טבלת בדיקות היריוןבאנגלית-עבור עובדת זרה

חנול

New member
טבלת בדיקות היריוןבאנגלית-עבור עובדת זרה

לסבתי עובדת זרה המטפלת בה והמצויה בהיריון ראשון.
היא קיבלה מהכללית דף עם רשימת בדיקות היריון מומלצות, אבל בעברית (ממש מחשבה מדהימה, כי יש במדינה רק 12 בערך מטפלות זרות בהיריון).
כיון שאני לא מספיק מכירה את השמות והמונחים באנגלית-האם מישהו נתקל בדף כזה באנגלית לטובת התושבים הזרים?

תודה!
 

Mr China

New member
האמת?

הרבה דברים אחרים בארץ לא מופיעים באנגלית. לא יודעת, אולי בגלל שאני חיה במדינה זרה כבר הרבה שנים נראה לי ברור שאני צריכה ללמוד את המושגים המקומיים וכו'. זה לא נשמע לי כמו אפליה. לגופו של ענין אני מאמינה שהבדיקות הראשוניות די מקבילות למה שעושים בארה"ב ואת יכולה לתרגם לה (יש אתרים כמו whattoexpect או babycenter, חפשי prenatal testing or tests during pregnancy).
בהצלחה.
 

חנול

New member
זה לא עניין של אפליה (אם כי של חוסר רגישות)

אבל את באמת מצפה מעובדת זרה להתמודד עם המונחים הרפואיים בהיריון? מילא זה היה בשפה כמו אנגלית (שיש ציפיה סבירה שהיא תכיר) אבל בעברית תהתמודד עם "תבחין משולש"? או "שקיפות עורפית"?

חוץ מזה,למה להקשות אם אפשר להקל? מצער שבמקום להקל, מחפשים להקשות.
כל אישה ישראלית בהיריון שהיתה כותבת על התמודדות כזו בחו"ל, היתה זוכה לחיבוק ופרגון.
 

Mr China

New member
לצורך הדיון- כן

אדם שחי במדינה זרה ומשתמש בשירותי הרפואה של אותה מדינה מן הסתם יקבל אותם בשפה המקומית. במקרה שלי אולי זה יחסית פשוט, כי אני חיה בארה"ב ולקחתי כמובן מאליו שאצטרך להכיר את כל הז'רגון בנושא הריון ולידה באנגלית- יש נשים שמעדיפות אם אפשר לעבוד עם רופא ישראלי, לי זה לא היה אישיו.
אבל אם היית חיה נניח בשבדיה, האם היה עולה על דעתך שצריך להיות תרגום לדברים מסוג זה? אולי רופא מקומי שדובר אנגלית טובה היה מתרגם עבורך לאנגלית אבל זה בערך כל מה שהיית מקבלת, כמו חברות שלי שילדו בצרפת, גרמניה, בלגיה ועוד ועוד.
העובדה שמדובר בעובדת זרה לא מוסיפה ולא גורעת ממהות הדיון. ובנוסף אני די בטוחה שהמידע הזה קיים בארץ באנגלית- אולי בערים יותר אנגלוסקסיות- אבל אין לי דרך לדעת בוודאות.
אני חושבת שיפה שאת עוזרת לה ומנסה לכוון אותה בתוך המערכת אבל לא נראה לי שיש פה איזה חוסר התחשבות משווע...אולי תוכלו לנסות למצוא עבורה רופא נשים שדובר את שפתה?
 

חנול

New member
תודה, בסוף תרגמתי לבד..

רק כדי שהיא תוכל לפחות לחפש בגוגל ולהבין מה מהות כל בדיקה.
 
ראיתי ב"לין"

טופס כזה עם כל הבדיקות שמותאם לאנגלית
אם יוצא לה להיות שם (או למישהו ממכם) שוה להכנס למרכז בריאות האשה ולבקש
 
למעלה