"טבעי ללדת" או "לידה פעילה"

שבלול30

New member
"טבעי ללדת" או "לידה פעילה"

הי, כחלק מההכנות רציתי לקנות ספר שהוא מעבר למדריך של בר ורוזין... עשיתי חיפוש וקיבלתי 2 המלצות: 1. טבעי ללדת 2. לידה פעילה. איך בוחרים? דיפדפתי בשניהם - טבעי ללדת נראה יותר ידידותי אך כאן בפורום ראיתי שיותר ממליצים על לידה פעילה...HELP...
 

annes

New member
לדעתי, לידה פעילה

נותן יותר מידע לגבי הלידה עצמה - טבעי ללדת יותר כללי כזה. יחד עם זה, בלידה פעילה יש ממש הרגשה של אנטי לממסד הרפואי, שיכולה קצת להרתיע - ממש כאילו זה את נגד כל הרופאים והמילדות, שרוצים לעשות לך פרוצדורות רפואיות רק בשביל הכסת"ח שלהם והנוחיות שלהם - יכול להיות שזה נכון באיזה מקום - בכל אופן, בטבעי ללדת ההתייחסות ללידה עצמה די קצרה, אבל יש מידע יותר כללי, על פתרונות לבעיות נפוצות בהריון, קצת על עיסוי תינוקות והנקה - לדעתי, בשביל הלידה עצמה, לידה פעילה יותר טוב.
 

עששית

New member
לידה פעילה אם רוצים ללדת בלי

אפידורלף או ללמוד טוב את כל התנועות והנשימות, ככה הבנתי.
 

inbalim

New member
אני קוראת את לידה פעילה - מעולה!!

מאוד ממליצה!! לגמרי פוקח עיניים בנוגע להשפעות שיש לחומרים שמקבלים בלידה - אפידורל, פיטוצין (זירוז) וכו', וגם בנוגע ליכולת של הגוף ללדת נכון וכתוצאה מכך יותר בקלות (עד כמה שאפשר). נותן לך היכרות טובה עם הגוף ועם הדרך שבה מניעים אותו כדי להקל על הלידה.
 
לידה פעילה הוא יותר תכל'סי

יותר מכוון - לתרגילים, פעילויות, דברים שקורים במהלך הלידה. טבעי ללדת הוא יותר שאנטי - רעיונות, קווים כלליים. אם מדובר בלידה ראשונה, הייתי הולכת על "לידה פעילה". אגב, את יכולה לנסות ולשאול אותם בספריה ציבורית. יודעת שאצלנו בעיר יש אותם בספריה, והתנסיתי בהם לפני שהחלטתי מה לקנות.
 
../images/Emo41.gifנצל"ש- ואני התחלתי את עקרון הרצף

וחטפתי דיכאון... מראש ידעתי שאני לא הולכת ליישם אבל חשבתי לקבל רעיונות או כלים. אבל התיאורים של תינוקות בוכים בעולם אכזר כי אינם צמודים לגוף אנושי חם אלא מונחים כאבן שאין לה הופכין ב"קופסא מרופדת" פשוט גמרו אותי. מה , באמת כולנו דפוקים כי הורינו לא נשאו אותנו בחיקם כל הזמן כמו האינדיאנים בג'ונגלים ?
 
כשאת קוראת את הספר קחי בחשבון ש...

א. אין לכותבת ילדים. ב. היא כתבה אותו מתוך נקודת מבט סוציולוגית-אנתרופולוגית ולא כספר הדרכה להורים. זה שהרבה אנשים מוציאים ממנו סאבטקסט שמדריך אותם בגידול הילדים שלהם, כבר סיפור אחר. בעיני, כפסאודו-ספר הדרכה, הוא קיצוני, מטיפני ולא מתאים למציאות חיינו. מאידך, כמחקר מעניין הוא בהחלט שווה מחשבה.
 

פלגיה

New member
עקרון הרצף הוא לא ספר הדרכה

אני נהניתי מאוד לקרוא אותו (למרות שלקח לי עשר שנים להביא את עצמי לקריאה הזאת, וניגשתי לספר מתוך דיעות קדומות שליליות מאוד) אני חושבת שטוב מאוד לתינוק אם לקחו אותו על הידים (אולי לא כל הזמן, אבל הרבה זמן) מצד שני - מניסיון של סחיבת תינוקת בת 3 חודשים ו- 6 קילו, זה גם כואב מאוד לגב האם. אם חיים בחמולה ויש הרבה שותפחם בנשיאת הילד - מצויין. אם לא - לא להרגיש נקיפות מצפון. אם יש משהו ש- 12 וחצי שנים של הורות לימדו אותי - זה שנקיפות מצפון של האם הם המתכון הטוב ביותר לתסביכים של הילד, לא אם הרימו אותו על הידים או לא.
 
מרתק מאד החשיבה הזו

גיסתי נוקטת בשיטות אולי מימי הביניים או מהג'ונג'לים בגידול התינוקת שלה. חלילה שלא יישתמע שכך אני מעבירה ביקורת עליה ועל דיעותיה. אבל עובדה שהשיטה מאד מצליחה אצלה, אני בספק אם היא קראה מימיה את הספר, היא רק קוראת ספרים שקשורים לדת (בת למשפחה מסורתית שחוזרת בתשובה עוד יותר). התינוקת שלה לדברי אימי אחת התינוקות הרגועות שפגשה מימיי. התינוקת ישנה אצלהם בחדר על הרצפה על מזרון קרוב להורים. עד כמה שזה נשמע מזעזע או פרימטיבי לחלקכן, התפיסה שלה היא שצריך לגדל תינוקות במרחב וקרוב להורים וכו'. לא דיברתי איתה יותר מידיי על הנושא הזה. השיטה החלקית עובדת אצלה מאד, יש לה בת מדהימה, רגועה, נעימה ומקסימה מאד. אבל אני חושבת שיש לה אופי דיי מיוחד, כלומר לאמא, למרות שיהיו כאלו שירצו לחלוק עליי בנידון, והיא אישה מאד רגועה ולא כעסנית ולא לחוצה, היא מאד רגועה ואני מאמינה שחלק ניכר מזה שורה על התינוקת המיוחדת שלה.
 

פלגיה

New member
לאמא רגועה יש תינוקות רגועים

(וכמובן גם להיפך - אם התינוק רגוע גם אמא שלו רגועה יותר) כל אחת (ואחד) צריכה ללכת אחרי הלב שלה ולמצוא את השיטות שהכי מתאימות לה. כל ילד הוא שונה והמומחים הגדולים ביותר לילד המסוים הזה - הם ההורים שלו.
 

lulyK

New member
מזעזע או פרימיטיבי? ../images/Emo6.gif

נשמע לי הכי מיינסטרים......(בלי קשר לזה שכנראה יש פה באמת אמא מיוחדת שגם הורישה את אופייה לבתה וגם משרה עליה מהרוגע שלה).
 
באמת הכי טרנדי שיש

בעיני, גישה מבורכת והעיקר: הלימה בין האשיות של האמא לשיטה החינוכית בה היא נוקטת. זה בעיני המתכון להצלחה.
 

shlomitit

New member
וקחי בחשבון עוד משהו -

האימוץ של הרעיונות של הספר בא קצת כתגובת נגד לקו המחמיר מאוד שנהגו בגידול ילדים לפני ארבעים ושלושים שנה - הקו שהתווה ד"ר ספוק, שכלל, למשל, הפסקות של ארבע שעות בין הנקה להנקה (ומי שעושה פחות מפנקת את הילד ומקלקלת אותו), אסור להרים ילדים יותר מדי כי גם זה מפנק אותו ועוד ועוד מיני איסורים, על דברים שלנו נראים טריוויאליים לגמרי, לא פינוק ולא נעליים. נדמה לי שאפשר למצוא איזה שהוא שביל זהב באמצע.
 

פלגיה

New member
../images/Emo45.gif אני מסכימה מאוד

לכל תזה יש אנטיתזה, ורק לאחריה מוצאים את שביל הזהב - הסינתזה בין השניים
 

lulyK

New member
אני לא יודעת אם כולנו דפוקים

(סביר שלא) אבל הגיוני שכתינוקות בכינו הרבה. אני יכולה לספר לך שהתינוקות שסביבי נישאים במנשא ולא בוכים (כמעט). אף פעם לא יכולתי לתאר לעצמי תינוק שלא בוכה, והנה.
 

פלגיה

New member
לוליק, התינוקת שלי בוכה גם במנשא

היא לא מצליחה להירדם בלי לבכות לפני זה. (ולפעמים היא נרדמת טוב יותר בעגלה ולא בתינוכיס)
 
למעלה