חשמל- קבלים

חשמל- קבלים

למה במשך פריקת קבל הזרם קטן כפונקצית של זמן? זה מסוג הדברים שאני מבין אבל לא יודע איך להסביר.....
 

lag5

New member
לפי חוק אוהם U=I*R

זהו יחס ישר כלומר כאשר המתח על הקבל יורד גם הזרם יורד באותה צורה בדיוק ולכן צורת הגרפים זהה
 
קצר

אם יש לי במערכת התנגדות פנימית לכא"מ ואין התנגדות חיצונית זה קצר?
 

lag5

New member
התשובה לא חד משמעית

כעיקרון אם תסגור מעגל במצב זה כל המתח יפול על ההתנגדות הפנימית של המקור מפני שקיימת התנגדות והיא לא אפסית, כל זה בהנחה תיאורטית שההתנגדות תוכל לעמוד בהספק שיתפתח עליה מבלי להישרף... בכל אופן קצר הוא מעבר מטען חשמלי בין הדקי מקור מתח ללא מעבר דרך רכיב בעל התנגדות.
 
עוד משהו שלא מובן לי

למה המטען החשמלי על לוח D שווה בגודלו למטען על לוח G?
 

lag5

New member
מפני ש...

כאשר קבלים מחוברים בטור המטען עליהם זהה.
 

johngalt2

New member
לפני שטוענים את הקבלים,

סה"כ המטען על הענף הזה שווה ל- 0. לכן, כאשר טוענים אותם, חייב להצטבר על לוח אחד אותו מטען בדיוק כמו שהצטבר על השני, רק בסימן הפוך. ממילא בקבלים, כאשר מדברים על המטען של הקבל, מדברים על גודל המטען שנמצא על כל אחד מהלוחות, בלי שום קשר לסימן.
 
למעלה