טיול תרמילאים וצליאק.. עד כמה זה אפשרי??

marinegirl16

New member
טיול תרמילאים וצליאק.. עד כמה זה אפשרי??

שלום לכולם! אני ישנה פה אל כבר הרבה זמן לא כתבתי...
אחרי שעברתי שנתיים שלמות בצבא והתקשתי עם האוכל הגיע הזמן לטייל בעולם
(או לפחות שביל ישראל..הרבה פחות בעייתי
) עד כמה לדעתכם זה אפשרי להתרחק מהסילוויזציה ולא לגבוע רעב? יש פה אנשים שעשו את זה כבר? חשבתי שלפני שאני אקבע יעד צריך לבדוק את העניין של האוכל! כל אמירה או הצעה תתקבל בברכה...
 
שביל ישראל אין בעיה

עשיתי היה נהדר. באמת שאין בעיה מבחינת חו"ל, השאלה היא איפה?! יש מקומות שאפשר להסתדר ויש מקומות שלא הייתי ממליצה תראי, יש מדינות שבהן המודעות לצליאק גבוהה מבארץ. בהרבה מדינות באירופה למשל אפשר לעשות טיול בכיף, בלי בעיות בכלל גם בחלקים מארה"ב אפשר בכיף (שם לא הייתי אבל שמעתי על הרבה אנשים שהיו) המלצה: לשמור על רעיון האוכל הפשוט. לדבוק בירקות ופירות וקיטניות פשוטות. לא לנסות מאכלים ייחודיים ומסובכים. ברוב הפעמים זה סיבך לי את הבטן מאוד. בכל מקרה לדעתי אפשר להסתדר! רק צריך לתכנן הרבה מראש ולברר הרבה לפני.
 

marinegirl16

New member
בלע זה לא שלח..

קיצר, מה שרציתי לומר זה ככה.. קודם כל אני רוצה לעשות את שביל ישראל, בנתיים אני סתם בודקת אפשרויות.. איך עברת את השביל מבחינת האוכל? ירקות, פירות ופחיות שימורים או שעשית מאמץ וחיפשת חנויות טבע? אולי זה נשמע טיפשי אבל העניין של האוכל מלחיץ אותי רצח!
תודה ולילה טוב!
 

marinegirl16

New member
שביל ישראל..

בעיקרון עברתי כבר טיולים של 5 ימים על טונה, טירס, אורז, שועית ופרות יבשים.. אבל אם יש לך הצעות לגיוון אני אשמח לישמוע!!!
 

skooby

New member
כן!!!!! אפשרי בהחלט!!!!

אחרי שנה וחצי בדרום אמריקב אוכל לומר שלמרות שזה לא תמיד קל זה בהחלט אפשרי ומהנה ביותר!!! צריך התארגנות נכונה וקצת תושיה. אני כרגע קצת עסוקה במשהו אבל כשאני אתפנה אכתתוב כאן בפירוט. דרום אמריה זה אחלה לטיול תרמליאים !!!! מריאלה
 

skooby

New member
טיול תרמילאים בדרום אמריקה חלק א': מדינות

אנחנו טיולנו בשלוש מדינות :ארגנטינה, צ'ילה ופרו. אז הנה כמה דברים שכדאי לדעת: ארגנטינה: 1.רוב המאכלים שקונים בסופר מסומנים, מה שלא אפשר לבדוק ברשימה של אגודת הצליאק שניתנת להורדה בחינם באינטרנט או אפשר לקבל אותה בכל סניף של אגודתהצליאק ובחלק מבתי החולים ללאתשלום. 2.אפשר להשיג מאכלים מיוחדים לצליאקים בכל סופר גדול. 3. במסעדות צרכים לשים לב מיוחדת כי ארגנאים נוהגים לאכול בגטים(כאלה שמפזרים פרורים) בכל מקום, בלי צלחת ולחמם אותו על הגריל או הפלטה שמכינים בהם דברים אחרים. יחד עם זאת יש גם מסעדות נחמדות שתמורת חיוך (וגם טיפ נדיב מהרגיל, שם הטיפים שמאירים הם נמוכים מבארץ, ככה שטיפ של % 10 במסעדהנחשב נדיב ו של 15 % נדיב מאוד) הם יכינו לך מה שאת רוצה איךשאת רוצה. 4.בנסיעות ארוכות באוטובוסים מקבלים ארוחות חמות ,ברוב החברות אין להם ארוחה ללא גלוטן, בכל מקרה שווה לברר כשמזמינים כרטיס. 5. בעקרון אסור להכניס לארגניטנה מזון טרי וירקות אבל אף אחד לא בודק, וגם אם כן זה לא ממש משנה להם. אנחנו העברנו םפשיטדתפרותים,סלט וגבינה לבנה בלי בעיה. צ'ילה: 1.המודעות בצ'ילה צליאק היא המוכה בהרבה מזו בארגנטינה. רוב המאכלים לא מסומנים. 2.כדאי לאכול דברי חלב מסדרתCOLUN, כשהם בעלי סימון בלבד. 3.כדאי לרכוש מוצרים מיובאים מארה"ב או מארגנטינה, למרות שהם יקרים יותר, אבל הסימון ברור. 4.במיוחד לדרום צ'ילהקחו אתכם מזון יבש אין להשיג אותו שם בכלל. 5.
צריך להזהר מהקפה בצ'ילה, ברוב בתי הקפפה הם מוסיפים אבקת שעורה כדי להוריד את העלות. אני לא שתיתי קפה בכלל כשהיתי בצ'ילה, רק מיצי פירות ושיקים שהיו מצויינים. 6.לגבי מסעדות,גם לא ממש מודעים,אבל כדאי תמיד לקבל המלצה מהאחראי באכסניה. 7.במעבר גבול לצ'ילה לא נותנים להעביר שום מזון טרי, כמו גבינות, פרות ירקות, בשר אגוזים ואפילו אבקת תהפתוחה(בשקיות זה בסדר). הם קפדנים ביותר. הם גם נעזרים בכלבים כדי לבדוק שאתה לא מבריח ברוקולי חס ולחלילה והכנסות גבוהים. פרו: 1.המודעות בפרו היא כמו בצ'ילה אבל... הם לא משתמשים כמעט וקמח או במזון מתועש. רוב האוכל מבוסס על ירקות פרות, גבינת עיזים, חלב טרי קינואה ובשרים (חלק מהם עדיף ללא לדעת לאיזה חיה הם היו שייכים פעם). מבחינתי היה גן עדן של אוכל. 2.הקוקה לא מויבשת בקמח, אפשר ללעוס אותה (זה חוקי ואף רצוי) או לשתות בתה, הסוכריות קוקוה מכילים קמח, לא כדאי להתקרב. 3. כמו בצ'ילה כדאי לקנות בסופר מוצרים מיובאים וליין מיוחד של דברי חלב המואמים לחולי צליאק (זה כתוב על גב האריזה באותיות אדומות), מומלץ משקה קוקוס. 4. כדאי להסביא אתהבעיה שלכם לאחראי על האכסניה, הוא יסביר למדריכי הטיוליםוהם יסבירו לבעלי המסעדות,ותאמין לי יהיה לכם מגוון עצום של אוכל. רק כדאי לבקש שיכנו לכם עוף (או בשר אחר) מטוגן קלות בתור מנה עיקרית. 5. מדיניות המעבר גבול בפרו היא כמו בצ'ילה ואף מחימרה יותר בשדות התעופה. 6.לא ניתן להשיג עוגות עוגיות או מזון יבש בכל סופר,כדאי להביא אתכם.
 

skooby

New member
חלק ב': טיפים לבישול באכסניה,תרופות ועוד

טיפים לבישול באכסניה: 1.תשטפו את הכלים לפני הבישול. 2. תשמרו אתהאוכל שלכם בשקית סגורה שלא יהיו בלבולים. 3. אל תשמשו בקרש חיתוך או בכלי העץ שלהאכסניה, חתכו על צלחת זכוכוית או בקרש שלכם. 4. אם אתם מתכוונים לאפות לחם עוגה משקית אינסטנט, תנקו טוב טוב את התבנית. 5. בארחות הבוקר תבקשו שישמו לכם קצת ריבה או חמאה בכלי נפרד (אחרת כל אחד דוחף לשם את הסכין שלו עם הפרורים) תרופות: קחו מהבית פעילויות מיוחדות: 1. בטיולים מיוחדים כדאי לדבר עם המדריך הוא ידבר עם בעל המסעדה. 2. לטרקים,ובכלל כדאי לקנות אבקת חלב נטולת גלוטן (ניתן להשיג בצ'ילה ובארגנטינה) 3. לטרקים בשלג שווה לקחת חטיפי חלבה, ה נ"ג ומשביעים. 4. כדאי תמיד לקחת בובוקון סויה נ"ג למסעדות סיניות. 5. בצ'ילה יש קופסאות קרטון מגיניבות של פירות וירקות משומרים , רק פותחים ואוכלים, מתאין במיוחדלטיול שדה. 6.בדרום צ'ילה וארגנטינה לא צריך לדאוד לקירור המוצרים, המזג אוויר ידאג לזה
זהו בנתיים, אני מקווה שלא שכחתי כלום
 
וואו, מריאלה המידע שלך שווה זהב !!!

כבר הרבה זמן אני מחפשת כזה מידע על דרום אחריקה. אפשר להוסיף שבארגנטינה יש מבחר מאוד גדול של מוצרים ללא גלוטן, וממש טעימים. והכי נוח שהכל מסומן כל כך פשוט וברור וזמין ברשתות הגדולות.
 

skooby

New member
אנחנו למדנו מנסיון

לטיול הגדול, בו יצאתי מארגנטינה לא לקחתי כלום איתי, ואיך שהוא הסתדרתי , כככה לומדים חח'חח לא שתיתי קפה במשך שלושה חודשים וגם לא אכלתי לחם, רק קצת פרכיות תירס ועוגיות אורז כבדות נורא שהצלחתי להשיג בצפון צ'ילה. כשהגעתי לבואנוס איירס בחזרה,למדתי להעריך את הלחם
 
עוגיות האורז באות בשרשרת ?

קשות וגדולות, עטופות כל אחת לחוד, אבל כולן מחוברות ביחד ?? אם זה אלו, קיבלנו שלוש כאלו, והן דווקא היו מאוד מוצלחות, (כל אחת זה ארוחה) למרות שכפי שאת אומרת הן יציקה כבדה למדי. רק את אלו מצאנו נטול גלוטן בחנויות הטבע בצ'ילה. בעלי מסתובב בארצות הללו, וכל פעם מנסה להביא משהו לילד. בינתיים ההישגים הגדולים ביותר הם בארגנטינה, המזוודה שמגיעה משם ממש מוצלחת. במקום השני זה מכסיקו, כי האוכל בנוי על קמח תירס ויש קצת מבחר.
 

skooby

New member
כן!!!!!

הם טעימות מאוד, במיוחד אלו עם הצימוקים, אבל זה מכביד על הבטן... בארגניטנה יש שפע גדול, יש חנות אחת בבבואנוס איירס שיש לה המון מבחר ודברים מצוייינים.
 

marinegirl16

New member
../images/Emo140.gifוויייי תודה רבה, רבה!

בול מה שהייתי צריכה ויותר מיזה! מיליון תודות!!
 

skooby

New member
אני שמחה,

אשמח לעזור במה שאפשר, אם את רוצה טיפים למסלולים גם שלא קשורים לצליאק.
 

skooby

New member
נזכרתי בעוד משהו...

בקשר לבישולי שטח... אם את מתכוונת ללבשל הרבה בשטח כדאי שתקני לך סט בישול לשטח משלך, בארץ זה יקר בטרוף אבל בצ'ילה אפשר להשיג במחירים הרבה יותר זולים.
 
למעלה