טוב, אז גם אנחנו היינו באבחון...

מצב
הנושא נעול.

אגוזים1

New member
טוב, אז גם אנחנו היינו באבחון...

טוב, אז גם אנחנו היינו באבחון...
עדיין לא קיבלנו את הדוח הכתוב והייתי די מבולבלת בפגישה עם הפסיכולוגית כך שחצי מהדברים שהיא אמרה אני לא זוכרת
... השורה הסופית... הילדה מאוד מאוד מאוד מחוננת (הפסיכולוגית אמרה לנו שבמשך כל שנות עבודתה כמאבחנת, אם אני לא טועה 14 שנים, היא הילדה השלישית שהגיעה אצלה לכזה IQ) אבל... עם לקויי למידה... זוכרת בזזזזזזז שכתבתי לך שאני חוששת מזה מאוד?... אז אמנם התאמתו חששותי... מסתבר שכנראה זו הסיבה שבבית הספר לא זיהו/עלו על המחוננות שלה... וגם אני (אם אתם זוכרים את ההודעות הראשונות שלי בפורום) לא לגמרי הייתי בטוחה... אז מה יש לנו??? די סטנדרטי - מוטוריקה עדינה, קשב וריכוז ובעיות ראיה... אז מה עושים עכשיו??? אני כל כך מבולבלת...
 

ציפי ג

New member
הייתי בוחרת

טוב, אז גם אנחנו היינו באבחון...
עדיין לא קיבלנו את הדוח הכתוב והייתי די מבולבלת בפגישה עם הפסיכולוגית כך שחצי מהדברים שהיא אמרה אני לא זוכרת
... השורה הסופית... הילדה מאוד מאוד מאוד מחוננת (הפסיכולוגית אמרה לנו שבמשך כל שנות עבודתה כמאבחנת, אם אני לא טועה 14 שנים, היא הילדה השלישית שהגיעה אצלה לכזה IQ) אבל... עם לקויי למידה... זוכרת בזזזזזזז שכתבתי לך שאני חוששת מזה מאוד?... אז אמנם התאמתו חששותי... מסתבר שכנראה זו הסיבה שבבית הספר לא זיהו/עלו על המחוננות שלה... וגם אני (אם אתם זוכרים את ההודעות הראשונות שלי בפורום) לא לגמרי הייתי בטוחה... אז מה יש לנו??? די סטנדרטי - מוטוריקה עדינה, קשב וריכוז ובעיות ראיה... אז מה עושים עכשיו??? אני כל כך מבולבלת...
הייתי בוחרת
לטפל במה שיהיה הכי קל לשפר. אין כמו תחושת הישג לשפר דימוי עצמי.
 

אגוזים1

New member
אז נראה לי שזה המוטוריקה העדינה...

הייתי בוחרת
לטפל במה שיהיה הכי קל לשפר. אין כמו תחושת הישג לשפר דימוי עצמי.
אז נראה לי שזה המוטוריקה העדינה...
אחיזת העיפרון שלה לא טובה, היא משקיעה המון מאמץ בכתיבה ובסופו של דבר כותבת לאט ומגושם...
 

קיטס

New member
באיזו קופ"ח אתם?

אלו בעיות
מלידה (ברישתית) שלא ניתנות לתיקון... אגב, על בעיות הראיה ידענו כבר קודם. ההפתעה הייתה דוקא הקשב והריכוז...
באיזו קופ"ח אתם?
יש קופות שנותנות הרבה מבחינת התפתחות הילד. לכו לריפוי בעיסוק לבעיות המוטוריות.
 

אגוזים1

New member
ועוד שאלה... אולי בעיקר לגרא

אלו בעיות
מלידה (ברישתית) שלא ניתנות לתיקון... אגב, על בעיות הראיה ידענו כבר קודם. ההפתעה הייתה דוקא הקשב והריכוז...
ועוד שאלה... אולי בעיקר לגרא
עד כמה איבחון טוב יכול להפריד בין בעיות של קשב וריכוז לבעיות ראיה? די ברור לי שיש בעיית קשב וריכוז ואין ספק שיש גם בעיית ראיה (שלא ניתנת לתיקון). השאלה איך יודעים (אם בכלל) עד כמה כל רכיב משפיע?
 
../images/Emo24.gif אתם בדרך הנכונה

ועוד שאלה... אולי בעיקר לגרא
עד כמה איבחון טוב יכול להפריד בין בעיות של קשב וריכוז לבעיות ראיה? די ברור לי שיש בעיית קשב וריכוז ואין ספק שיש גם בעיית ראיה (שלא ניתנת לתיקון). השאלה איך יודעים (אם בכלל) עד כמה כל רכיב משפיע?
אתם בדרך הנכונה
בדיקת ראיה (בעיקר מיקוד אאל"ט) נעשית על ידי אופטיקאי או אפילו רופא עיניים - ואחרי שיודעים ופותרים אותה אפשר לבודד ולבדוק את בעיות הקשב בנפרד. כתבתי שאתם בדרך הנכונה - כי לאור התוצאות תוכלו להתחיל לבנות לה מסגרת שתתאים יותר מהסטנדרטית, ולדעת איפה אפשר להקל ואיפה אפשר להשקיע ולהשתפר - והכל במטרה לשפר את איכות חייה ואת חווית הלימודים והתפיסה העצמית שלה. אני הייתי רואה בכך ציון דרך בחייה. בהצלחה רבה.
 

אגוזים1

New member
תודה../images/Emo13.gif

אתם בדרך הנכונה
בדיקת ראיה (בעיקר מיקוד אאל"ט) נעשית על ידי אופטיקאי או אפילו רופא עיניים - ואחרי שיודעים ופותרים אותה אפשר לבודד ולבדוק את בעיות הקשב בנפרד. כתבתי שאתם בדרך הנכונה - כי לאור התוצאות תוכלו להתחיל לבנות לה מסגרת שתתאים יותר מהסטנדרטית, ולדעת איפה אפשר להקל ואיפה אפשר להשקיע ולהשתפר - והכל במטרה לשפר את איכות חייה ואת חווית הלימודים והתפיסה העצמית שלה. אני הייתי רואה בכך ציון דרך בחייה. בהצלחה רבה.
תודה

לגבי הראיה אנחנו במעקב צמוד של רופא עיניים מומחה כמעט מגיל אפס... הבעיה אצלנו היא שלא ניתן לפתור את בעיית הראיה ולכן אני לא יודעת כיצד ניתן לבודד את בעיית הקשב והריכוז מבעיית הראיה
... כך שזו בדיוק הייתה הבעיה/שאלה - כיצד ניתן לבודד ולבדוק את בעיית הקשב (ולדעת מה חלקה בהשפעה על התפקוד) בלי האפשרות לפתור את בעיית הראיה... בכל מקרה, האם מנסיונך ניתן לטפל/לעזור בבעית הקשב והריכוז? ואם כן כיצד?
 
למאבחנת היו תשובות?

תודה

לגבי הראיה אנחנו במעקב צמוד של רופא עיניים מומחה כמעט מגיל אפס... הבעיה אצלנו היא שלא ניתן לפתור את בעיית הראיה ולכן אני לא יודעת כיצד ניתן לבודד את בעיית הקשב והריכוז מבעיית הראיה
... כך שזו בדיוק הייתה הבעיה/שאלה - כיצד ניתן לבודד ולבדוק את בעיית הקשב (ולדעת מה חלקה בהשפעה על התפקוד) בלי האפשרות לפתור את בעיית הראיה... בכל מקרה, האם מנסיונך ניתן לטפל/לעזור בבעית הקשב והריכוז? ואם כן כיצד?
למאבחנת היו תשובות?
ואם לא שאלת כי היית מבולבלת - אולי תתקשרי אליה ליעוץ.
 

אגוזים1

New member
שאלתי אותה

למאבחנת היו תשובות?
ואם לא שאלת כי היית מבולבלת - אולי תתקשרי אליה ליעוץ.
שאלתי אותה
(אני רק לא יודעת אם קלטתי כמו שצריך בגלל הבלבול
) בכל אופן חלק מהדברים ניתן לייחס לקשב ולריכוז ובוודאות לא לראיה (כגון עשייה של חלק מהמטלות תוך כדי עמידה) זה גם משהו שאני מכירה מהבית (היא הרבה פעמים זזה, עומדת, משתטחת על השולחן כשהיא עושה מטלות/שיעורי בית) לכן גם ציינתי שזה נראה לי מאוד הגיוני שבאמת יש לה ברמה מסויימת הפרעה של קשב וריכוז (שמתבטאים בחלקם בצורך לשמר את הריכוז תוך כדי תנועה כפי שציפי כתבה) חלק מהדברים שהיא ציינה כמיצגים בעיית קשב וריכוז ולא בעיית ראיה לדעתי לא ממש חד משמעיים ואולי נובעים מכך שהיא למעשה לא ממש יודעת מה כוללת בעיית הראיה של הילדה (והיא גם לא כל כך שאלה...) לדוגמא הבדל בהבנת שני קטעי קריאה כאשר הקטע הראשון נקרא בקול רם והקטע השני בלב. היא טענה שבגלל בעיית קשב וריכוז לקטע השני היה "פחות סיכוי" ראשית משום שהוא נקרא בלב ולכן אולי פחות שמה לב לפרטים ושנית בגלל שהוא היה שני והיא איבדה חלק מהריכוז... ככל הידוע לי העובדה שהקטע היה שני ולכן היא התעייפה בהחלט יכולה להיות מקושרת גם לבעיית ראיה... אבל בגלל שאני ממש לא מקצועית בתחום, אולי ניתן בכל זאת לדעת עד כמה משפיעה בעיית הריכוז גם מבלי לדעת את היקף והשפעת בעיית הראיה... בגלל זה רציתי לשמוע גם מגרא
...
 

דבורי

New member
היא היתה אצל מורה טיפולית?

תודה

לגבי הראיה אנחנו במעקב צמוד של רופא עיניים מומחה כמעט מגיל אפס... הבעיה אצלנו היא שלא ניתן לפתור את בעיית הראיה ולכן אני לא יודעת כיצד ניתן לבודד את בעיית הקשב והריכוז מבעיית הראיה
... כך שזו בדיוק הייתה הבעיה/שאלה - כיצד ניתן לבודד ולבדוק את בעיית הקשב (ולדעת מה חלקה בהשפעה על התפקוד) בלי האפשרות לפתור את בעיית הראיה... בכל מקרה, האם מנסיונך ניתן לטפל/לעזור בבעית הקשב והריכוז? ואם כן כיצד?
היא היתה אצל מורה טיפולית?
מורות טיפוליות ללקויי ראיה יכולות לעזור בניצול הראיה שיש. תפני ל"מגדל אור", אם הילדה זכאית תוכלי לקבל מהם טיפולים בחינם. הבת שלי עיוורת בעין אחת וקיבלה כבר 2 סדרות טיפולים כאלה. (זה לא קשור לרופא העיניים, כך שהוא אולי כלל לא מודע לכך. רופאי העיניים של הבת שלי אף פעם לא הזכירו את זה, קיבלתי הפנייה מטיפת חלב)
 

אגוזים1

New member
כן, תודה דבורי.

היא היתה אצל מורה טיפולית?
מורות טיפוליות ללקויי ראיה יכולות לעזור בניצול הראיה שיש. תפני ל"מגדל אור", אם הילדה זכאית תוכלי לקבל מהם טיפולים בחינם. הבת שלי עיוורת בעין אחת וקיבלה כבר 2 סדרות טיפולים כאלה. (זה לא קשור לרופא העיניים, כך שהוא אולי כלל לא מודע לכך. רופאי העיניים של הבת שלי אף פעם לא הזכירו את זה, קיבלתי הפנייה מטיפת חלב)
כן, תודה דבורי.
הילדה באמת זכאית ומקבלת תמיכה ללקויי ראיה (דרך משרד החינוך).
 

ציפי ג

New member
לא גרא

ועוד שאלה... אולי בעיקר לגרא
עד כמה איבחון טוב יכול להפריד בין בעיות של קשב וריכוז לבעיות ראיה? די ברור לי שיש בעיית קשב וריכוז ואין ספק שיש גם בעיית ראיה (שלא ניתנת לתיקון). השאלה איך יודעים (אם בכלל) עד כמה כל רכיב משפיע?
לא גרא
אבל אני חושבת שקשה מאוד לבא ולתת אחוזים. קשיי ראיה יכולים מאוד להפריע לריכוז.
 

אגוזים1

New member
זאת בדיוק הבעיה שלי ../images/Emo4.gif...

לא גרא
אבל אני חושבת שקשה מאוד לבא ולתת אחוזים. קשיי ראיה יכולים מאוד להפריע לריכוז.
זאת בדיוק הבעיה שלי
...
קשה לדעת כיצד ועד כמה לטפל בבעיה שלא יודעים את היקפה... אלא אם כן הטיפול והתמיכה לא ממש משתנים עקב היקף הבעיה (כל עוד מניחים שהבעיה אמנם קיימת...)
 

ציפי ג

New member
ילדים הם חכמים

זאת בדיוק הבעיה שלי
...
קשה לדעת כיצד ועד כמה לטפל בבעיה שלא יודעים את היקפה... אלא אם כן הטיפול והתמיכה לא ממש משתנים עקב היקף הבעיה (כל עוד מניחים שהבעיה אמנם קיימת...)
ילדים הם חכמים
גם הטפשים בהם. והרבה פעמים הם יודעים טוב מאוד איך להשיג את הריכוז לעצמם. ואולם הדרך שלהם מפריעה לנו מאוד. הרבה פעמים הדרך שלהם נראית לנו חסרת ריכוז בעליל. הקפצת עפרון, שרבוטים לא פוסקים, בהיה החוצה, הנחת ראש על השולחן, התנדנדות על הכסא, מפורשים הרבה פעמים "כבעיה". לדעתי, הם הפתרון של הילד להשיג את הריכוז. שאלי את בתך. היא חכמה. היא תדע לענות לך יפה מאוד איך היא מתרכזת ביתר שאת.
 

תיקי א

New member
מדהים, אני כל הזמן דורשת ממנו לעמוד

ילדים הם חכמים
גם הטפשים בהם. והרבה פעמים הם יודעים טוב מאוד איך להשיג את הריכוז לעצמם. ואולם הדרך שלהם מפריעה לנו מאוד. הרבה פעמים הדרך שלהם נראית לנו חסרת ריכוז בעליל. הקפצת עפרון, שרבוטים לא פוסקים, בהיה החוצה, הנחת ראש על השולחן, התנדנדות על הכסא, מפורשים הרבה פעמים "כבעיה". לדעתי, הם הפתרון של הילד להשיג את הריכוז. שאלי את בתך. היא חכמה. היא תדע לענות לך יפה מאוד איך היא מתרכזת ביתר שאת.
מדהים, אני כל הזמן דורשת ממנו לעמוד
במקום , במקום לרקד לי מול העיניים כשאני מדברת אליו. כמעט בלתי אפשרי לנהל איתו שיחה מבלי שהוא יקפץ, ישכב, יעמד, ישמיע קולות וכו'... העניין הוא שזה משגע פילים ואותי. כמובן שגם בכיתה הוא לא מסוגל לשבת בשקט, מזל שהמורה קלטה כבר ולא עוסקת כל השמן בלבקש ממנו לא להתמרח על השולחן. אני מתארת לעצמי שאלו חלק מהקריטריונים שבעטיים מאבחנים ילדים כ ADHD.
 

ציפי ג

New member
ומאמר שכתבתי

זאת בדיוק הבעיה שלי
...
קשה לדעת כיצד ועד כמה לטפל בבעיה שלא יודעים את היקפה... אלא אם כן הטיפול והתמיכה לא ממש משתנים עקב היקף הבעיה (כל עוד מניחים שהבעיה אמנם קיימת...)
ומאמר שכתבתי
http://www.hug.co.il/magazine_read.asp?id=135
 

אגוזים1

New member
ציפי זה מרתק!!! ../images/Emo51.gif

ומאמר שכתבתי
http://www.hug.co.il/magazine_read.asp?id=135
ציפי זה מרתק!!!

לא עלה בדעתי אפילו שהתנועתיות שלה יכולה בעצם לתרום לה לריכוז!!! אני מאותם הורים שכל הזמן מנסים להפסיק את זה
טוב, יש לי עכשיו הזדמנות לתקן את עצמי
... כבר יצא משהו טוב מהאבחון... לא?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה