טיפת
חלב

אמנם לא טיפת חלב אבל מעניין

לפני כמה ימים מישהי ראתה אותי מניקה ואמרה יו איזה כיף לך שהוא עוד יונק (בן 8 חודשים סה"כ). אחרך כך הגיעה השאלה הטריוויאלית: עד מתי את מכוונת להמשיך להניק? אני עניתי שאין לי דד ליין וכמה שיותר אז זה יותר טוב, אלא אם הוא יחליט לגמול את עצמו. ובתגובה האישה "החכמה" אמרה לי שהבן שלה גמל את עצמו בגיל 3 חודשים. הוא דחף אותה ממנו ולא רצה יותר לינוק! והעצוב הוא שהיא בטוחה שזה נכון, בדיוק כמו זאת בסיפור מלמעלה שחושבת שהתייבש לה החלב....
 

michal@gal

Active member
מנהל
אבל היא לא יודעת משהו אחר

כי המידע על הנקה לא מספיק נגיש. גם אני תמיד אמרתי שהבת שלי גמלה את עצמה בגיל 7 חודשים, ורק עכשיו (9 שנים אחר-כך) אני יודעת שזו הייתה רק שביתת הנקה, והייתי יכולה להתגבר על זה.
 

ליcות

New member
ואני גם חייבת איזה סיפור קטן..

עוד כשהייתי בהריון דיברתי עם לקוחה שראתה את הבטן הענקית ואמרה לי - "את - הכי חשוב שתניקי! אני הנקתי ובגלל זה הילד שלי חכם".. אני מחייכת ושואלת - כמה זמן הנקת? היא עונה לי -"חודש וחצי, כמעט חודשיים שלמים".. וזה בהתלהבות כאילו הוא מינימום ינק שנה.. אז שאלתי אותה למה לא המשכת? והיא טענה שלא צריך יותר מזה, אחר כך זה כבר לא יעיל ..
. כאילו אחרי חודש וחצי ההנקה כבר לא "תורמת לחוכמה". נו, אם היא מודעת לזה שהוא יותר "חכם" בגלל הנקה, למה לא להמשיך?? לא נשמע אבסורדי לחלוטין??
 

כתומה30

New member
../images/Emo6.gifכן

ועוד אחת שנכנסת לסטטיסטיקה של הפסקות הנקה בקפיצת גדילה?... (חודש וחצי, כמעט חודשיים")
 
אולי זה באמת נמה שקרה? אצלנו הגדולה

בגיל 4 חודשים עשתה לי לא עם הראש כל פעם שרציתי להניק. היום בדיעבד, אני יודעת שכנראה היה בלבול פטמות ואהבת הזרם הקל של הבקבוק, אבל היא בהחלט עשתה לא עם הראש כל פעם שקירבתי אותה לציצי (ויש לי עדי ראיה לזה). אז........ לא תמיד לשפוט וולעוג, כי לא יודעים למה אומרים מה שאומרים.
 
לא חסרים אנשים שבטוחים שהילד, מרגע

לידתו, שולט בידיו ובגופו. לא יכולה אפילו להגיד לך כמה נשים אמרו לי בביה"ח או כמה ימים אחרי לידה "תראי, הוא לא רוצה, הוא דוחף את הציצי עם הידיים ומזיז את הראש"... וזה בגיל שהתינוק עוד לא יודע בכלל שהדברים המתעופפים האלה שייכים לו והוא יכול לשלוט בהם
 

כתומה30

New member
אפשר תמיכה גם להיפך?../images/Emo4.gif

טוב, אז אצלנו הבעיה היא הפוכה. אולי זה נשמע לתק"תיות "צרות של עשירים", אבל אל תזלזלו כי אני מתבאסת, באמת מתבאסת. הקטנה, שנולדה מתחת לעשירון 10, היא ב- 95 כיום. קצת יותר מ-7 חודשים, וקצת יותר מ- 9 קילו. שמנמנה, מתוקה, אבל אני עם הרבה חששות. אולי אני מאכילה יותר מידי, אולי החלב שלי שמן מידי. אולי בגלל זה היא תהיה מבוגרת שמנה, או עם נטייה להשמנה. כזו שכל החיים תצטרך לשמור ותתבאס, וכולכן יודעות כמה לא קל להיות ילדה שמנה בחברה שלנו. האחות בטיפת חלב אמרה ש"אין מה לעשות, לא נעשה לה דיאטה עכשיו, נכון?" בטון שאומר שלו רק היה אפשר לעשות דיאטה, זה מה שהיתה ממליצה. הרופא היום (שהלכנו אליו בגלל פטריה) מיד התייחס לזה, שאל מה היא אוכלת, אז עניתי ש"רק דברים טובים" בחצי חיוך, חיפשתי ממנו חיזוק. אבל הוא אמר ש"טוב, אבל צריך לשמור שלא יותר מידי". איך, איך איך לעזאזאל אני אמורה להגביל אותה? שמישהו רק יגיד לי איך! היא אוכלת שאוב 2-3 ארוחות ביום אצל המטפלת, מנות קטנות יחסית למשקלה, של 150 מ"ל, כל 3-3.5 שעות. וגם 4-5 כפות רסק של הירקות ההתחלתיים. בבית יונקת. מים היא לא ממש מסכימה לשתות (לפעמים, בכפית, משהו כמו 30 מ"ל אצל המטפלת). אז מה אני אמורה לעשות? כי אנשים מסתכלים עלי בקטע שבטח אני דוחפת לה ציצי כל הזמן במקום להתמודד ולהרגיע בדרכים אחרות. אבל אני ממש לא דוחפת ציצי על כל קיטור, ואם לא עברו 3 שעות אני אנסה הרבה דברים לפני שאתן ציצי (משחק אחר, תנוחה אחרת, על הידיים, שירים כוו'). אוף!
 

michal@gal

Active member
מנהל
תק"ת השמנים מתגייס ../images/Emo6.gif

השמנמוך שלי בינתיים רק 4 חודשים, אבל כבר 7.5 קילו. גם אחיותיו ואחיו היו בדיוק ככה. לא מגבילים בכלל. לא כל הילדים יכולים להיות אחוזון 50. אם היא הייתה יותר רזה היו אומרים שהחלב שלך לא מספיק.
 

כתומה30

New member
ומה קורה עם אחיו ואחיותיו היום?

אם מותר לשאול... אני באמת מודאגת קצת. מפחדת שזה אומר שהיא תהיה שמנה גם בהמשך (שוב, לי לא אכפת, אוהבת אותה עם כל הקפלולים
). ווחוששת קצת שזה עלול להכביד על ההתפתחות המוטורית שלה. בסדר, לא אחוזון 50, אבל מה רע ב- 75 או 80?...
 
די נו - זה באמת לא אומר כלום

לספר לך על הילד הזה שאני מכירה שהיה כולו שומן וקפלים ונראה כמו בודהה? (רק מהנקה - בטוח!) ושהיום הוא בן 7 ומקסים וחתיך ונסיך? בגיל 7 חודשים היא עוד לא הולכת ועוד לא בקעו כל השיניים ועוד לא רצה וסוחבת מיטות של בובות בכל הבית (מי אמר דוגמנית - טרזן ולא קיבל?) - תמיכה מחברות התק"ת המקורי - עזבי באמת.
 

michal@gal

Active member
מנהל
היום אין שום זכר

הבן השלישי היה כל כך שמן בגיל חצי שנה, שכבר היה מעבר לאחוזון 100, כבר לא הייתה עקומה בשבילו. היום הוא בן 6.5, ויושב יפה על אחוזון 10 גם באורך וגם במשקל. הבת השניה, בת 9.5, דוגמנית אמיתית, רואים לה את כל העצמות. שניהם ככה בערך מגיל שנה וחצי, והולכים אחרי בעלי. הגדולה לא דוגמנית, אבל לא שמנה, והולכת בעניין הזה אחרי. מבחינת התפתחות מוטורית לא היה שום עיכוב. כולם הגיעו לנקודות הציון של טיפת חלב בזמן. הבת השניה הלכה כבר בגיל 10 חודשים.
 

כתומה30

New member
תודה תודה תודה../images/Emo140.gif

אני חושבת שזה מה שחיפשתי... שיהיו בריאים כולם!
 
יש לך גם את הדוגמן שלי למטה

בסוף השרשור. אחרי שעם הגדולה (הצפלונה) שיננתי לעצמי ש"רזים מתפתחים מהר יותר מוטורית" בא הגומבוץ והראה לי שגם אם האחות סופקת כפיים ואומרת "מה אני אעשה, אין לי עקומה בשבילו" (איזו מצוקה, אה?) ניתן להתפתח מוטורית מצויין ואף להקדים. מעניין לדעת מה אומרות האחיות למי שהילד שלה בול באחוזון חמישים. הן בטח מוצאות משהו.
 

פלגיה

New member
אומרות "איזה יופי" בחיוך נהנה

ומוסיפות שזה בטח כי שמעו לעיצות שלהן. זה מניסיון של טל שנולדה באחוזון 25, אבל זה היה פשלה כי כל ההריון וגם אחר כך היא יושבת אחר כבוד בצורה מ-ד-ו-י-ק-ת על אחוזון חמישים. ההתפתחות זה כבר אופרה אחרת.
 

נט ודות

New member
הנה השמנים באים

אנחנו כמעט 10 ק"ג בגיל 1/2 שנה. יונקים בלבדוגאים בכך. אפילו הבסים כבר רומזים על עודף משקל. כל עוד אני הוא הרופא והאחות מרוצים - אני לא מקשיבה לאף אחד. אין לנו בכלל נטייה להשמנה במשפחה וגם אם הייתה כל עוד הוא יונק אין לי מה לעשות חוץ מלתת לו. אני תמיד אומרת שמנגנון הרעב אצל תינוקות הוא תקין ולא הרוס כמו אצל מבוגרים שאוכלים להנאה או סיפוק צרכים אחרים. לכן תינוק יודע הכי טוב מתי וכמה הוא רוצה לאכול. תשאלו אותי..
 
למעלה