טיפים לחיסכון בריביות המשכנתא

טיפים לחיסכון במשכנתא

לקיחת משכנתא היא אחד הצעדים החשובים והמשמעותיים ביותר שאדם מבצע במהלך חייו. מדובר כנראה גם בהלוואה הגדולה ביותר שלכם, הפרוסה למשך הזמן הארוך ביותר שאליה תתחייבו במהלך חייכם. כולנו מעוניינים לחסוך במשכנתא אבל כשמגיע רגע האמת אנחנו פשוט נכנעים לפקיד הבנק שמציע את "ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם".

אז איך בכל זאת ניתן לחסוך בלקיחת משכנתא ולהשיג את תנאי ההחזרים הטובים ביותר עבורכם על מנת להגיע לאיזון פיננסי מדי חודש? ריכזנו עבורכם 5 טיפים מנצחים:

סקר שוק – הכירו את כל האפשרויות שלכם

הכירו את כל אפשרויות המשכנתא שלכם לפני שאתם מקבלים החלטה. אין רק דרך אחת לקחת משכנתא ואין רק בנק אחד ממנו תוכלו לקחת אותה. כל בנק אליו תפנו יציע לכם משכנתאות בתנאים שונים בין אם מדובר בעלות החודשית של המשכנתא ובין אם מדובר בריביות המשתנות שלה לאורך השנים ואפשרויות הפירעון המוקדם שלה במידת הצורך. לכן, חשוב מאוד לסקור את שלל האפשרויות הקיימות בשוק ולקבל החלטה שקולה שמתאימה עבורכם. חשוב מאוד לא להתקבע על האפשרות הראשונה המונחת בפניכם אלא לבדוק את כלל ההצעות הרלוונטיות עבורכם.

מחזור משכנתא

לאחר תהליך בחירה ארוך של בחירת המשכנתא המתאימה עבורכם, אם אתם מרגישים שהמשכנתא הנוכחית שלכם לוחצת אתכם וההחזר החודשי לא מאפשר לכם לנשום בנחת, או לחלופין – אתם רוצים לסיים את המשכנתא שלכם מהר יותר בעקבות סכום כספי גדול אותו קיבלתם, תוכלו למחזר את המשכנתא שלכם. כלומר, מדובר בתהליך שבו לוקחים משכנתא קיימת וממחזרים אותה לטובת משכנתא חדשה ונוחה יותר בבנק המשכנתאות הנוכחי שלכם או בכל בנק אחר שאתם בוחרים. עיקרו של התהליך הוא למעשה "חישוב מסלול מחדש", בעיקר משום שהחיים הם לא צפויים ומצב כלכלי עלול להשתנות לטוב ולרע.

תמהיל משכנתא מגוון

בשונה מהלוואה בנקאית רגילה אותה בדרך כלל נוהגים לקחת על בסיס מסלול ריבית בפריים, משכנתא ניתן לקחת בשילוב של מגוון מסלולים שנקרא – תמהיל משכנתא. לכל אדם ישנם צרכים והעדפות שונות ולכן יש לבנות את תמהיל המשכנתא כך שיתאים לצרכים של כל אחד ואחד מהלווים באופן אישי ולפזר את הסיכון בין המסלולים השונים וליהנות מהיתרונות של כל מסלול ומסלול. חשוב ואף מומלץ לשלב מסלולים ולבנות תמהיל משכנתא. אין מסלול משכנתא מומלץ שהוא הטוב ביותר, שכן לכל מסלול ישנן יתרונות וחסרונות. ישנם מסלולים קבועים אך עם ריבית גבוה, בעוד ישנם מסלולים עם ריביות נמוכות, אך צמודות למדד ולכן גם הריבית הזו עשויה לעלות בהמשך הדרך וכן הלאה. לכן, קיימת חשיבות לפזר את הסיכון על פני כמה וכמה מסלולים שונים, שלכל אחד מהם יש את היתרונות ואת החסרונות והסיכונים שלו. בצורה כזאת, תגיעו למינימום הסיכון עבור כספכם.

התייעצות עם אנשי מקצוע

נראה שקשה לדעת במי כדאי לבטוח ועל מי לסמוך כשמדובר בהחלטה פיננסית חשובה ומשמעותית כמו משכנתא. כברירת מחדל, יש לווים שפשוט בוחרים לסמוך על ה”יועצים” בבנקים, שמטרתם העיקרית היא למכור לכם הלוואה שתשתלם לבנק. אולם כאשר מדובר בהחלטה הרת גורל כמו זו מוטב שלא תתפשרו ותלכו לייעוץ אצל מומחה. ייעוץ משכנתאות מקצועי יכול לחסוך לכם המון זמן וכסף. ראשית כל, התמהיל שייבנה עבורכם על ידי יועץ משכנתאות מקצועי יהיה נכון וחסכוני. שנית, התנאים שתוכלו להשיג יהיו טובים ואטרקטיביים יותר. התוצאה הסופית תהיה לא רק חיסכון של עשרות אלפי שקלים אלא גם התאמה טובה יותר של ההלוואה ליכולת ולדרישות שלכם. המטרה של קבלת ייעוץ משכנתא מקצועי, הינה לסייע לרוכשי דירות להשיג את תנאי ההחזרים הטובים ביותר מבחינתם ואף כאמור להצליח לחסוך.

לשיחת ייעוץ חינם חייגו עכשיו: 8539*
 
למעלה