הלוגיקה מצטמצמת רק לחשיבה ההשוואתית
לוגיקה פרושו הגיון. מבנה הגיוני הינו מבנה על מתמטי. אנו משערים הנחות ראשוניות (אכסיומות) ומנסים לבנות קשרים כלשהם בין הנחות ידועות והנחות בלתי ידועות, וכך אנו מנסים להוכיח דבר, שקודם לא ניתן היה להוכיחו. בעזאת ההנחה החדשה, אנו ממשיכים להרחיב את העבודה, וממשיכים להוכיח דברים חדשים, בעזרת דברים מוכחים, וכך הלאה. כמו שפעם בוודאי למדת גיאומטריה. האפשרות החשיבתית לנסות להוכיח דבר מתוך דבר, חייבת לקשר את שני הדברים הללו בצורה לוגית. במתמטיקה יש למשל פעולות חשבון, בלוגיקה יש פעולות אחרות, אך חייבים לבנות קשרים מקובלים וידועים. למשל: אם יש 2 מאורעות שונים, אני יכול לקשרם עם המילה "או". הגדרת המילה "או" תהייה: מאורע א' נכון, או מאורע ב' נכון, או 2 המאורעות נכונים. (יש כמובן תנאים מוקדמים, כמו שמאורע יכול להיות רק נכון או לנכון וכ', כרגע לא אכנס לזה). על סמך זאת אם אני אומר שאני גבוה או שחרחר, אנו מבינים בדיוק למה אנו מתכוונים, ויש לנו היכולת לקחת אדם, כל אדם, למדוד אצלו את התכונות הללו, ולהחליט אם המשפט הינו נכון או לא. נניח ואין לנו יכולת מדידה כזו, אזי למשפט כזה לא תהיה שום משמעות. למשל, רוח המת הינה גבוהה או שחרחרה - הינו משפט ללא משמעות לוגית, כיון שהתכונות בהם אני דן לא ניתנות למדידה אצל רוח מת. כל תורת ההגיון יכולה להשען רק על תכונות מדידות. אם קיימות תכונות לא מדידות, איך ניתן להשוות בינהם? איך ניתן לומר שתכונה א' חזקה יותר, טובה יותר, כהה יותר וכ' מתכונה ב'. למקרה של ה"ערכים". לפי איזה קני מידה אוכל להשוות את הערך של "המדינה" מול הערך של "חיי אדם"? אלה "תכונות" בלתי מדידות, ולכן אין דרך להשוותם, ולכן אין גם דרך לאמר שערך אחד טוב יותר, חזק יותר, נעלה יותר, רצוי יותר, מהערך האחר. איך תוכלי להוכיח לגרמני נאצי בהגיון שהערך "להרוג יהודי" הינו ערך רע? לפי כל טענה שתעלי, הוא יוכל לעלות טענה נגדית שערך זה הינו טוב. ולכן ה"ערכים" לא ניתנים להשוואה, משמע שאין שום קנה מידה אובייקטיבי שבו ניתן למדוד ערכים. מסקנה: הלוגיקנים מתעסקים רק בתורת ההגיון. הפילוסופים מתעסקים גם בערכים, אותם ערכים שהם מאמינים בהם כנעלים, אמונה סובייקטיבית, והם מנסים לחנך את הקהל לקבל את ערכיהם.