טור דה פראנס 2021 יצא לדרך

בשפיץ הצפון מערבי של מפת צרפת, בעיר ברסט. 198 ק"מ של תווי גבעי עם עליה בסיום של 3.2 ק"מ. ה-1.5 הראשונים תלולים, סביב 8%, והמסיימים הם שטוחים יותר. קטע מצוין לספרינטרים מטפסים, לדוגמא, קולברלי מבחריין-ויקטוריוס.
בדרוג הכללי יש שני פייבוריטים ברורים: שני הראשונים מהטור של 2020:טדיי פוגצ'ר מהאמירויות ופרימוש רוגליץ' מיומבו-ויסמה. הבאים אחריהם הם ריצ'רד קאראפז וגראיינט תומאס מקבוצת אינאוס, מיגל אנחל לופס ממוביסטאר וריגוברטו אוראן מ"חינוך תחילה".
 

elsanto

Member
חושב שהנכד צחושק בחולצה הצהובה ובקטע כדי לעלות על הפודיום ולומר מרסי פופו .
אני מהמר על משפחת פולידור ,עם כל הכבוד לכל האחרים .
ונראה מה יש לולוורדה להגיד בנושא .

גם יעלה על הפודיום הפעם ?
 
ביצוע מושלם של דקונינק-קוויקסטפ ואלאפיליפ בקטע 1. הקבוצה לחצה קצב גבוה בתחילת העליה וניטרלה פועלים אפשריים לוואן דר פול ולוואן ארט, שיוכלו למשוך בחלק הפחות תלול. כשאלאפיליפ ברח - נשארו הצמד חמד במילכוד הקבוע שלהם, מי הפראייר שימשוך את השני לניצחון. כנ"ל הצמד חמד הסלובני - רוגליץ' ופוגצ'ר.
ל-ISN היה יום מהגהינום. נדפקו קשות בשתי הנפילות ההמוניות. דן מרטין איבד 5 דקות. מייקל וודס 9 דקות. פרום והולנשטיין פצועים ולא ברור אם ימשיכו.
אולי השיטה החדשה שקיימת בדבוקה, שכל רוכבי הקבוצה רוכבים בגוש אחד בתוך הדבוקה, היא שגויה. לא ברור לי מה היתרונות הגדולים שלה, אבל את החסרונות ראינו אתמול.
 

elsanto

Member
סיכום הקטע השני בשתי מילים ואלו שתי מילים אלו .
שתי מילים שמספרות היסטוריה של חקלאי צעיר חסר כל שהפך לכוכב אופניים .
כיכב בטור עלה שמונה פעמים על הפודיום .
שתי מילים שאומר הנכד לובש החולצה הצהובה היום .
הנכד.שעשה הכל כדי לעלות לראש הפודיום להביע את אהבתו הערצתו וגיגועיו לסבא שכבר אינו איתנו .
הנכד טוב ומוכשר מהסבא ,אך לא טוב כמוהו !
מרסי פופו !
 

elsanto

Member
הימרתי עליו בקטע הראשון .
צופה עם שלט רצה אחרת...
הפיל חצי דבוקה ,ברור במקרה...,כמו שבמקרה לא בדקו את הדגימות של לאנס שבע שנים ...הכל מקרי ..
ובכן לא חושב.
אבל היום לא.עזר להם כלום .
ניצחון ברור ומוחץ.של הרוכב הטוב ביותר בעולם בקטעים האלו .
ולוורדה כבר לא , אלה פיליפ
היה כוכב קצר מועד ...
בין דעיכת.ולווורדה לזריחת מתיו .
יש לנו נסיך חדש .
 

elsanto

Member
קטע שלוש שטוח ואולי משעמם תלוי במזג האוויר בגשם וברות.
הצפי לספרינט רב משתתפים .
לא הסתכלתי על התוואי ולא על מזג האוויר ברצינות .
כך שאיני יכול לחזות מה צפוי.
 

elsanto

Member
מכירים מוביל גראנד טור שמתנדב להיות מושך לימאיץ שלו ?
 
כן, אצל אינאוס (לשעבר סקיי) זו טקטיקה קבועה, כי זה משרת את המטרה הבטיחותית שלהם להיות קדימה בדבוקה. המקום הבטוח ביותר לחולצה הצהובה הוא בראש הדבוקה. אז אם יש סוג של ספרינטר בקבוצה, למשל זכור לי שוויגינס עם הצהובה משך את בואסון האגן (שלא ניצח כמובן כי לא היה ספרינטר מספיק טוב), אז החולצה הצהובה (ויגינס, פרום, תומאס) נותן משיכה של 1 ק"מ ב-2-3 קילומטרים האחרונים של המרוץ. הספרינט והניצחון של מרליר ושל פניקס-אלפסין אתמול היה מרשים, אבל צריך לזכור שזה היה ספרינט בשדה מאוד מדולל מכל הנפילות שהיו לפני כן. כדי לראות את מקומו האמיתי בין הספרינטרים אנחנו צריכים לראות רכבות נלחמות ואת שאר ספרינטרי הצמרת מתמודדים.
 

elsanto

Member
נכון מאד ומדויק וויגינס אכן משך עם החולצה הצהובה לטחכ שכמעט הבטיח את ניצחונו בטור , משך את.קוואנדיש ,וזה כנראה זכר את המשיכה ההיא היום .
דאולח היתה חזקה מספיק לגשר על פער השנים מאז ולעזור למרק לנצח שוב היום בכוח הזיכרון והרצון

או קיי בעניין הזה זכרון רצון...
איפה ולוורדה ?
 
ואלוורדה הגיע בנג"ש במקום ה-80, שני מקומות בלבד לפני עומר גולדשטיין, אלוף ישראל, שעשה תוצאה מכובדת מאוד. ואלוורדה ודאי מכוון לוואלטה. יש לו בקבוצה את אנריק מאס ואת מיגל אנחל לופס, שהם מובילי הקבוצה בטור. אתמול בנג"ש בלטו לעין שתי תופעות: ההצטיינות הבלתי רגילה של הרוכבים הדנים בנג"ש. מתוך 20 הראשונים אתמול, חמישה היו מדנמרק - מדינה של פחות מ-6 מיליון נפש. דבר שני, ההצטיינות של חמשת כוכבי העל. דני אסקרוב כתב לפני כמה חודשים בבלוג שלו על מעמד העל שיש לחמשת המופלאים: ון דר פול, ון ארט, אלאפיליפ, רוגליץ' ופוגאצ'ר. מי שיסתכל על הדרוג הכללי בטור לאחר הקטע החמישי, ימצא ארבעה מהם בארבעת המקומות הראשונים ואת רוגליץ' במקום העשירי. אם היינו מחזירים לרוגליץ' דקה וקצת שאיבד בנפילה, הוא היה מצטרף אליהם בצמרת.
פוגצ'ר הוכיח אתמול שהוא ברמה אחת מעל המתחרים שלו. רוגליץ' יכול היה לעשות לו בעיות, אבל רוגליץ' פצוע ולא בטוח שיוכל לממש את מלוא יכולותיו. זה מבטיח לנו טור מעניין כי הקבוצות האחרות יצטרכו לתקוף כדי לבודד את פוגצ'ר. יש לפוגצ'ר פועלים מצויינים להרים, אז ההתקפות תצטרכנה להיות כבר מעכשיו במישורים, אבל לא נראה לי שיש את תנאי מזג האוויר המתאימים ליצירת פיצול.
 

elsanto

Member
ובינתיים הטור ממשיך בדיוק כפי שהיה...
מה שהיה הוא שיהיה כתב קוהלת ,שלמעשה אמר
עיזבו שטויות שוב פעם קוונדיש ינצח ,איזה טור משעמם...
 

elsanto

Member
ןקוונדיש.קורא כאן מסתבר ורוצה לנצח גם קטעים קלאסיים ...אין גבול לחזירות..
היום נכנס לבריחה וגנב נקודות מאיצים מרוכבים ...איזה קניבל...גועל נפש שכל כך יפה לראות.
מתין ואן דר פול ידע שלא יספרו אותו להרים להפך את החיסרון ליתרון .
ואן אארט מכיר ולכן שיתף איתו פעולה , לבלוגים יומבו טוב מאד ,רוגליץ פצוע אז המטרה משתנה הפעם ואן אארט המוביל ואולי יספיק לו לנצח.
כולם צופים העברת השרביט מחר רק שון דר' פול לא הולך לותר על הצהוב .
אז מחר צפוי שוב לנסות לברוח לא בטוח שלא יצליח .
יש לבחור תשע נשמות.ואן אארט ישב איתו ויחכה לרגע התהילה שלו שאולי יגיע בשאמס אליזה...
 
אלוהים מרחם על מוחוריץ' המנצח, פחות מזה על ון ארט וון דר פול שמובילים במרוץ, ועל שאר הרוכבים לא ירחם כלל, ישאירם לבדם, ... 250 ק"מ של קטע מתגלגל שנרכבו במהירות רצחנית של 45.5 קמ"ש (המנצח). הצפי היה שתצא בריחה גדולה שתנסה להתמודד על ניצחון בקטע, אבל מה שטרף את הקלפים היה הרכב קבוצת הבריחה, שכללה את שני רוכבי העל: ון ארט וון דר פול, שרצו לפרק את המרוץ, וגם היו להם פועלים, את ניבאלי שגם לו היו פועלים ואת שאר הרוכבים שידעו שבגלל ניבאלי ושני הג'וקרים של הקרוס - הקבוצות מאחור ירדפו בכל הכוח וגם הם נכנסו למשוך בבריחה ולא התחבאו מאחור. כל זה נתן לנו קטע מהסרטים. מהבריחה הראשונית של 29 רוכבים נשארו בסיום 18 רוכבים שהגיעו ב-9 מקבצים בפער של עד 4:30 דקות מהמנצח. בדבוקה של פוגצ'ר (פיגור של 5:15 דק' מהמנצח) הצליחו לסיים עוד כ-30 רוכבים. כל היתר, כולל רבים וטובים השתרכו מאחור.
לפחות 60 רוכבים יזנקו היום לקטע 8 כשהם במצב של עייפות רבה יותר ממה שהם תכננו, לאחר שבקטע של אתמול הם נתנו כמעט 100 אחוז ממה שיש להם לתת. אם מסתכלים על רוכבי קבוצת האמירויות: יחד עם פוגצ'ר הגיע רפאל מייקה. הרוכב הבא, אלוף העולם לשעבר, רוי קושטה, הגיע בדבוקה יחד עם עומר גולדשטיין, 13 דקות אחרי פוגצ'ר. כל יתר רוכבי הקבוצה הגיעו בדבוקה האחרונה. אנחנו מדברים על מרק הירשי, מקנולטי, פורמולו, ביירג (אלוף העולם בנג"ש עד 23 שלוש שנים ברציפות), כולם רוכבים ברמה הגבוהה ביותר.
אם מסתכלים על טבלת הדרוג הכללי רואים שלמעשה - הכל פתוח. פוגצ'ר, ללא ספק הרוכב החזק ביותר, נמצא במקום ה-6 בפיגור של 3:43, אבל הקבוצה שלו התגלתה בחולשתה וכשהקבוצות האחרות מריחות דם הן יודעות לתקוף.
ון דר פול ימשיך להיאבק ולנסות לשמור על החולצה הצהובה, נראה מה אורך הנשימה שלו. יש לי הרגשה שימשיך לככב ואז יתפרק בבום.
יומבו ויסמה איבדו סיכוי עם רוגליץ' וקרויסוויק וינסו מעכשיו לשלוח אותם לבריחות ולתמוך בוון ארט לדרוג הכללי.
לאינאוס יש את קאראפאז ותומאס שלא נראים במיטבם, אבל לא איבדו סיכוי.
ניבאלי מצא את עצמו בעמדה טובה, אבל עכשיו כשסומן, לא יתנו ללכת וספק אם ישרוד בעליות הארוכות והקשות. היום בהחלט זה מבחן ראשון עבורו.
אלאפיליפ ופייר לאטור מהווים את התקווה הצרפתית וימשיכו להיאבק על מקום בצמרת.
ריגוברטו אוראן גם הוא במצב סביר.
 
הקטע השמיני באלפים היה עוד קטע לפנתיאון. אנרכיה מוחלטת. אין אף קבוצה שיכולה ואפילו מנסה לשלוט בדבוקה. שעתיים של ניסיונות בריחה שהסתיימו בדבוקה קדמית של כ-20 רוכבים ודבוקה אחורית של כ-30 רוכבים שכללה את פוגצ'ר ועוד שלושה מבני קבוצתו. ההובלה של האמירויות את הדבוקה הייתה פחות או יותר הדבר היחיד שקשור להתנהלות מסודרת של קבוצות שאנחנו מכירים במרוצי קטעים. בכל שאר הקבוצות אין שום תוכנית, מי שיכול עוזר לחברו הבכיר, אבל הרבה פעמים הבכיר כבר הרחק מאחור.
ניסיון יפה של מייקל וודס להביא ניצחון לסטארט אפ ניישן. לרגע זה נראה כבר בטוח, אבל בסוף מי שהיה חזק יותר מהבורחים וניצח היה דילן טוינס מבחריין ויקטוריוס.
פוגצ'ר במפגן עוצמה בלתי רגיל, רוכב בשביל לנצח ולא בשביל שהאחרים ישבקו והוא ישאר האחרון שעומד. הוא הקדים את אלו שהיו איתו בדבוקה אתמול ב-3:20 דקות. מדובר ברוכבים: וינגגארד (דני בן 24 ביומבו ויסמה, מקום חמישי בדרוג הכללי, ילבש היום את הלבנה כי פוגצ'ר רוכב עם הצהובה) , לוצנקו, אנריק מאס, קאראפאז, אוראן, גודו, בילבאו, קלדרמן ואוקונור. יחד עם ון ארט, אלו הם הרוכבים שגם מרכיבים את העשירייה הראשונה בדרוג הכללי ורובם כנראה ישארו בסביבה שלה עד פריז.
 

elsanto

Member
הגענו לקטע החמש עשרה
אבל מי סופר...
לקוונדיש כבר 34 נצחונות האנגלים ספרו...
חשבתם שהאנגלים לא סופרים את הצרפתים וההיפך?
אז מסתבר שלא כך...
ואותנו כמובן מעניין מי ינצח ?
קוחנדיש כבר היה מחוק וללא קבוצה ואווו דרמה פתאום אוחז בשיא הנצחונות...
איזה תסריט ,מי ביים ?
יש לנו עוד תסריט אפשרי כזה?
ודאי פרום מחוק לגמרי .
אז ינצח שוב ?
נראה אחלה תסריט אני מהמר שגם הוא יתרחש ,איך ?
נחכה ונראה ,אני מהמר שלא יקרה במדי הסטארטאפ לא מספיק דרמטי .
 

elsanto

Member
החדשה המרעישה:
בורה רוצים את.הינדלי .
ובען מאז הטור דה פראנס האיטלקי משנה שעברה הינדלי לא פגע... למה לכם ?
קחו את פרום...
 

elsanto

Member
סיכום הטור:
ולוורדה בן 40+ לא ניצח אף קטע השנה.
קינטנה ניבאלי פרום לנדה סאגאן כנל.
אוםס לא בטוח בקשר לסאגאן
אבל פוגצאר מוהוריץ ועוד ניצחו יותר מקטע אחד.
חילופי הדורות הושלם.
אי אפשר היה לפגוע בשמות המנצחים בדיוק מהסיבה הזו .
אהה קוונדיש ובכן לא מלמד
בשל הנסיבות כיילב יואן ועוד מאיצי על פשוט מצאו עצמם מחוץ לתחרות.
למרות שקוונדיש ניצח מדובר בקוריוז תופעה שלא תחזור .
 
הסיכום שלי - הצלחה גדולה למספר קטן יחסית של קבוצות, ואכזבה גדולה למספר רב של קבוצות. ארבע קבוצות: האמירויות, דקונינק קוויק-סטפ, יומבו-ויסמה ובחריין ויקטוריוס השיגו להערכתי כ-75 אחוז מההישגים החשובים בטור, קרי: פודיום דרוג כללי, ניצחונות בקטעים וחולצות (כולל הקבוצה הטובה). ארבע קבוצות נוספות: בורה-הנסגרוהה, AG2R, אלפסין-פניקס ואינאוס-גרנדיר יכולות להתגאות בהישגים מספקים. קבוצות הנחשבות חזקות כמו מוביסטאר, EF ואסטנה יכולות להתנחם במקומות זוטרים בדרוג הכללי, אך לבטח לא רואות את הטור כמוצלח. שאר הקבוצות, כולל קבוצה ביתית בכירה כמו גרופמה-FDJ יכולות רק להיות מאוכזבות מחוסר ההישגים של רוכביהן.
הטור התחיל באנרכיה גדולה, ללא שליטה של הקבוצות החזקות בדבוקה, אך בהמשך הדברים הסתדרו ופעמים רבות זה היה נראה כמו טור של שתי רמות: ארבע הקבוצות החזקות + אינאוס שולטות בכל הנעשה בדבוקה והקבוצות האחרות מנסות ומשתדלות אך בדרך כלל לא מצליחות לשתות מבאר הניצחונות.

הקבוצה הישראלית יכולה לסכם את הטור כאכזבה גדולה. נכון שמייקל וודס הצליח לשים על כתפיו למשך יום אחד את החולצה המנוקדת, אך בכך מסתכמים כל ההישגים. גם וודס וגם מרטין לא היו באמת מתישהו קרובים לנצח בקטע. גם גרייפל, שיועד להתמודד בספרינטים, לא ממש הצליח להתמודד על הבכורה והמיקום הגבוה ביותר שלו היה בקטע הסיום בפריז - מקום חמישי. הקבוצה גם התקשתה מאוד בהכנסת רוכבים לבריחות החשובות - אלו שהדבוקה נאבקה שעה ושעתיים כדי ליצור אותן כי היה די ברור שיש לבריחה סיכוי טוב ללכת עד הסוף. עומר גולדשטיין הצליח להיכנס לבריחה יומית בקטע שהיה מיועד לספרינטרים, זה הישג יפה ולא הושג בקלות, אך זה לא דומה לבריחות הקשות באמת. אני לא יודע אם מדובר בבעיית תקציב, כשכל התקציב הלך לרכישת כריס פרום, אבל מהטור הזה המסקנה המתבקשת היא שלטור דה פראנס - הגראנד טור הקשה והחזק בעולם, אין לקבוצה הישראלית את הכלים המתאימים.
 

elsanto

Member
נתחיל מהעובדה שיש לקבוצה בוס לא מתאים
שבוחר רוכבים לקבוצה מסיבות יחסי ציבור ולא מסיבות מקצועיות.
נמשיך כי זהו הכסף שלו אבל...
רן מרגליות ושות' מקימי הקבוצה שהסתנוורו מהכסף הגדול היו צריכים להתעקש על תהליך בניה ולא למכור את הקבוצה שהקימו בנזיד
עדשים לטובת האינטרסים האישיים של סילבן .

 

elsanto

Member
ולאחר שהייתי מאד ברור אמשיך באותו קו .
ראשית התכשיר של פייזר למי שפחות מודע למינוחים רפואיים קיבל אישור חירום לניסוי בבני אדם .
יש נסיבות מאד מחשידות גם לאישור הזה אך אני בשלב ההוכחות ולא בשלב הטיעונים
יעקב פוגלסאנג אמר בפירוש כי התכשיר שיתק אותו !
הוא מקווה להתאושש אך אני חושש כי המצב עלול להחמיר דוקא .
 
למעלה