טיפול זוגי

אחרי תקופה. מאוד ארוכה של ריחוק גם פיזי וגם רגשי, הבנו שנינו שאם לא נלך לטיפול זה רק ילך ויחמיר.

אנחנו לא יודעים איך לגשת לזה. איך בוחרים מטפל/ת טוב/ה? ברור שאפשר לעשות חיפוש "טיפול זוגי" ולקבל עשרות שמות אבל איך אפשר לדעת אם זה/ו מטפל/ת עם קבלות או סתם?
אני אודה לכם אם תוכלו לתת לי הנחיות איך לחפש או אם מישהו התנסה ומוכן לשתף מטפל/ת טוב/ה מאיזור המרכז (עדיפות לאיזור מודיעין).
המון תודות.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
אמל"ק: לי אין תשובה טובה לשאלה הזאת, ולכן התשובה הפחות טובה שלי היא שצריך להסתמך על התנסות אישית ועל תחושת בטן, ואם הגעת למטפל/ת ואתם מרגישים שזה לא מקדם - אז להחליף.

מבאס, אני יודע.

לגבי קבלות: לא מאמין בזה.
איזה סוגי קבלות יש?

סוג אחד זה תעודות מיקצועיות. אוקיי, אז התעודות הכי נחשבות בתחום הן של פסיכולוג/ית קליני, אולי עם דוקטורט, עם לימודי פסיכותרפיה כזאת או אחרת, עם התמחות בטיפול זוגי ומשפחתי, חבר האגודה הישראלית לטיפול משפחתי וזוגי. מהמם. (לי עצמי אין כאלה תעודות) תעודות כאלה בוודאי מבטיחות שהאדם איננו שרלטן. אבל האם הוא מתאים לכם? האם הוא אכפתי? גמיש? לא שחוק? מתאים לרצונות והצרכים שלכם? אין לדעת...

סוג אחר זה המלצות של מטופלים. אז אם נניח מישהו קרוב ומוכר לכם ממליץ - זה לרוב טוב. לא מבטיח שיתאים גם לכם - אבל זה כן שווה משהו. אבל אם היה לך מישהו כזה, לא היית פונה לפה...

אז יש אולי ממליצים זרים, באתר האינטרנט של המטפל/ת. אני לא הייתי בונה על זה. לדעתי, מטפלים עם ריבוי ממליצים טובים בעיקר בשיווק עצמי. אני מעולם לא הרגשתי בנח לבקש מאנשים שעברו דברים עמוקים וחשופים לתת עדות בכתב, גם אם היא אלמונית. יש כאלה שאין להם בעייה לבקש, ונותנים תחושה של הייפ של אהבה והערצה. אוקיי. אני לא קונה אתרים כאלה.

איזה עוד קבלות יש? נתונים סטטיסטיים יבשים? כמה טיפולים הצליחו אצל אותו מטפל? אין כאלה נתונים, ואין הגדרה מה זה טיפול מוצלח.

אולי לפי שיטה: פסיכודינמי? אימגו? CBT? DBT? הוליסטי-רוחני-שאמאניסטי-טאנטרי? שוב: אין "קבלות" מה עובד טוב יותר.

אולי שהמטפל יעיד על עצמו? אני עצמי מטפל, ואני חושב שאני ממש טוב. אבל כל מטפל כנראה חושב שהוא טוב. אז גם זה לא עוזר...

בקיצור, לצערי, נאדה. רק אינטואיציה.

אני אגלה לך שהעיקר הוא להרים את התחת ולהזיז את הרגליים וללכת לטיפול. ואם לא טוב, לדייק אחר כך. האויב העיקרי של טוב הוא טוב יותר.
______________________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
למעלה