"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
לא *רק* בזכות העיצוב...

ולגבי ממילא - המיקום הוא לב העניין
בניגוד לקניון מלחה, שהיה אפשר באותה מידה לבנות אותו בכל מקום אחר בעיר או בארץ, את ממילא אי אפשר להעתיק למקום אחר. כתבת שהוא משקיף על העיר העתיקה (למרות שממפלס הרחוב שם בקושי רואים אותה), וזה חלק מהעניין. אנשים מגיעים לממילא בזכות המקום שבו הוא נמצא ולא בזכות העיצוב שלו. שים לב לכמות התיירים, פנים וחוץ, בין הקונים והמבלים.
לא *רק* בזכות העיצוב...
 

olli3

New member
מנהל
השאלה אינה גדולה, ענית עליה באופן מדויק.

Location, location, location
ממילא שונה ממלחה בעוד כמה פרמטרים. החנויות בו הן קצת יותר upscale, יש בו תערוכות פיסול חוצות ועוד. אבל השאלה הגדולה היא אם כמו קניון מלחה ממילא מרוקן את מרכז העיר כמו מלחה או תורם לו דווקא בזכות קרבתו אליו. לפי תנועת האנשים סביב המתחם אני נוטה לבחור באפשרות השנייה.
השאלה אינה גדולה, ענית עליה באופן מדויק.
חוץ מזה שמרכז העיר בירושלים השתדרג פלאים ואני לא מדבר רק על רחוב יפו.

אם נחזור לדבר על מה שדיברנו מקודם, מתחם קניון איילון הוא דוגמא קלאסית לקושי בהגעה אליו למרות שיש לידו תחנת רכבת ולמרות שיש שם המון חנויות ומתחמי מסחר ולמרות שיש שכונות מסביבו וקווי אוטובוס שונים.

אז איך זה שמפתח תקווה השכנה הנגישות אליו היא זוועתית למעט 366? ואיך זה שמי שרוצה להגיע לשם מרעננה או כפר סבא צריך לנסוע בקווים עירוניים או ב3 החלפות? התשובה לכל אלו היא גם לוקיישן לוקיישן לוקיישן. למרות שצמח לו שם איזור גדול למדיי של שטחי מסחר רבים מסוגים שונים - הנגישות אליו בעייתית ממקומות רבים באיזור.

אבל, עזריאלי למשל - ההיפך הגמור. ניתן להגיע לשם בקלות מכמעט כל מקום בארץ וניתן להגיע אליו בקלות מכל חור בגוש דן, השרון והשפלה. ובמתחם איילון יש הרבה יותר בתי עסק, יש גם מגוון של סופרים, יש את דיזיין סנטר, יש רשתות חשמל וכו' וכו'.

עכשיו, אם לוקחים את מתחם איילון ומעתיקים אותו לרכבת מרכז-בורסה-צומת עלית, מי יצליח יותר? ומעל שטחי המסחר למקם את המגדלים השונים. אם נניח וזה מה שהיו בונים, אין לי צל של ספק שמתחם שכזה היה מצליח ומושך אליו הרבה יותר אנשים מאשר מתחם איילון. והפ-לא ופלא, הוא הרבה יותר נגיש בהגעה מפתח תקווה למשל... ועוד מכל מיני מקומות בפתח תקווה.
 

טשאפק 2

New member
הסיכוי היחיד של המתחמים בב"ש

כמות החנויות בגראנד ב"ש היא כ-250.
המקום הזה הוא מפלצת עצומה ולטעמי יהפוך לפיל לבן. המקום הזה הוא בגודל של מרכזית ת"א פחות או יותר. הקניון הזה נבנה על פני 4 מפלסי מסחר + שתי קומות חניון + חניה חיצונית.

זו מפלצת לכל דבר ועניין והיא תקועה בגרון לטעמי.

מן הסתם שהגראנד ימשוך את תושבי באר שבע והאיזור ומן הסתם שהיס פלאנט והסינמה סיטי שיפתחו בשנה הקרובה, ימשכו את תושבי באר שבע והסביבה. ומן הסתם שמתחם ממילא בירושלים ימשוך תיירות פנים וחוץ ומן הסתם שכך גם יהיה עם מתחם התחנה בת"א, נמל ת"א ונמל יפו.

אני לא מדבר בסיסמאות. שאלת מדוע יש שמתנגדים, אז הסברתי. כשם שחשבו שמרכזית ת"א וכיכר אתרים יהיו מקומות הומי אדם - כך חשבו שמתחם התחנה יהיה מקום הומי אדם. השאלה היא כמה זמן זה יחזיק... המקום היה יכול להיכשל והוא יכול להיכשל בעתיד, לך תדע.

השורה התחתונה היא שהוא מקדם את כל מה שלא נתפס כיום כיעיל בתכנון אורבני, זה הכל. וזו גם תפיסה אירופאית.

התפיסה השלטת כיום בתכנון אורבני היא תפיסה של קיימות, יותר ירוקה, יותר נגישה באמצעים שאינם רכב פרטי. יותר נגישה להולכי רגל, רוכבי אופניים ומשתמשי תחבורה ציבורית. תפיסה שעושה דיאטת כבישים (הופכים כביש משני נתיבים לנתיב אחד) לטובת מדרכה מורחבת יותר המאפשרת תנועה נוחה יותר להולכי רגל ורוכבי אופניים. תפיסה שמרכזת מתחמי בבילוי באיזור מסויים ולא מפזרת מתחמי בילוי במקומות שונים, על מנת שיהיה אפשר לקשר את המקום בצורה מיטבית.

אז בגלל זה, יש רבים שמתנגדים למתחמים כאלו.

אישית, מקומות כאלו לא מהנים עבורי. גם נמל ת"א הוא נחמד ותו לא. אני הרבה יותר מעדיף להסתובב במרכז ת"א. גם מתחם ממילא הוא סתמי בעיניי. סה"כ עוד מרכז מסחרי שרק נראה שונה מהשאר. ומתחם התחנה בת"א הוא גם עוד מתחם מסחרי שרק נראה שונה מהשאר.

נמל יפו שונה, מפתיע יותר, יש סמטאות מעניינות והמקום הוא לא על טהרת המסחר. להסתובב שם מול להסתובב בנמל ת"א, נמל יפו לוקח.

שורה תחתונה, אני לא מוצא ממש הבדל בין מסעדה שתשב במתחם התחנה לבין מסעדה שתשב במתחם G בראשל"צ. אבל יש הבדל בין מסעדה שתשב במרכז ת"א לבין מסעדה שתשב במתחם התחנה. ההבדל הוא בנגישות ובתחושה שהרחוב נותן לך, מה שמתחם כזה או אחר לא נותן (לי לפחות).

שלא תטעה, אין לי בעיה עם מתחמים כאלו ואחרים. מי שנהנה, שיהנה, למה לא? ויש אנשים שממש לא אוהבים להסתובב ברחובות והרבה יותר אוהבים מתחמים. סה"כ, הסברתי למה יש אנשים שמתנגדים לכך. בראיה סביבתית, הצדק איתם, מתחמים כאלו לא מקדמים את העולם לעבר תחבורה מודרנית, אלא לתחבורה פקוקה של חיפושי חניה ותלות ברכב פרטי.
הסיכוי היחיד של המתחמים בב"ש
הוא שהעיר כולה תתפתח הרבה מעבר למצב כיום, וכמוה גם ערים סמוכות שמהן יגיעו קונים.

אחרת נראה שידור חוזר של מה שקרה במערב ראשון לציון בשנות התשעים. שטחי המסחר פשוט לא עומדים בשום פרופורציה לאוכלוסייה הנוכחית. אני לא זוכר במדויק את הנתונים על היקף שטחי המסחר הצפויים להיבנות בשנים הקרובות, אבל הם קיצוניים מאד ביחס למצב הנוכחי ולמצב באיזורים אחרים כולל מרכז הארץ.
 

olli3

New member
מנהל
נתיבות גדלה וממשיכה לגדול, הצים סנטר שם מושך

הסיכוי היחיד של המתחמים בב"ש
הוא שהעיר כולה תתפתח הרבה מעבר למצב כיום, וכמוה גם ערים סמוכות שמהן יגיעו קונים.

אחרת נראה שידור חוזר של מה שקרה במערב ראשון לציון בשנות התשעים. שטחי המסחר פשוט לא עומדים בשום פרופורציה לאוכלוסייה הנוכחית. אני לא זוכר במדויק את הנתונים על היקף שטחי המסחר הצפויים להיבנות בשנים הקרובות, אבל הם קיצוניים מאד ביחס למצב הנוכחי ולמצב באיזורים אחרים כולל מרכז הארץ.
נתיבות גדלה וממשיכה לגדול, הצים סנטר שם מושך
אוכלוסיות מכל האיזור שמסביב לנתיבות כולל מנתיבות עצמה. גם חיי הלילה בעיר מלא קיימים בכלל לפני כ-5 שנים, הפכו לפעילים ומושכים גם מבלים מבאר שבע ואשקלון.

יש אפילו שני קווי לילה אל נתיבות. האחד מאופקים לנתיבות והשני מאשקלון לנתיבות.

בכל מקרה, באר שבע לא באמת תגדל משמעותית בזמן הקרוב מבחינת מספר תושבים. בימי חול כל מקומות המסחר מרגישים ריקים יותר וכך גם בימי שישי. ללכת בשדרה המרכזית בקניון הנגב לפני עשור ואפילו לפני 15 שנה היה אתגרי למי שרצה למהר. היו המון אנשים בקניון.

כיום, רק במתחם הביג ונספחיו יש תנועה ערה מאד ביום אחד - יום שבת. לא פלא, זה המתחם היחיד שפתוח בשבת כולל נספחיו ומלבד השדרה השביעית אם אני זוכר נכון.

וכמו שאמרת, יש כאן יותר מידי שטחי מסחר - המון. ונחמד שיהיה סינמה סיטי ויס פלאנט למרות שכבר יש את הגלובוס או איך שלא קוראים לו. וזה נחמד שנפתחו הרבה סופרים שמפזרים את הלקוחות וכך נוצרים תורים קטנים בהרבה בקופות - עבורי זה יתרון.

עוד מאז שנפתחה השדרה השביעית, היו קולות בעיר שאמרו בשביל מה עוד מתחם? ובאמת המתחם הזה שומם למדיי, במיוחד אחרי שהביג הרחיב ועשה מאמצים לסגור את הגישה הפשוטה אל השדרה השביעית.

גם קצב הבניה בעיר הואט, יש כיום בעיקר צמודי קרקע בפלח 7 (נווה אילן) שהבניה שלהם מסתיימת בקרוב וחלקם מאוכלסים. ברמות שום דבר לא נבנה כבר וכך גם בשכונות חדשות אחרות. הבניה העיקרית בעיר נמצאת עכשיו דווקא בלב העיר, בסביבת המרכזית ושכונת צפון הידועה כיום כשכונה א' (שם הסתיים פרוייקט מגדלי סוקולוב ממש לא מזמן).
 
אולי, אהבתי מאד את ההסברים שלך.

כמות החנויות בגראנד ב"ש היא כ-250.
המקום הזה הוא מפלצת עצומה ולטעמי יהפוך לפיל לבן. המקום הזה הוא בגודל של מרכזית ת"א פחות או יותר. הקניון הזה נבנה על פני 4 מפלסי מסחר + שתי קומות חניון + חניה חיצונית.

זו מפלצת לכל דבר ועניין והיא תקועה בגרון לטעמי.

מן הסתם שהגראנד ימשוך את תושבי באר שבע והאיזור ומן הסתם שהיס פלאנט והסינמה סיטי שיפתחו בשנה הקרובה, ימשכו את תושבי באר שבע והסביבה. ומן הסתם שמתחם ממילא בירושלים ימשוך תיירות פנים וחוץ ומן הסתם שכך גם יהיה עם מתחם התחנה בת"א, נמל ת"א ונמל יפו.

אני לא מדבר בסיסמאות. שאלת מדוע יש שמתנגדים, אז הסברתי. כשם שחשבו שמרכזית ת"א וכיכר אתרים יהיו מקומות הומי אדם - כך חשבו שמתחם התחנה יהיה מקום הומי אדם. השאלה היא כמה זמן זה יחזיק... המקום היה יכול להיכשל והוא יכול להיכשל בעתיד, לך תדע.

השורה התחתונה היא שהוא מקדם את כל מה שלא נתפס כיום כיעיל בתכנון אורבני, זה הכל. וזו גם תפיסה אירופאית.

התפיסה השלטת כיום בתכנון אורבני היא תפיסה של קיימות, יותר ירוקה, יותר נגישה באמצעים שאינם רכב פרטי. יותר נגישה להולכי רגל, רוכבי אופניים ומשתמשי תחבורה ציבורית. תפיסה שעושה דיאטת כבישים (הופכים כביש משני נתיבים לנתיב אחד) לטובת מדרכה מורחבת יותר המאפשרת תנועה נוחה יותר להולכי רגל ורוכבי אופניים. תפיסה שמרכזת מתחמי בבילוי באיזור מסויים ולא מפזרת מתחמי בילוי במקומות שונים, על מנת שיהיה אפשר לקשר את המקום בצורה מיטבית.

אז בגלל זה, יש רבים שמתנגדים למתחמים כאלו.

אישית, מקומות כאלו לא מהנים עבורי. גם נמל ת"א הוא נחמד ותו לא. אני הרבה יותר מעדיף להסתובב במרכז ת"א. גם מתחם ממילא הוא סתמי בעיניי. סה"כ עוד מרכז מסחרי שרק נראה שונה מהשאר. ומתחם התחנה בת"א הוא גם עוד מתחם מסחרי שרק נראה שונה מהשאר.

נמל יפו שונה, מפתיע יותר, יש סמטאות מעניינות והמקום הוא לא על טהרת המסחר. להסתובב שם מול להסתובב בנמל ת"א, נמל יפו לוקח.

שורה תחתונה, אני לא מוצא ממש הבדל בין מסעדה שתשב במתחם התחנה לבין מסעדה שתשב במתחם G בראשל"צ. אבל יש הבדל בין מסעדה שתשב במרכז ת"א לבין מסעדה שתשב במתחם התחנה. ההבדל הוא בנגישות ובתחושה שהרחוב נותן לך, מה שמתחם כזה או אחר לא נותן (לי לפחות).

שלא תטעה, אין לי בעיה עם מתחמים כאלו ואחרים. מי שנהנה, שיהנה, למה לא? ויש אנשים שממש לא אוהבים להסתובב ברחובות והרבה יותר אוהבים מתחמים. סה"כ, הסברתי למה יש אנשים שמתנגדים לכך. בראיה סביבתית, הצדק איתם, מתחמים כאלו לא מקדמים את העולם לעבר תחבורה מודרנית, אלא לתחבורה פקוקה של חיפושי חניה ותלות ברכב פרטי.
אולי, אהבתי מאד את ההסברים שלך.
הדיון הזה מעניין והדברים שכתבת מניחים את דעתי.
 

טשאפק 2

New member
תגובה יפה מאד

עד כמה שהבנתי ממהנדסים אזרחיים
מתחמים שכאלו יוצרים בידול, אינם משולבים בעירוניות והצלחתם מוטלת בספק. כך לדוגמא את כיכר אתרים, מתחם התחנה יכל להיות בדיוק כמו כיכר אתרים ובמרוצת הזמן, בהחלט יכול להיות שמתחם התחנה יהפוך לכזה.

אני הייתי במתחם וכלל לא התלהבתי. אוסף של חנויות, מסעדות וגלריות ועוד קיוסק עם טוויסט של פעם. הגעתי לשם עם קו 10 מיפו, הסתובבי עם חבר במשך 10 דקות שם וחזרנו לתחנה ועלינו על 18.

הנגישות התחצ"תית למקום לא רעה בגלל שהוא גם ככה יושב באיזור שיש בו תח"צ טובה למדיי. אבל זה כן מקום שמותאם רכב פרטי.

תחשוב על כל המקומות האלו שתקועים בקצוות הערים, על כל המתחמים שמאלצים אנשים להגיע ברכב. ותסתכל על מתחמים שנמצאים במקומות הומי אדם גם ככה כמו דיזינגוף סנטר, הקניון הגדול בפתח תקווה שהנגישות אליהם גדולה ממקומות שונים בגוש דן או מרכזים מסחריים שנמצאים בלב השכונה והנגישות אליהם קלה מכמעט כל נקודה בשכונה גם ברגל. ועכשיו תשים מולם את מתחם שפיים, את היס פלאנט בראשל"צ, אפילו את סינמה סיטי רמת השרון.

אתה יכול לראות איך יש מקומות שתוכל להגיע אליהם בקלות לאורך שעות היום והלילה ואיך יש מקומות שכדי להגיע אליהם, תצטרך החלפות, תדירות נמוכה, ספיישל וכו'. יותר קל להגיע מנס ציונה לקניון הגדול בפתח תקווה מאשר מנס ציונה לקניון הזהב - אבסורד? לא ממש. אי אפשר לפתוח קווי אוטובוס רק בעבור מתחם כלשהו או מספר מתחמים שיושבים האחד ליד השני בתדירות גבוהה לכל שכונה ויישוב. אבל כן מאד קל שקווים רבים יעברו במקומות מרכזיים גם ככה שנמצאים גם במרכזי הערים או על צירי תנועה מרכזיים.

אני מסתכל על באר שבע ואני רואה אותנו הופכים לעיר עוד יותר עמוסה ועוד יותר פקוקה רק כי בונים כאן עוד 3 מרכזים מסחריים שכולם תקועים באיזורי תעשיה. למי זה טוב? אז נניח שבמקרה הטוב יפעילו קו אוטובוס מהמתחמים, לאן הוא יגיע? למרכזית? יוארך לשכונה או שתי שכונות? ומה אז, להחליף לעוד אוטובוס שבלילה עובד בתדירות של כל 20-30 דקות? ואם מגיעים מעיר אחרת, עוד יותר גרוע...

הגראנד קניון שנבנה הביא איתו לעליה דרסטית בפקקים באיזור לאורך כל שעות היום. למה? כי הרוב המוחלט מגיע לשם עם רכב פרטי. גם שטחי החניה עצומים. הגראנד נותנים שירותי הסעות מ9 בבוקר ועד 7 בערב שמבוצעות על ידי מוניות אייל מהמרכזית ישירות לגראנד. אז זה מטומטם שתושב נווה זאב צריך לנסוע עד לתחנה המרכזית כדי לחזור חזרה לגראנד. וזה טפשי שתושב שכונה ו' או נחל עשן צריך לעשות את אותו הדבר למרות שיש קווי אוטובוס שמביאים אותך, אבל לא ממש לגראנד אלא לרחובות סמוכים או למרחק הליכה של 10 דקות. הקווים היחידים שעוצרים בגראנד עצמו הם דווקא הפרבריים והבין עירוניים. הגראנד שקם לו בין שכונות מגורים יצר גם מטרדים לשכנים שלו, מרחובות שקטים הם הפכו לרחובות שמכוניות נוסעות בהם ללא הפסק.

כתבתי די והותר, השורה התחתונה היא שכל מתחם שנבנה, קטן כגדול שמסתגר בתוך עצמו ותקוע באיזור שאינו תואם את אופי המקום, יוצר בעיות נגישות תחבורתית. וזה הופך להיות תכנון אורבני לקוי, כזה שלא תואם את הסביבה שבה הוא נמצא, כמו הגראנד שיושב באמצע של שכונות מגורים ולא במרכז העיר. וכמו מתחם התחנה שהינו מקום סגור שלא ממש קשור לאיזור שבו הוא נמצא.
תגובה יפה מאד
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן שהמיקום מתאים יותר לתיירים ?

"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)
מה הקטע הזה של כל מני פיינשמקרים, שאגב הם בחלקם בעיני סתם אנשים הזויים על גבול הבזויים*, להיות אנטי מתחם התחנה?
ולא, לא מההיבט הדי נדיר שמאפיין את easylivin ואת מאיר שפירא ודומיהם, הכוונה לא הסיבה שזה לא הפך למוזיאון רכבתאות היא שגורמת
להם להיות אנטי.
האנטי של כמה מהם שנתקלתי בו בפייסבוק נובע מכך שזה מקום לא אמיתי (לא יודע, אני רציני לאללה, מה זה מקום כן אמיתי), מכך שזה מלאכותי (נו, טוב
אם זה לא אמיתי הרי שזה מלאכותי), מכך שזה מתחם ולא חלק אורגני מהעיר עצמה.



* - אלו שנתקלתי בהם בפייסבוק הם עיתונאים ב'הארץ' ובעיתון העיר ודומיו.
יתכן שהמיקום מתאים יותר לתיירים ?

מצאתי את המיקום המדוייק בגוגל, https://maps.google.co.uk/maps?q=jo...noid=c0PqPPrJMWtAWupXkLjy_A&cbp=12,53.88,,0,0

והדיעה שלי בעניין היא שהמקום פשוט דרומי מדי לכבודם, ואין להם כוונה להתערבב בין התיירים ששוכנים במלונות שבאזור גן צ'ארלס קלור, ושאין כבודם מתכוונים ללכת במתחם שמוביל מערבה למוזיאון האצ"ל.

אולי זו הפוליטיקה שמאחורי ההתנגדות הגאוגרפית?

לפעמים כאשר יש משהו שנראה כאילו תמיד היה שם (הבניינים החדשים בצד הדרומי של קניון ממילא) זה יוצר סוג של אנטי כי אתה הולך ברחוב שמזכיר לך רחוב היסטורי אבל משהו לא נכון לך. לטעמי ממילא היתה צריכה להיות פתוחה מדרום כך שיראו את המבנים ההיסטוריים היפים שלה מרחוב דוד המלך כפי שהיה לפני שהחלה שם הבנייה.
 

cwen

New member
הייתי שם באוגוסט בתערוכת הרכבות החשמליות

"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)
מה הקטע הזה של כל מני פיינשמקרים, שאגב הם בחלקם בעיני סתם אנשים הזויים על גבול הבזויים*, להיות אנטי מתחם התחנה?
ולא, לא מההיבט הדי נדיר שמאפיין את easylivin ואת מאיר שפירא ודומיהם, הכוונה לא הסיבה שזה לא הפך למוזיאון רכבתאות היא שגורמת
להם להיות אנטי.
האנטי של כמה מהם שנתקלתי בו בפייסבוק נובע מכך שזה מקום לא אמיתי (לא יודע, אני רציני לאללה, מה זה מקום כן אמיתי), מכך שזה מלאכותי (נו, טוב
אם זה לא אמיתי הרי שזה מלאכותי), מכך שזה מתחם ולא חלק אורגני מהעיר עצמה.



* - אלו שנתקלתי בהם בפייסבוק הם עיתונאים ב'הארץ' ובעיתון העיר ודומיו.
הייתי שם באוגוסט בתערוכת הרכבות החשמליות
ולדעתי המתחם עשוי מאוד יפה. גם לי חבל שאין בו קצת יותר דגש על הרכבות וההיסטוריה, אבל בסך הכל הם עשו שם עבודה יפה ומוצלחת.
 

amit1270

New member
הייתה תערוכת רכבות גם במתחם במנשיה?

הייתי שם באוגוסט בתערוכת הרכבות החשמליות
ולדעתי המתחם עשוי מאוד יפה. גם לי חבל שאין בו קצת יותר דגש על הרכבות וההיסטוריה, אבל בסך הכל הם עשו שם עבודה יפה ומוצלחת.
הייתה תערוכת רכבות גם במתחם במנשיה?
 

yairp4

Active member
לא יודע אם צריך לקרוא לזה אנטי

"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)
מה הקטע הזה של כל מני פיינשמקרים, שאגב הם בחלקם בעיני סתם אנשים הזויים על גבול הבזויים*, להיות אנטי מתחם התחנה?
ולא, לא מההיבט הדי נדיר שמאפיין את easylivin ואת מאיר שפירא ודומיהם, הכוונה לא הסיבה שזה לא הפך למוזיאון רכבתאות היא שגורמת
להם להיות אנטי.
האנטי של כמה מהם שנתקלתי בו בפייסבוק נובע מכך שזה מקום לא אמיתי (לא יודע, אני רציני לאללה, מה זה מקום כן אמיתי), מכך שזה מלאכותי (נו, טוב
אם זה לא אמיתי הרי שזה מלאכותי), מכך שזה מתחם ולא חלק אורגני מהעיר עצמה.



* - אלו שנתקלתי בהם בפייסבוק הם עיתונאים ב'הארץ' ובעיתון העיר ודומיו.
לא יודע אם צריך לקרוא לזה אנטי
אבל לדעתי הוא פשוט לא רלוונטי כמתחם בילוי. אני גר בפלורנטין, במרחק של 10-15 דקות הליכה נינוחה מהמתחם, כך שלכאורה אני אמור להיות קהל היעד המיידי שלו. אבל חוץ מפעם אחת שהגעתי להתרשם מהמתחם כשהוא נפתח לא חזרתי אליו אלא כשהיו בו אירועים מיוחדים כמו פסטיבל הבירה או תערוכת הגופות, ומידי פעם כשיצא לי לטייל עם חברים תיירים בנווה צדק. ואני ממש לא מהאנשים שמסתגרים בפינה שלהם, אני מאוד אוהב לצאת מהשכונה ולהכיר כל פינה בעיר שיש לה משהו להציע לי ושנוח לי להגיע אליה, אבל המתחם הזה פשוט לא מציע כלום.

לדעתי יש בו שתי בעיות - חוסר אטרקציות ונגישות בעייתית.
למעט המבנים שעברו שימור (אובר-שימור לדעתי, אבל זה כבר עניין של טעם), אין לו שום ערך מוסף. המתחם עצמו די קטן, אין בו חנויות מיוחדות או אטרקציות והמסעדות ובתי הקפה שבו לא שוות את ההגעה במיוחד.
השער הראשי נגיש בהליכה קצרה רק לתושבי נווה צדק (ולחניון, כמובן), והשער האחורי שאמור לקרב את המתחם לשאר תושבי האיזור שאמורים להיות קהל היעד שלו מאוד לא מזמין, במיוחד בשעות הערב והלילה שאמורות להיות שעות השיא של מתחם כזה. הנגישות לטיילת ולשדרות ירושלים גם לא משהו - או סיבוב דרך החניון לכניסה הראשית או בשביל עפר לכניסה האחורית. הנגישות התח"צית סבירה מינוס, בעיקר בגלל שרוב הקווים באיזור עוברים בדרך אילת שנגישה רק מהשער האחורי או במסוף כרמלית, שנמצא במרחק 700 מטר בדרך שגם היא לא הכי נעימה.

נמל תל אביב הוא בדיוק ההיפך. יש בו אטרקציות, מסעדות מוצלחות, מועדונים, תמהיל חנויות רחב, איזורים לילדים וגם פינות שקטות. הוא נגיש בהליכה נעימה לחלק גדול מהצפון הישן, צמוד לפארק, בהמשך ישיר לטיילת מדרום ומצפון ולמסוף רידינג וגם הגישה אליו ברכב פרטי די נוחה. זה כמובן מעבר להבדלי הגודל בין שני המתחמים.

לדעתי כל עוד המתחם הזה לא יציע משהו מיוחד הוא ילך וידעך עד לסבב ההזנחה הבלתי נמנע הבא. כמובן שיעזור אם ידאגו לפיתוח הסביבתי של האיזור, כולל לפחות עוד כניסה אחת מדרך אילת וגישה נורמלית לשדרות ירושלים ולטיילת, אבל בסופו של דבר חוסר האטרקציות באיזור שיש לו די והותר מה להציע הוא מה שיכול להרוג את המתחם הזה.
 

S o l l y

New member
צודק....

לא יודע אם צריך לקרוא לזה אנטי
אבל לדעתי הוא פשוט לא רלוונטי כמתחם בילוי. אני גר בפלורנטין, במרחק של 10-15 דקות הליכה נינוחה מהמתחם, כך שלכאורה אני אמור להיות קהל היעד המיידי שלו. אבל חוץ מפעם אחת שהגעתי להתרשם מהמתחם כשהוא נפתח לא חזרתי אליו אלא כשהיו בו אירועים מיוחדים כמו פסטיבל הבירה או תערוכת הגופות, ומידי פעם כשיצא לי לטייל עם חברים תיירים בנווה צדק. ואני ממש לא מהאנשים שמסתגרים בפינה שלהם, אני מאוד אוהב לצאת מהשכונה ולהכיר כל פינה בעיר שיש לה משהו להציע לי ושנוח לי להגיע אליה, אבל המתחם הזה פשוט לא מציע כלום.

לדעתי יש בו שתי בעיות - חוסר אטרקציות ונגישות בעייתית.
למעט המבנים שעברו שימור (אובר-שימור לדעתי, אבל זה כבר עניין של טעם), אין לו שום ערך מוסף. המתחם עצמו די קטן, אין בו חנויות מיוחדות או אטרקציות והמסעדות ובתי הקפה שבו לא שוות את ההגעה במיוחד.
השער הראשי נגיש בהליכה קצרה רק לתושבי נווה צדק (ולחניון, כמובן), והשער האחורי שאמור לקרב את המתחם לשאר תושבי האיזור שאמורים להיות קהל היעד שלו מאוד לא מזמין, במיוחד בשעות הערב והלילה שאמורות להיות שעות השיא של מתחם כזה. הנגישות לטיילת ולשדרות ירושלים גם לא משהו - או סיבוב דרך החניון לכניסה הראשית או בשביל עפר לכניסה האחורית. הנגישות התח"צית סבירה מינוס, בעיקר בגלל שרוב הקווים באיזור עוברים בדרך אילת שנגישה רק מהשער האחורי או במסוף כרמלית, שנמצא במרחק 700 מטר בדרך שגם היא לא הכי נעימה.

נמל תל אביב הוא בדיוק ההיפך. יש בו אטרקציות, מסעדות מוצלחות, מועדונים, תמהיל חנויות רחב, איזורים לילדים וגם פינות שקטות. הוא נגיש בהליכה נעימה לחלק גדול מהצפון הישן, צמוד לפארק, בהמשך ישיר לטיילת מדרום ומצפון ולמסוף רידינג וגם הגישה אליו ברכב פרטי די נוחה. זה כמובן מעבר להבדלי הגודל בין שני המתחמים.

לדעתי כל עוד המתחם הזה לא יציע משהו מיוחד הוא ילך וידעך עד לסבב ההזנחה הבלתי נמנע הבא. כמובן שיעזור אם ידאגו לפיתוח הסביבתי של האיזור, כולל לפחות עוד כניסה אחת מדרך אילת וגישה נורמלית לשדרות ירושלים ולטיילת, אבל בסופו של דבר חוסר האטרקציות באיזור שיש לו די והותר מה להציע הוא מה שיכול להרוג את המתחם הזה.
צודק....
הוא פשוט קטן מידי ואין בו מספיק עניין בשביל להיות אטרקטיבי.
הנמל בת"א, והנמל ביפו הרבה יותר אטרקטיביים בעיני, סה"כ בתחנה יש מספר מאוד מועט של חנויות ובתי קפה והמקום ממצא את עצמו אחרי חצי שעה
 

amit1270

New member
סיכמת את זה בצורה מצוינת

לא יודע אם צריך לקרוא לזה אנטי
אבל לדעתי הוא פשוט לא רלוונטי כמתחם בילוי. אני גר בפלורנטין, במרחק של 10-15 דקות הליכה נינוחה מהמתחם, כך שלכאורה אני אמור להיות קהל היעד המיידי שלו. אבל חוץ מפעם אחת שהגעתי להתרשם מהמתחם כשהוא נפתח לא חזרתי אליו אלא כשהיו בו אירועים מיוחדים כמו פסטיבל הבירה או תערוכת הגופות, ומידי פעם כשיצא לי לטייל עם חברים תיירים בנווה צדק. ואני ממש לא מהאנשים שמסתגרים בפינה שלהם, אני מאוד אוהב לצאת מהשכונה ולהכיר כל פינה בעיר שיש לה משהו להציע לי ושנוח לי להגיע אליה, אבל המתחם הזה פשוט לא מציע כלום.

לדעתי יש בו שתי בעיות - חוסר אטרקציות ונגישות בעייתית.
למעט המבנים שעברו שימור (אובר-שימור לדעתי, אבל זה כבר עניין של טעם), אין לו שום ערך מוסף. המתחם עצמו די קטן, אין בו חנויות מיוחדות או אטרקציות והמסעדות ובתי הקפה שבו לא שוות את ההגעה במיוחד.
השער הראשי נגיש בהליכה קצרה רק לתושבי נווה צדק (ולחניון, כמובן), והשער האחורי שאמור לקרב את המתחם לשאר תושבי האיזור שאמורים להיות קהל היעד שלו מאוד לא מזמין, במיוחד בשעות הערב והלילה שאמורות להיות שעות השיא של מתחם כזה. הנגישות לטיילת ולשדרות ירושלים גם לא משהו - או סיבוב דרך החניון לכניסה הראשית או בשביל עפר לכניסה האחורית. הנגישות התח"צית סבירה מינוס, בעיקר בגלל שרוב הקווים באיזור עוברים בדרך אילת שנגישה רק מהשער האחורי או במסוף כרמלית, שנמצא במרחק 700 מטר בדרך שגם היא לא הכי נעימה.

נמל תל אביב הוא בדיוק ההיפך. יש בו אטרקציות, מסעדות מוצלחות, מועדונים, תמהיל חנויות רחב, איזורים לילדים וגם פינות שקטות. הוא נגיש בהליכה נעימה לחלק גדול מהצפון הישן, צמוד לפארק, בהמשך ישיר לטיילת מדרום ומצפון ולמסוף רידינג וגם הגישה אליו ברכב פרטי די נוחה. זה כמובן מעבר להבדלי הגודל בין שני המתחמים.

לדעתי כל עוד המתחם הזה לא יציע משהו מיוחד הוא ילך וידעך עד לסבב ההזנחה הבלתי נמנע הבא. כמובן שיעזור אם ידאגו לפיתוח הסביבתי של האיזור, כולל לפחות עוד כניסה אחת מדרך אילת וגישה נורמלית לשדרות ירושלים ולטיילת, אבל בסופו של דבר חוסר האטרקציות באיזור שיש לו די והותר מה להציע הוא מה שיכול להרוג את המתחם הזה.
סיכמת את זה בצורה מצוינת
עוד דבר שיכול לעזור למתחם החתנה הוא העברת מוזיאון בתי האוסף למקום אחר ויצירת חיבור נוסף לנוה צדק.
 

yairp4

Active member
זה גם יוסיף עוד שטח למתחם וגם יאפשר

סיכמת את זה בצורה מצוינת
עוד דבר שיכול לעזור למתחם החתנה הוא העברת מוזיאון בתי האוסף למקום אחר ויצירת חיבור נוסף לנוה צדק.
זה גם יוסיף עוד שטח למתחם וגם יאפשר
פתיחת כניסה נוספת בקצה רחוב אליפלט לבאים מדרום.
 
למיטב ידיעתי התכנית היתה

סיכמת את זה בצורה מצוינת
עוד דבר שיכול לעזור למתחם החתנה הוא העברת מוזיאון בתי האוסף למקום אחר ויצירת חיבור נוסף לנוה צדק.
למיטב ידיעתי התכנית היתה
להעביר את המוזיאון למתחם המוזיאונים של רמת אביב באיזור (או בתוך) ה"בונקר" של מרכז רבין.
אבל איני יודע אם ירדו מהתכנית הזו או שהיא מתעכבת בבירוקרטיה של עת"א/משהב"ט.
 

amit1270

New member
לי זכורה תכנית להוציא אותו מחוץ לעיר

למיטב ידיעתי התכנית היתה
להעביר את המוזיאון למתחם המוזיאונים של רמת אביב באיזור (או בתוך) ה"בונקר" של מרכז רבין.
אבל איני יודע אם ירדו מהתכנית הזו או שהיא מתעכבת בבירוקרטיה של עת"א/משהב"ט.
לי זכורה תכנית להוציא אותו מחוץ לעיר
 

down under

New member
איכס, פיחסה, מתחם

למיטב ידיעתי התכנית היתה
להעביר את המוזיאון למתחם המוזיאונים של רמת אביב באיזור (או בתוך) ה"בונקר" של מרכז רבין.
אבל איני יודע אם ירדו מהתכנית הזו או שהיא מתעכבת בבירוקרטיה של עת"א/משהב"ט.
איכס, פיחסה, מתחם
אמוטיקון של אדם אחוז חלחלה...
 

down under

New member
זה אנטי, זה אנטי, אכן כן זה ממש אנטי

לא יודע אם צריך לקרוא לזה אנטי
אבל לדעתי הוא פשוט לא רלוונטי כמתחם בילוי. אני גר בפלורנטין, במרחק של 10-15 דקות הליכה נינוחה מהמתחם, כך שלכאורה אני אמור להיות קהל היעד המיידי שלו. אבל חוץ מפעם אחת שהגעתי להתרשם מהמתחם כשהוא נפתח לא חזרתי אליו אלא כשהיו בו אירועים מיוחדים כמו פסטיבל הבירה או תערוכת הגופות, ומידי פעם כשיצא לי לטייל עם חברים תיירים בנווה צדק. ואני ממש לא מהאנשים שמסתגרים בפינה שלהם, אני מאוד אוהב לצאת מהשכונה ולהכיר כל פינה בעיר שיש לה משהו להציע לי ושנוח לי להגיע אליה, אבל המתחם הזה פשוט לא מציע כלום.

לדעתי יש בו שתי בעיות - חוסר אטרקציות ונגישות בעייתית.
למעט המבנים שעברו שימור (אובר-שימור לדעתי, אבל זה כבר עניין של טעם), אין לו שום ערך מוסף. המתחם עצמו די קטן, אין בו חנויות מיוחדות או אטרקציות והמסעדות ובתי הקפה שבו לא שוות את ההגעה במיוחד.
השער הראשי נגיש בהליכה קצרה רק לתושבי נווה צדק (ולחניון, כמובן), והשער האחורי שאמור לקרב את המתחם לשאר תושבי האיזור שאמורים להיות קהל היעד שלו מאוד לא מזמין, במיוחד בשעות הערב והלילה שאמורות להיות שעות השיא של מתחם כזה. הנגישות לטיילת ולשדרות ירושלים גם לא משהו - או סיבוב דרך החניון לכניסה הראשית או בשביל עפר לכניסה האחורית. הנגישות התח"צית סבירה מינוס, בעיקר בגלל שרוב הקווים באיזור עוברים בדרך אילת שנגישה רק מהשער האחורי או במסוף כרמלית, שנמצא במרחק 700 מטר בדרך שגם היא לא הכי נעימה.

נמל תל אביב הוא בדיוק ההיפך. יש בו אטרקציות, מסעדות מוצלחות, מועדונים, תמהיל חנויות רחב, איזורים לילדים וגם פינות שקטות. הוא נגיש בהליכה נעימה לחלק גדול מהצפון הישן, צמוד לפארק, בהמשך ישיר לטיילת מדרום ומצפון ולמסוף רידינג וגם הגישה אליו ברכב פרטי די נוחה. זה כמובן מעבר להבדלי הגודל בין שני המתחמים.

לדעתי כל עוד המתחם הזה לא יציע משהו מיוחד הוא ילך וידעך עד לסבב ההזנחה הבלתי נמנע הבא. כמובן שיעזור אם ידאגו לפיתוח הסביבתי של האיזור, כולל לפחות עוד כניסה אחת מדרך אילת וגישה נורמלית לשדרות ירושלים ולטיילת, אבל בסופו של דבר חוסר האטרקציות באיזור שיש לו די והותר מה להציע הוא מה שיכול להרוג את המתחם הזה.
זה אנטי, זה אנטי, אכן כן זה ממש אנטי
ואנטי מתחמים פר סה.
ראשית, הן בתגובות של הסטטוס בפייסבוק של אותה עיתונאית מגלובס. ממש היו דבורים גם נגד נמלי ת"א ויפו.
שנית, גם בקישור לאיזה בלוג שהביא טשאפק בתוך השרשור הזה, הכותב וגם המגיבים לו יוצאים נגד הנמל בת"א.
אסתר זנדברג שהיא אשת שמאל שבעיני בזויה, אסביר מיד מדוע, העירה הערות לא חיוביות, מילא על מתחם התחנה במנשיה אבל גם
על נמל יפו.

מדוע היא, אסתר זנדברג, בזויה? משום שהיא כעיתונאית בתחום האדריכלות סרבה לסקר ארוע שהיה באוניברסיטת אריאל והיה קשור קשר הדוק ומובהק לנושא אדריכלות.
מבחינה עיתונאית ומוסרית וגם ציבורית, מבחינת שלוש אלו גם יחד וכל אחד לחוד, אין לה זכות לא רק לסרב לסקר אלא אפילו אין לה זכות לחשוב על כך ברצינות בלב.
רוצה לא לסקר? הפסיקי ובמיידית להיות עיתונאית בתחום ופתחי לך דוכן פלאפל או מקסימום אם את רוצה עדיין לכתוב, כתבי בלוג באינטרנט.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה