חשבתי לבצע ניסוי

imdark

New member
חשבתי לבצע ניסוי

נתחלק לשני קבוצות ונציב מנהיגים בכל קבוצה אין צורך בשופטים בגלל שהחוקים של המשחק ברורים מספיק וכאשר יתבצע מהלך לא יאה המנהיגים יאירו זה לזה הרעיון שלי הוא משחק קבוצתי כאשר קבוצה אחת היא שחור והשניה היא לבן נשתמש בתוכנות של אילוסטרציה כדי ליצור תמונות של הלוח לכל מהלך וזה יהיה התפקיד העיקרי של המנהיגים :להחליט על המהלך הסופי וליצור את התמונה נדון על המהלכים בפורומים נפרדים שאני יפתח אני רוצה שנלמד לבטוח זה בזה יותר וגם בסך הכל נשפר את היכולות שלנו יומיים לכל מהלך קומי של 6.5 ומשחק על פי החוקים היפנים זמן סופי של 7 שעות לכל מהלך 10 מהלכים סך הכל התוצר שלנו יהיה א' משחק נהדר שכולנו נוכל ללמוד ממנו ב' שיפור של הקשרים בין אנשי הקהילה ג' התחזקות של רוב השחקנים בקהילה
 

imdark

New member
חוקים נוספים

למנהיג יש כוח להחליט החלטה יחידה רק בשעתיים האחרונות של המהלך לפני זה ההחלטה חייבת להתבצע בעזרת דיון בנוסף המנהיג חייב לקבל לפחות עוד חמישה תומכים לכל מהלך ברגע שאלו לא קיימים זכותם של חברי הקבוצה לפנות למנהיג הקבוצה השניה לשם שפיטת מנהיג הקבוצה שלהם (בזמן הנתון המשחק נמצע בהפסקה כללית והתור הבא של הקבוצה שנבחר לפני זה אינו מוצג) יחד עם זו ברגע ששחקן מתנהג בצורה לא מקובלת ע"י המנהיג לא מתחשבים בדעתו בהחלטה הנתונה ובזמן תור הקבוצה היריבה נערך שימוע שבו יש לשחקן זכות להגן על אצמו ולמנהיג לשפוט אותו לטוב או לרע העונש העיקרי הוא ביטול חברותו של השחקן בקבוצה עד למשחק הבא אל תקבלו את זה לא נכון החוקים נועדו אך ורק כדי שאנשים יחשבו לפני שהם פוגעים בכם ומשתמשים בכוח שיש להם כדי לפגוע במטרות המקוריות של המשחק ההמוני
 
רעיון חביב

אבל כל העניין עם החוקים הנוספים (ראה ערך הודעה שנייה) נראה לי ממש מיותר אולי הכוונה נחמדה אבל זה נשמע קצת קצת (הרבה מאוד) מוגזם
 

imdark

New member
אלו רק הצעות

עקרונית אני פוחד שיהפכו את הסיפור הזה לתחרות בין שני שחקנים או קצת יותר ואז הוא פשוט יאבד את הערך שלו המטרה היא שהוא יהיה פשוט ככל האפשר עד לנקודה שבה מישהו ישחק רק כדי לנצח אני מקווה שאתה מבין המטרה שלי ושל כולנו ללמוד אבל חלק מלמידה אפילו של השחקן החזק ביותר היא לימוד שחקני שח וגו יחדיו יאמרו לך שהם גילו המון על המשחק בגלל שהם לקחו על אצמם את תפקיד המורה
 

Alkhimey

New member
גו בהתכתבות?

אם כברת אז לא צריך קבוצות באו נעשה ליגה וזהוא.
 

imdark

New member
יש

אם אני לא טועה שרת הדרקון הוא משחק של גו בהתכתבות אבל רציתי משהו יותר גדול מזה כדי לשפר את הקהילה כקהילה משחקים כאלו יהיו כלי נהדר לאימון ולמידה(ניסו לעשות משהו כזה בשח אבל לא יצה מזה הרבה כיוון ובשח יש תוכנות שעם תתן להם הם יכולות להביא מהלכים שינצחו את אלוף העולם (לשעבר אבל אני לא יודע מה בקשר להיום אבל בגו אנחנו אפילו לא מתקרבים לזה בידיוק להפף)
 

Alkhimey

New member
אני מדבר לא על שרת משחקים אלה...

לשחק פו בפורום. כל משחק הוא שרשור ויש שרשור אחד בשביל הטבלה. דרך אגב אכן יש מקצוע כזה בשח מט שקוראים לו שח מט בהתכתבות. תתפלא אבל שימוש בתוכנות שחמט זה מתכון להפסד בטוח. כמובן שהמתמודדים נעזרים קצת בתוכנות אבל לא מסתמכים עלהן בצורה עוורת. משחקי שחמט בהתכתבות הם המשחקים הכי נקיים והכי קשים ולרוב מסתיימים בתיקו. תוכנות שח מט עברו שיפור בזמן האחרון וניתן לראות יותר ויותר מהלכים "אנושיים" שהן עושות אבל הן עדין לא מושלמות והשחקנים הכי טובים מצליחים עדיין לנצח אותן. יש אפילו סגנונות משחק מיוחדים לשחק נגד מחשבים. בגו המצב באמת קצת עגום. אפילו שחקן בינוני יכול לנצח את רוב התוכנות. אולי זה בגלל שלא הקדישו לענף תשומת לב.
 

imdark

New member
בתור מתכנת מתחיל

ושחקן שח לשעבר אני לא מבין מאיפה הגאת למסקנה לא קיים שחקן בעולם שיכול לנצח כמה מהתוכנות החזקות למרות שמחשבים נוהגים להחשיב חומר יותר מאשר עמדה לא קיימת דרך לנצח כמה מהתוכנות החזקות ביותר והדוגמה הטובה ביותר לזה הוא המשחק המפורסם בין קספרוב לדיפ בלו ב90 והסיבה שבגללה אין תוכנות מספיק חזקות בנושא של גו היא בגלל שמספר האפשרויות בגו גדול בהרבה מאשר מספר האפשרויות בשח היה פעם איזה שחקן מקצוען שהציע פרס של 7 מיליון (אני חושב) למי שיבנה תוכנה שתנצח אותו אף אחד לא התקרב למשחק שווה נגדו עובדה שאפילו מקצוענים כבל לא לומדים מספרים אין חוקים שאפשר לתאר לגמרי ברמה הזו של כוח או שנצתרך עוד לפחות מאה שנה בשבלי שמחשב ישחק ברמה של מקצוען ועוד אלף לקאמי נו איטטה
 

LeCagot

New member
מחשבים וגו

המון מחקר מדעי מושקע בנושא של גו. אנשים עושים דוקטורט על נסיונות לפתח תוכנה טובה וחזקה, אבל הבעיה נעוצה במורכבות של המשחק: מס' האפשרויות השונות למשחקי גו הוא בערך (מבחינת סדר גודל) כמספר האטומים ביקום. מס' המהלכים האפשריים בכל שלב גם הוא גבוה בכמה סדרי גודל מכמות המהלכים בשח (לדוגמא). לכן, כח המחשוב וצורת הפעולה של המחשבים כיום לא מאפשרים כתיבה של תוכנה חזקה מספיק. נעשים נסיונות בתחום הבינה המלאכותית (אם ביוריסטיקות ואם במערכות מומחה) אבל עדיין הרמה הכי גבוהה אליה הגיעה תוכנה היא דאן 1 יפני (שווה בערך ל- 7 קיו ב- KGS ).
 
למעלה