טכניקות "אי עשיה"

L i z a r d

New member
טכניקות "אי עשיה"

אני מתכוון לאי עשיה של דרך הלוחמים (דון חואן ושות´), לא לאי עשיה של הטאואיזם(הבדל שמיים וארץ). יש למישהו טכניקות פשוטות לתירגול אי עשיה? כרגע יש לי אחת בראש למי שמעוניין, זה דיי פשוט יחסית. להגיד מילה כלשהי, בלי לחשוב על המילה לפני שהיא יוצאת מהפה. שלא לדבר על לנתח או לחשב, ממש לא לתכנן מה היא המילה שתצא מפה... בהתחלה לא יהיה חלק לגמרי, אבל אחרי כמה פעמים מצליחים להוציא מילה בצורה נקיה, בלי שום מחשבה מקדימה ולא של מיקרו שניה. זאת אחת הדרכים ל"אי-עשיה".
 

L i z a r d

New member
מישהו?

אני יודע שזה דיי מטופש לדבר על אי-עשיה, אבל עושים בפורום הזה דברים יותר מטופשים....
 

אינקה

New member
אי עשייה וטאואיזם

למעשה אי-עשייה של דון חואן היא פעילות בה ההכרה אינה יכולה לבצע את פעולתה בהפרדת האינסוף לאובייקטים נתפסים. הטאואיזם מדבר על "עשייה ללא עשייה" במובן רחב יותר בה פעילות הקוגניציה כולה נובעת ממקור מיוחד ולא רצוני. בסופו של דבר - התוצאה זהה: תפיסת המציאות באופן מיוחד, ישיר והומוגני. תרגילים נהווליים לאי-עשייה הם: * ל"צרף" את הצללים לאובייקט (במקום את העצמים המטילים אותם) לדוגמא עלי עץ. * להתבונן ממושכות במקרמים עדינים ורציפים - עלים, אבנים וכו´ * "לזרוק" מבטים חטופים על עצמים שונים מבלי שיעלה "שמם" בהכרה. * אשליות אופטיות. * "עצירת העולם" - עצירה מוחלטת של הפרשנות הפנימית, כתוצאה מייקוש - יצירת סיטואציות חיים מיוחדות יוצרות קונפליקט בין חלקי ההכרה. * מודעות עצמית בלתי פוסקת. ועוד רבות. בסופו של דבר, אי-עשייה דומה מאוד למדיטציה, אך "מתורגלת" באופן שונה. מקווה שעזרתי.
 
../images/Emo51.gif ../images/Emo23.gif ושאלה :

איזה ספר כותב על התרגילים האלה של אי עשייה, כמו אלה שכתבת עליהם
 

אינקה

New member
בגדול - קסטנדה, אבל

מרגע שהבנת את העקרון אתה יכול להמציא אותם בעצמך. כל שעליך לעשות הוא לבחון את המצבים בהם ההכרה אינה מסוגלת לבצע את ה"עשייה" שלה: להבחין באופן ברור בפרטים ולתת להם שמות, לקטלג אותם וכו´. תרגיל אי עשייה חשוב מאוד הוא "השמדת" קורות החיים שלך. לא ניתן לקטלג אותך - וזהו. אפילו לא אתה את עצמך...
 

ZaZen

New member
בעבדתו של גורודייף

נקרא הדבר למות אל העבר תודה על האנפורמציה
 

אינקה

New member
מדיטציה היא אי-עשייה לכל דבר

מאחר והיא עוסקת באי-יצירת דימויים ומחשבות בהכרה. אי-חשיבה היא אי-עשייה מדרגה ראשונה, ומי שהגיע אל מצב המדיטציה למעשה "עצר את העולם" מבלי לעצור דבר. התמחות במצב זה הופכת אותו לתמידי וחוסכת אנרגייה כה רבה עד שקיימת "היישרה" אינסופית. למצב זה קוראים שחרור סופי, בעוד "הצתה" של מסה קריטית של נימים זוהרים בביצת המודעות נקראת "הארה" והיא אך שלב בדרך. מי שזוכר: ב"משנתו של דון חואן" הולך קרלוס אל חברו של דון חואן מבלי שהוזמן - והלה "רוקד" אותו עד שקרלוס בורח. מאחר ונקודת המאסף מקובעת למקומה על ידי "התניות" ונמצאת ברעד תמידי קל (התנודה הספונטאנית של האדם כתוצאה מלחץ ה"נשר" על הביצה) ניתן להסיט את נקודת המאסף על ידי הגברת התנועה הזו עד לניתוקה מקבעונה. הגברת התנודה היא למעשה "היישרה" של המודעות הפנימית אל ה"נשר". במידה והטכניקת הריקוד מבוצעת כ"אי עשייה" ולא תחת מאמץ, נעה נקודת המאסף באופן טבעי אל הנקודה בה נחסכת האנרגייה הרבה ביותר, וזוהי המדיטציה. מרגע שהועתקה ניתן לרכוש את היכולת להסיטה למקומות שונים, אך הדבר לא מומלץ כלל ללא השגחה של מורה המכיר את כל המקומות הנ"ל והדרך לצאת מהם חזרה. ...מי שרוצה להבין ולתרגל את התהליך יכול להצטרף לסדנת ה"מאסטר-ויפאסנה" אשר פרסמתי כאן, בסופו של דבר המטרה (לחמוק מן המוות ע"י כניסה לקשב השלישי - קרי הצתת כל הנימים בביצה הזוהרת, קרי שיחרור סופי) היא זהה.
 

אינקה

New member
../images/Emo59.gif ואי העשייה המוחלטת היא...

להסתכל על עצמך בראי ולשכנע את עצמך שזה אדם זר. הטכניקה הזו היא כל כך חזקה, שאתה יכול למצוא את עצמך רגע אחד מול הראי, וברגע הבא להתעורר באברבנאל אחרי 20 שנה של טיפולים ותרופות. או בעולמות אחרים. או במדיטציה. לידיעתכם בלבד, אל תעשו בכך שימוש יותר ממשחק ב"רעיון" בלבד - ראו הוזהרתם. בכל מקרה - האימון במדיטציה הרבה יותר הרמוני ובטוח. ברכות, אינקה. אל תעשו שטויות.
 

אינקה

New member
אבל זה ישכון בתת מודע ../images/Emo133.gif

ויעשה שם עבודה שקטה אבל מתמשכת.
 

deep ocean

New member
חהחהחחהה

scary קרו לי כמה וכמה פעמים שהסתכלתי במראה וראיתי אדם זר אגב!! ממש לא הכרתי את עצמי. פעם אחת למשל היתה כשרקדתי מול המראה (אין לי כח לעשות חיפוש בפורום על ההודעה...טוב, טוב...אני אעשה חיפוש...
) חוויה חזקה.
 
למעלה