טורקיה מעצמת בתי המרקחת

טליה ג

New member
טורקיה מעצמת בתי המרקחת../images/Emo193.gif

שמתם לב כמה בתי מרקחת יש בטורקיה, אפילו בעיירות קטנות? לפעמים כל חנות שנייה או אפילו 2-3 חנויות ברציפות הן בתי מרקחת, ובכל מקום מתנוססת הכתובת Eczane (בית מרקחת)! לפעמים אני שואלת את עצמי, איך כל בתי המרקחת מצליחים להתפרנס, כשהם כל כך רבים וצפופים? האם הטורקים הם צרכנים כבדים של תרופות, שמשתלם לפתוח 20 בתי מרקחת באותו רחוב? האם כל בתי המרקחת פועלים בכלל ברישיון? מה אתם יכולים לספר לנו עוד על בתי המרקחת בטורקיה?
 

ben4500

New member
גם אני שמתי לב לזה לפני שנים כשהתחלתי לעבוד ב

בטורקיה, יש אומרים שהעסק השלישי בתפוצתו אחרי מסעדות ופיצוציות זה בתי מרקחת, בטורקיה יש צורך כמובן ברישיון אבל כאחד שמכיר את שיטת הרשיונות בטורקיה אז כנראה לא לכולם בדיוק יש, הסיבה שיש כל כך הרבה נובעות בין היתר עקב זאת שאין כמו אצלנו פארמים בקניונים ובמרכזי קניות, גם בקופות החולים אין תרופות ,ו בתי החולים שולחים את החולים ללא תרופות להמשך טיפול ובלי עין הרע יש הרבה אנשים בטורקיה (60 מילייון כמובן שזה משתנה מדקה לדקה חחח) ויש כמובן אחוז מסויים כמו בכל מקום של דרישת תרופות, אגב אפשר לשים לב שליד בתי החולים יש תפוצה גדולה מאוד ובאמת לפעמים עד 20 בתי מרקחת אחד ליד השני, אם הם גם מרוויחים?, אז כנראה שכן אחרת לא היו פותחים בטורקיה כל כך הרבה, אגב בטורקיה יש מחלה שאם רואים שלתחום אד יש עבודה אז פותחים מתחרים ללא שום פרופורציה לצורכי השוק.
 

טליה ג

New member
העובדה שבקופות החולים אין תרופות

בהחלט משמעותית, ועל הנקודה הזאת באמת לא חשבתי! לגבי פארמים, עד לפני 20 ומשהו שנה גם אצלנו לא היה (אני זוכרת איך ב-1987 התלהבתי מסופר פארם בקניון איילון, שהיה אחד הראשונים בארץ!) ובכל זאת אף פעם לא היו אצלנו כל כך הרבה בתי מרקחת כמו בטורקיה. לגבי פתיחת הרבה חנויות מאותו תחום בטורקיה, התופעה הפליאה אותי מאז ומתמיד, בעיקר בסוף שנות ה-90, כשרמת החיים בטורקיה הייתה הרבה יותר נמוכה. תמיד שאלתי את עצמי איך כל החנויות הנ"ל מצליחות להתפרנס, כשכולן משווקות את אותה סחורה או סחורה דומה!
 

ben4500

New member
אין כל הגיון, עד לפני 4 שנים היו לי אולי

10 מתחרים, ואז פתחו עוד כמה מאות חברות מתחרות לי, ומה שקרה שרובם פשטו את הרגל בשנתיים האחרונות, הטורקים בעקרון כמו הישראלים, אם זה לו אז זה יהיה גם טוב לי, אנחנו די דומים באופי כך שאל תתפלאי, קחי לדוגמא דוכני פלאפל או פיצוציות בארץ, כמעט אף פעם לא תראי בערים הגדולות חנות אחת, תמיד תראי כמה.
 
חגיגת בתי המרקחת ../images/Emo65.gif

אכן - קשה שלא להבחין בהיצע בתי המרקחת בכל פינת רחוב. כנראה יש עבודה לכולם,חלק מזה אולי בגלל שהטורקים ממש מכורים לתרופות וכדורים
(אני זוכר ישיבה אחת בטורקיה, מישהו אמר שהוא לא מרגיש טוב - כאבים בלב (
), ויש לקח איזה קוקטייל של תרופות, מה שלא הפריע לו אחר כך ל-
...). ועוד:
ה-14/5 בכל שנה הוא לא פחות ולא יותר מ...יום בתי המרקחת בטורקיה
- שנחגג משנת 1958. טורקיה היא המדינה היחידה בעולם שמציינת יום בתי מרקחת. עוד תוכלו לקרוא פה.
כל בתי המרקחת בטורקיה הם פרטיים.
 

טליה ג

New member
הם לא נורמלים, הטורקים האלה../images/Emo6.gif

יום בתי המרקחת!
נשמע ממש הזוי! יפה שמארגנים כנסים, השתלמויות ואירועים חגיגיים לרוקחים, אבל להקדיש יום מסויים מדי שנה לבתי המרקחת?
 

arieshor

New member
1 במאי בתורכיה

יש בתורכיה 1 במאי יום של הפועלים ב 1 מאי התורכים מקבלים מכות משוטרים הם חוגגים היום הזה וגם מקבלים מכות משוטרים אשמח לקבל תגובות או אם מישהו מישהי יודע יודעת יותר טוב
 
למעלה