"חריגה מהתפקיד"

Sapientia

New member
"חריגה מהתפקיד"

עד כמה אתם נוקשים בהגדרות התפקיד שלכם בספריה? נניח- לא תפקידכם לעזור למישהו ממש להוציא את הספר מהמדף, אבל מגיעה מישהו מיואש, או- כמו שקרה לי- סטודנטית נכה שמתקשה בכך... ויש דוגמאות נוספות, כמובן- תלמיד/קורא/סטודנט מבקש עזרה במשהו שלא קשור לספריה (למשל- שינוי הגדרות בקובץ WORD)- תעזרו לו? לא תעזרו לו? תלוי בלחץ בספריה? אשמח לשמוע דיעות
 
הרבה פעמים ביום אני נגשת למדף

במקומם. חלק לא מבין את שיטת הסידור, או עושה את עצמו, יש לנו קורא אוטודידקט, הוא ממש אנציקלופדיה מהלכת, אבל את שיטת הסידור הוא " לא מצליח להבין"! ולפעמים העין הספרנית מוצאת במדף את מה שעין הקורא הרגיל לא רואה. על נכים אין מה לדבר. ביחוד שהספריה שלנו בנויה שני מפלסים כשבחד עיון אין מעלית לנכים (במחלקת השאלה יש כזו שצריך לבקש לפתוח אותה ואז צריך לבקש לפתוח גם את הדלתות בין שתי המחלקות במפלס התחתון), יותר נח לנו ולנכים לספק את המבוקש!
 

Sapientia

New member
לגבי נכים-

אצלנו המדפים לפעמים פשוט גבוהים מדי! הבעיה היא שיש אנשים שזה התפקיד שלהם לעזור באיתור הספר על המדף- אלה האנשים שמסדרים על המדפים (התחלתי לעבוד גם בזה השבוע, כמה שעות בשבוע
), אבל הם מסתובבים עם עגלות, ולא תמיד קל למצוא אותם. אז אם בא אליי מישהו נכה/כבד ראייה- אני לא אשלח אותו לחפש מישהו עם עגלה שיעזור לו. סטודנט רגיל, לעומת זאת, אני נאלצת לשלוח אותו לחפש את מיש צריך, כי 50 איש לפחות מחכים באולם היעץ עם שאלות כמו "איך מזמינים ספר?", "איך בודקים אם ספר מושאל?", ואני לא יכולה לייבש אותם בגלל מישהו ש"לא מבין" את שיטת הסידור
אם אין לחץ של אנשים והמדף קרוב (ולא במפלס אחר)- אז בכייף
 
בספריה שלנו אנחנו גם אלו שמחזירות

את הספרים למדפים, ובגלל מצוקת כח אסם אין לנו ספרנית שתעמוד לרשות הקהל רוב הזמן, גן לא במחלקת השאלה, ולכן אנחנו קמות ועוזרות. ולהגיד את האמת זה די כיף לחלץ עצמות וגם יצירת הקשר עם הלקוחות.
 
ואני גם עוזרת בדברים האחרים כמו

ה-word, אפילו במכונות הצילום אם פונים אלי - לא אין מישהו מהצוות על ידן באופן קבוע.
 

אלינקה

New member
אצלנו במחלקה זה כבר חלק מהתפקיד

אנחנו צריכות לעזור ב WORD , סורקות עוזרתו לארגן עבודות קוראות עבודות פותחות את הספר במקום הילדים שלנו מאוד מפונקים ולפעמים גם מודים לנו
 
הילדים מודים לכם../images/Emo70.gif../images/Emo35.gif המבוגרים

כן, אבל הילדים
ובקשר תגובות קהל על שירותי הספריה - יש המלוננים הכפייתיים, יש מתלוננים בצדק אבל הכי כיף זה כשמקבלים מחמאה על תפקוד הספריה וספרניה וגם כאלה יש הרבה!
 

אלינקה

New member
כן יש עדין ילדים מנומסים

הם מודים מאוד נחמד מה לעשות אני מעדיפה לעבוד עם ילדים מאשר עם המבוגרים
 

perhay

New member
שינוי תפקיד

ביום רביעי עבדתי במשמרת ערב. תלמיד אחד יושב ליד המחשב ומנסה בקשיים רבים להדפיס עבודה. אני מתלבטת עם עצמי, האם להציע לו עזרה. אני מקלידה מאד מהר. בהתחלה, החלטתי לא להציע. בהמשך, ריחמתי עליו, והודעתי לו שאני מוכנה לעזור לו. לא ידעתי שמדובר בקטע באנגלית, אבל המשכתי בעזרתי. לפני שהוא הלך, בקשתי ממנו שלא יפרסם זאת, אחרת במקום ספרנית, אהפוך לקלדנית.
 

perhay

New member
יש לי הרבה הערכה וכבוד לקלדניות

אבל מעדיפה להמשיך לתרום את חלקי כספרנית בלי קשר לתשלום
 

חוטהשני

New member
זה גם תלוי ב'סוג הספריה' בספריות בתי ספר אין הרי מספיק תקנים ../images/Emo122.gif לכן יוצא שאנחנו עוזרים בהרבה דברים שהם לא מתחום ה'ספרנות'.. אבל זה בעצם חלק מהמשרה.. יותר נוח לי לא להזמין לקרא על כל שטות.. כמו למשל תיקון מכונות צילום/מדפסות וכד'.. והשנה הטילו עלינו תפקיד של חלוקת ספרי לימוד.. זה אמנם לא תפקיד ספרני - אבל בשנים האחרונות אין הרבה ברירות ועדיף לעשות את זה בלי לעורר מהומות.. (המצב במשק הרי על הפנים..)
 
למעלה