טכנולוגיה מול איכות מוסיקלית
כותרת מפוצצת אבל לאחר שקראתי את תגובתו של אסף ותגובתו של יוסי אני חושב ששניהם מפספסים למרות שבאופן טבעי אני מאוד אוהב את הגישה של יוסי. אני ציינתי כבר מספר פעמים שבמאמרים מייחסים הרבה פעמים להשוואה בין מערכות את המושג "איכות מוסיקלית". מה זה "איכות מוסיקלית" של מערכת? מישהו כאן יכול בכלל לפרט באופן "מתימטי" מהי אותה "איכות מוסיקלית" שאנו מחפשים במערכת שלנו? מי שמתיחס אל איכות המערכת שלנו כאל מכשיר שמיצר אוסף של תכונות כאלה או אחרות - טועה לדעתי בגדול. להערכתי, ואשמח לשמוע התיחסויות לנושא, אם אנחנו בונים באמצעים טכנולוגיים מערכת שמיצרת פלט ואיננו יודעים בדיוק נמרץ את אופן הפעולה של המערכת שמשתמשת כקלט בפלט הנוצר, לדעתי, ברמה הלוגית, בהגדרה - אנו פועלים ברמה כזו או אחרת של ניחוש. אני מוצא סתירה לוגית בין הטיעון שהמדידה הטכנולוגית במערכת יוצרת הפלט היא נתון אבסולוטי להערכת האיכות שמתקבלת במערכת הקלט וזאת בשעה שכולנו מודים שאיננו מכירים ב 100% את מערכת הקלט. לדעתי, ואני יודע שהמהנדסים כאן אינם מסכימים איתי, גם יצרני ציוד הסטריאו עוסקים בניחושים ברמה מסוימת ומייד אסביר: כשמהנדס מתכנן בניין, רמת הדיוק של התכנון חייבת להיות ידועה מהתחלה עד ללבנה האחרונה בקצה הגג. הרי לא עולה על הדעת שבמהלך הבנייה של הקומה השלישית, יתברר שצריך לשנות את הקומה הראשונה. יצרני סטריאו לא מעטים טוענים מפורשות שבסופו של דבר מה שמכריע בבניה אלה מבחני האזנה - ואני לא מרמז כאן דווקא ליצרן "האהוב שלי", ידוע לי שגם יצרנים אחרים עובדים בשיטה זו. לדעתי, אין אף מהנדס בעולם, שיכול לספר על הנייר, כיצד ישמע הפריט שתכנן לאחר שהוא ייבנה. והסיבה שהדבר הוא בלתי אפשרי היא בדיוק זאת: אף מהנדס בעולם האודיו, לא יודע באופן מוחלט כיצד פועלת האוזן שלנו - ולכן הוא פועל ברמה מסוימת של אי ודאות. בסופו של דבר הוא יהיה חייב לשמוע איך המוצר שתכנן נשמע ולא איך הוא נמדד. אני אוהב טיעונים שהם לוגיים באופן רציף (לא שאני לא חוטא בנקודה זו...) לדעתי, לא יכול מישהו לומר שהכל מדיד כשהוא מתייחס למשהו שהוא עצמו מודה שאינו מכיר את אופן פעולתו ב 100%. (זהו, אני מרגיש שאני חוזר על עצמי...) לכן אני גם לא חושב שזה בכלל משנה מה אנחנו מודדים. אני בטוח שכל יצרני האודיו יודעים ברמה הבסיסית מה הם צריכים לעשות - אבל המבחן הסופי מורכב מהאוזן שלהם ומההתיחסות המוסיקלית שלהם - ושני אלה שהם הכי משמעותיים, אינם ניתנים למדידה. אריה
כותרת מפוצצת אבל לאחר שקראתי את תגובתו של אסף ותגובתו של יוסי אני חושב ששניהם מפספסים למרות שבאופן טבעי אני מאוד אוהב את הגישה של יוסי. אני ציינתי כבר מספר פעמים שבמאמרים מייחסים הרבה פעמים להשוואה בין מערכות את המושג "איכות מוסיקלית". מה זה "איכות מוסיקלית" של מערכת? מישהו כאן יכול בכלל לפרט באופן "מתימטי" מהי אותה "איכות מוסיקלית" שאנו מחפשים במערכת שלנו? מי שמתיחס אל איכות המערכת שלנו כאל מכשיר שמיצר אוסף של תכונות כאלה או אחרות - טועה לדעתי בגדול. להערכתי, ואשמח לשמוע התיחסויות לנושא, אם אנחנו בונים באמצעים טכנולוגיים מערכת שמיצרת פלט ואיננו יודעים בדיוק נמרץ את אופן הפעולה של המערכת שמשתמשת כקלט בפלט הנוצר, לדעתי, ברמה הלוגית, בהגדרה - אנו פועלים ברמה כזו או אחרת של ניחוש. אני מוצא סתירה לוגית בין הטיעון שהמדידה הטכנולוגית במערכת יוצרת הפלט היא נתון אבסולוטי להערכת האיכות שמתקבלת במערכת הקלט וזאת בשעה שכולנו מודים שאיננו מכירים ב 100% את מערכת הקלט. לדעתי, ואני יודע שהמהנדסים כאן אינם מסכימים איתי, גם יצרני ציוד הסטריאו עוסקים בניחושים ברמה מסוימת ומייד אסביר: כשמהנדס מתכנן בניין, רמת הדיוק של התכנון חייבת להיות ידועה מהתחלה עד ללבנה האחרונה בקצה הגג. הרי לא עולה על הדעת שבמהלך הבנייה של הקומה השלישית, יתברר שצריך לשנות את הקומה הראשונה. יצרני סטריאו לא מעטים טוענים מפורשות שבסופו של דבר מה שמכריע בבניה אלה מבחני האזנה - ואני לא מרמז כאן דווקא ליצרן "האהוב שלי", ידוע לי שגם יצרנים אחרים עובדים בשיטה זו. לדעתי, אין אף מהנדס בעולם, שיכול לספר על הנייר, כיצד ישמע הפריט שתכנן לאחר שהוא ייבנה. והסיבה שהדבר הוא בלתי אפשרי היא בדיוק זאת: אף מהנדס בעולם האודיו, לא יודע באופן מוחלט כיצד פועלת האוזן שלנו - ולכן הוא פועל ברמה מסוימת של אי ודאות. בסופו של דבר הוא יהיה חייב לשמוע איך המוצר שתכנן נשמע ולא איך הוא נמדד. אני אוהב טיעונים שהם לוגיים באופן רציף (לא שאני לא חוטא בנקודה זו...) לדעתי, לא יכול מישהו לומר שהכל מדיד כשהוא מתייחס למשהו שהוא עצמו מודה שאינו מכיר את אופן פעולתו ב 100%. (זהו, אני מרגיש שאני חוזר על עצמי...) לכן אני גם לא חושב שזה בכלל משנה מה אנחנו מודדים. אני בטוח שכל יצרני האודיו יודעים ברמה הבסיסית מה הם צריכים לעשות - אבל המבחן הסופי מורכב מהאוזן שלהם ומההתיחסות המוסיקלית שלהם - ושני אלה שהם הכי משמעותיים, אינם ניתנים למדידה. אריה