בולי המנדט ובולי הרשות הפלשתינאית
בולי המנדט רחוקים מלהיות סינדרלות, משום שהם שימשו כבולי דאר לכל דבר ועניין. למעשה מאז אימוץ בולי הדאר על ידי מדינות העולם (הבול הומצא בשנת 1840, בשנים שלאחר מכן הוא אומץ ע"י מרבית מדינות העולם), הודפסו בולים על ידי ישויות מדיניות שנעלמו מאז. דוגמאות לכך הן מדינות גרמניה השונות, מזרח גרמניה, ברלין המערבית, דאנציג, טראנסואל, ברית המועצות ועוד עשרות רבות של מדינות או ערי מדינה שחדלו מלהתקיים. ברור שהבולים שהם השאירו מאחוריהם אינם סינדרלות אלא בולי דאר לכל דבר ועניין של ישויות שכבר לא קיימות. לגבי בולי הרשות הפלשתינאית, לפי הסכמי אוסלו הרשות רשאית להנפיק בולי דאר, בתנאי שהשם שיופיע על הבולים יהיה "Palestinian Authority", (העיקר שלא Palestine), והערך הנקוב יהיה במטבע הירדני או הישראלי. מסיבות מובנות העדיפו הפלשתינאים להשתמש במטבע הירדני. כעיקרון, הפלשתינאים לא תמיד עמדו בתנאים הללו, והנושא יכול להוות מאמר בפני עצמו. השורה התחתונה היא שבולי הרשות משמשים כבולי דאר, ולכן לא ניתן להתייחס אליהם כסינדרלות. לגבי "בולים" של אש"ף או החזיתות השונות, אלה הם סינדרלות ולכן מעולם לא קניתי אותם לאוסף הסכסוך הישראלי ערבי. כנ"ל גם "בולים" של מדינת יהודה. אין לי תוויות כאלה, אך אם אראה מעטפה שעברה בדאר עם תוויות (פלשתינאיות או מדינת יהודה), אני אצרף אותם לאוסף שלי.