על שנת הצהריים שלי בגלל הסרט הנפלא והבאמת מרגש הזה, אז בטוח ציון גבוה.
 

aviev1

New member
ארוך?

ארוך? לא אם את מכירה את המושגים הבאים לא בטוח אם כך מאייתים אלקו בני alekobeni ויש שקוראים לזה טנמקה tenemaka
 
alekobeni

אולי זה שיבוש של al ke va veni כלומר מי שיבוא. חלק משפת "הצפנים" של אימותינו כשחיפשו " להפטר" לכמה זמן מהילד כדי שיוכלו לעבוד בשקט. תראו מה עוללו המחשב והטלויזיה בהווה!
 

רותי ב.

New member
עכשיו אבנר פרץ מקריא שירים

בלאדינו, הראשון בהם של דוד גאון. ממליצה לכולם לקחת קרוב פיצוחים (פפיטאס, בילביזיקוס, וכו') וגם פופקורן, ופשוט להקשיב. יהורם גאון נותן שם יופי של הופעה, של המון שירים, שהוא משלב בין הדברים שנושאים בעלי התפקידים השונים. שווה
 

רותי ב.

New member
אי אפשר בלי לשים לב לנקודה

שקשורה מאד לפורום - פרופסור תמר אלכסנדר, בדקות שהוקצבו לה דיברה על הפתגמים בספרו של דוד גאון, ואת השקופיות רשמה בלאדינו באותיות עבריות וכמובן הפתגמים מתורגמים לעברית. ומי מארידו דיזה - אימאז'ינאטה קה לה ידיש לה יב'אן אסקריב'יר קון לטראס לאטינאס פורקה מאס ג'נטה אל מונדו לה מלדאראן. אי מאס דיש'ו - קאדה אונו קה סה קונסיינטה ג'ודיו, קארה קה אגה אספ'וארסוס (מאמצים) אי קה אמבז'ה מלדאר לאס לטראס יבריאס. ג'וסטו.
 

aviev1

New member
טוב לדעת

אביבה הי שתדעי לך שבאוניברסיטת באר שבע ישנה פעילות רבה בלדינו כדאי לך לעקוב אחרי הרצאות וימי עיון שיש שם לפעמים בנושא. בת אחי אף היתה לא מזמן באיסטנבול במסגרת משלחת מהאוניברסיטה שם לחקור ולראיין את היהודים שם על מצב היהודים התרבות היהודית שלהם שם וכן מצב הלדינו.
 

קונעדי

New member
באשקלון יש גם כן פעילות לאדינו

אביבה שלום באשקלון אנו מקיימים פעילות לתרבות הלאדינו - הרצאות ובידור כנסי בבקשה לאתר אשקלון פה וראי ואם את מעוניינת כתבי לי ואפיץ לך את החומר ישירות. הפעילות הבאה ב-9 נובמבר ניצה טרמין בשירה וסיפורים מבית אבא להתראות
 
../images/Emo51.gifאביב

אני מקשיבה כרגע בכיף. קונעדי ניצה טרמין היא קרובת משפחה של מושון מימרידו, יש לה קול מדהים. מאי אולי תזמיני אותה לחולון? יהיה נחמד איתה.
 

רותי ב.

New member
אביבה - באתר של

שמחה שדה יש את הפעילויות בכל הארץ. ראיתי שיש שם גם את הפעילות של אשקלון, ועוד מקומות שקרובים למקום מגורייך. תכנסי אל האתר שצבוע בכחול בתגובה שלי, ובשורה למעלה תוכלי לבחור במקום שבו את מעוניינת. כמו כן בצד שמאל יש לך על מרכז משה דוד גאון. בהצלחה, ואם את צריכה עוד הנחיות, תרגישי חופשיה לשאול.
 

aviev1

New member
פעילות בכל רחבי הארץ

הי רותי אני ממש מופתע מכמות הפעילות בלדינו בכל רחבי הארץ אני בטוח שהרבה יודעים אבל לא את ההיקף. ממש ברכה שבאה בשעה הנכונה.
 

קונעדי

New member
פעילות בארץ

כל המידע בזכות האתר שלכם, הלוואי וזה יגדיל את מספר המתעניינים ויביא פעילים נוספים
 
למעלה