חשוב למתכנני טיולים- שעות אור.

אלדד(מ)

New member
חשוב למתכנני טיולים- שעות אור.

אחד הדברים החשובים שצריך להתחשב בהם כאשר מתכננים טיול, הוא מספר שעות היום והלילה בקווי רוחב שונים בעונות שונות של השנה. כבר ראיתי מטיילים שמתכננים לטייל אפילו באיטליה בספטמבר עד שעה 20:00 לפני שיחפשו מקום לינה, כאשר השקיעה היא בשעה 18:45... חשוב במיוחד כאשר מטיילים עם ילדים. מי שמטייל בחורף צריך לקחת בחשבון שבנוסף לקור הוא צריך לקחת בחשבון שיהיו לו מעט שעות אור. מצרף אתר לעזרה בחישוב:
 
לאלדד

וואללה אנחנו מפנקים את החברה . אכן יש צדק בדבריך - לא יודע אם זו רק הרגשה שלי או שזה מעוגן במציאות .... החושך באירופה נופל מאוחר יותר וגם מהר ו " חזק " יותר וכך כשמשכנו זמן פתאום נפל החושך בלי להרגיש וכשאין פתרון שינה זה מלחיץ .
 

nitsansh

New member
שעות הזריחה והשקיעה

מן הסתם התכוונת לאביב והקיץ... בסתו ובחורף זה הפוך... יש 3 גורמים שמשפיעים על שעות הזריחה והשקיעה: 1. קו הרוחב - ככל שהוא רחוק יותר מקו המשוה, הימים יותר ארוכים בקיץ ויותר קצרים בחורף. 2. קו האורך, ביחס למרידיאן (קו האורך המרכזי) של אזור הזמן. אם הוא מערבי יותר, שעות הזריחה והשקיעה מאוחרות יותר. כך למשל בספרד, שנמצאת בקצה המערבי של אזור הזמן המרכז אירופי, השקיעה יותר מאוחרת מאשר בהונגריה. 3. שעון הקיץ - כמובן, כאשר הוא בתוקף, הזריחה והשקיעה מתאחרות בשעה. בכל אירופה שעון הקיץ מתחיל בסוף מרץ ומסתיים בסוף אוקטובר.
 

Yo-man

New member
ובנימה אישית יותר

בינואר 2001 הייתי בדרום צ´ילה. בשעה 22:00 הכרחנו את עצמנו לאכול ארוחת ערב, פשוט כי לא נראה לנו הגיוני לאכול ארוחת ערב במה שנראה כמו אמצע היום. השמש שקעה ב-22:45, והחשיך קצת אחרי אחת עשרה ורבע. ולחובבי הצילום - ידוע ששעות הזריחה והשקיעה הן השעות בהן האור הכי רך והצילומים יוצאים הכי צבעוניים ואומנותיים. כשהשמש שוקעת כל כך מאוחר זה אומר גם שהשקיעה מתמשכת ובמקום 5-10 דקות של תאורה עמומה ואדמדמה אתם מקבלים 30 דקות כאלה. אני אסרוק בקרוב ואזכיר שבזה מדובר. יום טוב (וארוך) לכולם
 

nitsansh

New member
זה עוד כלום...

הייתי בנארויק בנורבגיה... בחצות היה אור מלא...
 

אלדד(מ)

New member
נכון, לא נכון, לא נכון...

1. נכון. 2. לא נכון: הזמן המקומי של הזריחה והשקיעה אינו משתנה עם קו האורך. נסה למשל את ברלין ולונדון (שהן כמעט באותו קו אורך) בהנחה שאתה מתכנן טיול בראשון ביולי 2003. תראה ששעות הזריחה והשקיעה כמעט זהות (בהפרשים של מספר דקות בגלל השנוי הקטן שלהן בקו האורך). נסה אותו דבר לגבי ירושלים וסאן-דייגו. דבר נוסף שאנשים מופתעים ממנו הוא מיקום ערים שונות בעולם לגבי קו הרוחב שלהן: האם ידעתם שאנגליה כולה נמצאת בין אותם קווי רוחב כמו מרכז קנדה? ושלונדון הרבה יותר צפונית מטורונטו ולמעשה טורונטו נמצאת בערך באותו קו רוחב של רומא? 3. לא נכון התשובה שאתה מקבל מהאתר היא בזמן מקומי כאשר נלקח בחשבון שעון קיץ וחורף.
 

nitsansh

New member
2. ועוד איך נכון!!

בערים שנמצאות מערבית למרידיאן של אזור הזמן הזריחה והשקיעה יותר מאוחרות מערים שממזרח למרידיאן באותו קו רוחב. יש מקרים שההבדל מגיע לשעתיים! תשוה למשל בין סקופיה ולה-קורוניה, או בין בייג´ין ואורומצ´י. ולגבי שעון קיץ - אם ישנו, הזריחה/שקיעה הן שעה מאוחר יותר מהשעה לפי השעון הסטנדרטי. למי שנוסע בתקופת המעבר, היום "מתקצר" או "מתארך" בשעה באופן פתאומי...
 

אלדד(מ)

New member
הכוונה שלך היא בקיץ...

כי בחורף זה להיפך: מחשיך מאד מוקדם. בקשר לשעות הדימדומים (זמן המעבר בין אור לחושך), מה שמתרחקים יותר מקו המשווה משך הדימדומים ארוך יותר. בקו המשוה כל השנה כמעט יש חלוקה שווה בין יום ללילה:חצי חצי... דווקא באיזורים אלה המעבר בין אור לחושך חד יותר.
 

nitsansh

New member
יש אתר יותר טוב

אגב, השקיעה באיטליה בספטמבר היא יותר מאוחר מ-6.45. ברומא היא בין 7.43 (בתחילת ספטמבר) ו-6.53 (בסוף ספטמבר). ככל שנוסעים צפונה ומערבה השקיעה יותר מאוחרת ולהפך. למי שזה חשוב, הימים הארוכים ביותר הם בחודש יוני.
 

אלדד(מ)

New member
כיצד מוצאים באתר הזה שעות זריחה

ושקיעה בתאריכים שונים במקומות שונים בעולם?
 

nitsansh

New member
בקלי קלות...

בכל דף עיר יש לינק Find sunrise and sunset-times for other dates אם העיר המבוקשת אינה ברשימה, אפשר להשתמש במנוע חיפוש (SEARCH). וזו התוצאה...
 

Eldad H

New member
אתה יודע מה מעניין בסינגפור ../images/Emo35.gif

לאורך כל השנה היום 12 שעות והחשכה 12 שעות... ככה שאם אני מטייל שם אין שום צורך לתכנן לפי זמני האור
 

Eldad H

New member
עם הנופים שיש שם שום דבר לא משעמם

אגב, היום לדוגמא, הזריחה היא ב7:00AM והשקיעה היא ב7:08PM. אני מניח שעוד חצי שנה הזריחה תהיה ב7:08AM והשקיעה ב7:00PM... זה דווקא טוב שיש דבר כזה, כי אפשר להתאים לעצמך לוח זמנים קבוע.
 

lady_anne

New member
עכשיו אני מקנאה בך, אלדד

נתקלתי במקרה בתוכנית על מלזיה בערוץ "החיים הטובים" וזו נראית ארץ נפלאה. איזכרו שם את גן החיות במלזיה שהוא אחד מהיפים בעולם, והכתב האומלל נסע ברכבת "איסט אנד אוריינט אקספרס" לאורך כל המדינה, כולל עצירה באי פאנאנג וביקור בחוות גידול הפרפרים. אל תשכח לקחת מספיק פילמים ולשלוח לנו תמונות תוך כדי.
 

Eldad H

New member
צילום זה דבר שנוא עליי ביותר...

צילום לדעתי זה כמו ששר שלום חנוך "מבלי לראות את הדברים כמו שהם". (ויסלח לי יו-מן). אולי אני בא מנקודת מבט מעט אנוכית, אבל פשוט להסחב עם מצלמה ולחפש כל הזמן מה לצלם זה פשוט הורס לי את כל הטיול. אני בד"כ לוקח מצלמה קטנה ופשוטה למקרה ו... אבל מעט מאוד מצלם. אני מניח שזו הייתה אימרה מעט לצונית מצדך (ואני מקבלה בסבר פנים יפות), אבל זה פשוט העלה אצלי את העניין הזה. לי בכל מקרה לא יהיה סורק זמין בזמן הטיול, אולי שנה אח"כ כשאחזור מעוד כמה מקומות אקזוטיים (פיג´י וטונגה למשל). בכל מקרה אני לא בטוח שאגיע לפנאנג, כנראה אסתפק במשולש ג´והור בהרו - מרסינג - קואלה לומפר - ג´והור בהרו. בפנאנג סתם תיירותי וממוסחר לפי מה שאמרו לי.
 

אלדד(מ)

New member
שנוא היא אולי מילה קצת מוגזמת,

הייתי מגדיר זאת יותר כ"מטרד המפריע להנאה מושלמת בטיול". בטיולים הראשונים הייתי סוחב מצלמה משוכללת כבדה (כמו שהיו לפני 22 שנה) ומצלם כל הזמן. אח"כ עברנו למצלמת וידאו והיינו מצלמים שעות ואח"כ עורכים את הסרטים. בגלל שהרגשתי שההנאה מהטיולים נפגמת בגלל הצורך הנפשי לצלם, וגם מעצם הסחיבה של המצלמה לכל מקום (המשקל) והצורך להשגיח עליה כל הזמן שלא תעלם, אני לוקח בשנים האחרונות רק מצלמה חד פעמית אחת, וכשהתמונות בה נגמרות, אני קונה עוד אחת במקום בו אני נמצא. יש מצלמות כאלה מחברות טובות, אפילו עם פלש, שנותנות תוצאות לא רעות בכלל.
 

Yo-man

New member
אלדד, שלא תתאכזב לי

אבל בסינגפור אין כאלה נופים... זו עיר עם קצת ירוק מסביב. זה לא "טבע" במיטבו. אם התכוונת למלזיה, אז יהיה בסדר.
 
למעלה