טיול ליפן

mishel s

New member
את לא טועה

גם אני יכול להתפעל מהם. אבל ההתפעלות הזאת נמשכת אצלי כמה שניות, וזה פשוט לא שווה לי מאמץ של יום שלם בשביל להביט על בניין יפה ולהגיד "איזה יופי", בטח לא כשכבר ראיתי בניינים כאלו מקודם.
(גם אני הלכתי לראות מקדש פעם אחת...)
 
מהניסיון שלי בטיולים, הרבה פעמים לא

התענינתי בדברים באופן מיוחד (או בכלל), אבל כשאתה מגיע ולוקח את הזמן להסתובב בהם, עם מדריך!! שיסביר את ההיסטוריה ויראה את הדברים המיוחדים בארכיטקטורה, זה הופך למענין. לפעמים
 

mishel s

New member
נכון

אמרתי שעם מדריך שיודע על מה הוא מדבר זה יכול להיות יותר מעניין.
אבל בדרך כלל אנשם לא לוקחים מדריך כשהם הולכים לטייל לבד ביפן.
או בכל מקום.

אבל זה ש"עם מדריך זה יכול להיות מעניין" זה לא תרוץ מספיק בשבילי
כי עם מדריך טוב כל דבר יכול להיות מעניין, גם סיור במפעל לנייר טואלט.
לא שאני משווה מקדש לנייר טואלט :)
הנקודה היא שכולם עושים את זה כי כולם עושים את זה.
אין לי בעיה עם זה שכולם יעשו את זה - אני רק אומר שזה לא בשבילי.
 

innocence

New member
אם עושים "מחקר" לפני כן

ויודעים בגדול מה רוצים לראות, אז לא באמת לוקח 3 ימים למצוא את עצמך. אולי חצי יום, וגם זה לא בטוח, בעיקר אם טוקיו מגיעה אחרי טיול במקומות אחרים ביפן.
 
באמת לא התחלתי לתכנן את הטיול.

זה לצערי לא בקנה עדיין. אני חושבת שכשזה יגיע, אני לא אפסול להגיע גם לטוקיו, בעקבות מה שאתם אומרים לי פה
 

ronsol1

New member
יפן ביוני

אני רוצה לחוות את יפן מבלי להיות מטורטר עם מזוודות ממקום למקום. אבל אין לי בעיה להוסיף עוד כמה ימים לטיול אם יש מקום "חובה" מחוץ לטוקיו והסביבה.
ממה שקראתי המקדשים של טוקיו וניקו דומים לאלו של קיוטו. הטבע של האקונה ופוגי דומה לזה של האלפים היפנים. טוקיו דומה לאוסקה. זה לא כמו תל אביב וירושלים שהם מקומות עם אופי שונה.

ושאלה נוספת, אני מתכוון לנסוע ביוני שזאת "עונת הגשמים". עד כמה זה יכול להפריע? האם גשום בלי הפסקה או שהגשם מתרכז בשעה-שעתיים ביום?
 

mishel s

New member
ממ..

אף פעם לא הייתי ביפן ביוני, אבל מהתקופות שהייתי שם והיה גשום - הגשם לא היה מציק כמו הגשם שלנו פה, בדרך כלל היו טפטופים קלים שלא הבנתי למה אנשים בכלל טורחים לפתוח מטריה בשבילם (טוב אולי כי כולם עם חליפות...)
אני שונא גשם (פה בארץ) אבל את הגשם שם דווקא אהבתי.
אבל בדיוק ביוני אין לי מושג מה הולך כי לא חוויתי, מישהו אחר פה אולי יודע.

כמו שכבר הבנת אם קראת את כל התגובות, מספיק לך להיות שמונה ימים רק בטוקיו, לא צריך להסתובב.
אבל - אם כן תחליט להסתובב, דע שאתה לא בהכרח חייב להסתובב עם המזוודות. בכל קומביני יש שרות למשלוח מזוודות. אתה מפקיד בקומביני הקרוב אליך את המזוודות ולמחרת הן יהיו במלון שלך. יש שרות כזה. (בתשלום כמובן) ואז אתה יכול להסתובב רק עם תיק גב או יד קטן ולמחרת כשתהיה במלון גם המזוודות שלך יהיו שם.
 

anigodin

New member
טוקיו היא לא כל יפן. אבל היא חלק ממנה

בדיוק כמו שתל אביב היא חלק מישראל וניו יורק היא חלק מארה"ב (אם כי אמריקאים יגידו שניו יורק היא לא אמריקה האמיתית).

לגבי עניין הלינה בעיר - כאמור טוקיו ענקית ואפשריות הלינה בה רבות מאוד. החל ממלונות פאר ועד מלונות קפסולה. ובאמצע יש עוד כמה דברים כמו ריוקנים וכו'.
כשאני מבקר בעיר גדולה כלשהי אני מעדיף מיקום טוב (לאו דווקא שיא המרכז אלא דווקא מקום שיותר נעים ומעניין בשעות הערב אחרי ששוטטתי כל היום). ככה יש לי מקום שבו אני זורק את המטען וחופשי להסתובב בלי יותר מדי הגררות ברחובות עם מזוודות ותיקים עד הרגע הבלתי נמנע שבו חייבים לחזור הביתה

אלא אם כן, אתה רוצה להתנסות ביותר מסוג לינה אחד שיש ליפן להציע ואז באמת כדאי לך לחלק את הלינה לשני מקומות שונים באופיים.

לגבי מה לעשות 8 ימים בטוקיו - הייתי שם 6 ימים ומתוכם יום אחד הוקדש לביקור בהאקונה ויום אחד למעשה בוזבז על סידורי נסיעה הביתה. זה לא היה מספיק בשום קנה מידה. לעיר יש המון מה להציע. מצד שני, עם מערכת הרכבות הכ"כ משובחת שיש להם לא צריך לפחד לעשות גיחה אחת או שתיים למקומות מחוץ לעיר (עם לינה של לילה מחוץ לעיר ולחזור).
האקונה והאיזור זה יעד קלאסי לגיחה כזו.

לגבי ויזת כניסה - לא אמורה להיות שום בעיה. טסתי עם אבי היקר ונחתנו באוסקה. ביקורת דרכונים עברנו בלי בעיה .
אחת מפקידות המכס החליטה לבדוק את המזוודה שלי. היא הרימה בזהירות את הבגדים, בדקה שאין חומרים אסורים. היא שאלה משהו על שתי שקיות קפה טורקי של עלית שהבאתי לחבר שגר באוסקה, שאלה אותי עוד כמה שאלות ושחררה אותנו לדרכנו בלי בעיה.
זו הייתה הפעם הראשונה אי פעם שעצרו אותי במכס כלשהו בעולם...
 

mishel s

New member
משלושת הפעמים שנכנסתי ליפן

פעמיים מהן בדקו לי את המזוודה.
מעצבן משהו, אבל הם כל כך מנומסים שקשה לכעוס עליהם.
 

milly12

New member
אותי עצרו במכס בסאפורו הוקאידו

זו הפעם היחידה שהייתי ביפן מבלי לעבור בטוקיו. טסתי עם קוריאן והטיסה הגיעה מסיאול. אני חושבת שהייתי היחידה על המטוס שלא הייתי אסיאתית. הצחיק אותי שבשדה התעופה בסיאול הכריזו בפעם הראשונה על העלייה למטוס רק ביפנית ובקוריאנית. בכל מקרה עצרו אותי בשדה התעופה, שאלו אותי מאיפה אני ואם אפשר לבדוק את המזוודה. אמרתי שאני מישראל וכמובן הסכמתי. פתאום האיש של המכס ראה צמר גפן שכתוב עליו בעברית. הוא שאל אותי "made in Israel"? אמרתי לו שכן ואז הוא אמר טוב ובזה הסתיימה הבדיקה. מזל שעניתי לו באנגלית ולא ביפנית...
 

mishel s

New member
בפעם האחרונה שהייתי ביפן

גם כן נכנסתי דרך סאפפורו וגם כן עם קוראן איירליינס.
אותו דבר בדיוק כמוך :)
וגם אז פתחו לי את המזוודה.
אבל למה נראה לך שזה טוב שענית לו באנגלית ולא ביפנית?
את חושבת הוא היה בודק יותר לעומק אם זה ביפנית? לא הבנתי את האמרה הזאת. (כי אני עניתי ביפנית, רוצה לדעת מה הפסדתי)
 

milly12

New member
אולי זה אותו אחד...

אבל לא הפסדת כלום. הייתי צריכה לתפוס אוטובוס ולא ידעתי כמה זה ייקח ופחדתי שאם אענה ביפנית הוא יעכב אותי. זו הייתה הפעם הראשונה שהגעתי לשדה תעופה כמו סאפורו ולא ידעתי כמה מיניאטורי הוא. במבט לאחור לא הייתה שום סיבה לאנגלית. ..
 

milly12

New member
תיקון, ככה שעושים שני דברים ביחד

כותבים חצאי דברים...אחרי שקראתי את התגובה שלך אולי לא היתה בעיה לענות ביפנית...
 
דיון מעניין. החצי ין שלי

האמת היא כנראה איפשהו באמצע.
אני מסכים עם מישל בקטע שטוקיו עצמה היא בור ללא תחתית של מקומות לראות ולחוות, וגם בסביבה הקרובה יחסית שלה במרחק של זמן נסיעה קצר יש המון מה לראות (קמאקורה, ניקו, יוקוהאמה ועוד).
מצד שני בתור אחד שחווה אזורים אחרים ביפן שהתייר הממוצע לא מגיע אליהם אני בהחלט לא הייתי מוותר על השבועות מחוץ לטוקיו, גם באיזורים הכפריים וגם בערים נוספות. אני לא תופס את הביקור במקדשים כ"עוד מקדש", כי יש הרבה שוני ביניהם גם במקדש עצמו וגם במה שמקיף אותו (העיר/כפר) וכמובן בסיפור. את הטיעון הזה אפשר להגיד על הרבה דברים כמו למשל למה לראות משחקי ספורט - הרי כולם אותו דבר...
קיוטו היא לטעמי מדהימה. אם טוקיו היא תל אביב אז קיוטו היא ירושלים. אהבתי את האווירה, חיי הלילה, הבנייה הנמוכה והאטרקציות מסביב ובפנים. זה לא בא במקום טוקיו אלא בנוסף בדיוק כמו שהייתי ממליץ לתייר שמגיע לארץ להגיע גם לירושלים וגם לת"א.
כמו כן גם קיוטו היא בסיס נוח מאוד לטיולים בסביבה - אוסאקה, הירושימה, נארה וכו'.
עם זאת כמו שכתבתי בתחילה, טוקיו והסביבה יכולה להספיק לשבועות אם לא לחודשים ואפילו יותר. ככה שאם מדובר בתקופה קצרה אני בהחלט תומך בגישה של לנצל מקומות עד תום ולמצות אותם ולבזבז כמה שפחות זמן ומשאבים על נסיעות ארוכות.
שבוע-10 ימים: רק טוקיו והסביבה.
10 ימים - שבועיים: טוקיו + קיוטו.
שבועיים + : השמיים הגבול.
 
למעלה