חתולה בעלת התנהגות אלימה

סתם אפי

New member
חתולה בעלת התנהגות אלימה

שלום רב לפני כ 4 חודש אימצתי חתולה שרק נולדה. ידי שלי מצא אותה ואת אחותה התאומה בתוך פח זבל בתוך קופסת קרטון. הן היו בנות שבוע כשהוא מצא אותן. לאחר שבוע של חיפושים לא מצאנו מאמצים. אז אז איצתי אחתן מהן אני. לקחתי אותה לוטרינר היא בריאה ושלמה. קניתילה ארגז וחול, ואוכל, ומיטה, וצעצועים ואפילו ארגז גירוד. בהתחלה הייתי מאכילה אותה עם בקבוק. עד שהיא גדלה והחלה לאכול מעצמה. היא חתולת רחוב סטנדרתית ולא שום זן מיחוד. הבעיה שלי איתה, שהיא נורא תוקפנית. כלומר היא לא מפסיקה לנשוך אותי ולשרוט. אי אפשר ללטף אותי מבלי לקבל איזה ביס ממנה, חוץ מרגעים בהם היא ממש רגועה ורממה רוצה פינוק ואז היא מתישבת עלי. אבל באופן כללי היא גם לא ממש נותנת מנוחה. ואני כבר דיי לא יודעת מה לעשות איתה. למען האמת אני לא ממש בן אדם של חתולים אלה יותר של כלבים. אך פשוט לא יכולתי לתת לה למות ככה ברחובות. במהלך היום שאני לא נמצאת בבית היא סגורה במרפסת ( מדוברת במרפסת יחסית גדולה וסגורה , כך שיש לה מספיק מקום לשחק שם) וכשאני מגיעה הביתה היא חופשיי לטייל בחדר. הסיבה שאני לא משעירה אותה חופשיה גם כשאני לא בבית כי היא ממש נזק. כבר הספיקה לשבור לי מלא מלא דבירם שלא נדבר על בגדים. אני כבר דיי עבודת עצות . מה עושים ? למה היא כזאת תוקפנית? למה היא נושכת וסורטת בלי סוף? אמרו לי שאם אקנה את מתקן הגירוש הזה היא תרגע אבל זה דיי לא עזר. ולי זה דיי נמאס מהפציעות. חשבתי שאולי היא לא סובלת אותי. אבל מצד שני הוא רודפת אחרי לכל מקום שאני הולכת. אם אלך למקלחת היא תחכה לי ליד הדלת של המקלחת עד שאצה. ואיך שאצה היא תוקפת לי תרגליים. פלזזזז תעזרו לי.
 
ראשית, כל הכבוד על הצלת החתולה ../images/Emo140.gif

העובדה שהצלחת להציל את חייה אינה מובנת מאליה והיא מעידה על כך שניחנת ברגישות ומסירות. מה שקורה עם הגורה כעת זה שהיא נמצאת בשלב בחייה שבו גורים נוהגים לשחק ביניהם ועם אמא שלהם הרבה מאוד. המשחקים האלה כוללים שריטות, אחיזות, נשיכות (כל הדברים שאת חווה על גופך כעת). מאחר שאת "אמא" שלה, ומאחר שאין לה אחים (גורים) נוספים לשחק עימם, היא עושה לך ואיתך את מה שטבעי לה לעשות. היא לא שונאת אותך ולא כועסת עליך, והיא אינה מתנהגת באלימות, אלא בטבעיות ומתוך רצון לשחק ולהתפתח. אם את מעוניינת להמשיך לגדל אותה בבית, אני מציעה לך לאמץ גור נוסף בגילה ובגודלה (חשוב שלא יהיה קטן או גדול ממנה), וגם - לסדר את הבית כך שהיא לא תוכל להפיל דברים יקרי ערך או שבירים (כמו שעושים בבית כשתינוק מתחיל לזחול או ללכת). אימוץ גור נוסף יפתור את הבעיות גם שלך וגם של הגורה כהרף עין. אם יש לך אפשרות לתת לה לצאת ולהיכנס מהבית כאוות נפשה, גם האופציה הזו עשויה להקל משמעותית על המצוקה של שתיכן. בהצלחה, ענת
 

סתם אפי

New member
אין לי ממש מצב להחזיק עוד חתולה

אז מה עושים? גם אין לי ממש אפשרות להוציא אותה לרחוב. מה עושים במצב כזה. יש לה מלא צעצועים עכברים כדורים עכברים עם חוט וכו. אבל עדיין היא ממש משגעת אותי. אולי זה גם בגלל שאני לא ממש מבינה בחתולים אני אדם שכל חייו גדול עם כלב. יש גם מצב שאני מפרשת אותה כל הזמן כמו את הכלב. אבל בכל מקרה התוקפנות שלה יוצאת מכלל שליטה. ובמיוחד גם כשאני אומרת לה " לא! " בצורה החלטית היא לא תמיד מגיבה לזה. רק כשבאה לה . לי אישית יש מן חוק כזה שאם חייה כל שהיא ניכנסת אלי הבייתה לא יוצאת . כלומר אני בחיים לא אעזוב אותה אבל אני ממש רוצה להנות ממנה. אני כבר מגיעה למצב שבו אני מחכה לרגע שבו תהיה עייפה כדי שיהיה לי קצת מנוחה ממנה.
 

enbalush

New member
היא לא מבינה אותך

תנסי להגיד לה "די" שקט בקול אדיש, לפעמים דווקא הטון הרגוע עובד יותר טוב עם חתולים. ואם את מכירה את הקול שחתול משמיע שהוא כועס (זה קול כזה שנשמע "מממ" אבל שקט שכמעט ולא נשמע) אז תנסי לי זה עבד עם מקרה בדיוק כזה ואז הבנתי שהיא לא מבינה את הצעקה.
 
תיראי

אני לא הבנתי בדיוק בת כמה היא אבל אם היא פחות מגיל שנה אז ברור שהיא תתנהג ככה. אין מה לעשות גורים מאוד פעילים. הם נושכים, שורטים,הורסים ורצים בבית כמו משוגעים. צריך סבלנות, זה יעבור לה כשהיא תגדל. אם היא באמת בלתי נסבלת אז נתנו בפורום עצה שכאשר היא נושכת חזרק תנשפי לה על הפנים.(כאילו פוווווווווווווו .....חחח) ככה עושה האמא כשהגורים מציקים לה. עם טיגר זה עוזר כשהוא מעצבן. גם תיקני לה עכברים שתשחק ועכבר עם חוט גם מעסיק אותם מאוד.... בהצלחה!
 

B0NB0N

New member
כשהיא תגדל היא תירגע

יש לנו שובבה גדולה והיא כבר מעל 6 חודשים. בהתחלה, כשהיא הגיע אלינו בגיל חודשיים, היא היתה כזו עדינה שלא הייתי יכולה לנחש איזו שובבה גדולה היא תהיה. היום? הבת שלי מלאה שריטות ממנה, לא בגלל תוקפנות, לא בגלל רוע - אלא בגלל שובבות. גם אני מלאה שריטות ממנה ומקני שעדיין לא נרגע ומשתובב - אבל זה נורא כייף. חתול שובב זה חתול בריא שטוב לו ומשתובב כשהוא שבע ומלא אהבה. הסבירי לה בשקט אך בתקיפות שאת לא אוהבת שהיא שורטת ונושכת אותך, בסוף היא תפנים. את יכולה גם לשחק איתה עם בובה מבד, או לחבוש כפפות של בישול ולשחק איתה כך, עד שתגדל ותירגע. היה לי חתול כזה וכך שיחקתי איתו עד שגדל.....(מסרתי אותו לחברים) וכיום אין עדות לשובבות שלו. רק ישן, מתפנק ומתלטף. הם בדיוק כמו ילדים. בואי תראי את בתי היום ולא תאמיני שפעם היא לא נתנה לי לישון מרוב ההשתובבויות שלה... גודלים, נרגעים.
 
למעלה