טוב זהו, חברת החשמל חוזרת..

טוב זהו, חברת החשמל חוזרת..

בשבוע הבא מתחדשות העבודות של חח"י על קו החשמל החדש ב"ש-אילת. למי שלא מכיר, מדובר במתח עליון (161 ק"ו- עמודי הענק!!!), אשר אמור לתפקד ב-30 השנים הקרובות כקו העיקרי, ולצורך כך הולך בנתיב הקצר והזול ביותר, דרך הר הנגב ומכתש רמון (דמיינו לכם איזה עבודת תשתית נדרשת כדי להרים כזה עמוד, ועוד דרך הר הנגב? -טוב נו, חח"י ידועה כחברה ענייה ובמשכורותיה הנמוכות לעובדים). לעשות שהנוף יחלוף!
 

aquila1

New member
נשרים מחושמלים- הכתובת על הקיר!

אם קו מפלצתי זה יבנה ללא מיגון על העמודים אפשר להגיד שלום לאוכלוסיית הנשרים בדרום!!!!
 
טוב, שקוף...

כמובן שהם התחייבו למגן, ואני מאמין שאף יעשו כן. אוהד הצופה לא יניח להם אחרת. הבעיה כאן היא דווקא הבעיה הנופית ורמיסת השטח המאסיבית לאורך הקו. מכירים את קצא"א? אז מדובר בפרוייקט בסדר גודל כזה. לא ברור עדיין אם מדובר בהטמנה של הקו (במכתש) או בקו עילי, אבל בכל מקרה לכל עמוד צריך דרך גישה, משאיות בטון, מנופים, שופל... יש דברים שאי אפשר לשקם. בכל זאת מדובר על עמודים בגובה שבין 22 ל- 44 מטר פויה!!!!
 

aquila1

New member
מניסיוני האישי בין התחיבות למציאות

הפער הוא ענק,חברת חשמל קונה את האירגונים הירוקים בזול ומקבלת תעודת הכשר שאינה מגיע לה.
 
לא מנסה להגן

רק מקווה מאוד מאוד מאוד מאוד שאנחנו דואגים סתם (לפחות לגבי הגריפונים) אגב, אני לא מבין איך הם קיבלו מקום ראשון באיזה סקר דעת קהל או משהו. מכור?
 
פתרון לבעיה - כדי שכולם יהיו מרוצים

אפשר לשים את קווי החשמל מתחת לפני האדמה, עדיף מאשר על עמודים. כך נשרים לא ימותו, לא תהייה פגיעה בנוף, וגם זה יהיה יותר בטיחותי. השאלה אם חברת החשמל תהייה מוכנה ליישם את זה....
 
טוב, על זה בדיוק המאבק.

קודם כל מדובר על תוכנית שאושרה לפני כ-5 שנים, וכרגיל בישראל, הציבור מיודע רק כשהפרוייקט יוצא לדרך. העניין הוא שמדובר (לטענתם) על הבדל של כ-50 מיליון ש"ח בין קו מוטמן לקו עילי. אבו וילן (מרצ) העלה שאילתא צינית בכנסת, לפני מס' חודשים והיא "כמה עולה ערך טבע" (המכתש כידוע הוא ערך טבע המתמודד כיום על הכרה של אונסק"ו). שאילתא זו לא קיבלה התייחסות אבל שאילתא דומה כן (מצורף). בקיצור, כידוע לכל, את חברת החשמל- הציבור, איכה"ס, בזים בגודל של נשר, ושאר ירקות לא כ"כ מעניינים. השאלה היא מה עושים ואיך עוצרים את המפלצת? עצומה? כבר יש! יעזור? לדעתי זה לא מספיק. כמובן שכולם "יודעים" מה לעשות. הבעיה היא שאף 1 לא עושה.
 
מה ניתן לעשות כנגד תאגיד?!

בעל המאה הוא בעל הדעה... אולי כדאי לארגן הפגנה, לשתף את הגופים הירוקים שיעשו משהו, או כל רעיון אחר...
 

בז שחור

New member
יש גם פתרונות אחרים לבעיה:

קו החשמל מיועד בעיקרו לאילת. אפשר לחשוב על פתרונות יצירתיים אחרים במקום קו המתח שיעבור ממצפה רמון לאילת על פגיעתו בסביבה. 1. שיתוף פעולה עם ירדן והתחברות לרשת החשמל שלהם. 2. כנ"ל עם מצרים - יש קו חשמל שמגיע ממצרים ועובר לאורך חופי מזרח סיני. כשם שישראל קונה נפט וגז ממצרים, כך היא יכולה לקנות מהם גם חשמל ישירות מהרשת. זה גם טוב לשיפור הקשרים בין המדינות ולקידום השלום. 3. שימוש באנרגיה חלופית, כמו שמש, שיש באילת בשפע (תאים פוטו וולטאים, תחנת כוח סולארית, קולטי שמש לחימום מים), או רוח, שגם ממנה לא חסר. 4. צמצום הצריכה על ידי בנייה משמרת אנרגיה, בידוד טוב מפני החום, הצללה וכו', על פי עקרונות של בנייה ירוקה באזורים חמים. יש ניסיון רב שהצטבר במכון לחקר המדבר בשדה בוקר. 5. חיסכון באנרגיה - בעיקר בבתי המלון שהם צרכני האנרגיה הגדולים, אך גם בבתים ע"י שימוש במכשירי חשמל ובמנורות הצורכים מעט אנרגיה. הבעיה העיקרית היא דווקא משרד התשתיות הלאומיות שגישתו היא לספק את כל הביקושים (Predict and provide) ואינו משקיע די בצמצום הצריכה.
 
לצערי לא רלוונטי

1. ישראל, שלא כמו מדינות נאורות אחרות עפ"נ כדוה"א, מתעקשת שלא לסמוך על כינון יחסי שלום עם שכנותיה. אחד הדברים הבולטים בכך הוא אי יצירת מצב בו נהיה תלויים בשכננו והדבר מתבטא בין השאר במניעת "איים" של מערכת החשמל. לפיכך יש צורך לרשת את כל הארץ בקוי מתח גבוה (המתח הנמוך מבין הקוים- בעל יכולת "חיבור" לצריכה פרטית), מתח עליון (בעל יכולת "נשיאת מתח" לעיר גדולה) ומתח על (בעל יכולת "נשיאה" מתחנה לתחנה- אשקלון לחדרה לדוג'. במקרה שתחנה מסויימת חודלת לתפקד, יש מה שיחפה). 2. כנ"ל. 3. שאלה טובה!!! אינשאללה כמו שאמרו חז"לנו. לטענתם (ואינני חשמלאי, כך שויכוח...) השימוש באנרגיה חלופית אינו נותן עדיין מתח מספיק, לעיר במגמת גידול וצמיחה. מה עוד שלא פותר את הצורך ברישות הארץ. 4.צמצום צריכה? מה, זה בעברית? אני לא בטוח ששרינו מסוגלים לאיית את הביטוי. האלטרנטיבה האחרונה שהצטיירה היא הסטת הנתיב, "ונטיעתו" לאורך תווי הרכבת החדשה לדוג' (דימונה, דרך מפעלי הפוספטים, בקעת צין, מרזבה ומשם לבקע הערבה) הבעיה היא שמכיוון ומדובר על תאגיד ענק, והסטה שכזו כרוכה בהגברת הוצאות, הסיכוי למימוש כאן הוא אפסי. מה עוד ששיטת "אישור המקטעים" שלהם גרמה לכך שקטע ב"ש-טללים כמעט ומוכן, לאחריו הפסקה, והופה- קטע נפחא-מצפה רמון שעומד זה מכבר על תלו.בואו תנסו להסיט את הקו עכשיו. נ.צ אחרונה= בשבוע שעבר, טס מנכ"ל רט"ג (מר אלי אמיתי) יחד עם מנהלי מחוז דרום בחברת החשמל, לאורך הנתיב המתוכנן במכתש. מה יצא? לא יודע! חושש? פחד!
 
רעיונות טובים

אך לא הייתי מהמרת על הסכמה מצד המצרים (מה יקרה אם הם בעתות אחרות לא יספקו לנו את החשמל, ואז נהייה בבעיה?). הרעיון של אנרגיה חלופית ממש מעולה, אני מקווה שמישהו יוכל להזיז את העניינים ולקדם אותו. הבנייה הירוקה - יהי קשה לשנות מדיניות שכבר קיימת כי לא ניראה כל שינוי במגמה זו. בקשר לחיסכון באנרגיה - לא בטוח שתהייה הענות מצד בעלי המלונות.
 
בהמשך לבקשתך בפורום חוק ומשפט

אני שולח לך את הקישור לאתר של שתיל גם בפורום הזה,שיהיה בהצלחה.
 
תודה תודה!!

במסגרת "פורום התושבים" שהוקם (או "מטה המאבק"), בוצעה עד כה פנייה לעזרה במישורים הבאים: תקשורת (אם כי ניתן לשפר), אט"ד, "חיים וסביבה" רט"ג (משום מה, מנכ"לה לא מוכן להפגש עם נציגי "התושבים" (?!)), הופצה עצומה (למרות שאני בהחלט מפקפק ביעילותן של עצומות, זה נראה יותר כמו תרפיה עצמית מאשר אמצעי השפעה על מקבלי ההחלטות), נתלו כרזות (כיום אי אפשר לנסוע על כביש 40 באזור מכתש רמון, בלי לדעת על זממה של חח"י (חברת החשמל לישראל) גוייס תקציב של 10000 ש"ח ממועצת מצפה רמון (שחוסל כבר מן הסתם, אבל כל הכבוד על הנכונות) וגויסו פוליטיקאים (הבעיה היא שהם פוליטיקאים so' u never know). צריך עוד עזרה! =כמה שיותר פניות למנכ"ל משרד התשתיות או לפריצקי עצמו+הצפת הנושא לסדר היום היכן שרק ניתן. ---מדובר על פרוייקט לאומי בקנ"מ עצום (תרום "פצצת" הרכבת החדשה..)
 
תכין נוסח של פנייה + כתובת ונשלח

אם תכין נוסח של פנייה שאפשר להדפיס ולשלוח (או פשוט לשלוח במייל) + כתובות מייל/מספרי פאקס שאפשר לשלוח אליהן את הפנייה, הדבר יקל על גולשי הפורום, ואשמח לסייע בפרסום פנייה כזו גם בפורומים נוספים. אשמח גם לפרסום תמונות של המאבק, ופרסום נייר עמדה המציג בצורה תמציתית את הבעיה עבור מי שאינו מודע לנושא.
 
יש לי עוד רעיון,בזמנו פניתי באיזשהו

עניין לגל"צ,לדסק של החדשות והעלתי בפניהם את הנושא והם פרסמו אותו וזה עבד יופי,המרכזיה של גל"צ 5126666 ומבקשים את הדסק של החדשות,הכי חשוב זה לדבר עם העורך! ולא מישהו אחר,כמו כן ניתן לפנות לעורכים של תוכניות האקטואליה השונות,וזה גם עובד,אבל כך בחשבון,שאם אתה או מי מטעמך,שיעלה לשידור,יצטרך להיתמודד מול הצד השני,אבל זה שווה,כי "החברה", האלה פוחדים מהתיקשורת,בדוק,אני פעם עצרתי עבודות מתוכננות של חח"י ע"י פנייה לדובר שלהם ובמקביל לגל"צ. בהצלחה!!!
 
למעלה