חרדה בהריון עם תאומים

חרדה בהריון עם תאומים

גיליתי לפני כמה ימים שאני בהריון עם תאומים, מאז אני חרדה מאוד, הלב דופק מהר יותר, שילשול מידי פעם, נשימה כבדה, בקיצור כל מה שמרגישים בזמן חרדה, חשוב לי לציין שאני טיפוס חרדתי לפני ההריון, אבל לאחר טיפול פסיכולוגי הצלחתי לצאת מזה, לפחות להפחית את כמות החרדה בחיים, הבעייה היא שלא תיכננתי תאומים למרות שמה שבא ברוך הבא ועם כל הפחד יש שמחה (זה לא בא בקלות) ואני יודעת כמה שזה קשה פיזית וכלכלית והחרדה חזרה בגדול, אני חוששת שאני פוגעת בהם, אני חוששת לסבול מהחרדה לאורך כל ההריון ואני לא ממש יודעת מה עושים אם זה לא יעבור- האם ניתן לקחת כדורים לחרדה בזמן הריון? מה הפתרונות שתוכלי להציע לי?
 
יערה המבורכת, ברוכה הבאה....

לא קל אני משער לעצמי לעבור הריון, לא רוצה גם כלכך לדמיין:) אז לעבור הריון חדש עם אלמנט של תאומים זה בטח בכלל משהו מטורף לגמרי:) אבל אני יכול להציע לך כמה דברים, קודם כל לברך אותך, מזל טוב על ההריון המבורך, אין לך ממה לפחד, אני יודע שמבחינה כלכלית, נפשית, זה דברים שיכולים בהחלט להוות סיבה לחרדה וגם עם כל ההורמונים המשתוללים שם, זה לא פשוט, אבל יש עוד היבטים להריון הנפלא הזה, את הולכת להביא 2 בנים או בנות, או בן ובת שלעולם לא יהיו לבד בעולם, את הולכת לראות כל כך הרבה אור וגאווה מן 2 הצאצאים המופלאים האלה ואני בטוח שעם הזמן גם החרדות ירגעו אבל מה שבטוח ונכון לעכשיו, לגבי כל נטילת כדורים כלשהם, לגבי כל צעד בהריון, יש רופא , יש פסיכולוג אלה כלים שאת חייבת להשתמש בהם, לדבר עם הפסיכולוג בכדי שיוכל להרגיע אותך, אני בטוח שאינך רוצה לבזבז יותר מידי כספים לכן התייעצי עם הרופא לגבי אופציות זולות, אל תעשי שום דבר ביוזמת עצמך בעניין הזה, כי אלה דברים שחייבים רופא בשבילהם, זה כבר לא מדובר רק בגוף שלך לכן במיוחד בשלב עדין זה של ההתפחות חשוב להיות במגע ישיר עם רופא לגבי כל חרדה שאגב לדעתי רק נפשית ואינה יכולה לפגוע בתינוקות אך נסי להיכנס למתחם היוגה והמדיטציה, יש לי הרגשה(לא מוכחת רפואית) שצריך להעביר רוגע מסויים בזמן ההריון, זה יכול להשפיע לטובה ברובד מסויים על התהוות העוברים... וקחי לך את הפורום הזה כעוברך החדש ל-9 חודשים הבאים, את מוזמנת לכתוב כאן כמה שאת רק רוצה, לפרוק את החרדה, לפרוק את הפחדים ולקבל המון הדרכה ואהבה, וכמובן יש את הפורום של הורים חדשים וכדומה בתוך הפורומים של תפוז, כנסי לשם, דברי איתם יש שם אימהות שעברו את השלב הזה בצורה כזאת או אחרת, אני בטוח שתתקבלי שם בברכה ותוכלי להירגע ולדעת שאת אינך היחידה שמרגישה את התחושות האלה ושמדברים על זה, זה עוזר... בהצלחה לך ב-9 חודשים הבאים לחייך, מי יתן ויהיו מופלאים ככל שרק אפשר ויותר מזה:) מזל טוב:)
 

BU BP

New member
יערה


ולאחר הברכות... לדעתי זה טבעי ביותר להרגיש פחדים ולחצים בזמן הריון והריון תאומים על אחת כמה וכמה... את עומדת בפני שינוי מהותי... לפני חוויה מדהימה שתשנה את חייך... אז תתייחסי לעצמנך באהבה ובהבנה... כמו שתומר המקסים כתב, את יותר מוזמנת לפרוק כאן רגשות ואם תרצי יש כאן בתפוז פורום מקסים שנקרא תאומים ושלישיות, אני בטוחה ששם תוכלי למצוא תמיכה בקרב עם אמהות שעברו ועוברות את אותן תהליכים שאת עוברת... לדעתי המקור הכי טוב לתמיכה מגיע מאנשים שמכירים את החוויה. כמו כן... אני מצרפת כאן שירשור מלפני חודש פלוס... של גולשת שילדה זוג תאומות מקסימות לאחר הריון חרדתי... ממליצה לך לקרוא את תגובתה של גילה שם.
 


הריון ראשון עם תאומים. בוודאי שזה יכול להלחיץ. את מונה את הסבות ללחץ- הקושי הפיזי והכלכלי הצפוי עם לידתם , שלא לדבר על הקושי הרגשי סביב ההסתגלות הנדרשת להרחבת המשפחה ולשנוי ממצב של זוג למצב של זוג +2, ההסתגלות שתדרש ממך להתרגל לתפקידך החדש כאמא, עם כל האחריות הכרוכה בזה וההסתגלות המשותפת לשנויים בזוגיות כשיהיה פחות זמן וכח להשקיע האחד בשני והרבה אנרגיות יופנו לרכים הנולדים. ועם זאת- שמחה!
משהו טוב לחכות לו. היית טפוס חרדתי גם קודם והצלחת לצאת מזה בעזרת טיפול פסיכולוגי. אולי זה הזמן לחזור לטפול? לגבי תרופות- פסכאטר יכול לייעץ ויש קשור בפורום לפורום שבו פסכאטר עונה על שאלות. אולי תוכלי להתייעץ גם עם רופא נשים. לגבי תמיכה- יש פורום של הריון ולידה תמיכה בתפוז, יש פורומים של תמיכה להורים לתאומים ואחרי הלידה יש קבוצות תמיכה להורים לתאומים, אני ממליצה לך לברר (אולי בטפת חלב או בקופת החולים) ולהרשם. לגבי עזרה עצמית- מאמר על תרגילי הרפיה עשוי לעזור. אולי תרצי לקנות קלטת של הרפיה ולהאזין לה פעם ביום, בשכיבה שקטה, עם עיניים עצומות. זו תקופה חשובה בחיים שלך ונסי להנות מהחוויה האדירה של הריון ראשון. קני ספר בנושא הריון ולידה, פנקי עצמך בתחליבי לחות, בבגדי הריון יפים. עשי התעמלות מתונה או הליכה המותאמים להריון (כמובן, לא להגזים ולהתייעץ עם רופא הנשים אם מותר לך). נסי למצוא חברת נשים נוספות בהריון, אולי בשעורי יוגה לנשים בהריון או בקורס הכנה ללידה. החרדה לא תועיל להתכונן למצב העתידי ורק מקלקלת את הרגע ולא נותנת לך לנצל את החודשים הללו לנוח ולצבור כוחות לקראת הצפוי בעתיד. נסי למצוא פתרונות מעשיים אם יש, למה שמטריד אותך כמו לארגן לעצמך עזרה בטפול בתנוקות (מטפלת, אמא, חמה), להתארגן על ציוד יד שנייה , אם יש צורך לחסוך בהוצאות וכיוב' ולאחר שעשית כמיטב יכולתך למצוא פתרונות מעשיים לדברים שמעסיקים אותך- התרכזי בלהרפות. לשתף את בן הזוג במה שעובר עלייך גם יכול לעזור ולהקל על התחושה שאת לבד בחששותייך.
 
למעלה